mboost-dp1

Flickr - Emuishere Peliculas
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Fuck!
Hvis det format nogensinde vinder inpas kommer alle instrumenter jo til at lyde ens... Så kan vi jo lige så godt nøjes med at høre noget forfærdeligt teknopop.
Det er sikkert meget interessant forskningsmæssigt, men det har ingen praktisk anvendelse. Det ville kræve at man lavede målinger på ALLE instrumenter og ALLE musikere...
De skal bare ikke pille ved The Led! :)
Hvis det format nogensinde vinder inpas kommer alle instrumenter jo til at lyde ens... Så kan vi jo lige så godt nøjes med at høre noget forfærdeligt teknopop.
Det er sikkert meget interessant forskningsmæssigt, men det har ingen praktisk anvendelse. Det ville kræve at man lavede målinger på ALLE instrumenter og ALLE musikere...
De skal bare ikke pille ved The Led! :)
Desuden er det jo noget vås... Et menneske kan ændre på mange parametre for hvordan fx en klarinet lyder. Optagerummet hvor optagelsen er foregået i har masser at sige for klanbalancen....
I det hele taget er der så uendelig mange parametre der indgår i hvorledes en optagelse af et givent instrument vil lyde til at det her nogensinde vil være en fornuftig løsning.
I det hele taget er der så uendelig mange parametre der indgår i hvorledes en optagelse af et givent instrument vil lyde til at det her nogensinde vil være en fornuftig løsning.
#3 - præcist!
Synes egentlig også mest det lyder som et proof of concept. Hvem er målgruppen til det her helt præcist? Eftersom lagerplads og Internetbåndbredde vokser VIL man så overhovedet komprimere? Det er jo ikke fordi en FLAC-fil tager specielt lang tid af hive ned...
Synes egentlig også mest det lyder som et proof of concept. Hvem er målgruppen til det her helt præcist? Eftersom lagerplads og Internetbåndbredde vokser VIL man så overhovedet komprimere? Det er jo ikke fordi en FLAC-fil tager specielt lang tid af hive ned...
#2
"Dette gøres ud fra teorien om, at et menneske kun kan ændre på ganske få faktorer af gangen"
Lyder faktisk som om at lige præcis "teknopop" ikke er velegnet til formatet, da den musik ikke er begrænset af den menneskelige formåen.
Men ellers må jeg indrømme at jeg ikke helt fatter teknikken, så jeg venter bare på at der kommer en player og nogle filer. Indtil da har jeg rigelig plads til mp3.
"Dette gøres ud fra teorien om, at et menneske kun kan ændre på ganske få faktorer af gangen"
Lyder faktisk som om at lige præcis "teknopop" ikke er velegnet til formatet, da den musik ikke er begrænset af den menneskelige formåen.
Men ellers må jeg indrømme at jeg ikke helt fatter teknikken, så jeg venter bare på at der kommer en player og nogle filer. Indtil da har jeg rigelig plads til mp3.
Om det vil blive brugt som musik format (MP3's afløser) ved jeg ikke, men det er vel en okay teknik der hvor man har brug for musik af forskellig art?
Ventemusik på tlf anlæg
Lyd i spil
Lyd i mobiler?
Lyd i legetøj?
Alle de steder hvor vi ikke behøver eller forventer en koncert oplevelse.
Ventemusik på tlf anlæg
Lyd i spil
Lyd i mobiler?
Lyd i legetøj?
Alle de steder hvor vi ikke behøver eller forventer en koncert oplevelse.
#10 Jeg har på fornemmelsen, at folk der spiller mange computerspil også gerne vil have en god lydoplevelse, men det kan også være jeg ta'r fejl.
Mobiler bliver også udviklet på lydsiden, så der kan der også komme problemer.
Telefonanlæg og legetøj er nok de mest relevante eksempler.
Mobiler bliver også udviklet på lydsiden, så der kan der også komme problemer.
Telefonanlæg og legetøj er nok de mest relevante eksempler.
