mboost-dp1

SXC - nighthawk7
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Sundhed virker fint hos mig, så jeg ved ikke helt om det kan passe :) og ja lad være med at dis IBM de gør hvad de kan. Det er jo ikke deres skyld at noget hardware fejler.
Det er naturligvis ikke IBMs skyld at hardware og software fejler, men det er deres skyld at de oversælger løsninger. Når man outsource hosting af diverse løsninger, så gør man det i en forventning om at leverandøren har standby systemer, let adgang til reservedele og kvalificerede ansatte der hurtigt kan spotte evt. fejl.
Desværre ser det bare ikke ud til at det er sådan outsourcing til IBM virker. De tager sig ganske godt betalt og levere en service der ligger under hvad virksomhederne selv kunne have stablet på benene.
Jeg synes efterhånden at IBM har vidst at de kan levere løsninger der fungere gennemsnitligt til hverdag, men med meget høje priser for selv simple services. I krise situationer ser det dog ikke ud til at de har det nødvendige nødberedskab. Jeg kan ikke komme på en eneste dims der kan brænde af i et hosting center, som ikke fint kunne ligge på lager.
InterXion vidste fint hvordan man håndtere problemer og hvordan man kommunikere med sine kunder. http://www.version2.dk/artikel/7369
Desværre ser det bare ikke ud til at det er sådan outsourcing til IBM virker. De tager sig ganske godt betalt og levere en service der ligger under hvad virksomhederne selv kunne have stablet på benene.
Jeg synes efterhånden at IBM har vidst at de kan levere løsninger der fungere gennemsnitligt til hverdag, men med meget høje priser for selv simple services. I krise situationer ser det dog ikke ud til at de har det nødvendige nødberedskab. Jeg kan ikke komme på en eneste dims der kan brænde af i et hosting center, som ikke fint kunne ligge på lager.
InterXion vidste fint hvordan man håndtere problemer og hvordan man kommunikere med sine kunder. http://www.version2.dk/artikel/7369
#5 IBM har naturligvis også flere, et i Ballerup og et i Ejby. De har solgt løsninger hvor de har lovet kunden at Ejby ville tage over når/hvis Ballerup gik ned eller havde problemer, det har bare aldrig fungeret.
Det var i hvert fald hvad kunderne brokkede sig over ved deres kæmpe nedbrud tidligere i år.
Det var i hvert fald hvad kunderne brokkede sig over ved deres kæmpe nedbrud tidligere i år.
er det ikke i sådan en situation at Murphy's lov gælder? eller er det bare mig? alt der kan gå galt vil gå galt.. burde IBM vel ha lært nu.. det holder jo ikke at de ikke kan køre systemerne uden problemer og som #6 siger, ja så burde de jo ha sådan et system der virker.. alt andet er jo noget lort og slet ikke holdbart for firmaer..
Nu har jeg ikke lige fulgt med siden sidste nedbrud.. Men er der overhovedet kommet en udmelding om hvad det var? Udover den sædvanlige "en fejl i noget hardware"?
Synes godt nok IBM informerer meget dårligt om deres nedbrud.. Så super top hemmeligt er det vel ikke, og det kan da kun skræmme potentielle kunder væk, da de frygter det værste for deres systemer...
Edit: Btw nice billede hehe :)
Synes godt nok IBM informerer meget dårligt om deres nedbrud.. Så super top hemmeligt er det vel ikke, og det kan da kun skræmme potentielle kunder væk, da de frygter det værste for deres systemer...
Edit: Btw nice billede hehe :)
#8: Ja, der er kommet en opdatering. Iflg. IBM var der tale om en fejlkonfigurering af et eller flere VLAN's, som bevirkede at nogle enkelte pakker i det VLAN blev mangfoldiggjort og kaskaderet ud over netvaerket indtil det kollapsede.
Hvem der i sidste ende er ansvarlig for det skal jeg ikke kunne sige, men menneskelige fejl sker nu engang og kan aldrig helt undgaas.
Derudover saa fremvis blot en enkelt udbyder af samme kaliber som IBM, der vil love og garantere, aldrig nogensinde at komme ud for den slags fejl. IBM lover ikke at de er ufejlbarlige, de stiler blot efter at opnaa saa god en service som muligt.
Hvem der i sidste ende er ansvarlig for det skal jeg ikke kunne sige, men menneskelige fejl sker nu engang og kan aldrig helt undgaas.
Derudover saa fremvis blot en enkelt udbyder af samme kaliber som IBM, der vil love og garantere, aldrig nogensinde at komme ud for den slags fejl. IBM lover ikke at de er ufejlbarlige, de stiler blot efter at opnaa saa god en service som muligt.
