mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#47 Alle der køber cd'er er da kunder hos musik branchen, eftersom det er disse firmaer der udgiver cd'erne!? Rimeligt logisk ikk?
Din teori om at piratkopiering vil udvilke sig til en sub-samfund af computer-kyndige nørder tror jeg mere er en saftig drøm hos cheferne i musikbrancen end en realitet.
Der vil formentlig dukke flere og flere p2p netværk med stærk kryptering op. Netværk, hvor det vil være umuligt at bevise om der bliver begået ting som brancen mener er ulovligt, men samtidigt netværk enhver med et minimum af viden vil kunne finde ud af at bruge. Hvis man også tager med i overvejelserne at fuldstændigt decentraliserede WLAN netværk vil skyde op i de kommende år, ser det rimeligt sort ud for den nuværende metode til at fange folk der deler copyrighted materiale. Og gudskelov for det. Musikbrancen har skummet fløden alt for længe!
Om 50 år vil folk grine deres røv i laser over at vi skulle betale 150 kr for 70 minutters lyd! :P
#50 Det der formentlig vil være forskellen i forhold til den nuværende situation vil være at det er musikerne der ansætter folk til at hjælpe dem med forskellige ting, og ikke branchen der ansætter musikerne til at producere det produkt de ønsker (det er jo en kendt sag at branchen ofte gennemtvinger ændringer i kunstneres musik så den kommer til at appelere til en bredere publikum, hvilket jeg personligt finder kvalmende)
Din teori om at piratkopiering vil udvilke sig til en sub-samfund af computer-kyndige nørder tror jeg mere er en saftig drøm hos cheferne i musikbrancen end en realitet.
Der vil formentlig dukke flere og flere p2p netværk med stærk kryptering op. Netværk, hvor det vil være umuligt at bevise om der bliver begået ting som brancen mener er ulovligt, men samtidigt netværk enhver med et minimum af viden vil kunne finde ud af at bruge. Hvis man også tager med i overvejelserne at fuldstændigt decentraliserede WLAN netværk vil skyde op i de kommende år, ser det rimeligt sort ud for den nuværende metode til at fange folk der deler copyrighted materiale. Og gudskelov for det. Musikbrancen har skummet fløden alt for længe!
Om 50 år vil folk grine deres røv i laser over at vi skulle betale 150 kr for 70 minutters lyd! :P
#50 Det der formentlig vil være forskellen i forhold til den nuværende situation vil være at det er musikerne der ansætter folk til at hjælpe dem med forskellige ting, og ikke branchen der ansætter musikerne til at producere det produkt de ønsker (det er jo en kendt sag at branchen ofte gennemtvinger ændringer i kunstneres musik så den kommer til at appelere til en bredere publikum, hvilket jeg personligt finder kvalmende)
#53: De undersøgelser der er laet som ikke er lavet af musikbranchen viser alle at fildeling øger salget. Om de så er til at stole på er så en anden sag.
Musikbranchen er primært sure over at denne form for 'taping' ødelægger deres meget mere lukrative single-salg [nu gider folk jo "kun" at købe albummet, og ikke også at købe singlen], samt at det begrænser deres compilation salg.
I DK brokkede den danske branche sig over svigtende salg i 2000, selvom tallene påviste at:
Der var solgt flere enheder.
Der var omsat for flere kroner.
Der var så bare ikke nogle store danske udgivelser det år, så det faldene salg var udtryk for at der det år blev solgt færre enheder fra danske kunstnere.
Via RIAA's tal var der en som påviste at RIAA firmaerne fra 1998 til 2002 (eller 2003 kan ikke huske det) at de i USA havde haft større omsætning og indtjening, men på færre enheder idet priserne var sat så meget op som de var i USA. RIAA brugte så det mindre antal solgte enheder til at angribe "piraterne", men de havde faktisk større omsætning og indtjening.
Det er den slags "information" der gør at pladebranchen diskvalificerer sig selv helt i diskussionen fordi de bevidst manipulerer og lyver.
Musikbranchen er primært sure over at denne form for 'taping' ødelægger deres meget mere lukrative single-salg [nu gider folk jo "kun" at købe albummet, og ikke også at købe singlen], samt at det begrænser deres compilation salg.
I DK brokkede den danske branche sig over svigtende salg i 2000, selvom tallene påviste at:
Der var solgt flere enheder.
Der var omsat for flere kroner.
Der var så bare ikke nogle store danske udgivelser det år, så det faldene salg var udtryk for at der det år blev solgt færre enheder fra danske kunstnere.
Via RIAA's tal var der en som påviste at RIAA firmaerne fra 1998 til 2002 (eller 2003 kan ikke huske det) at de i USA havde haft større omsætning og indtjening, men på færre enheder idet priserne var sat så meget op som de var i USA. RIAA brugte så det mindre antal solgte enheder til at angribe "piraterne", men de havde faktisk større omsætning og indtjening.
Det er den slags "information" der gør at pladebranchen diskvalificerer sig selv helt i diskussionen fordi de bevidst manipulerer og lyver.
Kom lige til at tænke på en ting: 15 advokater i APG, 52 mill over 3 år, det giver ~1,15 mill per advokat per år (96000 pr. måned) da kunstnerne ikke har set en krone. Spørgsmålet er jo om de (APG) overhovedet ønsker at stoppe piratkopieringen?
#56: Er igang med en jura på kbu. Har allerede en datamatiker: Gå ind på "http://noia51.adsl.dk/cv/datamatiker.pdf", den skriftlige netværkseksamen lå den 2. januar... Jeg kom hjem den 1. i en 2 flaskers sprutbrandert (den sidste flaske røg på vej hjem i toget) og cirka 2 gram kokain, 1 gram speed. Elevrådsformanden bad mig om at gå hjem fordi jeg rystede... Forlod eksamen efter 1½ time. Den sidste halve time kunne jeg ikke se hvad jeg skrev... PS: Jeg drikker en kasse øl om dagen, ryger 3 gram hash på bon og har arbejde (ca. 70 timer om ugen)! Kan kun sige en ting: Kan du ikke udføre dit job efter en kasse øl er du i den forkerte branche ;-)
Når i ikke mit niveau så fuck jer tabere!
Når i ikke mit niveau så fuck jer tabere!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.