mboost-dp1

Onfone

Onfone overvejer udvidelse til Norge og Sverige

- Via Computerworld DK - , redigeret af Pernicious

På trods af røde tal på bundlinjen er Onfone interesseret i at udvide til både Norge og Sverige. Interessen skal ses på baggrund af firmaets store succes på det danske marked, hvor en aggressiv markedsføring har skaffet 125.000 kunder på det sidste halve år, heraf alene 22.000 i december måned. Det skriver Computerworld.

Interessen for Norge og Sverige skyldes især, at markederne ligner hinanden med hensyn til teleoperatører.

Morten Strunge, administrerende direktør i Onfone til CW skrev:
Det bliver en copy/paste af Onfone. Både Norge og Sverige er jo fuldstændig lig Danmark markedsmæssigt. Der er ligeså få spillere, der dominerer markedet, som det er i Danmark.

Morten Strunge påpeger dog, at udvidelsen ikke vil ske, før Onfone igen kører med overskud.





Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
5. jan. 2011 09:25
Hvis de så kan tage deres fucking reklamer med derover, så er jeg helt tilfreds! Så kan det være at Sverige vil give os skåne tilbage, mod at vi fjerner lars dum fra deres aviser og tv skærme!
Gravatar #2 - Zombie Steve Jobs
5. jan. 2011 09:45
Jeg ved ikke engang hvad det er, uodver at de har ham der lastbilschaufføren/fodboldspillere, der i Rejseholdet næsten fik AIDS i Polen på deres reklamer.
Gravatar #3 - mollerz
5. jan. 2011 09:52
Stakkels Skandinavien...
Gravatar #4 - f-style
5. jan. 2011 09:57
Har hørt om firmaet før på nettet men ved ikke om det er godt/skidt nogen som kan opklare hvorfor de første beskeder herinde er negative overfor firmaet? Er det deres reklamer i er trætte af, er det service, snyder/bedrager/lyver de? Eller er firmaet top dollar?
Gerne nogle links eller artikler hvis i kender noget om sagen og ikke kun ud fra nogle få bekendte der måske fik en dårlig oplevelse som ikke nødvendigvis afspejler gennemsnittet/de flestes oplevelse.

Er det debitel om igen?

F.eks. bruger jeg selv bibob og er rigtig godt tilfreds med mit mobil selskab.

ps. har lige tjekket trustpilot og der har de 8.3 fordelt på 716 anmeldelser, så umiddelbart virker firmaet troværdig med tilfredse kunder.
Gravatar #5 - TuxDK
5. jan. 2011 10:06
#4

Folk er trætte af deres reklamer.
Jeg kender et par stykker der har Onfone, og er super tilfredse med dem. De er ret billige og har skabt ny priskrig.

Men deres reklame er folk ved at være træt af.
Synes dog at folk skal slappe lidt af, det er en fucking reklame.
Den SKAL være pågående. l2ignore. Kan godt være det bare er mig der har en god evne til at totalt ignorer reklamer.
Gravatar #6 - moulder666
5. jan. 2011 10:13
Nu har jeg endnu ikke været ved Onfone, men så snart jeg kan komme væk fra Telia (4 måneder endnu) skifter jeg da - de priser er virkelig til at have med at gøre!

Men det kunne da være rart at høre fra nogen, der rent faktisk havde dem som firma! Byd ind, folkens! :-)

Ang. reklamen - couldn't care less....
Gravatar #7 - MiniatureZeus
5. jan. 2011 10:15
Og så er det et ekstremt aggressivt reklameforløb de har haft. Bl.a. her i københavn kan du opleve dem:
1) i alle gratisaviser med 1-2 fuldside annoncer eller med annonce på hele omslaget (forside og bagside)
2) på TV konstant
3) i biografen
4) på 3-4 busser hvor hele siden er klistret til med lars dum
5) i radioen på i hvert fald 100 fm, pop fm og the voice
6) på 2-3 taxaer
7) på billboards rundt om i hele byen
8) på flyers uddelt på nørreport, nørrebro og valby st.,
9) på idiotiske sælgere/annoncere på samme stationer..

Det værste er dog, at deres kampagne har varet i 1-2 måneder nu, og øjensynligt bliver ved..
Mht. firmaet, aner jeg intet om dem, ud over at deres priser er billige og at de vidst bruger telias net..
Gravatar #8 - TuxDK
5. jan. 2011 10:39
#7

De bruger Telenor's net.
Gravatar #9 - MLS
5. jan. 2011 11:04
Jeg er forvirret. Er det her en nyhed eller en pressemeddelelse? Skulle mene det sidstnævnte...
Gravatar #10 - Bllets
5. jan. 2011 11:32
Har faktisk oplevet bedre modtagelse som kunde ved onfone end da jeg havde telenor...

Aldrig om jeg skal tilbage til Telenor... Glad for mit skifte til Onfone
Gravatar #11 - Ylle
5. jan. 2011 11:36
Mht. reklamerne, så synes jeg egentlig kun det var den første der var mega elendig, og nærmest umotiverende til at købe Onfone.
Men de efterfølgende er da stille og rolige, med en halvlun humor. Hverken sindssygt sjovt, men heller ikke noget der burde kunne få nogen til at vælte ned ad stolen :)
Gravatar #12 - Bornaparte
5. jan. 2011 12:11
Har selv Onfone, så her kommer mine erfaringer.

Plus sider:
Billige

Minus sider:
Dårlig kundeservice

Så kort kan det gøres. Skiftede fra Telia til Onfone, og havde i den første uge en dårlig oplevelse med Onfones inkompetente medarbejdere.

