mboost-dp1

Sun

Oracle bundler nu McAfee med Java-opdateringer

- Via Computerworld - , redigeret af kasperfmn

Oracle er begyndt at levere McAfee Security Scan Plus sammen med sine sikkerhedsopdateringer til Windows-versionen af Java. Tjekboksen, der bestemmer om den ekstra software fra McAfee skal installeres, er afkrydset som standard, og det er derfor op til brugeren selv at fjerne markeringen, hvis man ikke ønsker programmet fra McAfee sammen med opdateringen til Java.

McAfee forsvarer i en udtalelse beslutningen om at afkrydse tjekboksen for installationen af Security Scan Plus som standard.

McAfee skrev:
McAfee believes it’s better to be protected than unprotected, therefore we are offering this as a default. A surprising number of people have computers with out-of-date security or no security at all.

Der har åbenbart været så mange brugere, der har været i tvivl om hvorfor Oracle leverer programmet med sine opdateringer, at firmaet har valgt at udbygge Javas FAQ med en side omhandlende Security Scan Plus.

Oracle inkluderer forskellige programmer med Java-opdateringerne i forskellige dele af verden, og derfor er det altså ikke sikkert, at vi får McAfee Security Scan Plus at se her i landet.





Gå til bund
Gravatar #1 - .dot
24. mar. 2011 17:50
McAfee, lyder som en McDonalds burger lavet af abe køb :/
Gravatar #2 - Chewy
24. mar. 2011 17:51
Så de laver "en Apple"... Troede ellers at de store firmaer havde lært af Apples fejl...

McAfee believes it’s better to be protected than unprotected


Men hvis jeg allerede har en AV installeret, og McAfee Security Scan Plus så bliver installeret sideløbende. Er der så ikke større chance for at begge AV programmer ikke fungere, samt at min computer begynder at bugge?

Kort sagt, jeg ser ikke en eneste undskyldning der er god nok til at lave dette trick...
Gravatar #3 - syska
24. mar. 2011 18:07

Måkse i orden hvis den lige tjekkede om man have et AV program inde, og derfor hakkede det af. Men at side 2 AV programmer ind er da ret lort.

Synes endda, hvis jeg ellers husker rigtigt, at selv producenter forråder at installere 2, da der kan opstå problemer med det.

Java, see you in hell eller hvor det nu er på vej hen :-)

Chewy (2) skrev:
Så de laver "en Apple"... Troede ellers at de store firmaer havde lært af Apples fejl...


Kan du opdate en person som ikke bruger Apple til noget som helst, udover at grine lidt af til tider. Var det at Safari kom med iTunes Opdate eller ?
Gravatar #4 - tbdaugaard
24. mar. 2011 18:07
Jeg HADER bundlede lorteprogrammer. Jeg skal sgu nok selv bestemme hvad jeg vil installere og opt-out mekanismer i diverse installers er mega irriterende. Derudover fylder det ekstra og er en gene hvis man ikke gider have det.

Reklame er hvad det er , ikke en skid andet.
Gravatar #5 - Yakuzing
24. mar. 2011 18:11
De burde fikse det online så man kan vælge det fra inden man henter noget :)
Ligesom Adobe har med bl.a. Flash?
Gravatar #6 - Softy
24. mar. 2011 18:17
Jeg har sagt det før og jeg siger det igen:
"The rise and fall of great corporations" ;-)

Oracle er på vej ned ad samme vej som Apple og hvis de fortsætter sådan, så vil de snart møde mere og mere modstand og mistillid fra forbrugerne, som fører til destruktion af deres image.... og det eneste der skal til for at give et dødsstød er en konkurrent der bare gør det bedre, billigere og uden bøvl ;-)

Desværre sidder både Apple og Oracle tungt på at sælge deres produkter til andre store abe-corporations, hvor ledelsen ikke aner en kæft om teknologi, men de spiller golf på samme green og mødes til Scotch på de samme bordeller... det er til at brække sig over!

