mboost-dp1

Økonomistyrelsen

Økonomistyrelsen ikke tilfredse med NemSMS

- Via Økonomistyrelsen - , redigeret af Pernicious

Med kun 80.000 tilmeldte på et år har det ambitiøse projekt NemSMS, som skulle sende beskeder fra det offentlige til befolkningen, været en fiasko.

Og nu skriver Økonomistyrelse også på deres hjemmesiden, at tallet ikke er højt nok.

Økonomistyrelsen skrev:
500.000 danskere har opgivet deres mobilnummer til NemSMS, mens kun 80.000 har angivet, at de ønsker at modtage informationer på dette nummer fra det offentlige. Disse tal er Økonomistyrelsen ikke tilfredse med.

I stedet for at droppe NemSMS har Økonomistyrelsen dog sat gang i en række nye tiltag, som skal øge anvendelsen af NemSMS, startende med at gøre det nemmere for borgerne at tilmelde sig servicen.

Derudover planlægger man at overføre de 1,2 millioner numre, som skat har indsamlet gennem deres egen sms-service til NemSMS.

Og sidst men ikke mindst har de fremsat et ambitiøst målt om, at alle patienter i sundhedsvæsenet skal have mulighed for at få påmindelser om aftaler via mobiltelefonen inden udgangen af 2012.





Gå til bund
Gravatar #1 - Alrekr
14. okt. 2011 13:36
Nyheden skrev:
Derudover planlægger man at overføre de 1,2 millioner numre, som skat har indsamlet gennem deres egen sms-service til NemSMS.


... kan de tillade sig det? Datatilsynet må lige ind i den sag..
Gravatar #2 - Zombie Steve Jobs
14. okt. 2011 13:38
#1 Har de ikke nedlagt det?

The plot thickens!

“When the government's boot is on your throat, whether it is a left boot or a right boot is of no consequence”
Gravatar #3 - praktikant muffe AKA pewbe
14. okt. 2011 13:50
#0 skrev:
Og sidst men ikke mindst har de fremsat et ambitiøst målt om, at alle patienter i sundhedsvæsenet skal have mulighed for at få påmindelser om aftaler via mobiltelefonen inden udgangen af 2012.

Hvordan er det et "ambitiøst" mål?
Gravatar #4 - amplificator
14. okt. 2011 14:06
#1
Det tænkte jeg også. Det må da helt klart være i strid med noget.

#3
Det kan jeg heller ikke se.
Sådan som jeg forstår det, så har man jo allerede muligheden for det ved netop at tilmelde sig.

Problemet ligger jo i at de overhovedet ikke har markedsført NemSMS særlig godt, og derfor er det kun et fåtal der kender til det, som vi vist kom frem til ved sidste diskussion om NemSMS.

Servicen fejler sikkert ikke noget, men hvis folk ikke kender til den så bliver den heller ikke brugt.
Gravatar #5 - Daniel-Dane
14. okt. 2011 14:08
#1
Deres tanke er vel, at det offentlige er det offentlige er det offentlige.

#2
IT- og Telestyrelsen != Datatilsynet.
Gravatar #6 - ReGaL
14. okt. 2011 14:13
Hmm, jo markedsføring er en ting.
Men tror I ikke også at det har noget at gøre med, at de mail der kommer fra det offentlige får man jo også mere eller mindre ned på sin mobil i dag.
Man behøves jo ikke engang at have en smartphone for at få mails.
Gravatar #7 - Alrekr
14. okt. 2011 14:27
Daniel-Dane (5) skrev:

Deres tanke er vel, at det offentlige er det offentlige er det offentlige.


Den tanke fik jeg også - men man har jo ikke sagt OK til Skat til, at de må dele ens telefonnummer, selv ikke med andre offentlige myndigheder.
Gravatar #8 - RasmusTrockKinnerup
15. okt. 2011 06:03
Jeg har aldrig hørt om nemsms, men det lyder smart. Ergo er deres markedsføring slået fejl.
Jeg ville nu efter mit nye bekendskab finde servicen og tilmelde mig. Men Google-søgning på navnet gav mig ikke hjælp. Ergo har de ikke styr på deres tjeneste.
Så er det sku da klart at der kun er 80000 brugere.
Det er en ommer!
Gravatar #9 - freesoft
15. okt. 2011 06:49
Så vidt jeg kunne forstå, skal man bare på borger.dk tilmelde sig post fra det offentlige, der stod i hvert fald at de også måtte sende sms, når man var tilmeldt.
Gravatar #10 - redhead
15. okt. 2011 09:06
#9 Det ved jeg ikke helt om er gældende, i følge nyheden:
nyhed skrev:
500.000 danskere har opgivet deres mobilnummer til NemSMS, mens kun 80.000 har angivet, at de ønsker at modtage informationer på dette nummer fra det offentlige.
Lyder det lidt som om det er en to step proces, jeg har opgivet mit nummer på borger.dk (portalen stinker iøvrigt i chrome) men når de anviser at mange har opgivet deres nummer men ikke meldt det til tjenesten er jeg i tvivl om det er den eneste handling påkrævet.
Gravatar #11 - j.larsen
15. okt. 2011 10:22
Jeg har godt nok aldrig hørt om NemSMS før... Måske er markedsføring et af deres problemer?
Gravatar #12 - freesoft
15. okt. 2011 13:53
#10
Det er jeg også, men de skriver:
Borger.dk skrev:
Serviceinformation
Indhold i servicebeskeder

Datatilsynet har tilladt, at servicebeskeder fra offentlige myndigheder til borgere kan indeholde følsomme oplysninger.
Hvis du er tilmeldt servicebeskeder fra offentlige myndigheder, vil du således kunne modtage følgende typer af beskeder på e-mail eller SMS.

Eksempel: Husk din aftale 01052011 på Rigshospitalet, Blegdamsvej, Diabetesambulatoriet, Indgang A.

Du kan altid tilmelde og framelde dig servicebeskeder fra offentlige myndigheder under "tilmeldinger".
Gravatar #13 - Johii
17. okt. 2011 12:09
Det er godt at høre at det offentlige begynder at bruge den teknologi der er tilrådighed. Selvom at det måske godt kunne havde gået lidt hurtigere. Vi har trods alt haft sms her i Danmark i et par år.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login