mboost-dp1

barackobama.com

Obama kan beholde sin BlackBerry

- Via The Atlantic - , redigeret af Pernicious , indsendt af fennec

Efter flere møder med Secret Service har Barack Obama fået lov til at beholde sin BlackBerry. Der har ellers været frygt for, at GPS’en kunne bruges til at spore Obamas lokation, eller at man ville aflytte telefonen og på den måde finde frem til nationale hemmeligheder.

Derfor har Obama nu fået en modificeret udgave af sin BlackBerry med forbedret sikkerhed. Han har desuden måttet skifte sin private e-mail ud med en ny, som nu er en national hemmelighed. Obama er dermed den første amerikanske præsident nogensinde, der får lov at beholde sin telefon.

Obama, “the Geek in Chief”, som medierne har omdøbt ham, kan altså fortsat skrive mails og følge med i nyhederne, når han er på farten.





Gå til bund
Gravatar #1 - Sugardad
23. jan. 2009 13:59
Det er da kun godt, en præsident uden diverse kommunikations apparater er da ikke speciel fleksibel
Gravatar #2 - Clauzii
23. jan. 2009 14:03
Ha, nu forstår jeg bedre GWB's kommunikationsproblemer med omverdenen...
Gravatar #3 - drbravo
23. jan. 2009 14:06
#1
Hvis præsidentens rådgivere har det hele, hvad er problemet så? Det har vel fungeret ok frem til 2009..
Gravatar #4 - Hůňděštějlě2
23. jan. 2009 14:11
Nu igen??? Newz.dk er efterhånden blevet et Hussain Obama fansite, nu ryger det navn sgu i mit filter.
Gravatar #5 - skooterkurt
23. jan. 2009 14:12
Garenteret hans e-mail er [email protected] :P
Gravatar #6 - hr. værk
23. jan. 2009 14:18
Obama, "the Geek in Chief"
NIIICE... Første gang det ikke er en militær nut eller bare en nut og så er det ovenikøbet den helt rigtige type leder at have!
Gravatar #7 - NATIK
23. jan. 2009 14:29
Hůňděštějlě2 (4) skrev:
Nu igen??? Newz.dk er efterhånden blevet et Hussain Obama fansite, nu ryger det navn sgu i mit filter.


Husk at stave det korrekt så vi ikke behøver læse dine sure opstød igen. Det er HussiEn.

Ontopic:

Det lyder da også som den bedste løsning, blev lidt overrasket da jeg hørte at de tog præsidentens telefon fra ham.
Gravatar #8 - tazimn
23. jan. 2009 14:30
Det giver meget god mening at han har adgang til nyheder og mails når han er på farten..

Giver ikke meget for en præsident som lader andre om at informere sig.. Det viser at han er engageret i sit job, og at han er en præsident som ikke er bange for at kæmpe for at få forandringer indført..
Gravatar #9 - Dee.Kay
23. jan. 2009 14:31
Første gang man virkelig har haft den fokus på en president og hans mobil på den måde - Undrer mig dog også denne løsning her ikke har fundet sted indtil nu - virker da old-nordisk han ikke kan kommunikere personligt med nogen uden at andre skal gøre det for ham?
Gravatar #10 - BurningShadow
23. jan. 2009 14:44
Det er vel også første gang at de har haft problemet?
Da det var Bill Clinton, var hverken mobil telefon, eller email, noget stort (well ok, telefonerne var lidt store...).
Da det var George Bush, har man nok heller ikke haft problemet... Jeg tror ikke at det var ting der fylte så meget i hans tilværelse ;-)
Gravatar #11 - NinjaZee
23. jan. 2009 14:51
#10: Jeg har hørt at man normalt kommunikerede ved hjælp af cigarer under Bill Clinton's tid, det betød vist at man ikke havde behov for de mere digitale kommunikationsformer.
Gravatar #12 - webwarp
23. jan. 2009 15:07
Nu laver de nok en BlackObama version..
Gravatar #13 - gensplejs
23. jan. 2009 15:08
Tja før Obama har el præsident slet ikke haft email såååå.
Gravatar #14 - Daniel-Dane
23. jan. 2009 15:18
Han får ikke lov at beholde den, han får lov at HAVE en. Den er jo netop lavet til ham. I hvert fald ville det være højst besynderligt, hvis han IKKE fik lov. Han er trods alt verdens mægtigste mand.
Gravatar #15 - ÅÅÅH
23. jan. 2009 15:22
webwarp (12) skrev:
Nu laver de nok en BlackObama version..