Død over Oracle.... De har godt og grundigt smadret alt hvad Sun stod for..... Skiderikker, lusede amatører, sociale sutteklude, osv. :-P ;-)

Edit: Okay okay... Apple er ikke så slemme som Oracle, kun overfor udviklere. Deres produkter er nu fede nok, men de er bare blevet for grådige og blevet til en flok control-freaks :-(
Gravatar #7 - Geek.Lund
24. mar. 2011 18:20
Enig, alt det bloatware men får når man få leveret en fabriks computer. Det får man lige smidt i hovedet når man download essentielt software.

Hvem kan undvære Java, Flash og Adobe Reader.

Og de forsøger sjovt nok allesammen at installere bloatware på min PC.

Så hvis man lige tåger lidt, så er det bare surt. Så skal du ind og bruge tid på uninstall.

Chewy (2) skrev:
Så de laver "en Apple"...


Uden tvivl det Apple lavede var en sviner. Men når de nu er holdt op med det pjat, så er det da rart at bloatware ideén ikke har bredt sig til Mac OS X endnu. (Jeg har ikke fundet noget endnu ihvertfald).
Gravatar #8 - psudo
24. mar. 2011 18:20
Gravatar #9 - freesoft
24. mar. 2011 18:25
Ja har da også set McAfee Security Scan Plus eller Google toolbar når man vil hente Adobe.

Og som de skriver "McAfee Security Scan Plus is a free tool that automatically checks and reports if your PC is protected." Så det er ikke meget andet en Windows Sikkerhedscenter med reklame for McAfee.
Gravatar #10 - amaby
24. mar. 2011 18:47
Tror det er kommet til danmark allerede. opdaterede den anden dag min mors pc, da hun ikke selv får det gjort, og opdaterede blandt andet også Java. Hvor hun så lidt tid efter spurgte hvad det var for noget? det var så McAfee som havde foretaget en scanning uden vi vidste hvem der skulle have installeret det, da der i forvejen var antivirus på. Jeg kan så se nu det jo nok er mig som ikke har læst det ordentligt igennem da jeg opdaterede Java!
Gravatar #11 - marcussen
24. mar. 2011 18:50
Men de har da ret i at der er mange windows maskiner, uden beskyttelse. Og typisk er det dumme/urutinerede internet brugere der ikke har nogen form for antivirus.

Så længe man kan krydse det af, er der sgu ikke nogen grund til at side og tude.
Gravatar #12 - tbdaugaard
24. mar. 2011 19:01
marcussen (11) skrev:
Så længe man kan krydse det af, er der sgu ikke nogen grund til at side og tude.


Jeg gider virkeligt ikke sidde og læse alt med småt og sørge for at fjerne afkrydsningen i den check-box der IKKE har en 'label' der kan klikkes på. 16x16 pixels er sgu ikke noget stort 'target'.

På Windows er/har det nærmest de-facto (været) sådan, at man installerer ved følgende: Next, I Agree (LIES!), Next, Next, Finish.

Hvis det nu skal til at være:

Next, I Agree, Next, Læs tekst, fjern afkrydsning, Next, Next, Finish (for slet ikke at tale om, hvis der IKKE er tale om et silent install af det bundlede...!)

Så bliver det godtnok trist i fremtiden.
Gravatar #13 - angelenglen
24. mar. 2011 19:07
Aaaargh jeg er ved at gå amok hver gang de bundler den slags crap med nødvendige opdateringer og programmer, og endda gør det default!

Google Desktop er lige så slem eller værre!
MSN's toolbar er også godt udbredt!

Det er SÅ provokerende, og bare ikke ok!
Kæft jeg har ryddet op efter det %¤&¤% mange gange på folks computere, fordi de ikke er kvalificerede til at kunne afgøre at det er sikkert at fjerne hakket i den checkbox der "inficerer" deres computer med det crap!
Gravatar #14 - CosmicCorruption
24. mar. 2011 19:28
McAfee believes it’s better to be protected than unprotected, therefore we are offering this as a default. A surprising number of people have computers with out-of-date security or no security at all.


Affaldskommentar!
Den udmelding kan jo bruges om al software på nettet! Skal vi til at have McAfee bundled med hver eneste shareware version på 80 kb?

