mboost-dp1

DSB
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Så må vi jo håbe at det ansvarlige firma bliver holdt ansvarlige og at de folk som har ansvaret for at projektet kører som det skal, vil blive fyret i vanære.
Det er alt for normalt i det offentlige at hyre et firma til at løse et problem og når deadline så er kommet, så er varen ikke klar til at blive leveret og budgetet er overskredet. Det betyder som regel at der bare bliver kastet flere penge efter projektet og ingen bliver holdt ansvarlige eller straffet for ikke at gøre deres arbejde godt nok.
Det er alt for normalt i det offentlige at hyre et firma til at løse et problem og når deadline så er kommet, så er varen ikke klar til at blive leveret og budgetet er overskredet. Det betyder som regel at der bare bliver kastet flere penge efter projektet og ingen bliver holdt ansvarlige eller straffet for ikke at gøre deres arbejde godt nok.
#1) den gir jeg dig langt fra ret i, du ved at når du tager tog/bus at det koster, du sætter dig heller ikke ind i en Taxi og forventer det er gratis når han bedere dig betale flipper du så ud fordi han ik sage det da du satte dig ind at det koster penge? den der syndes jeg var lige lovlig flad.
nået andet er nrå deres lorte marskiner ikke fungere og man forklare en kontrolør det og de siger "jamen så må du tage med toget og få 600 i bøde eller vente til automaten bliver fixet" se det mener jeg er total svinerig.
nået andet er nrå deres lorte marskiner ikke fungere og man forklare en kontrolør det og de siger "jamen så må du tage med toget og få 600 i bøde eller vente til automaten bliver fixet" se det mener jeg er total svinerig.
Hvad gør man hvis det ikke virker, når man kommer frem? Så kan man jo ikke stemple ud igen...
Edit, undskyld, det står i indlægget lige over dette :-S
Det vil dog næppe være lovligt at udskrive bøder i den situtation. Men det er stadig noget bøvl.
Edit, undskyld, det står i indlægget lige over dette :-S
neonman (4) skrev:nået andet er nrå deres lorte marskiner ikke fungere og man forklare en kontrolør det og de siger "jamen så må du tage med toget og få 600 i bøde eller vente til automaten bliver fixet" se det mener jeg er total svinerig.
Det vil dog næppe være lovligt at udskrive bøder i den situtation. Men det er stadig noget bøvl.
trezno (2) skrev:DSB? At sætte DSB på som billede er vist lige skarpt nok.
Der er mange andre spillere end DSB i rejsekort. (kilde)
Helt enig. Lige skarpt nok at sætte DSBs logo op ;)
Desuden er denne, dog farvet, udtalelse at finde på Rejsekortets hjemmeside her.
De kommer med lidt halvvandede undskyldninger, men der er en smule reelt i udtalelsen. Som altid er der altid en lidt dybere sandhed, også i den her sag.
Forhåbentligt kommer det til at fungere snart dog. Det ville være en deeejlig forbedring!
neonman (4) skrev:#1) den gir jeg dig langt fra ret i, du ved at når du tager tog/bus at det koster, du sætter dig heller ikke ind i en Taxi og forventer det er gratis når han bedere dig betale flipper du så ud fordi han ik sage det da du satte dig ind at det koster penge? den der syndes jeg var lige lovlig flad.
nået andet er nrå deres lorte marskiner ikke fungere og man forklare en kontrolør det og de siger "jamen så må du tage med toget og få 600 i bøde eller vente til automaten bliver fixet" se det mener jeg er total svinerig.
nej men mit problem var at der er ombygning der hvor man køber billet så de havde låst af for en af de døre man kunne komme ind af og der var ingen mennesker inde hvor man kunne købe billet plus den maskine der stod uden for duede hellere ikke, men jeg fik bare at vide at der skulle være et skilt hvor der står at jeg skal tage den anden dør men når man har travlt og ikke ser det skilt så man på den, og jeg skulle med det tog.
Man kan betale for sin tog/bus billet via en SMS så den med maskinen er gået i stykker holder ikke længere...