Du mener vel en BarackBerry
Gravatar #16 - Sommer
23. jan. 2009 15:29
Nu tror jeg generelt ikke at det betyder at han ikke har haft kontakt med omverdenen, men at det fx foregår via telefon i deres limosiner, det hvide hus, air force one osv. der er mere beskyttet end en almindelig mobiltelefon.

Tror samtidig heller ikke at han ikke får nyheder - tror egentlig at han får dem lidt mindre redigerede end de er i aviserne.

However, en BarackBerry (haha #15!) er da et skridt fremaf. Gad dog godt vide hvordan den er modificeret.
Gravatar #17 - NeoNmaN
23. jan. 2009 15:38
syndes det er super, han er jo et menske lige som os andre dog med meget højer status slf. men aligevel hvorfor skal han ha taget sin fridom? fordi han vælger at tjene landet med sit liv?

så er kanont tiltag, og ja endnu en gang sejere til "geeks" nu hvor obmama er vores president geek. XD
Gravatar #18 - Nikto
23. jan. 2009 15:45
#11 Røgsignaler
Gravatar #19 - Norrah
23. jan. 2009 15:48
neonman (17) skrev:
men aligevel hvorfor skal han ha taget sin fridom?


"you have been sentenced to 40 years of freedom"
Gravatar #20 - -N-
23. jan. 2009 16:15
Han kan få en specialbygget jombojet, helikopter og bil, men ikke en blackberry hvor gps'en er deaktiveret?
Gravatar #21 - drbravo
23. jan. 2009 16:17
/off topic

NinjaZee (11) skrev:
#10: Jeg har hørt at man normalt kommunikerede ved hjælp af cigarer under Bill Clinton's tid, det betød vist at man ikke havde behov for de mere digitale kommunikationsformer.


Hvis man kommunikerer med cigarer... Er det så digital eller ANALog kommunikation?
Gravatar #22 - Sugardad
23. jan. 2009 17:00
#3 det er jo netop problemet, at alle tingne forhen skulle igennem hans rådgivere for at få fat i ham, der er sikkert mange ting der stadig skal igennem dem, men med en blackberry kan han kontaktes hvor som helst, når som helst og det er DET der går ham mere fleksibel
Gravatar #23 - Systran
23. jan. 2009 17:06
Suk, hvis vi havde fået John McCain som præsident, havde dette aldrig været et problem..
Han havde (har) vist ikke så fidus til "e-mails", "mobiltelefoner" og andre "gadgets" :P
Gravatar #24 - -sippo-
23. jan. 2009 18:16
#23

nu er han jo så også født før elektricitetens tid... :P

He's so ooooold...
Gravatar #25 - Cloud02
23. jan. 2009 19:31
Buy Adwords on Google - $1
Buy a billboard poster - $10,000
Buy a tv-spot in prime time - $100,000

Get the commander in chief to use your products - Priceless.

RIM må virkelig gnide sig i hænderne over det her.

Jeg kan lige se en reklame med Blackberry og andre RIM produkter og så ham Obama look-a-like gutten.
Gravatar #26 - Fjolle
23. jan. 2009 19:40
Systran (23) skrev:
Suk, hvis vi havde fået John McCain som præsident, havde dette aldrig været et problem..
Han havde (har) vist ikke så fidus til "e-mails", "mobiltelefoner" og andre "gadgets" :P

Hey.. Han opfandt blackberryen...
Gravatar #27 - Miravlix
23. jan. 2009 22:26
Undre mig over hvorfor en kommentar om ingen email var sat til flamebait.