Symantec og Avast må korse sig over idiotien fra deres konkurrents sidste kampetrækninger.
Gravatar #15 - Alrekr
24. mar. 2011 20:16
Fuck noooooo!! Hvis ikke det var fordi Java var så udbredt, så havde jeg slettet det på stedet. Det er så ekstremt ringe at de tvinger det ned i halsen på mig. Jeg vil gerne have mulighed for selv at bestemme hvad der skal ned i halsen, så giv mig det som en opt-in, ikke en opt-out. Jeg hader det. Ekstremt meget. Oracle har smadret så meget af det som Sun var.
Gravatar #16 - arne_v
24. mar. 2011 20:21
Alrekr (15) skrev:
Jeg hader det.


Sende demo software crap ud med anden software for penge er en uskik.

Alrekr (15) skrev:
Oracle har smadret så meget af det som Sun var.


Faktisk var det SUN som startede med at sende noget ud med Java (nemlig OOo).
Gravatar #17 - Deleet
24. mar. 2011 20:51
Det er næmt at åndgå Adobe Reader.

http://www.foxitsoftware.com/pdf/reader/

Dær er mæd garanti flere alternativer tel windows. ubuntu kommer mæd en anden endbygget pdf reader, og jaj har ekke haft nogen problemer mæd dæm på trods a at jaj er storforbruger a ebøger.
Gravatar #18 - Nicolai
24. mar. 2011 21:16
tbdaugaard (12) skrev:
Jeg gider virkeligt ikke sidde og læse alt med småt og sørge for at fjerne afkrydsningen i den check-box der IKKE har en 'label' der kan klikkes på. 16x16 pixels er sgu ikke noget stort 'target'.
Helt enig.. og ved "I agree" trinet kan man sagtens trykke på "label" og så checker checkboxen, men ved "Install Crap Toolbar(TM)" skal man ramme den lille checkbox.

17: Det software du linker til, vil OGSÅ installere Ask Toolbar OG sætte "Ask.com" til ens startside. Og sikkerhedsmæssigt er den heller ikke mere sikker end Adobe Reader.
Gravatar #19 - Alrekr
24. mar. 2011 21:16
Deleet (17) skrev:
Det er næmt at åndgå Adobe Reader.

http://www.foxitsoftware.com/pdf/reader/

Dær er mæd garanti flere alternativer tel windows. ubuntu kommer mæd en anden endbygget pdf reader, og jaj har ekke haft nogen problemer mæd dæm på trods a at jaj er storforbruger a ebøger.


Sumatra. Ikke nær så fyldt af huller som Foxit.

arne_v (16) skrev:

Faktisk var det SUN som startede med at sende noget ud med Java (nemlig OOo).


Seriøst? Det lyder lidt for vildt. Hent en Java-opdatering. Få en kontorpakke med i købet. Det er da 300 MB jeg ville blive træt af at blive tvunget til at hente :|

Nicolai (18) skrev:
17: Det software du linker til, vil OGSÅ installere Ask Toolbar OG sætte "Ask.com" til ens startside. Og sikkerhedsmæssigt er den heller ikke mere sikker end Adobe Reader.


Man skal bare lave en opt-out, så er man fri for det :) Må indrømme, at det med Ask.com-toolbaren har fået mig til at skifte fra Foxit, selvom jeg var meget tilfreds.
Gravatar #20 - tentakkelmonster
24. mar. 2011 21:18
Meget mystisk bundle (med mindre Oracle opfatter sig selv som en virus.)

Man fristes næsten til at lave en lille konkurrence: "Find den særeste software bundle!"
Gravatar #21 - Kian
24. mar. 2011 21:24
Vejen til helvedet er brolagt med bundles. Og hvs man ikke længere kan nøjes med at blive fri for dem når man køber sin computer men også skal ha dem i eftertiden så står verden ikke længer

og McAs argument om better safe than sorry er et skraldespandsargumemt af dimensioner. Så kan de jo bundle sig ud af alt.