On topic: Det er efterhånden reglen at offentlige projekter overskrider budgettet og det har en meget enkel forklaring. Budgettet er med vilje sat langt under hvad det reelt vil kommer til at koste fordi det ellers aldrig vil blive godkendt af politikerne. Når projektet så er halvt færdigt og mangler penge er det billigere at give dem det de mangler i stedet for at starte helt forfra.
Det er sygt at det skal være sådan men ikke destro mindre er det sådan mange firmaer kommer med tilbud på sådanne projekter.
At man så starter helt forfra i stedet for bare at bruge et system som allerede virker andre steder fatter jeg ikke. (I singapore har de et 100% digitalt billet system som jeg kunne forstille mig ret nemt kunne bruges her)
On topic: Det er efterhånden reglen at offentlige projekter overskrider budgettet og det har en meget enkel forklaring. Budgettet er med vilje sat langt under hvad det reelt vil kommer til at koste fordi det ellers aldrig vil blive godkendt af politikerne. Når projektet så er halvt færdigt og mangler penge er det billigere at give dem det de mangler i stedet for at starte helt forfra.
Det er sygt at det skal være sådan men ikke destro mindre er det sådan mange firmaer kommer med tilbud på sådanne projekter.
At man så starter helt forfra i stedet for bare at bruge et system som allerede virker andre steder fatter jeg ikke. (I singapore har de et 100% digitalt billet system som jeg kunne forstille mig ret nemt kunne bruges her)
#8) det er så vidt jeg ved ikke alle steder i danmark hvor man kan betale med SMS? i så fald er det nice ;) vil lettere mine ting når jeg vil opgradeer til DSB1 :)
mener ikke det med SMS er i Jylland men ret mig gerne og fortæl hvad byer der er tale om :D for jo det er ganske smart og så nej så gælder det med at maskinen ikke virker ikke længere :)
mener ikke det med SMS er i Jylland men ret mig gerne og fortæl hvad byer der er tale om :D for jo det er ganske smart og så nej så gælder det med at maskinen ikke virker ikke længere :)
Forstår simpelthen ikke hvorfor vi (Danmark) skal bruge så mange penge på at udvikle et helt nyt koncept, i stedet for ikke bare at bruge allerede kendte teknologier, såsom OysterCard fra London som er rigtig smart, eller det franske system som minder om det. Det har efter min mening også mange flere fordele at lukke stationerne helt af for ikke togrejsende.
Forstår simpelthen ikke hvordan det kan gå så galt. Det kunne være interessant at få lidt baggrundsviden om hvad der er gået galt.
Jeg mindes at det var i slutningen af 90érne jeg læste om projektet første gang, og nu 10 år efter er det stadig ikke på skinner - det er jo en skændsel.
Vi behøver vel ikke at skulle opfinde den dybe tallerken fra bunden hver gang der skal udvikles regionale systemer, som en anden påpeger virker det fint mange steder i udlandet ex. singapore. Men vi behøver skam ikke kikke så langt, på den anden side af Øresund i Skåne / Malmø fungere det fint. Jeg så første gang systemet da jeg var derovre for ca. 5 år siden. Måske vores naboer ku ha nogle kompetencer vi ku lukrere af...
Jeg mindes at det var i slutningen af 90érne jeg læste om projektet første gang, og nu 10 år efter er det stadig ikke på skinner - det er jo en skændsel.
Vi behøver vel ikke at skulle opfinde den dybe tallerken fra bunden hver gang der skal udvikles regionale systemer, som en anden påpeger virker det fint mange steder i udlandet ex. singapore. Men vi behøver skam ikke kikke så langt, på den anden side af Øresund i Skåne / Malmø fungere det fint. Jeg så første gang systemet da jeg var derovre for ca. 5 år siden. Måske vores naboer ku ha nogle kompetencer vi ku lukrere af...
#12: Amen!
Efter at have prøvet Oyster kan jeg slet slet ikke forstå man ikke "bare" kan licensere systemet.