#10: Det vil være nødvendigt at have en hel masse data på sin harddisk for at kunne lave bare nogenlunde fornuftig lyd, så flere af de steder du nævner vil nok ikke have den store gavn af teknikken. Hvis man skal lave ordentlig lyd ud af MIDI, så skal man også have hundredevis af MB lydstumper liggende.
Det som så vidt jeg kan se gør det her interessant er at den kan generere disse data ud fra lyd. Det lyder som en vanvittig svært opgave som måske godt kan være en aprilsnar. MIDI kræver at instrumentet selv indkoder til formatet hvilket selvfølgelig kræver at instrumentet er elektronisk. Det er nok derfor at det er interessant at man kan gøre det med en klarinet...
Det som så vidt jeg kan se gør det her interessant er at den kan generere disse data ud fra lyd. Det lyder som en vanvittig svært opgave som måske godt kan være en aprilsnar. MIDI kræver at instrumentet selv indkoder til formatet hvilket selvfølgelig kræver at instrumentet er elektronisk. Det er nok derfor at det er interessant at man kan gøre det med en klarinet...
Nogen der har set "Queen - We Will Rock You"???
Det ender jo sådan hvis vi fjerner den menneskelige faktor...
Det ender jo sådan hvis vi fjerner den menneskelige faktor...
Hvad skete der med analog musik?
Jeg er fritidsmusiker, og der er enormt meget forskel på mp3/ogg og flac. Derudover... Hvis man skal kunne komprimere musikken så meget, skal man jo kunne have et KÆMPE bibliotek af lyde, og hvor fedt er det at en mp3(eller hvad det nu kommer til at hedde) kun fylder 200kb, når musikcodecset/biblioteket/driverne kommer til at fylde 5 gb?
Dem der har leget med et musikprogram som f.eks Cubase, ved at der er forbandet mange indstillingsmuligheder.
Ud med det pis!! Vi har plads nok i forvejen! Tid til kvalitet frem for kvantitet!
Jeg er fritidsmusiker, og der er enormt meget forskel på mp3/ogg og flac. Derudover... Hvis man skal kunne komprimere musikken så meget, skal man jo kunne have et KÆMPE bibliotek af lyde, og hvor fedt er det at en mp3(eller hvad det nu kommer til at hedde) kun fylder 200kb, når musikcodecset/biblioteket/driverne kommer til at fylde 5 gb?
Dem der har leget med et musikprogram som f.eks Cubase, ved at der er forbandet mange indstillingsmuligheder.
Ud med det pis!! Vi har plads nok i forvejen! Tid til kvalitet frem for kvantitet!
#21 Hvis vinyl er så underlegent et medie, hvorfor er det så at alle større hardcore udgivelser først og fremmest udkommer på vinyl, mange af dem endda udelukkende?
Lydkvaliteten på vinyl er uovertruffen, at høre musik fra en cd kontra vinyl føles som at blive voldtaget i øret af en mand med sandpapirs kondom.
Næ nej, elektronisk musik skal ironisk nok afspilles analogt...
Lydkvaliteten på vinyl er uovertruffen, at høre musik fra en cd kontra vinyl føles som at blive voldtaget i øret af en mand med sandpapirs kondom.
Næ nej, elektronisk musik skal ironisk nok afspilles analogt...
#22
Vinyl er da et OKAY medie, dets alder og begrænsninger taget i betragtning.
Vinyl lyder da fint nok, men så er det da heller ikke bedre.
Vil heller ikke spolere jeres nostalgi så... ;P
Hvis vinyl er så underlegent et medie, hvorfor er det så at alle større hardcore udgivelser først og fremmest udkommer på vinyl, mange af dem endda udelukkende?
Vinyl er da et OKAY medie, dets alder og begrænsninger taget i betragtning.
Lydkvaliteten på vinyl er uovertruffen, at høre musik fra en cd kontra vinyl føles som at blive voldtaget i øret af en mand med sandpapirs kondom.
Vinyl lyder da fint nok, men så er det da heller ikke bedre.
Næ nej, elektronisk musik skal ironisk nok afspilles analogt...
Vil heller ikke spolere jeres nostalgi så... ;P
Det der er forskellen mellem vinyl og CD - imø (i mine ører :-) er at vinyl er mere luftigt. Der er lidt mere af det her analoge sus i forhold til den digitale. Jeg tror det er her forskellen er.
