mboost-dp1

SXC - Gokoroko
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#2 den type test du omtaler der ville fortælle om en elev var i stand til at svare på spørgsmål på et bestemt niveau. De tests der bliver brugt, fortæller hvilket niveau eleverne er på.. Det er ret smart :)
Det går ud på, at du først får stillet et spørgsmål på det niveau du bør være på. Svarer du rigtigt er det næste spørgsmål sværere, svarer du forkert er det næste spørgsmål nemmere. Når testen er færdig kan man så ud fra dine rigtig/forkert svar, sammen med de enkelte spørgsmåls sværhedsgrader, se hvilket niveau du rent faktisk er på, og ikke blot om du er på det niveau du burde være på :)
Jeg mener den fejl der skete denne gang med systemet, var at spørgsmålene ikke blev nemmere når man svarede forkert, og derfor gik der ged i niveau beregningerne..
Det går ud på, at du først får stillet et spørgsmål på det niveau du bør være på. Svarer du rigtigt er det næste spørgsmål sværere, svarer du forkert er det næste spørgsmål nemmere. Når testen er færdig kan man så ud fra dine rigtig/forkert svar, sammen med de enkelte spørgsmåls sværhedsgrader, se hvilket niveau du rent faktisk er på, og ikke blot om du er på det niveau du burde være på :)
Jeg mener den fejl der skete denne gang med systemet, var at spørgsmålene ikke blev nemmere når man svarede forkert, og derfor gik der ged i niveau beregningerne..
De må sku tage sig sammen nu. Det er altså ikke mere besværligt end at lave et system svarende til et spørgeskema, hvorefter serveren validere svarene og sender et resultat ( evt. et facit ark) tilbage.
Skal der skrives noget til nogle svar, så må der jo i alle omstændigheder skulle bruges en validering fra en censor, for at forhindre stavefejl eller alternative valide fortolkninger giver fejl.
#4 i såfald burde det være simpelt at rette, og de burde have fundet fejlen under testning.
Skal der skrives noget til nogle svar, så må der jo i alle omstændigheder skulle bruges en validering fra en censor, for at forhindre stavefejl eller alternative valide fortolkninger giver fejl.
#4 i såfald burde det være simpelt at rette, og de burde have fundet fejlen under testning.
eliasr (5) skrev:#4 i såfald burde det være simpelt at rette, og de burde have fundet fejlen under testning.
Har du læst nyheden ?
nyheden skrev:
Selv om der i denne omgang kun er tale om en frivillig test er det et problem, som Undervisningsministeriet tager meget alvorlig, udtaler Børne- og undervisningsminister Christine Antorini i pressemeddelelsen.
Som du kan læse, er der netop tale om en test ... frivillig.
Hvorfor er det at man ikke bare laver opgaven digitalt, og så rent faktisk dobbelttjekker alle opgaverne med lærere, som man da burde gøre uanset? Eller har man godt nok planer om at der bare skal være 1 lære per 30-40 elever fremover?
Det virker bare ikke til at det er de bedste udviklere og det smarteste samarbejde man har gang i her.
Det virker bare ikke til at det er de bedste udviklere og det smarteste samarbejde man har gang i her.
kblood (7) skrev:Hvorfor er det at man ikke bare laver opgaven digitalt, og så rent faktisk dobbelttjekker alle opgaverne med lærere, som man da burde gøre uanset? Eller har man godt nok planer om at der bare skal være 1 lære per 30-40 elever fremover?
Det virker bare ikke til at det er de bedste udviklere og det smarteste samarbejde man har gang i her.
Har du rent faktisk læst hvad #4 skriver.
Hvis det passer hvad han skriver, så kan jeg godt forestille mig der kan være nogle problemer, og at det således ikke "bare" er ja/nej sprøgsmål, men en intelligent måde at gøre det på.
kblood (7) skrev:Hvorfor er det at man ikke bare laver opgaven digitalt, og så rent faktisk dobbelttjekker alle opgaverne med lærere, som man da burde gøre uanset? Eller har man godt nok planer om at der bare skal være 1 lære per 30-40 elever fremover?
Det virker bare ikke til at det er de bedste udviklere og det smarteste samarbejde man har gang i her.
Når man kender systemet indefra (eller som bruger) giver din kommentar tæt på ingen mening.
Opgaverne kommer udefra og skrives specifikt til disse tests. Lærerne kender ikke svarene mere end eleverne gør.
Og ja, systemet er beregnet på at det skal være selvkørende, f.eks. at man kan pause testen undervejs.
Det er klart at der skal være noget personale til at sørge for at eleverne ikke hjælper hinanden - som der også er det til skriftlige tests.
En af udfordringerne med at skrive opgaver er, at placere dem korrekt i sværhedsgrad.
De frivillige tests er både til at teste skolernes parathed til opgavetypen, men så sandelig også til at teste de interne systemer i testen. Og her er der så lidt at arbejde med i denne sag :)
nyhjem (4) skrev:#2 den type test du omtaler der ville fortælle om en elev var i stand til at svare på spørgsmål på et bestemt niveau. De tests der bliver brugt, fortæller hvilket niveau eleverne er på.. Det er ret smart :)
Det går ud på, at du først får stillet et spørgsmål på det niveau du bør være på. Svarer du rigtigt er det næste spørgsmål sværere, svarer du forkert er det næste spørgsmål nemmere. Når testen er færdig kan man så ud fra dine rigtig/forkert svar, sammen med de enkelte spørgsmåls sværhedsgrader, se hvilket niveau du rent faktisk er på, og ikke blot om du er på det niveau du burde være på :)
Jeg mener den fejl der skete denne gang med systemet, var at spørgsmålene ikke blev nemmere når man svarede forkert, og derfor gik der ged i niveau beregningerne..
Problemet med de system, er at vurderingen er upræcis, da system ofte pga. dens konstruktion vurdere børnene ringere end de egenlig er.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.