mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det ville være en dejlig verden hvis (når?) diverse distribuerede regneopgaver som Seti@Home, proteinfoldning eller United Devices (kræft) og det bare knokler løs på grafikkortet mens jeg arbejder i Word....
#5, just præcis - som der står i artiklen
"Schröder adds that the approach is particularly well suited to "anything that has high floating-point needs with low communication needs" – in other words intensive mathematical calculations that can be easily split up into individual portions."
For mig lyder det godt når man tænker på distribueret regnearbejde!
Du kan f.eks. her - http://forum.grid.org/phpBB/viewtopic.php?t=16266 - se en diskussion om selvsamme problemstilling, der er desværre ikke et klart svar på om det er muligt
"Schröder adds that the approach is particularly well suited to "anything that has high floating-point needs with low communication needs" – in other words intensive mathematical calculations that can be easily split up into individual portions."
For mig lyder det godt når man tænker på distribueret regnearbejde!
Du kan f.eks. her - http://forum.grid.org/phpBB/viewtopic.php?t=16266 - se en diskussion om selvsamme problemstilling, der er desværre ikke et klart svar på om det er muligt
#3,4: Der er elementer i videoenkodning, der kan optimeres vha. 3D-accelleration. Den del, der kan optimeres er beregninger der ændrer selve billedet. Det kan være:
* Resizing, støjreduktion, deinterlacing, farvekorrektion og konvertering. Videokort kan også delvist bruges til dekodning af materiale (specifikt "motion compensation").
Desværre er der også elementer der ikke kan optimeres i enkodningsprocessen. Det handler primært om den mest CPU-krævende del, "motion estimation" og afgørelser omkring frametypes.
Det betyder at videoen skal frem og tilbage over AGP/PCI-E bussen to gange - og lige netop den del tager ofte en hel del af fordelene ved GPU-beregninger.
Jeg har selv lavet tests med det, og det kan være en fordel, hvis de beregninger man foretager i forvejen ta'r lang tid. Lidt links til doom9:
fft3dGPU. Et støjreduktionsfilter der kører på GPU.
Japanese GPU filters. Nogle generelle filtre.
AviShader Released!. Et experimentielt filter der kan udføre arbitrære .fx filtre.
* Resizing, støjreduktion, deinterlacing, farvekorrektion og konvertering. Videokort kan også delvist bruges til dekodning af materiale (specifikt "motion compensation").
Desværre er der også elementer der ikke kan optimeres i enkodningsprocessen. Det handler primært om den mest CPU-krævende del, "motion estimation" og afgørelser omkring frametypes.
Det betyder at videoen skal frem og tilbage over AGP/PCI-E bussen to gange - og lige netop den del tager ofte en hel del af fordelene ved GPU-beregninger.
Jeg har selv lavet tests med det, og det kan være en fordel, hvis de beregninger man foretager i forvejen ta'r lang tid. Lidt links til doom9:
fft3dGPU. Et støjreduktionsfilter der kører på GPU.
Japanese GPU filters. Nogle generelle filtre.
AviShader Released!. Et experimentielt filter der kan udføre arbitrære .fx filtre.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.