Problemet med vinyl er desværre at den bliver slidt for hver gang pladen kører igennem den.
Jeg har en B&O Pladespiller - I ved - den hvor armen kører lige hen over pladen, og ikke drejer ind som de fleste pladespiller. Og det er da sjovt en gang imellem at finde en plade frem og høre musikken på sit hifi anlæg.
- og ja, det var da vist groft meget offtopic.. sorry guys.
Problemet med vinyl er desværre at den bliver slidt for hver gang pladen kører igennem den.
Jeg har en B&O Pladespiller - I ved - den hvor armen kører lige hen over pladen, og ikke drejer ind som de fleste pladespiller. Og det er da sjovt en gang imellem at finde en plade frem og høre musikken på sit hifi anlæg.
- og ja, det var da vist groft meget offtopic.. sorry guys.
#26
Det er et spørgsmål om prefrerence og ikke mindst musik smag. Ved ikke umiddelbart hvad du hører, men hvis du er typen som er til bastard pop, rock, heavy eller det som efter min mening er indholdsløst ****, så er cd sgu nok vejen frem. Hvis "musik" bliver lavet med instrumenter, så er det sgu nok på instrumenter det skal afspilles, men med det jeg hører, så er alverden til forskel på, hvilket medie man bruger.
Det er muligt at pakke langt mere bass ned på en vinyl skive, og for musik som hardcore og hardstyle, der i høj grad er baseret omkring en tung, hamrende bass, så er compact disc mediet en direkte forbrydelse imod musikken.
Så din udtalelse om lydkvaliteten er utroligt ignorant, da du ikke lader til at være klar over at høj bitrate eller mere detaljeret informationsstrøm ikke nødvendigvis betyder at alt musik afspilles bedre af den grund.
Det er slut resultatet og dermed oplevelsen af musikken, som er det vigtigste... Ikke en masse teknisk mumbo jumbo...!
Vinyl <3
men hvis det er decideret lydkvalitet man går efter er vinyl altså pr. definition ikke vejen frem
Det er et spørgsmål om prefrerence og ikke mindst musik smag. Ved ikke umiddelbart hvad du hører, men hvis du er typen som er til bastard pop, rock, heavy eller det som efter min mening er indholdsløst ****, så er cd sgu nok vejen frem. Hvis "musik" bliver lavet med instrumenter, så er det sgu nok på instrumenter det skal afspilles, men med det jeg hører, så er alverden til forskel på, hvilket medie man bruger.
Det er muligt at pakke langt mere bass ned på en vinyl skive, og for musik som hardcore og hardstyle, der i høj grad er baseret omkring en tung, hamrende bass, så er compact disc mediet en direkte forbrydelse imod musikken.
Så din udtalelse om lydkvaliteten er utroligt ignorant, da du ikke lader til at være klar over at høj bitrate eller mere detaljeret informationsstrøm ikke nødvendigvis betyder at alt musik afspilles bedre af den grund.
Det er slut resultatet og dermed oplevelsen af musikken, som er det vigtigste... Ikke en masse teknisk mumbo jumbo...!
Vinyl <3
#28
Det er direkte forkert!.
Selve vinylmediet kan ikke ordentligt gengive bass, derfor må grammofonforforstærkeren kompencere for denne begrænsning, ved at forstærke det område ekstra.
http://www.euronet.nl/~mgw/background/riaa/uk_riaa...
Det er muligt at pakke langt mere bass ned på en vinyl skive, og for musik som hardcore og hardstyle, der i høj grad er baseret omkring en tung, hamrende bass, så er compact disc mediet en direkte forbrydelse imod musikken.
Det er direkte forkert!.
Selve vinylmediet kan ikke ordentligt gengive bass, derfor må grammofonforforstærkeren kompencere for denne begrænsning, ved at forstærke det område ekstra.
http://www.euronet.nl/~mgw/background/riaa/uk_riaa...
What is RIAA equalization?