Men oplvelsen med deres lave regninger er tilsvrende rigtig god.
Gravatar #13 - Smoug
5. jan. 2011 13:36
Er det ikke gældende for alle brancher:

LAVE PRISER = MINDRE KUNDESERVICE

De skal jo spare et sted. Det fleste lavpris selskaber forventer at kunderne selv kan google deres problemer samt ordne alt på selvbetjening.

Hvis du kan klare dig selv så vælg altid det billigste sted, hvis ikke ja så er du på røven :)
Gravatar #14 - Systran
5. jan. 2011 13:52
Bornaparte (12) skrev:
Dårlig kundeservice


Hvis du føler, deres kundeservice er dårligere end Telias, skal jeg godt nok aldrig skifte til onfone, for jeg synes godt nok, Telia skraber bunden. Jeg flygtede til Telmore, så snart jeg kunne.

Så det er noget af et ubehageligt statement, du kommer med. :)

Jeg føler mig ikke voldsomt generet af deres reklamer - gudskelov for DR2.
Gravatar #15 - Alrekr
5. jan. 2011 14:24
Er Onfone ikke dem, der i sin tid hed Tele2? Er helt sikker på, at de skiftede navn fra et eller andet kendt navn.
Gravatar #16 - MiniatureZeus
5. jan. 2011 15:52
Smoug (13) skrev:
Er det ikke gældende for alle brancher:

LAVE PRISER = MINDRE KUNDESERVICE

De skal jo spare et sted. Det fleste lavpris selskaber forventer at kunderne selv kan google deres problemer samt ordne alt på selvbetjening.

Hvis du kan klare dig selv så vælg altid det billigste sted, hvis ikke ja så er du på røven :)

Bibob, som jeg har haft i 2 år ca., har virkelig en super kundeservice. Har kun været i kontakt med dem 4-5 gange, men alle gangene har det været super søde medarbejdere som er hurtige til at guide dig eller lave en sag.
Én af gangene var det et problem hos deres teleudbyder (telenor?), men medarbejderen ringede selv til telenor og fik problemet fikset, og bagefter ringede hun tilbage og sagde det burde være i orden.. Virkelig god service.

#14
Tror du har misforstået noget.. Telia bruger slet ikke kundeservice.. Tror faktisk talt ikke at de ved hvad det er og indebærer..
Gravatar #17 - PunaniPounder
5. jan. 2011 16:29
#6

Jeg skiftede fra TDC til Onfone.
Hos TDC betalte jeg ca. 500-600 kr. om måneden for mig forbrug, som jeg selv syntes var højt.

Hos Onfone har jeg Fastpris 5t. som inkluderer 5 timers tale, fri sms&mms, 500 MB data, ingen opkaldsafgift og sekundafregning.
Alt det til 149,-

Hos Onfone bruger jeg ikke engang de 5 timers tale, der er inkluderet, det eneste, jeg bruger mere af end det inkludrede, er data. Det gør dog ikke så meget når Onfone har DKs billigste data-løsning, DataTrappen.

Det eneste sted, hvor Onfone halter lidt, er på Kundeservicen - rent telefonisk. Her kan de være lidt svære at få fat i. (Ikke at jeg har prøvet at ringe til dem mere end to gange, men jeg kan ikke bedømme udfra andet).

Man får dog altid en besked når ens forbrugsgrænser er ved at være overskredet, man får besked når der tankes penge på ens kreditkort, og man får en advarsel 5 dage før de spærrer abonnementet, hvis man skylder penge for forbrug.

Alt i alt, ret genialt for mig. Eneste minus er, at der ingen mulighed er for at købe en ny mobiltelefon med tilskud, men så er der til gengæld heller ingen binding. :)
Gravatar #18 - ZrednaZ
5. jan. 2011 19:23
#17: Onfone har da aldrig haft DKs billigste data-løsning. Alt andet lige er det billigere med en fastprisløsning med speed drop, hvis forbruget overskrides, som fx Oister har.
Gravatar #19 - PunaniPounder
5. jan. 2011 23:38
#18

Læste bare for ikke så længe siden, at DataTrappen var Danmarks billigste data-løsning i forhold til mobilabonnementer, da man sjældent bruger de 10 GB der er inkluderet i de andre udbyderes store abonnementer, men ofte bruger mere end den ene GB der er med i de små og mellemstore abonnementer.

I den sammenhæng og set udfra den vurdering, at den gennemsnitlige mobilbruger(nærmere betegnet smartphonebruger) bruger et sted mellem 500 MB og 2-3 GB pr. md. Det mener jeg er en fin afspejling af virkeligheden, i forhold til hvad jeg oplever.
Gravatar #21 - Alrekr
6. jan. 2011 00:49
#19, jeg ved ikke hvor du har dine tal fra, men jeg kunne klare mig indenfor de 300 MB jeg havde gennem Telia Flex på min gamle HTC Magic. Konen ligeså på sin x10 Mini. En sælger i Telenor fortalte mig, at hans iPhone brugte 400 MB pr. måned når han virkelig gik grassat.
Gravatar #22 - Bllets
6. jan. 2011 07:32
Alrekr (21) skrev:
#19, jeg ved ikke hvor du har dine tal fra, men jeg kunne klare mig indenfor de 300 MB jeg havde gennem Telia Flex på min gamle HTC Magic. Konen ligeså på sin x10 Mini. En sælger i Telenor fortalte mig, at hans iPhone brugte 400 MB pr. måned når han virkelig gik grassat.


Jeg bruger omkring 250mb på min skod Nokia med Symbian, der bruger omkring 10-20sec om at loade en side.

400mb er satme ikke særlig meget fra en ordentlig smartphone.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login