mboost-dp1

No Thumbnail
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#2 hvis du kigger på lige præcis cand.it fra fx. ITU, vil du også se at det ikke just er den mest hardcore tekniske udddanelse, men mere en masse bløde ting, hvor en pædagog eller sygeplejeskeuddannelse ikke nødvendigvis er ringere at have med, end en bachelor i kunsthistorie eller økonomi...
Men mon ik der er en grund til at fx. hvem som helst ikke kan blive Civilingeniør (som også er en kandidatgrad) fra fx. DTU, men at det kræver man har en relevant teknisk bachelor grad for at blive optaget?
Men mon ik der er en grund til at fx. hvem som helst ikke kan blive Civilingeniør (som også er en kandidatgrad) fra fx. DTU, men at det kræver man har en relevant teknisk bachelor grad for at blive optaget?
Med alle disse nye muligheder der kommer, så bliver det sgu sværer og sværer at gennemskue hvem der har en "rigtig" master i IT og hvem der "bare" er en bachelor i fransk antropologi, der ikke kan få arbejde og dermed lige tager en master i it.
Man burde holde op med at lave alle disse nemme veje bare fordid der mangler IT-folk. Eller i det mindste kald dem noget der gør det er NEMT at adskille folk.
Man burde holde op med at lave alle disse nemme veje bare fordid der mangler IT-folk. Eller i det mindste kald dem noget der gør det er NEMT at adskille folk.
#11
Så hvis jeg kan skrive en kandidat opgave og få den godkendt, så er jeg lige så god som en kandidat der har været skolet i 5 år?
En ting er hvad man kommer til eksamen i, noget andet er hvad man reelt lærer. Der er masser og masser af grundviden der ikke direkte indvoldvere nogle af de kurser man tager på et kandidatstudie, men der alligevel er med til at gøre ens uddannelse væsentligt bedre.
Så hvis jeg kan skrive en kandidat opgave og få den godkendt, så er jeg lige så god som en kandidat der har været skolet i 5 år?
En ting er hvad man kommer til eksamen i, noget andet er hvad man reelt lærer. Der er masser og masser af grundviden der ikke direkte indvoldvere nogle af de kurser man tager på et kandidatstudie, men der alligevel er med til at gøre ens uddannelse væsentligt bedre.
#4 Du har helt ret. Jeg er selv Stud.IT ITKO (der er en del flere retninger) på HHÅ, Århus Universitet, og det er ikke overdrevet teknisk den undervisning vi har haft indtil videre. Jeg er på 3'ede semester (dvs. 9'ende hvis man tæller helt fra begyndelsen af min BA) og de mest tekniske fag jeg har haft indtil nu er 5 ugers javaprogrammering, 5 ugers systemudvikling og 5 ugers databaser, og det er slet heller ikke meningen, at Cand.IT ITKO'erne skal ud og programmere, tværtimod.
Adgangskravene til Cand.IT ITKO er heller ikke de sværeste at opfylde. En bacheloruddannelse med kendskab til 2 ud af følgende 6 fag: Webprogrammering, kommunikation, erhvervsøkonomi, organisation, systemarkitektur og marketing. Dvs. man skal have haft min. 2 af fagene på et rimeligt niveau, resten får man som suppleringsfag på Cand.IT.
Så det er da helt i orden, at de nu får muligheden for at kvalificere sig yderligere via broforløbet og derefter Master i IT. Der er vel intet galt med en datamatiker der også ved noget om projektledelse, økonomi m.v. ;-)
Adgangskravene til Cand.IT ITKO er heller ikke de sværeste at opfylde. En bacheloruddannelse med kendskab til 2 ud af følgende 6 fag: Webprogrammering, kommunikation, erhvervsøkonomi, organisation, systemarkitektur og marketing. Dvs. man skal have haft min. 2 af fagene på et rimeligt niveau, resten får man som suppleringsfag på Cand.IT.
Så det er da helt i orden, at de nu får muligheden for at kvalificere sig yderligere via broforløbet og derefter Master i IT. Der er vel intet galt med en datamatiker der også ved noget om projektledelse, økonomi m.v. ;-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.