Coding/Recording lower frequencies require most space on Vinyl, since the lower the frequency the wider the groove. This could result in difficulties for the stylus to follow the groove without jumping out and at the same way it reduces the recording time on the record (which is not fixed but dependent on the number of grooves that fit on one side). The solution was to reduce the amount of lower frequencies during recording and reverse this process (amplify lower frequencies) during playback.
Higher frequencies are amplified before putting them on the record, and corrected during playback. Since noise is for a large part present in the higher frequencies, so this process makes the signal to noise ratio a lot better.
In the 50's, there was no standard for the correction process mainly because record companies had not standardized the recording equalization. Amplifiers in that time therefore allowed their owner to adjust the equalization parameters. In the 60's the RIAA curve became the standard for recordings.
#28 Som skidrow så fint påpeger er det vist nærmere dig der er ignorant... Det er et faktum at man digitalt har mulighed for uendelig præcis lydgengivelse - det kræver bare godt nok udstyr (dermed ikke sagt at det er praktisk anvendeligt med en milliard bit og ligeså mange samplinger pr. sekund, men det ER muligt), med vinyl løber du panden mod en mur et utal af gange i forsøget på at opnå det samme, da der kommer fysiske problemer på tværs... Men som det er blevet konstateret i så mange gange før, så nytter det intet at prøve at omvende religiøse fanatikere, de vil ikke acceptere fakta...
#Vinylnisser
Den fine musik som I hører er i 99% af tilfældene digitale produktioner som er færdigmikset på en computer.
Af den grund er Compact Disc'en det bedste medie hvis man ønsker en fejlfri gengivelse af det færdige miks.
Hvis man omvendt foretrækker at store mængder detaljer kasseres og via diverse teknikker fejlagtigt forsøges genskabt, så er vinylpladen et godt valg.
Følger man logikken, så kan man også agitere for fortræffelighederne ved 24 kbit's Windows Media Audio filer for enhver må indrømme.... de lyder altså anderledes end CD'er... de har altså en ganske anden lyd.
Hvis man er pjattet med "vinyl enhanced" lyd, så kan man eventuelt hente dette gratis plug-in til Winamp:
http://www.winamp.com/plugins/details/39214/review...
Det er et DSP-plugin der tilfører ens mp3-musik en justerbar vinyl-effekt med skrat og kling og klang. Hyggeligt.
Den fine musik som I hører er i 99% af tilfældene digitale produktioner som er færdigmikset på en computer.
Af den grund er Compact Disc'en det bedste medie hvis man ønsker en fejlfri gengivelse af det færdige miks.
Hvis man omvendt foretrækker at store mængder detaljer kasseres og via diverse teknikker fejlagtigt forsøges genskabt, så er vinylpladen et godt valg.
Følger man logikken, så kan man også agitere for fortræffelighederne ved 24 kbit's Windows Media Audio filer for enhver må indrømme.... de lyder altså anderledes end CD'er... de har altså en ganske anden lyd.
Hvis man er pjattet med "vinyl enhanced" lyd, så kan man eventuelt hente dette gratis plug-in til Winamp:
http://www.winamp.com/plugins/details/39214/review...
Det er et DSP-plugin der tilfører ens mp3-musik en justerbar vinyl-effekt med skrat og kling og klang. Hyggeligt.
Hold da ferie hvor er i kloge .
Bare det at i tror mp3 er et "komprimeret" format
er til at skrige over .
Det er et REDUCERET format, ikke det samme .
Bare det at i tror mp3 er et "komprimeret" format
er til at skrige over .
Det er et REDUCERET format, ikke det samme .
#32, øhhhhhhhhhhhhhhhh. Mp3-formatet ER et lossy-komprimeret format.
Når du introducerer et, i denne her sammenhæng, helt nyt begreb, så synes jeg du bør starte med at definere udtrykket 'reduceret formatet'.
Det næste du fortæller os er vel at E45 ikke er en motorvej, men et reduceret-cyklisk motorisk-styrket infrastrukturelt anlæg.
Når du introducerer et, i denne her sammenhæng, helt nyt begreb, så synes jeg du bør starte med at definere udtrykket 'reduceret formatet'.