Værken Bill eller Bush brugte email primært pga. en eller anden lov om at det kan blive vist til offentligheden.

Inden "Geek in Chief" var det Ovale Kontor noget fra stenalderen rent technologisk. Ingen email, ingen computer, ingen laptop og absolut ingen smartphone.

Gravatar #28 - Clauzii
23. jan. 2009 23:07
#27:
Ja, sagde du paranoya.
Gravatar #29 - spiral
23. jan. 2009 23:22
NATIK (7) skrev:
Det er HussiEn.


Du har også stave det forkert!
Det rigtig navn er Barack Hussein Obama
Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Barack_Obama
Gravatar #30 - BurningShadow
24. jan. 2009 00:19
#28

Ja, sagde du paranoya.
Nej, og han sagde heller ikke paranoia ;-)
Gravatar #31 - zin
24. jan. 2009 02:09
#3: Hvad hvis hans rådgivere ikke er helt objektive? Det er de jo sjældent. Det er altid godt med andre holdninger/synspunkter på sager.
Lad os bare håbe han ikke tager trolls alt for seriøst. :)
Gravatar #32 - Jarl-g
24. jan. 2009 04:12
OFF TOPIC::

Dee.Kay (9) skrev:
Første gang man virkelig har haft den fokus på en president og hans mobil på den måde - Undrer mig dog også denne løsning her ikke har fundet sted indtil nu - virker da old-nordisk han ikke kan kommunikere personligt med nogen uden at andre skal gøre det for ham?


Oldnordisk teknologi er da ikke at foragte! Bare tænkt på Bluetooth / Blåtand! :o)
Gravatar #33 - Daniel-Dane
24. jan. 2009 10:22
#32
Verdens mindst sikre kommunikationskanal?
Gravatar #34 - levellerdk
24. jan. 2009 11:15
Siden han får lov at få en blackberry må den amerikanske regering i givet fald have større tillid til RIM end den franske har. Blackberrys blev forbudt i det franske parlament for nogle år siden, så al email kommunikation routes over centrale RIM servere i enten UK eller USA.

Men det kan selvfølgeligt være, at det er det, som er modificeret i Obamas blackbery.... selvom jeg dog tvivler på det.
Gravatar #35 - Bundy
24. jan. 2009 12:13
#33 Ah, det er vel mere sikkert end at råbe til hinanden.
Gravatar #36 - Cloud02
24. jan. 2009 14:54
ZiN (31) skrev:
Hvad hvis hans rådgivere ikke er helt objektive? Det er de jo sjældent. Det er altid godt med andre holdninger/synspunkter på sager.
Jeg håber da godt at hans rådgivere er subjektive, ellers ryger pointen lidt med at have rådgivere ...
Gravatar #37 - Clauzii
24. jan. 2009 20:21
#30:

Haha, nåh ja, paranoia :)

Det var undgåelsen af isenkram i det ovale kontor, der fik mig til at tænke paranoia fra administrationens side af ;)
Gravatar #38 - Flemhans
25. jan. 2009 10:58
Bundy (35) skrev:
#33 Ah, det er vel mere sikkert end at råbe til hinanden.


Det ved jeg nu ikke. Med et råb, fremstår det klart hvem der ellers lytter med (medmindre de gemmer sig i busken).

Med et passende råb kan man skræmme modstandere væk, ved at råbe dem direkte i ørengangen eller ved at råbe vulgære ting.

Med email ved man aldrig hvem der lytter - og man kan ikke få dem af vejen.
Gravatar #39 - zin
26. jan. 2009 00:02
#36: Ja, sæt nu verdens mest mægtigste mand skulle til at tage stilling til noget og tage en beslutning... Der ville jo være konsekvenser!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login