mboost-dp1

Microsoft Corporation
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Fedt, jeg syntes specielt at Outlook har fået nogle spændende nye tiltag. Nu håber jeg bare at Oracle tager sig sammen og får opdateret deres Oracle Connector for Outlook.
Windcape (2) skrev:Man kunne næsten kalde produktserien for "Ribbon 2010" :-)
Kan godt være jeg bare er dum, men gider du uddybe? :D
#3
http://en.wikipedia.org/wiki/Ribbon_(computing)
Microsoft har nu indført Ribbon i Outlook og SharePoint som et led i 2010 versionerne. Altså "Ribbon over hele produktlinjen".
#4
Office 2007 ja, men ikke SharePoint, Outlook, Project, osv.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ribbon_(computing)
Microsoft har nu indført Ribbon i Outlook og SharePoint som et led i 2010 versionerne. Altså "Ribbon over hele produktlinjen".
#4
Office 2007 ja, men ikke SharePoint, Outlook, Project, osv.
#7
Generelt tror jeg folk der bruger Office meget og bruger de mange funktioner, synes godt om Ribbon..
Jeg har ikke vænnet mig til det endnu, på trods af jeg kun har brugt Office 2007 siden det kom.. Men når man kun skriver lidt tekst og gemmer det, så lærer man jo ikke rigtig Ribbon at kende :P
Generelt tror jeg folk der bruger Office meget og bruger de mange funktioner, synes godt om Ribbon..
Jeg har ikke vænnet mig til det endnu, på trods af jeg kun har brugt Office 2007 siden det kom.. Men når man kun skriver lidt tekst og gemmer det, så lærer man jo ikke rigtig Ribbon at kende :P
#8 & #9 Okay :) Jamen så er der da lidt gulerod. Brugte bare Office 2010 BETA sidste år, og jeg kunne slet ikke finde rundt i den nye navigation. (Det skal siges jeg er OpenOffice bruger - jeg har ikke brugt den forrige Office version)
(Men det fylder altså helt vildt meget, især på en netbook - plejer at nøjes med en enkelt toolbar, men den her fylder jo 3-4 styks)
(Men det fylder altså helt vildt meget, især på en netbook - plejer at nøjes med en enkelt toolbar, men den her fylder jo 3-4 styks)
Nu bruger jeg ms-office temmelig meget, og jeg er desværre også på holdet, der har brugt det siden det kom - Dog uden endnu at have vænnet mig til dens ribbon udseende.. Håber at der med office 2010 kommer en outlook klient, der er lidt mere stabil end det skidt der er i 2007 :=)
Off-topic: #0 er 'færdiglavet' virkelig et dansk ord ?
Edit: http://retskrivningsordbogen.dk/ro/ro.htm?q=f%E6rd... havde det på fornemmelsen :p
Off-topic: #0 er 'færdiglavet' virkelig et dansk ord ?
Edit: http://retskrivningsordbogen.dk/ro/ro.htm?q=f%E6rd... havde det på fornemmelsen :p
ipwn skrev:(Men det fylder altså helt vildt meget, især på en netbook - plejer at nøjes med en enkelt toolbar, men den her fylder jo 3-4 styks)
Hvis det kniber med pladsen, så kan ribbon jo sættes i minimer mode. Så er det kun tabs der er synlige hele tiden, mens selve ribbon dropper ned når du vælger en en tab.
Autodesk har benyttet ribbon i deres Inventor siden ver. 2010... og det er en lille smule hurtigere...
Det hurtigste er dog at konfigurere sine egne genvejstaster og bruge dem. Til dagligt hvor jeg sidder og tegner 7-8 timer hver dag bruger jeg kun ribbon ca 10 gange... Det er ikke særligt meget.
Så mit ribbon er for det meste bare klappet sammen til en lille tynd linie i toppen af skærmen. Det giver dejligt med skærmplads :o)
Det hurtigste er dog at konfigurere sine egne genvejstaster og bruge dem. Til dagligt hvor jeg sidder og tegner 7-8 timer hver dag bruger jeg kun ribbon ca 10 gange... Det er ikke særligt meget.
Så mit ribbon er for det meste bare klappet sammen til en lille tynd linie i toppen af skærmen. Det giver dejligt med skærmplads :o)
#"færdiglavet"
Ordbogen.com kender ordet.
#Ribbon
Har man svært ved at finde rundt kan man jo fint installere Ribbon Hero!
Ordbogen.com kender ordet.
#Ribbon
Har man svært ved at finde rundt kan man jo fint installere Ribbon Hero!
dyrmann (13) skrev:Til jer der ikke synes om ribbons, kan jeg fortælle, der i Office 2010 er mulighed for at lave sine egne. Så kan man lave en med de mest brugte funktioner og kun have den fremme.
Der er add-ins som UBitMenu og MenuOffice der efterligner de klassiske Office 2003 menuer. Der har begge en version der virker med Office 2010.
Offopizzle:
Jeg ville ønske, at man kunne få et add-in, der opdaterede ens Facebook-profil med tinyurl-links til hardcore tysk schiesse-porno, hver gang man benyttede Ribbon-menuen i stedet for genvejstasterne.
Jeg har aldrig taget mig sammen til at lære mine genvejstaster udover de mest basale. Suk...
