mboost-dp1

ISO
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Der er tale om ret fantastiske forbedringer der rykker sproget et niveau op. En del er hentet fra det kendte boost library. Som det antydes i nyheden er godkendelsen en formalitet. Og ja, D har snart eksisteret i lang tid.
#10: tag et kig her: http://www.cppreference.com/wiki/
#10: tag et kig her: http://www.cppreference.com/wiki/
#10: I v2 debatten blev der henvist til denne working draft, som formentlig er meget tæt på den endelige standard: http://www.open-std.org/jtc1/sc22/wg21/docs/papers...
Det kan dog ikke ligefrem betegnes som en hurtig opsummering af features ;-)
Det kan dog ikke ligefrem betegnes som en hurtig opsummering af features ;-)
Nej, det kunne det have været, havde det været udgivet i år 200x. ;)magnumice (2) skrev:@1
Det er det stadig [...]
#10 efter min mening er det at C++ nu håndtere multithreading / multiprocessing, hvilket ikke er tilfældet idag. Microsofts Itanium compiler er dog en undtagelse.
Og nej tråd-begrebet findes ikke i C++ standarden. Ligesom rigtig threading heller ikke gjorde det i Java før 1.5 og i .NET før...hmm, ved faktisk ikke om det var 2.0 eller 3.0 der havde rigtig threading.
Og nej tråd-begrebet findes ikke i C++ standarden. Ligesom rigtig threading heller ikke gjorde det i Java før 1.5 og i .NET før...hmm, ved faktisk ikke om det var 2.0 eller 3.0 der havde rigtig threading.
Whoever (16) skrev:Ligesom rigtig threading heller ikke gjorde det i Java før 1.5
Der har været threads i Java siden 1.0.
1.5 tilføjede thread pool og diverse nyttige utility klasser for multithreaded programmering.
Men Thread klassen og de basale synkroniserings mekanismer har været det hele tiden.
Whoever (16) skrev:g i .NET før...hmm, ved faktisk ikke om det var 2.0 eller 3.0 der havde rigtig threading.
Igen - 1.0 !
Der er en hel del syntax-mæssige forbedringer i den nye standard. (Ting som burde være tilføjet for mange år siden.)
Derudover er der også tilføjet ting som Lamda-expressions og Turples.
Og templates'ene er meget forbedret. Det begynder faktisk at minde lidt om C#. (Den nye standard definerer endda også en valgfri garbage-collector.)
Men jeg ved ikke rigtigt. Det varer nok et stykke tid, før den får arbejdet sig ud på eg. ARM, PIC, Linux Kernel etc. Så jeg tror at jeg holder mig til ANSI C og C# lidt endnu.
Derudover lider den sandsynligvis også af det samme som C++ (gammel standard): Den understøtter stadigvæk "inline" ANSI C. Det er eksempelvis ganske normalt at et C++-program benytter eks. printf eller strlen. Det holder simpelthen ikke, i et miljø der skal forestille at være objekt-orienteret! Det burde hedde "objekt-understøttet" i så fald.
(Og den nye standard understøtter forøvrigt også stadigvæk den gamle snaskede C++.)
Derudover er der også tilføjet ting som Lamda-expressions og Turples.
Og templates'ene er meget forbedret. Det begynder faktisk at minde lidt om C#. (Den nye standard definerer endda også en valgfri garbage-collector.)
Men jeg ved ikke rigtigt. Det varer nok et stykke tid, før den får arbejdet sig ud på eg. ARM, PIC, Linux Kernel etc. Så jeg tror at jeg holder mig til ANSI C og C# lidt endnu.
Derudover lider den sandsynligvis også af det samme som C++ (gammel standard): Den understøtter stadigvæk "inline" ANSI C. Det er eksempelvis ganske normalt at et C++-program benytter eks. printf eller strlen. Det holder simpelthen ikke, i et miljø der skal forestille at være objekt-orienteret! Det burde hedde "objekt-understøttet" i så fald.
(Og den nye standard understøtter forøvrigt også stadigvæk den gamle snaskede C++.)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.