Verden er af lave! Og jeg hader det!
Gravatar #22 - Legin
24. mar. 2011 21:43
#20 Det er da nærmere et logisk bundle, hvis man også ser på den pengesum, som de helt sikkert får for at bundle det. Men ja det er mega træls at sådan noget lort skal ind, men sådan er det jo og tvivler stærkt på klager vil hjælpe specielt meget :(
Gravatar #23 - arne_v
24. mar. 2011 21:47
Alrekr (19) skrev:
Seriøst? Det lyder lidt for vildt. Hent en Java-opdatering. Få en kontorpakke med i købet. Det er da 300 MB jeg ville blive træt af at blive tvunget til at hente :|


De inkluderede ikke de 300 MB - de skulle hentes over nettet, hvis de skulle installeres.
Gravatar #24 - SAN
24. mar. 2011 22:11
Synes virkeligt det er for ringe, folk som fx min mor vil ikke ane, om det er noget der skal med for at softwaren virker, og vil dermed bare installere det, det er noget pjat at sige at det er for folks sikkerhed, de prøver jo bare at snyde folk til at installere deres software.
Man må virkeligt sige at de har taget ordsproget til sig om at dårlig omtale/reklame er bedre end ingen, for det må da være yderst begrænset hvad de kan få af positive tilbagemeldinger for et nummer som dette!

Så vil jeg også lige erklære mig enig i at Oracle er blevet noget crap på det seneste!
Gravatar #25 - ykok
24. mar. 2011 22:59
Sur røv. Kan rimelig godt lide at udvikle til Java - og jeg vil i hvert fald gerne have muligheden for det. Med sådan et stunt er det helt sikkert at nogen vil undlade at installere eller decideret afinstallere Java (og det forstår man jo godt) - og så bliver der bare lavere sandsynlighed for at det er noget som praktisk talt "alle" har.

Nå, men NemId kræver da vist Java så vidt jeg ved, så ved skæbnens ironi er der mange der alligevel har brug for det (ja, altså så bortset fra dem der decideret fravælger NemId...).
Gravatar #26 - syska
25. mar. 2011 00:19
Alrekr (19) skrev:
Seriøst? Det lyder lidt for vildt. Hent en Java-opdatering. Få en kontorpakke med i købet. Det er da 300 MB jeg ville blive træt af at blive tvunget til at hente :|


Du kunne vælge det ... slået fra som default, så de 300 mb skulle kun hentes hvis du ville have OO.

mvh
Gravatar #27 - arne_v
25. mar. 2011 00:31
#26

Som jeg husker det var det slået til default i en enkelt update og efter en voldsom kritik gjorde de default til ikke slået til i de efterfølgende.

Men jeg kan huske forkert.
Gravatar #28 - syska
25. mar. 2011 00:44
#27
Pas ... jeg nåde heldigvis kun at opleve det som modsat, at det altid har været slået fra. Men der er da et stort logo omkring det.

Jeg er bare glad så længe det ikke direkte er crap ware, ligesom google toolbar, McAfee, etc.

OO som en option synes jeg er okay.

mvh
Gravatar #29 - Windcape
25. mar. 2011 03:57
Først representere Java det største sikkerhedshul på nettet via. Java Applets, og nu skal vi spammes med dårlige sikkerhedsprogrammer imod vores vilje.

Boycott Java!
Gravatar #30 - 4dd0
25. mar. 2011 04:03
#0 skrev:
McAfee believes it’s better to be protected (...)

Præcist derfor installerer man ikke McAfee...

Det er heldigvis frivilligt om man vil installere java... Oh wait! Nååårh nej, der var lige en SværID der skulle bruge det juks..

Grrr...
Gravatar #31 - Taxwars
25. mar. 2011 04:37
Java er frygtelig bloatware som jeg nægter at installere. (Og da BesværligID kræver java er jeg nød til at køre det i en virtuel maskine når jeg skal bruge netbank - grrrrr!)
Gravatar #32 - Whoever
25. mar. 2011 05:38
OG HVAD SÅ???
Googles Toolbar har da været bundled i 100 år (er den nok ikke mere).