Man behøver ikke engang deres metro system med låger. Oyster virker fint i bussen hvor man bare holder pungen mod "scanneren" når man går ind og ud. Det samme kan bruges på stationerne hvis dsb ikke ønsker at opstille "låger" eller hvad man nu skal kalde dem.
For dem der ikke har været i London for nylig:
Man køber et "kreditkort" hvor man betaler et beløb ind på (automatisk optankning ala telmore og månedskort findes også). Derefter kommer man kortet i pungen, og når man skal på og af fra bus eller tog holder man bare pungen mod læseren, ingen grund til at finde kortet frem og så og fedte med det,
Man bliver så betalt per tur man tager, dog med et maksimalt beløb per dag afhængig af antallet af zoner man har besøgt.
Man kan enda se oversigt over hvor man har brugt kortet og hvornår (er der sikkert mange af os der kunne have glæde af efter en tur i byen :D) på nettet, og spærre kortet hvis man mister det, og derved undgå misbrug (mener kortet kostede 30-50kr i depositum).
Men det kan vel næppe komme som en overraskelse at vi ikke kan bruge ting fra andre lande her i lille danmark. Næh nej vi SKAL have vores eget system og bruge en masse penge. *suk*
Efter at have prøvet Oyster kan jeg slet slet ikke forstå man ikke "bare" kan licensere systemet.
Man behøver ikke engang deres metro system med låger. Oyster virker fint i bussen hvor man bare holder pungen mod "scanneren" når man går ind og ud. Det samme kan bruges på stationerne hvis dsb ikke ønsker at opstille "låger" eller hvad man nu skal kalde dem.
For dem der ikke har været i London for nylig:
Man køber et "kreditkort" hvor man betaler et beløb ind på (automatisk optankning ala telmore og månedskort findes også). Derefter kommer man kortet i pungen, og når man skal på og af fra bus eller tog holder man bare pungen mod læseren, ingen grund til at finde kortet frem og så og fedte med det,
Man bliver så betalt per tur man tager, dog med et maksimalt beløb per dag afhængig af antallet af zoner man har besøgt.
Man kan enda se oversigt over hvor man har brugt kortet og hvornår (er der sikkert mange af os der kunne have glæde af efter en tur i byen :D) på nettet, og spærre kortet hvis man mister det, og derved undgå misbrug (mener kortet kostede 30-50kr i depositum).
Men det kan vel næppe komme som en overraskelse at vi ikke kan bruge ting fra andre lande her i lille danmark. Næh nej vi SKAL have vores eget system og bruge en masse penge. *suk*
Kan nogle af de løsninger der nævnes i drift klare skiift mellem 4-5 transportsystemmer OG 8-10 forskeldige takstsystemmer? hvilket jo er virkeligheden i DK. Ja DK er mere end S-tog HT busser og metro... Når jeg tager til KBH i kommende weekend skal jeg med bus til toget hvilket er 3 forskeldige takstsystemmer, så tog så bus i KBH og evt metro, ville da være lækkert at betale det hele med et kort men realistisk næppe...
CCOS
CCOS
Der er for mange folk der sidder i "leder" stillinger som ikke fatter en brik af hvad de laver. Hvis man kan "signe off" på et projekt eller et feature request, ændring eller andet skal man kunne forstå hvad det indebærer af budget, resourcer og hvad konsekvensen er for kodebasen og det design der er p.t.
Desværre ser vi jo i software udvikling at der altid stilles urealistiske forventinger til projekter og drømme features smides ind efter database layoutet er færdig etc som ender med et makværk fordi en eller andet "Senior Corporate Executive Vice President of Useless Shit and Web browsing" har 2 linjer at sige i sin email. Eller er det bare min arbejdsplads ? ......
Desværre ser vi jo i software udvikling at der altid stilles urealistiske forventinger til projekter og drømme features smides ind efter database layoutet er færdig etc som ender med et makværk fordi en eller andet "Senior Corporate Executive Vice President of Useless Shit and Web browsing" har 2 linjer at sige i sin email. Eller er det bare min arbejdsplads ? ......
