Firmaet Optimal kommer med en ny service, hvor brugere kan købe sig fri for reklamer og samtidig støtte hjemmesiderne, de bruger.
Servicen koster seks dollars om måneden og køber brugeren fri for reklamer og sporing. 70 procent af indtægterne går til de sider, brugeren besøger.
Pengefordelingen baseres på brugerens mest besøgte sider og kan desuden påvirkes af brugeren selv ved at stemme på bestemte sider.
Ifølge Optimal får brugeren fuld indsigt i, hvilke sider pengene går til.
Det er endnu ikke oplyst hvilke medier, der har tilmeldt sig servicen, men angiveligt blokerer Optimal også for reklamer på sider, som ikke deltager. Brugeren har dog mulighed for at vælge reklamer til på sider, der viser relevante reklamer.
Ifølge TechCrunch, planlægger Optimal at lancere servicen inden for 60-90 dage. Man kan skrive sig op til Optimals betaversion, som også kommer til at koste seks dollars om måneden.
I første omgang udkommer Optimal til iPhone, men planen er at udgive servicen til alle platforme på et senere tidspunkt.