#9
De ENESTE der har været dumme nok til at ytre sådanne løfter er faktisk IBM. Efter deres første netværksrelaterede nedbrud sagde de, at den fejl ikke ville gentage sig - nu er det så sket 2 gange mere i år :-)
Der er iøvrigt masser af større hosting-selskaber som har lignende eller bedre oppetider end IBM.
I den danske finanssektor ligger IBM pt. under middel.
IBM er utroligt forretningsdrevet, og hvad end de gør, så er det for at tjene penge - og det er de dygtige til. De betaler typisk erstatninger til kunderne ved store nedbrud, men grundlæggende så handler det om profitmaksimering.
Dvs. at sælge så meget som muligt og bruge så få resurser på løsninger som muligt.
fremvis blot en enkelt udbyder af samme kaliber som IBM, der vil love og garantere, aldrig nogensinde at komme ud for den slags fejl.
De ENESTE der har været dumme nok til at ytre sådanne løfter er faktisk IBM. Efter deres første netværksrelaterede nedbrud sagde de, at den fejl ikke ville gentage sig - nu er det så sket 2 gange mere i år :-)
Der er iøvrigt masser af større hosting-selskaber som har lignende eller bedre oppetider end IBM.
I den danske finanssektor ligger IBM pt. under middel.
IBM er utroligt forretningsdrevet, og hvad end de gør, så er det for at tjene penge - og det er de dygtige til. De betaler typisk erstatninger til kunderne ved store nedbrud, men grundlæggende så handler det om profitmaksimering.
Dvs. at sælge så meget som muligt og bruge så få resurser på løsninger som muligt.
#11: Lover og garanterer et af de "stoerre hosting-selskaber" at de aldrig vil komme ud for nedbrud?
Selv i IBM's interne dokumenter vil du ikke finde referencer til at systemerne er ufejlbarlige, tvaertimod. De eneste der kan taenkes at love det er saelgere - personer der i bund og grund ville saelge deres egen familie hvis det betoed ekstra profit.
Derudover er der altid den uforudseelige faktor "mennesket" at tage hensyn til. Lige gyldigt hvor godt en designer saetter et produkt op, saa vil der altid vaere et menneske der kan oedelaegge det paa kort tid. Det kan man ikke gardere sig fuldstaendigt imod.
Selv i IBM's interne dokumenter vil du ikke finde referencer til at systemerne er ufejlbarlige, tvaertimod. De eneste der kan taenkes at love det er saelgere - personer der i bund og grund ville saelge deres egen familie hvis det betoed ekstra profit.
Derudover er der altid den uforudseelige faktor "mennesket" at tage hensyn til. Lige gyldigt hvor godt en designer saetter et produkt op, saa vil der altid vaere et menneske der kan oedelaegge det paa kort tid. Det kan man ikke gardere sig fuldstaendigt imod.
#11
Den kulørte presse udlagde at IBM havde sagt at der ikke ville ske lignende uheld.
IBM har udsendt et dementi og forklaret at at det var lige præcis det specifikke problem som ikke ville gentage sig.
Der er sikkert ingen af de 3 specifikke problemer som vil gentage sig.
SÅ der er kun 999997 mulige problemer tilbage ...
:-)
Den kulørte presse udlagde at IBM havde sagt at der ikke ville ske lignende uheld.
IBM har udsendt et dementi og forklaret at at det var lige præcis det specifikke problem som ikke ville gentage sig.
Der er sikkert ingen af de 3 specifikke problemer som vil gentage sig.
SÅ der er kun 999997 mulige problemer tilbage ...
:-)
#13
Den sætning er vist forholdsvis gammel, så den gjaldt næppe heller førend problemerne.
Men hvis jeg var top chef i IBM, så ville jeg notere mig at:
1) det synes kun at være i Danmark at man har så store problemer
2) alle 3 problemer relaterer sig til samme del af løsingen nemlig noget netværks infrastruktur
og konkludere at der er et ledelsesmæssigt og personalemæssigt problem i den afdeling som håndterer den slags.
Den sætning er vist forholdsvis gammel, så den gjaldt næppe heller førend problemerne.
Men hvis jeg var top chef i IBM, så ville jeg notere mig at:
1) det synes kun at være i Danmark at man har så store problemer
2) alle 3 problemer relaterer sig til samme del af løsingen nemlig noget netværks infrastruktur
og konkludere at der er et ledelsesmæssigt og personalemæssigt problem i den afdeling som håndterer den slags.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.