mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hm, ja, jeg synes også det er underligt formuleret. Spiludviklerne er da ikke tvunget til at leve op til en sådan konsols maksimale ydeevne.
Tyder på, at det igen er enten det tekniske eller kommercielle perspektiv, der dominerer den måde de fleste tænker spil på. Og det lyder som en exeptionelt dårlig undskyldning for at hæve priserne.
Hovedproblemet for små, innovative spiludviklere er finansiering og distribution. Fatter ikke at man ikke afprøver et helt andet distributionskoncept, hvor man kan undgå at skulle lefle for griske execs, der ikke aner en skid om emnet. Man skulle tro at internettet og et efterhånden stort udbud af "high level" spiludviklingsværktøjer snart ville hjælpe på det.
Så må folk leve med, at grafikken ikke er banebrydende hver gang. Det ville i øvrigt spare forbrugerne mange penge i HW-anskaffelser.
Tyder på, at det igen er enten det tekniske eller kommercielle perspektiv, der dominerer den måde de fleste tænker spil på. Og det lyder som en exeptionelt dårlig undskyldning for at hæve priserne.
Hovedproblemet for små, innovative spiludviklere er finansiering og distribution. Fatter ikke at man ikke afprøver et helt andet distributionskoncept, hvor man kan undgå at skulle lefle for griske execs, der ikke aner en skid om emnet. Man skulle tro at internettet og et efterhånden stort udbud af "high level" spiludviklingsværktøjer snart ville hjælpe på det.
Så må folk leve med, at grafikken ikke er banebrydende hver gang. Det ville i øvrigt spare forbrugerne mange penge i HW-anskaffelser.
#1 Markedet for spil til konsoller er meget større end til pc, det er vel derfor de ser på konsollerne. Bortset fra det burde det være det samme for pc, bortset fra at man her tit laver spil til laveste fællesnævner, hvilket er lang lavere end ved en helt ny konsol.
#3 Det var ikke din formidling jeg hentyede til men artiklens.
Jeg ved godt der til PC udvikles efter at ramme en forholdsvis stor potentiel brugermasse, og derfor udvikles der ikke efter top notch-systemerne. Men selv forholdsvis nye systemer får, så vidt jeg har hørt, åndenød når der åbnes for alt 3d-liret (...afhængig af opløsning). Jeg går også ud fra at konsoller der skal være markedsledende indtil måske 2010 skal kunne levere mere end PAL og NTSC opløsning. Så som udvikler ville jeg da frygte en for svag maskine altid, end en for hurtig maskine nogensinde...
Så synes det er latterligt at vi nu skal høre dem hyle over at konsollerne bliver for stærke. Har ikke hørt noget lignende angående pc og der er også en, omend mere konstant, rivende udvikling.
Jeg ved godt der til PC udvikles efter at ramme en forholdsvis stor potentiel brugermasse, og derfor udvikles der ikke efter top notch-systemerne. Men selv forholdsvis nye systemer får, så vidt jeg har hørt, åndenød når der åbnes for alt 3d-liret (...afhængig af opløsning). Jeg går også ud fra at konsoller der skal være markedsledende indtil måske 2010 skal kunne levere mere end PAL og NTSC opløsning. Så som udvikler ville jeg da frygte en for svag maskine altid, end en for hurtig maskine nogensinde...
Så synes det er latterligt at vi nu skal høre dem hyle over at konsollerne bliver for stærke. Har ikke hørt noget lignende angående pc og der er også en, omend mere konstant, rivende udvikling.
Det lyder da rigtigt dejligt... så kunne det være at der måske ville komme nogen mere ordentlige titler på markedet hvad angår spil...istedet for nogen af de misfostre-spil der er set tidligere.
De firmaer som laver konsollerne, omend det er Nintendo, Sony eller Microsoft, kunne sgu også være noget bedre til at give udviklerne nogen tools så de ikke behøvede at skrive alt kode fra bunden. Inheritance, baby! :-P
...geezus hvor jeg bare ikke gad lave spil.
De firmaer som laver konsollerne, omend det er Nintendo, Sony eller Microsoft, kunne sgu også være noget bedre til at give udviklerne nogen tools så de ikke behøvede at skrive alt kode fra bunden. Inheritance, baby! :-P
...geezus hvor jeg bare ikke gad lave spil.
Det er noget fis. Bare fordi det hardware i konsollerne er bedre end det var i gaar giver i sig selv ikke at det er vaere for programmoerne at lave spil men at der ikke bliver givet rigtigt godt nok information om det brugte hardware saa det skal bruge mere tid til at forsoege sig frem til hvad de kan goere med hardwaren. Det har altid vaeret saadan og det er derfor vi ser bedre og bedre spil for det gamle konsollere siden be finder ud af mere og mere. Men jo mere tid der bruges jo mere skal de jo betales saa jo mere kommer spillende til at koste. Men vi betaler allerede overpris for de spil som kommer ud saa de vil skyde dem selv i foden hvis de saetter prisen op 3 gange. Jeg lever i USA og de fleste jeg kender venter heller en gerne en del tid til butikkerne saetter prisen ned fra de $50+ per spil til $20-$30.
Tjah da PS2 kom blev der også sagt at det var alt for svært/besværligt og derved dyrt at udvikle til den. Men man må da sige der er kommet mere end et par titler til den alligevel :)
Synes da det er en fordel for udviklerne at de har mere at arbejde med og derved færre begrænsinger. Måske er det dyrere men det giver også mulighed for meget bedre spil.