Jeg er sgu rimelig glad for Java. Især fordi .NET kun kører på Windows (mono er alt for langt bagud). Og tænk, uden Java, ingen GWT...så skulle man jo skrive Javascript!!! Føj for satan!
Gravatar #33 - Windcape
25. mar. 2011 06:09
#32

Vi Windows brugere vil med glæde give ikke-Windows brugerne eksklusiv-ret til at få McAffee installeret sammen med Java!

Gravatar #34 - xxxxxxxboy
25. mar. 2011 06:50
Yeps... Oracle er ved at fucke endnu en ting op.. først fuckede de Orion App serveren, så fuckede de deres egen app server(behøver jeg vist ikke gå nærmere ind på), så fuckede de deres DB op (fik dog fixet den igen efter et par år med katastrofer: XMLDB mm..&¤&#"¤"!!.. kostede mit firma et 2-cifret million beløb, og Oracle nægtede som sædvanligt alt!).

Og nu har de så officielt startet derouten af Sun..

de kommer til at ødelægge alt det Sun har bygget op... bare vent og se.

efter 15 år med Java er jeg ved at søge mod andre sprog.. gider ikke mere pis fra Oracle.. de kan lave relationelle databaser.. THAT'S IT!

SUK!!

og så McAfee!!.. magen til elendigt og ikke-fungerende AV skal man lede længe efter.. kun overgået af Norton.. FLOT Oracle!.. som sædvanligt har I ikke tænkt på andet end pengepungen.
Gravatar #35 - Eniac
25. mar. 2011 08:24
Og hold kæft hvor er det pisse hamrende irriterende at en installation forsøger at få andre programmer installeret samtidig. Det er skide arrogant.
De kunne som minimum fjerne det hak.

I den fysiske verden (i Danmark) er det ulovligt at folk skal foretage en aktiv handling for at fravælge noget de ikke selv har bedt om.
Gravatar #36 - Alrekr
25. mar. 2011 08:57
Eniac (35) skrev:
I den fysiske verden (i Danmark) er det ulovligt at folk skal foretage en aktiv handling for at fravælge noget de ikke selv har bedt om.


Reklamer?
Gravatar #37 - el_barto
25. mar. 2011 09:19
Fail much...og ja, NemID er den eneste årsag til at det malware de kalder Java har fået lov at bo hos mig. Men man kan desværre ikke klare sig uden i denne verden.
Gravatar #38 - el_senator
25. mar. 2011 09:48
JA! Det har jeg f***** lagt mærke til. Pludselig ligger der McAfee Security Scan på alle de PC'er jeg administrerer fordi folk ikke slår checkboksen fra. MEGA træls! Det er simpelthen så dårlig stil af Oracle. Ekstra arbejde til os IT folk - JATAK! R**hoveder.
Gravatar #39 - HenrikH
25. mar. 2011 10:19
syska (3) skrev:
Kan du opdate en person som ikke bruger Apple til noget som helst, udover at grine lidt af til tider. Var det at Safari kom med iTunes Opdate eller ?

For nogle år siden, hvis man havde QuickTime, forsøgte den at prakke en først iTunes og siden Safari på, hver gang den opdaterede.
Faktisk var der en meget kort overgang, hvor den bare indstallerede det, og man var tvunget til at afindstallere iTunes bagefter. Den rettede de vidst temmelig hurtigt igen dog...

Note: Det var på PC det skete, ved ikke med Mac..
Gravatar #40 - arne_v
25. mar. 2011 17:11
Windcape (33) skrev:
Vi Windows brugere vil med glæde give ikke-Windows brugerne eksklusiv-ret til at få McAffee installeret sammen med Java!


Tilbyder McAfee noget for ikke-Windows OS?

Er der nogen ikke-Windows OS brugere som er interesseret i produkter i den kategori?
Gravatar #41 - tachylatus
28. mar. 2011 12:33
psudo (8) skrev:
www.ninite.com

Genialt! :-o
Gravatar #42 - gnаrfsan
28. mar. 2011 12:38
Windcape (33) skrev:
Vi Windows brugere vil med glæde give ikke-Windows brugerne eksklusiv-ret til at få McAffee installeret sammen med Java!

Hey, der er ikke nogen grund til at bliv grov i kæften...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login