Det næste du fortæller os er vel at E45 ikke er en motorvej, men et reduceret-cyklisk motorisk-styrket infrastrukturelt anlæg.
Ha ha... God aprilsnar, og mange er faldet i! :D
Alene det, at de ligger den op i waveformat er jo uldent - og wavefilen med den "elektronisk fremførte" version fylder 3 MB...
Alene det, at de ligger den op i waveformat er jo uldent - og wavefilen med den "elektronisk fremførte" version fylder 3 MB...
36 skrev:Alene det, at de ligger den op i waveformat er jo uldent - og wavefilen med den "elektronisk fremførte" version fylder 3 MB...
Lige det, ser sådan set fint nok ud. Da de ikke udleverer softwaren til at de-komprimere, må de lægge den op i et ukomprimeret format.
Og den anden udgave fylder ret præcist halvt så meget som den første, fordi den første er i stereo, mens den anden er i mono.
Aprilsnar eller ej. Da jeg første gang hørte en Mp3 fil (el mariachi) i 1997 undrede jeg mig først over størrelsen. Inden filen blev afspillet regnede jeg med at det var i midi format, efter at jeg havde hørt filen troede jeg at der var en fejl i fil størrelsen. OSet havde fucked op på en eller anden måde. Tre uger senere havde jeg hele disken fyldt op med musik og to CD rom drev (sammenlagt 3 GB). Den gamle IBM blev slæbt med til alle fester (stål kabinet og 14" CRT). Et halvt år senere blev dobbelt Denon cd afspilleren solgt og vi har aldrig set tilbage af den vej igen.
Forskellen på Vinyl og CD...
Du har slæbt et smukt eksemplar af et lige cpr nr med hjem fra byen, og nu bestemmer valget af afspiller hvordan resten af aftenen/natten skal foregå. Hvem tror du vinder, knitrende vinyl, ridset CD eller MP3...
De der valgte CDen render stadigvæk rundt nede i byen og leder iblandt stadigt ældre kvinder.
Forskellen på Vinyl og CD...
Du har slæbt et smukt eksemplar af et lige cpr nr med hjem fra byen, og nu bestemmer valget af afspiller hvordan resten af aftenen/natten skal foregå. Hvem tror du vinder, knitrende vinyl, ridset CD eller MP3...
De der valgte CDen render stadigvæk rundt nede i byen og leder iblandt stadigt ældre kvinder.
At kunne skabe kunstige instrumenter er fedt nok, men hvorfor lave et advanceret MIDI format der kræver super dyrt udstyr og mega meget processor kraft, når vores forbindelser alligevel er hurtige nok til at sende en mp3 på får sekunder. Jeg syntes de udelukkende skulle arbejde med at få lyden på kunstige instrumenter til at blive autentiske - for så kan en musiker tage det instrument, og manipulere det til noget sweet synthpop xD
Har selv lavet kunstige instrumenter (Det tætteste på en rigtig lyd var dog noget der lød som et vissent keyboarrd hehe), og sådan ét æder rigtig mange resourcer - det var så med Frequency Modulation.
Har selv lavet kunstige instrumenter (Det tætteste på en rigtig lyd var dog noget der lød som et vissent keyboarrd hehe), og sådan ét æder rigtig mange resourcer - det var så med Frequency Modulation.
Jeg tvivler lidt på at det er lidt ligesom MIDI, i hvertfald ikke sådan som jeg har forstået det. Sådan som jeg har forstået det, så indeholder denne nye type filer data om præcis hvordan instrumentet skal lyde, hvilke klange den skal have og hvordan den sådan helt præcist skal lyde. MIDI indeholder jo reelt ikke noget data om hvordan det skal lyde, som sådan. Jo selvfølgelig volume og evt. andre effekter som vibrato. Det der afgør hvordan en MIDI-fil lyder afhænger af afspilningssoftwaren. Jeg har arbejdet lidt med MIDI, og ved bl.a. at lydhardware fra ESS som sidder onboard i mange IBM computere fra 90erne, lyder meget tørt, mens f.eks. mange SiS onboard lydkort har mere klangog liv, selvom MIDI i alle afskygninger er yderst hæsligt.