Det skal nok gå alt sammen, og jeg glæder mig da til at se hvad PS3/xbox2 har at byde på :D
Synes da det er en fordel for udviklerne at de har mere at arbejde med og derved færre begrænsinger. Måske er det dyrere men det giver også mulighed for meget bedre spil.
Det skal nok gå alt sammen, og jeg glæder mig da til at se hvad PS3/xbox2 har at byde på :D
#2
fordi de "pengegriske" folk nu engang har den kapital der skal til at betale udviklerne mens spillet er undervejs...
Desuden er det idag pissesvært/dyrt at få et godkendt udviklingskit til PSX/Xbox/GBA/Nin64 osv osv ..
det er ikke mere end et års tid siden at nintendo gik HELT amok over et britisk GBA firma var ved at sælge et af deres udviklingskits..
Hvis du vil lave noget på konsol markedet idag, så skal du have pengene i ryggen... slut færdig...
..fessor..
fordi de "pengegriske" folk nu engang har den kapital der skal til at betale udviklerne mens spillet er undervejs...
Desuden er det idag pissesvært/dyrt at få et godkendt udviklingskit til PSX/Xbox/GBA/Nin64 osv osv ..
det er ikke mere end et års tid siden at nintendo gik HELT amok over et britisk GBA firma var ved at sælge et af deres udviklingskits..
Hvis du vil lave noget på konsol markedet idag, så skal du have pengene i ryggen... slut færdig...
..fessor..
Jeg kan ikke lade være med at tænke, at hvis alle spiludviklerede benyttede sig af open-source konceptet, ville man kunne genbruge forskellige dele af de enkelte spil igen og igen, og derfor ville færre programmører kunne lave flere spil til billigere penge. Istedet for at en lang række firmaer sidder i hver deres bygning med skodderne slået for vinduerne, og skriver nøjagtigt de samme engines til hver deres spil.
Filmindustrien har været igennem den samme udvikling gennem de sidste hundrede år. Allerede i stumfilmens tid kunne man finde på at smadre et lokomotiv for at få et godt skud i kassen, og det er blevet dyrere og dyrere siden da.
Men heldigvis tæller en god idé stadigvæk. "Clerks", "Bad Taste", (den lidt overhypede) "Blair Witch", "Den Eneste Ene", alle dogmefilmene ... ingen af disse film har kostet milliarder at lave.
Så mon ikke de mindre udviklere i spilindustrien også vil overleve på at lancere de gode ideer? :)
Men heldigvis tæller en god idé stadigvæk. "Clerks", "Bad Taste", (den lidt overhypede) "Blair Witch", "Den Eneste Ene", alle dogmefilmene ... ingen af disse film har kostet milliarder at lave.
Så mon ikke de mindre udviklere i spilindustrien også vil overleve på at lancere de gode ideer? :)
#14
du kan bare ikke lancerer dit konsol spil uden tilladelse/license fra det pågældende firma..
#10
Ps1 assembler.. jow. det kan gå an.. ps2 ? glem det.. vinder intet på det...
men det er nu stadigvæk ikke sjovt at skulle definere vertex buffers i asm på den gamle psx1 .. det opgav jeg sgu hurtigt :)
#12
tror næppe folk vil give deres engines væk.. men prøv bare at kontakte rockstar games...
..fessor..
du kan bare ikke lancerer dit konsol spil uden tilladelse/license fra det pågældende firma..
#10
Ps1 assembler.. jow. det kan gå an.. ps2 ? glem det.. vinder intet på det...
men det er nu stadigvæk ikke sjovt at skulle definere vertex buffers i asm på den gamle psx1 .. det opgav jeg sgu hurtigt :)
#12
tror næppe folk vil give deres engines væk.. men prøv bare at kontakte rockstar games...
..fessor..
Ofte er det begraensningerne paa maskinerne der goer, at spil tager lang tid at udvikle - isaer til cross-platform spil, da man ikke noedvendigvis kan genbruge kode eller assets fra een platform til en anden. Det kan skyldes cache/memory forskelle der resulterer i, at man bliver noed til at bruge forskellige metoder og dataformater.
Nu går jeg lidt off-topic .. Men en ting der irriterer mig ved spil branchen, og musikbranchen for den sags skyld, er at alle produkter koster det samme .. Hvorfor skal et spil der har taget 3 måneder at udvikle i en kælder koste det samme som doom III? Eller for den sags skyld, hvorfor skal en greatest hits plade absolut koste det samme som en alm.? Alle der producerer digital underholdning må efterhånden indstille sig på at folk er villige til at betale - såfremt det er rimelige priser ifht. produktet, og man kan få lov at få en ordentlig smagsprøve først. Jeg ser i høj grad suger(ie. fil delings programmer) programmer som en "sneakpeak" mulighed .. Man ser om det egentlig er noget man gider eje, er det godt køber man det ... Er det noget skidt ryger det direkte i skralderen ... Desværre mener hollywood at bare en film findes på dvd skal den være dyr .. Hvis de fx. sagde at man kunne downloade alle film ældre end 6-7 år kunne downloades for 2-3$ stykket i en god kvalitet ville de tjene en pæn sjat penge, og ville ikke tvinge mange ud i pirateri .. Jeg suger tit fordi jeg ikke kan finde ting andre steder ...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.