Som andre har skrevet herinde så må jeg give Londons OyserCard de bedste anmeldelser.
Jeg har lige været i London i forbindelse med NFL og vi skulle kun have en enkelt billet.
Så kunne vi komme fra lufthavnen (1. selskab) til metroen (2. selskab) og så skulle vi via bussen det sidste til vores hotel (3. selskab).
OysterCard, og papirversionen til weekendturister, virker upåklageligt (efter min mening) og det er absolut skalerbart da det også virkede til deres "regionaltog (national rail services)".
Desuden kommer dsb og regionalbanerne kommer til at spare en ordentlig sjat penge på ikke at skulle have så mange kontrollører i togene, og så er der jo heller ikke den store chance for at folk "kører på røven" så de får ekstra billetindtægter der oveni.
Men som så mange andre siger; vi vil jo så gerne opfinde den dybe tallerken en gang til. (skal bulen vende op- eller nedaf og skal den være vandtæt?)
Jeg har lige været i London i forbindelse med NFL og vi skulle kun have en enkelt billet.
Så kunne vi komme fra lufthavnen (1. selskab) til metroen (2. selskab) og så skulle vi via bussen det sidste til vores hotel (3. selskab).
OysterCard, og papirversionen til weekendturister, virker upåklageligt (efter min mening) og det er absolut skalerbart da det også virkede til deres "regionaltog (national rail services)".
Desuden kommer dsb og regionalbanerne kommer til at spare en ordentlig sjat penge på ikke at skulle have så mange kontrollører i togene, og så er der jo heller ikke den store chance for at folk "kører på røven" så de får ekstra billetindtægter der oveni.
Men som så mange andre siger; vi vil jo så gerne opfinde den dybe tallerken en gang til. (skal bulen vende op- eller nedaf og skal den være vandtæt?)
#21
Må ærligt indrømme at jeg ikke er nok inde i de eksisterende udenlandske systemer til at kunne sige om de kan klare forskelige transport formor, takster og regionale forskelle. Men bid mig i øret, hvis ikke det skal kunne lade sig gøre at tilpasse systemet fra flere sider således at det blev muligt.
Må ærligt indrømme at jeg ikke er nok inde i de eksisterende udenlandske systemer til at kunne sige om de kan klare forskelige transport formor, takster og regionale forskelle. Men bid mig i øret, hvis ikke det skal kunne lade sig gøre at tilpasse systemet fra flere sider således at det blev muligt.
Mort (3) skrev:Så må vi jo håbe at det ansvarlige firma bliver holdt ansvarlige og at de folk som har ansvaret for at projektet kører som det skal, vil blive fyret i vanære.
Husk det her er det offentlige, hvis der sker noget er det sikkert af de de bliver forfremmet
Jeg mener ikke at deres hastighed er et problem. Grunden til at de udskyder det, er at de ikke vil udskifte det gamle til det nye alle steder samtidig. Der er jo en del offentlige ansatte der skal omskoles i mellemtiden, og det tager åbenbart længere tid end de havde regnet med. Systemet er jo færdig, bare ikke installeret endnu.
Og hvis vi sammenligner det med de nye smarte kort vi har fået i busserne i Odense, så har det ikke taget dem lang tid at udvikle. I Odense tog det dem så lang tid at få systemet til at virke, at de indførte et interessant midlertidig system i mellemtiden. Til gengæld at det nye system sikkert også lige så godt som det de har i London. Det virker på hele Fyn og man skal bare holde kortet hen til en ting der siger bip, så systemerne ligner lidt hinanden, ikke?
Det system de er ved at udvikle er dog noget større. Det skal virke i hele Danmark og det gør at antallet af systemer, som det skal være kompatibelt med, noget større, end hvis det kun var systemerne fra et amt.
Dette systen kan stadig nå et blive den mest succesfulde offentlige IT projekt i nyere tid.