Og jeg vil lige tilslutte mig snakken om CD/MP3 vs. vinyl, og jeg holder mig helt klart til vinyl. Jeg ville bare lige sige det... :D
Og jeg vil lige tilslutte mig snakken om CD/MP3 vs. vinyl, og jeg holder mig helt klart til vinyl. Jeg ville bare lige sige det... :D
For en der helst lytter til filer med 24bit, er dette en hån mod musikken.
Og hvorfor er det vi til stadighed gør alt for at få musik til at fylde mindre?
Lagerkapacititen er jo så stor i dag, at det er latterligt at presse formatet.
Nu har jeg godt nok kun 4GB på min iPod Nano, men hvis det var plads jeg følte var problemet, ville jeg da blot købe en Nano med 8GB eller en lidt større iPod med 20GB.
Det er komplet latterligt, for langt de fleste, at gå på kompromis med musikken, for at få det til at fylde mindre. Det er jo ikke et reelt behov, for størstedelen af befolkningen her på jorden.
Og hvis der er noget mere latterligt end at løse et "problem" der ikke eksistere, så er det da at løse et problem på en måde der går imod det som folk efterspørger.
Jeg er f.eks både led og ked af at jeg kun kan få musik i 24bit fra det pladeselskaber jeg har arbejdet for.
Ville ønske at jeg kunne købe dette fra alle selskaber! Ville med glæde betale det dobbelte pr nummer.
KVALITET fremfor KVANTITET! :-)
Og hvorfor er det vi til stadighed gør alt for at få musik til at fylde mindre?
Lagerkapacititen er jo så stor i dag, at det er latterligt at presse formatet.
Nu har jeg godt nok kun 4GB på min iPod Nano, men hvis det var plads jeg følte var problemet, ville jeg da blot købe en Nano med 8GB eller en lidt større iPod med 20GB.
Det er komplet latterligt, for langt de fleste, at gå på kompromis med musikken, for at få det til at fylde mindre. Det er jo ikke et reelt behov, for størstedelen af befolkningen her på jorden.
Og hvis der er noget mere latterligt end at løse et "problem" der ikke eksistere, så er det da at løse et problem på en måde der går imod det som folk efterspørger.
Jeg er f.eks både led og ked af at jeg kun kan få musik i 24bit fra det pladeselskaber jeg har arbejdet for.
Ville ønske at jeg kunne købe dette fra alle selskaber! Ville med glæde betale det dobbelte pr nummer.
KVALITET fremfor KVANTITET! :-)
#43, hvorfor lytter du til musik med 24-bit?
24-bit er en gimmick. Alt digitalt musik er alligevel samplet ved 16-bit og når det kvantiseres, så bliver det lige godt uanset om det kvantiseres tilbage til 16-bit eller op til 24-bit. Teoretisk set tror jeg faktisk det burde blive en mikroskopisk smule dårligere, med mindre man anvender DSP'er på sin musik i hvilke tilfælde man med fordel kan anvende 24-bit.
24-bit er en gimmick. Alt digitalt musik er alligevel samplet ved 16-bit og når det kvantiseres, så bliver det lige godt uanset om det kvantiseres tilbage til 16-bit eller op til 24-bit. Teoretisk set tror jeg faktisk det burde blive en mikroskopisk smule dårligere, med mindre man anvender DSP'er på sin musik i hvilke tilfælde man med fordel kan anvende 24-bit.
#44 > Så alt digitalt musik er 16bit? Måske det du kan få fat i, ja.
I det pladeselskabet jeg har arbejdet for, blev alt gemt som ukomprimteret 24bit.
Først når det skulle ud på en skive, blev det komprimteret til et skodformat.
Hvis du også havde udstyret og højtalerne til at afspille ukomrpimeret musik, i 24bit, så ville du også gøre det.
I det pladeselskabet jeg har arbejdet for, blev alt gemt som ukomprimteret 24bit.
Først når det skulle ud på en skive, blev det komprimteret til et skodformat.
Hvis du også havde udstyret og højtalerne til at afspille ukomrpimeret musik, i 24bit, så ville du også gøre det.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.