mboost-dp1

Microsoft Corporation
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det er sq smart nok at de fortsætter med at gøre det nemt for udviklere at udvikle spil til alle MS' platforme.
Men betyder de nye restriktioner derimod, at ting som nye UI shells bliver umuliggjort? Og hvad med f.eks. HTC's TouchFlo3d... bliver det umuliggjort? Kunne det tænkes at HTC ville gå lidt mere ivrigt til værks på Android....?
Men betyder de nye restriktioner derimod, at ting som nye UI shells bliver umuliggjort? Og hvad med f.eks. HTC's TouchFlo3d... bliver det umuliggjort? Kunne det tænkes at HTC ville gå lidt mere ivrigt til værks på Android....?
#1
Jeg tror HTC primært udvikler deres egen brugerflade til Android, fordi at Android's standard brugerflade ikke er særlig fantastisk.
Android, modsat WP7 og iPhone OS, er netop ment til at blive "branded" af vendors.
WP7 bliver lidt anderledes. Det er mere i stil med iPhone. En tankegang mange lader til at foretrække (inklusiv mig, efter 6 måneder med en Android telefon.)
Jeg tror HTC primært udvikler deres egen brugerflade til Android, fordi at Android's standard brugerflade ikke er særlig fantastisk.
Android, modsat WP7 og iPhone OS, er netop ment til at blive "branded" af vendors.
WP7 bliver lidt anderledes. Det er mere i stil med iPhone. En tankegang mange lader til at foretrække (inklusiv mig, efter 6 måneder med en Android telefon.)
Ja, Microsoft har luret den. En større succes kræver større konsistens, hvilket igen kræver en mere fast (nogen med mere kritisk tilgang til det vil sige "diktatorisk") politik overfor producenterne (og vel egentlig også brugerne).
Apple er helt ovre i denne grøft; idet de også selv producerer hardwareenhederne, sørger de for at der er 100% konsistens. iPhone-generationerne imellem, er betjeningen den samme, skærmstørrelsen og -opløsningen er den samme (ser dog ud til at ændres med iPhone 4G) osv...
Det giver en masse lettelse når man udvikler; windows mobile-platformen lider af, at man som udvikler, skal tage højde for alskens sære opløsninger. Jeg har selv lavet nogle mindre spil til windows mobile, og hold da kæft et gøgemarked med alle de opløsninger!
Det har altid været smart at man kan skinne sit GUI på windows mobile telefonerne som man vil - men ærligt sagt; det har bragt mere forvirring end gode ting. HTC TouchFlo vs. Sony Ericsson vs. Microsofts originale GUI... og bagved, de helt gamle windows mobile menuer som ikke har ændret sig særligt meget fra den første version 2002.
Indførelsen af DirectX 11 er jeg meget overrasket over - det skal nok blive sjovt at se hvor godt diverse 3D-teknologier vil opføre sig, som er dem der vel er størst forventning til. DirectX er dog også mere end bare 3D - også 2D-handling, lyd, input osv. er del af det - faktisk alt hvad man skal bruge for at lave spil - så portering fra diverse PC-spiltitler til Windows Phone 7, kunne jeg godt se blev ekstremt meget hurtigere/nemmere end i dag.
Hvadenten det betyder at .NET-apps/spil bliver overflødiggjort eller at de endeligt bliver brugbare i performance, er jeg ligeglad med - men et stort skridt fremad er det ihvertfald.
#3 >
Ja. Vi taler naturligvis præinstalleret, ikke hvad du som bruger kan/må putte på den efterfølgende.
Apple er helt ovre i denne grøft; idet de også selv producerer hardwareenhederne, sørger de for at der er 100% konsistens. iPhone-generationerne imellem, er betjeningen den samme, skærmstørrelsen og -opløsningen er den samme (ser dog ud til at ændres med iPhone 4G) osv...
Det giver en masse lettelse når man udvikler; windows mobile-platformen lider af, at man som udvikler, skal tage højde for alskens sære opløsninger. Jeg har selv lavet nogle mindre spil til windows mobile, og hold da kæft et gøgemarked med alle de opløsninger!