Og hvis vi sammenligner det med de nye smarte kort vi har fået i busserne i Odense, så har det ikke taget dem lang tid at udvikle. I Odense tog det dem så lang tid at få systemet til at virke, at de indførte et interessant midlertidig system i mellemtiden. Til gengæld at det nye system sikkert også lige så godt som det de har i London. Det virker på hele Fyn og man skal bare holde kortet hen til en ting der siger bip, så systemerne ligner lidt hinanden, ikke?
Det system de er ved at udvikle er dog noget større. Det skal virke i hele Danmark og det gør at antallet af systemer, som det skal være kompatibelt med, noget større, end hvis det kun var systemerne fra et amt.
Dette systen kan stadig nå et blive den mest succesfulde offentlige IT projekt i nyere tid.
Hvorfor er det at den danske stat gang på gang vælger at bruge sine egne, dyre og komplekse systemer som død og helvede skal specialudvikles herhjemme.
Jeg nævner i flæng:
Tårnfalken
IC4 togene
Elektroniske patient journal system
- and the list goes on.
Hvorfor kunne vi ikke bare købe og implementere oyster-systemet eller et andet smart system.
*suk*
Forpulet være embedesmænd og ministre der gerne vil have en lille guldplade med deres navn på!!!!
----------//Lettere OT\\------------
Hvorfor er det at man ikke bare kan få et "borgerkort"
- altså til dem der ønsker det..
så pakker man:
ID-kort
Dankort
Sygesikring
Rejsekort
medlemskort til fitnesscenteret
Og alle mulige andre spiffe ting ned på samme kort. Så man slipper for at have 8 forskellige plastickort.
Jeg nævner i flæng:
Tårnfalken
IC4 togene
Elektroniske patient journal system
- and the list goes on.
Hvorfor kunne vi ikke bare købe og implementere oyster-systemet eller et andet smart system.
*suk*
Forpulet være embedesmænd og ministre der gerne vil have en lille guldplade med deres navn på!!!!
----------//Lettere OT\\------------
Hvorfor er det at man ikke bare kan få et "borgerkort"
- altså til dem der ønsker det..
så pakker man:
ID-kort
Dankort
Sygesikring
Rejsekort
medlemskort til fitnesscenteret
Og alle mulige andre spiffe ting ned på samme kort. Så man slipper for at have 8 forskellige plastickort.
Der er sku noget der stinker ved det offentlige og IT.
Det er gang på gang man læser at nu er et nyt offentligt projekt igen enten forsinket, ikke blevet færdigt, fyldt med fejl eller på anden måde været langt fra i stand til at håndtere de opstillede krav.
Nu aner jeg ikke hvordan udviklingen foregår inden for det offentlige, men jeg står fuldstændigt med armene ude og forstår slet ikke hvad det er der går galt hver gang.
Se nu bare på den digitale tinglysning - endnu en skandale af karat. Hurra for den digitale signatur, som man åbenbart slet ikke har undersøgt udbredelsen af... Ergo hænger man på gammeldags papir arbejde med hobevis af dokumenthåndtering.
Altså det der med at tænke sig om og sigte langt efter den gode løsning har jeg godt nok svært ved at se.
Det værste er at jeg som skatteyder er med til at betale for de halve løsninger.
Det eneste jeg kan konstatere er at der åbenbart ikke gøres brug af den simple præmis at de fejl man har lavet før lærer man af og begår dem ikke igen.
Og vi er en førende IT nation?? Hvor er det dog løgn!
Det er gang på gang man læser at nu er et nyt offentligt projekt igen enten forsinket, ikke blevet færdigt, fyldt med fejl eller på anden måde været langt fra i stand til at håndtere de opstillede krav.
Nu aner jeg ikke hvordan udviklingen foregår inden for det offentlige, men jeg står fuldstændigt med armene ude og forstår slet ikke hvad det er der går galt hver gang.
Se nu bare på den digitale tinglysning - endnu en skandale af karat. Hurra for den digitale signatur, som man åbenbart slet ikke har undersøgt udbredelsen af... Ergo hænger man på gammeldags papir arbejde med hobevis af dokumenthåndtering.