Jeg ville ønske, at man kunne få et add-in, der opdaterede ens Facebook-profil med tinyurl-links til hardcore tysk schiesse-porno, hver gang man benyttede Ribbon-menuen i stedet for genvejstasterne.
Jeg har aldrig taget mig sammen til at lære mine genvejstaster udover de mest basale. Suk...
arne_v (26) skrev:#25
Den skulle understøtte ISO OOXML hvor 2007 kun understøttede ECMA OOXML.
Der er lovet en web version.
Men det er jo ikke fordi at der sker så meget nyskabelse indenfor tekstbehandling længere.
Hvad betyder det for menig mand? Er der nogen praktiske grunde til at opgradere overhovedet?
Windcape (30) skrev:Vel de samme grunde til du har opgraderet alt dit software siden slutningen af 90erne.Orange (29) skrev:Hvad betyder det for menig mand? Er der nogen praktiske grunde til at opgradere overhovedet?
At det sjældent er bagud kompatibelt mere end 2 versioner og der ikke længere ydes support? ^^
Det er ikke os alle der farer ud og køber en ny version bare fordi den er ny, og indtil videre har jeg ikke rigtig set hvad Office 2010 kan gøre for mig, ud over at fjerne lidt vægt fra tegnedrengen.
arne_v (15) skrev:Det må enten være ikke-dansk eller dårligt dansk.
Hvad er det lige, som der er galt med ordet "færdiglavet"??
Hvis jeg sagde "samme grund som at opgradere fra Vista til Windows 7", er det så overbevisende?Orange (31) skrev:Det er ikke os alle der farer ud og køber en ny version bare fordi den er ny, og indtil videre har jeg ikke rigtig set hvad Office 2010 kan gøre for mig, ud over at fjerne lidt vægt fra tegnedrengen.
Helt ærligt, nye versioner = nye features, og tit mest målrettet professionelle. Hr. og Fru. Danmark kan fint klare sig med Office 2003 eller 2007 5 år endnu.
Jeg vil dog anbefale at køre mindst 2007, da den har standard support for ODF, og PDF. Det er en stor lettelse.
Windcape (33) skrev:Hvis jeg sagde "samme grund som at opgradere fra Vista til Windows 7", er det så overbevisende?
Ikke just, og jeg forstår ikke hvorfor du vil sammenligne det med en opgradering fra et håbløst styresystem, som de fleste alligevel sprang over. I dette tilfælde var der jo netop stor grund til at opgradere, da Windows 7 endelig kom.
http://www.version2.dk/artikel/14599-gratis-odf-pl...
Oracle giver folk en grund til at opgradere fra 2003 til 2007 eller 2010 :-)
Oracle giver folk en grund til at opgradere fra 2003 til 2007 eller 2010 :-)
#43
Er der nogen som har prøvet at modtage et tekstbehandlings dokument, rette i det og sende til det offentlige??
Jeg synes ikke at det giver meget mening.
Af:
A) sende PDF ud, bruger udskriver + udfylder med kugle pen + sender, papir indskannes eller indtastes
B) bruger udfylder online og data går direkte i systemet
C) sende ODT ud, bruger udfylder + sender, dokument printes + indskannes eller indtastes
D) sende ODT ud, bruger udfylder + sender, dokumentet processes automatisk
synes jeg klart at A og B virker mest realistiske/praktiske.
Er der nogen som har prøvet at modtage et tekstbehandlings dokument, rette i det og sende til det offentlige??
Jeg synes ikke at det giver meget mening.
Af:
A) sende PDF ud, bruger udskriver + udfylder med kugle pen + sender, papir indskannes eller indtastes
B) bruger udfylder online og data går direkte i systemet
C) sende ODT ud, bruger udfylder + sender, dokument printes + indskannes eller indtastes
D) sende ODT ud, bruger udfylder + sender, dokumentet processes automatisk
synes jeg klart at A og B virker mest realistiske/praktiske.
C er ellers brugt ret meget, bare med Word-dokumenter.arne_v (44) skrev:synes jeg klart at A og B virker mest realistiske/praktiske.
F.eks. da man havde mulighed om at søge tilskud til renovering, http://jp.dk/indland/article1635573.ece
arne_v (18) skrev:CUA er opfundet for at undgå "spild" af skærmplads.
CUA hører til et paradigme med simple programmer som ikke kræver andet end simple menuer. Når hver menu har >10 underpunkter så går den ikke længere.
Ribbon er væsentligt bedre; Dels fordi det er mere visuelt og dels fordi næsten alt ligger fremme.
Jeg siger ikke at Ribbon er bedre end CUA eller det bedste paradigme til komplekse menuer som i fx. Eclipse, VS2010, Sharepoint, Photoshop osv. Jeg kan kun sige at CUA ikke nødvendigvis er det mest hensigtsmæssige til større komplekse apps.
Prøv at forestille at skulle tilgå SAP transaktioner via en CUA menu og 5 layers ned ...
Geek.Lund (25) skrev:Udover ribbon i flere programmer end bare Word, Excel og Power Point. Hvad er så egentlig nyt, er der nogle forlydner?
Pivot-grafer for mit vedkommende.
#48
Google fandt: http://blogs.msdn.com/outlook/archive/2009/08/25/m...
Op til 3 Exchange kontoer, ser det ud til.
Google fandt: http://blogs.msdn.com/outlook/archive/2009/08/25/m...
Op til 3 Exchange kontoer, ser det ud til.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.