Det har altid været smart at man kan skinne sit GUI på windows mobile telefonerne som man vil - men ærligt sagt; det har bragt mere forvirring end gode ting. HTC TouchFlo vs. Sony Ericsson vs. Microsofts originale GUI... og bagved, de helt gamle windows mobile menuer som ikke har ændret sig særligt meget fra den første version 2002.
Indførelsen af DirectX 11 er jeg meget overrasket over - det skal nok blive sjovt at se hvor godt diverse 3D-teknologier vil opføre sig, som er dem der vel er størst forventning til. DirectX er dog også mere end bare 3D - også 2D-handling, lyd, input osv. er del af det - faktisk alt hvad man skal bruge for at lave spil - så portering fra diverse PC-spiltitler til Windows Phone 7, kunne jeg godt se blev ekstremt meget hurtigere/nemmere end i dag.
Hvadenten det betyder at .NET-apps/spil bliver overflødiggjort eller at de endeligt bliver brugbare i performance, er jeg ligeglad med - men et stort skridt fremad er det ihvertfald.
#3 >
Ja. Vi taler naturligvis præinstalleret, ikke hvad du som bruger kan/må putte på den efterfølgende.
hviidskid (3) skrev:Maks 6 gratis programmer, der mistede de lige en kunde.
Eller er der tale om at der maksimalt må være installeret 6 gratis programmer fra fabrikantens side?
Det er fra teleudbyder/fabrikatens side :)
hviidskid (3) skrev:Maks 6 gratis programmer, der mistede de lige en kunde.
Eller er der tale om at der maksimalt må være installeret 6 gratis programmer fra fabrikantens side?
Tror de ville miste mange kunder hvis der kun måtte være 6 gratis programmer på ...
Bagefter kommer jo så også defination af gratis. Da gratis i min verden er uden reklamer ... men reklamer er jo nødvendig i gratis ting ... så derfor er intet gratis i min verden :-)
mvh
#4 skrev:skærmstørrelsen og -opløsningen er den samme
Det synes jeg ikke man kan sige. Både 4G og iPad falder fra - det er 2/3 :)
Jeg glæder mig meget til at prøve deres enhed. Det kunne godt gå hen og blive min første smartphone.
iPhone er i hvert fald helt sikkert (blevet) udelukket.
syska (6) skrev:Bagefter kommer jo så også defination af gratis. Da gratis i min verden er uden reklamer ... men reklamer er jo nødvendig i gratis ting ... så derfor er intet gratis i min verden :-)
Go' point. *Mange* *tror* at fordi ting er gratis, så *koster* de ikke noget. Nej, måske ikke i kroner og ører, men i splash af reklamer.
Hvilket IMHO er derfor jeg altid er skeptisk overfor gratis produkter.
I stedet for at sige: penge eller gratis!
kan man lige så godt sige: reklamer eller ingen?
Jeg er stadig ikke helt overbevist om at Windows Phone 7 er "fremtiden" men MS har jo så også udtalt at det er meningen at Windows Mobile 6.5 skal kunne fungere ved siden af på markedet.
Jeg vil i hvert fald ikke umiddelbart sige at jeg er ked af at der ikke kommer Windows Phone 7 opgradering til min HTC HD2 alligevel. Men som Zune-erstatning kan jeg sagtens se fidusen.
Jeg vil i hvert fald ikke umiddelbart sige at jeg er ked af at der ikke kommer Windows Phone 7 opgradering til min HTC HD2 alligevel. Men som Zune-erstatning kan jeg sagtens se fidusen.
syska (6) skrev:Bagefter kommer jo så også defination af gratis. Da gratis i min verden er uden reklamer ... men reklamer er jo nødvendig i gratis ting ... så derfor er intet gratis i min verden :-)
mvh
Jeg skal lige være helt sikker på, at jeg forstår dig korrekt. Siger du at intet er gratis og reklamer er nødvendige for at holde ting gratis?
Jeg synes faktisk, er findes ret mange ting, der er helt gratis og stadig uden reklamer... Sig endelig til, hvis jeg skal give eksempler. De tjenester og programmer jeg bruger vil fylde ret meget, men jeg laver gerne listen for dig ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.