Altså det der med at tænke sig om og sigte langt efter den gode løsning har jeg godt nok svært ved at se.
Det værste er at jeg som skatteyder er med til at betale for de halve løsninger.
Det eneste jeg kan konstatere er at der åbenbart ikke gøres brug af den simple præmis at de fejl man har lavet før lærer man af og begår dem ikke igen.
Og vi er en førende IT nation?? Hvor er det dog løgn!
Jaja Oyster virker i London downtown.
Lige så snart du skal bare lidt uden for byen så skal du altså ind på et helt andet billetkontor og have en billet til det transportselskab du skal med.
Da jeg skulle til Surrey som ligger vist nok 20-30 km sydvest for Londond, var der et busselskab (kan ikke huske navnet) og et togselskab der kørte mod sydvest (sjovt nok hedder det South West Trains).
Der kan man IKKE bruge Oyster, man skal have en særskilt billet på deres eget kontor, (hvor man så til gengæld IKKE kan købe Oyster).
Så vent lige med at rose Oyster som den frelsende løsning.
Lige så snart du skal bare lidt uden for byen så skal du altså ind på et helt andet billetkontor og have en billet til det transportselskab du skal med.
Da jeg skulle til Surrey som ligger vist nok 20-30 km sydvest for Londond, var der et busselskab (kan ikke huske navnet) og et togselskab der kørte mod sydvest (sjovt nok hedder det South West Trains).
Der kan man IKKE bruge Oyster, man skal have en særskilt billet på deres eget kontor, (hvor man så til gengæld IKKE kan købe Oyster).
Så vent lige med at rose Oyster som den frelsende løsning.
Som vel , størrelsesmæssigt i personer, dækker ligeså ligeså mange mennesker (hvis ikke flere?) som det ville dække i Danmark.SandSand (32) skrev:Jaja Oyster virker i London downtown.
midttrafik måtte ihvertfald gerne indføre et Oyster kort i Region Midtjyllad. Så ville jeg være ret glad!
1. Du smider alle transportmidler, ruter, og priser i en database
2. Du smider alle kunder i en database
3. Du sætter alle kundernes NEMKONTO op hos PBS
4. Du udsteder et chipkort, til hver kunde
5. Kunden scanner kortet i transportmidlet, og betaler dermed turen
6. Data bliver enten opsamlet og synkroniseret når transportmiddel er i garage, eller det sendes løbende via internet
Hvorfor skal det tage 7 år at lave ?
LOL
2. Du smider alle kunder i en database
3. Du sætter alle kundernes NEMKONTO op hos PBS
4. Du udsteder et chipkort, til hver kunde
5. Kunden scanner kortet i transportmidlet, og betaler dermed turen
6. Data bliver enten opsamlet og synkroniseret når transportmiddel er i garage, eller det sendes løbende via internet
Hvorfor skal det tage 7 år at lave ?
LOL
Jeg tvivler faktisk.XorpiZ (35) skrev:Seriøst dog. Jeg tror de har mere styr på det end du har.
Problemet er netop at de overkomplicerer systemerne, og bruger for meget unødvendig tid på politik, hvilket fordyrer processen.
Essensen af en løsning er jo netop #34. Punkt 1, 3 er allerede løst:
1. Rejseplanen
3. Statens index over kunder med NemKonto.
Men problemet som også er beskrevet, har været at de ville udrulle systemet OVER DET HELE på EEN GANG. Hvilket indbefatter et enormt skift af hardware, samtidig med at de ville designe nye busstande og oprette et trådløst netværk over hele landet til formålet.
Altså nogle helt vilde sci-fi tanker om hvordan det skulle fungere inde fra Folketinget. Som aldrig bliver til noget.
#36
Jeg tror man skal passe på med at undervurdere kompleksiteten i sådan et system.
Som det tidligere har været nævnt i tråden, så har hver Region (og de gamle amter ofte) deres eget takstsystem, deres egne regler osv., der skal tages højde for.
Men hvis det var så nemt som #34 giver udtryk for, så burde han da bare gå igang. Hvis han kan klare det på den halve tid til den halve pris, så er jeg sikker på, at der sidder nogle folk, der er meget interesserede i det.
Jeg tror man skal passe på med at undervurdere kompleksiteten i sådan et system.
Som det tidligere har været nævnt i tråden, så har hver Region (og de gamle amter ofte) deres eget takstsystem, deres egne regler osv., der skal tages højde for.
Men hvis det var så nemt som #34 giver udtryk for, så burde han da bare gå igang. Hvis han kan klare det på den halve tid til den halve pris, så er jeg sikker på, at der sidder nogle folk, der er meget interesserede i det.
Grunden til at man ikke har valgt at købe noget eksisterende ala Oyster, er måske at det ikke fantes dengang i det forrige årtusinde hvor projektet blev startet? ;)
Jeg har faktisk haft siddet i et par lignende nationale IT-ekspert-råd og har også gang på gang foreslået eksisterende (udenlandske) løsninger. Mine med-eksperter er dog som regel altid blevet lidt paffe og har så forøvrigt begyndt at tale videre i samme rille, som før. Måske skyldes det, at jeg er super arrogant eller noget, når jeg fremlægger det :P
Anyway, det er faktisk som regel nogle ret gode løsninger vi kommer frem til. Det tager bare alt for lang tid.
Jeg glæder mig til at se resultatet på det her projekt. (Zzzzzzz)
Jeg har faktisk haft siddet i et par lignende nationale IT-ekspert-råd og har også gang på gang foreslået eksisterende (udenlandske) løsninger. Mine med-eksperter er dog som regel altid blevet lidt paffe og har så forøvrigt begyndt at tale videre i samme rille, som før. Måske skyldes det, at jeg er super arrogant eller noget, når jeg fremlægger det :P
Anyway, det er faktisk som regel nogle ret gode løsninger vi kommer frem til. Det tager bare alt for lang tid.
Jeg glæder mig til at se resultatet på det her projekt. (Zzzzzzz)
Hvordan noget i det hele taget lige kan løbe så løbsk at der er brug for yderligere 250 millioner kroner er fuldstændig sindsygt.
En eller anden mand sidder et sted og gnider sig i hænderne og har et fedt liv for skatteydernes penge.
Det er vel svarende til 500 ansatte et helt år, hvis man antager de får ½ mill i løn.
Det er utroligt de ikke får indbygget nogle klausuler i de kontrakter der gør at dem der har opgaven tager en del af ansvaret.
En eller anden mand sidder et sted og gnider sig i hænderne og har et fedt liv for skatteydernes penge.
Det er vel svarende til 500 ansatte et helt år, hvis man antager de får ½ mill i løn.
Det er utroligt de ikke får indbygget nogle klausuler i de kontrakter der gør at dem der har opgaven tager en del af ansvaret.
#37 - nej de har ikke mere styr på noget end jeg har :D
Det skal ikke tage meget mere end 2 mdr. at lave det, med 4 mand.
Basalt set er det ikke meget større ting end at lave et lånerkort til et bibliotek.
Det der tager mest tid her er at få alle ruter og priser lagt i en base. samt rabat udregninger.
Det skal ikke tage meget mere end 2 mdr. at lave det, med 4 mand.
Basalt set er det ikke meget større ting end at lave et lånerkort til et bibliotek.
Det der tager mest tid her er at få alle ruter og priser lagt i en base. samt rabat udregninger.
Harries (42) skrev:#37 - nej de har ikke mere styr på noget end jeg har :D
Det skal ikke tage meget mere end 2 mdr. at lave det, med 4 mand.
Basalt set er det ikke meget større ting end at lave et lånerkort til et bibliotek.
Det der tager mest tid her er at få alle ruter og priser lagt i en base. samt rabat udregninger.
Som sagt. Jeg tror du skal tage fat i Transportministeren og lave et tilbud på opgaven defineret ud fra dine beregninger.
Du er enten dybt naiv eller en troll.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.