mboost-dp1

Adobe

Ny Photoshop får GPU-understøttelse

- Via TG Daily - , redigeret af Pernicious

Ved en demonstration afholdt hos Nvidia fremviste Adobe deres Creative Suite Next (CS4), der går under kodenavnet Stonehenge. En af de største nyheder for denne version er understøttelsen af GPU- og fysikberegninger.

For at vise hvad GPU-understøttelsen giver af ydelse, demonstrerede man håndteringen af et 442 Mpixels billede på 2GB, der opførte sig som et 5 Mpixels billede på et et 8-kerne Skulltrail-system. En anden funktion, der blev demonstreret, var muligheden for at importere en 3D-model for derefter at redigere overfladen af modellen direkte ved at male på den eller skrive tekst.

Ifølge de oplysninger, der blev givet, skulle alle de nye funktioner være med i den næste generation af Photoshop, som sandsynligvis bliver en del af CS Next-suiten, der ifølge rygter skulle komme på gaden den 1. oktober.





Gå til bund
Gravatar #1 - christoff3r
27. maj 2008 12:01
gad vide hvad prisen så bliver? det lyder som om det kunne være med til bare at gøre det endnu dyrere.
men okay, det er positivt at se de gør noget for at selv mere almindelige pc'ere kan håndtere store applikationer, så det ikke kun er forbeholdt folk med ekstrem dyre pc'ere der kun er målrettet den brug.
Gravatar #2 - BluepaiN
27. maj 2008 12:16
Fedt. Har altid godt kunnet tænke mig at lave noget i 3D og nu bliver det blot endnu nemmere. Bare lav en model og importer lortet over i photoshop, hvor man så kan male løs. 100 gange nemmere, end at skulle sidde og rode med textures og andet gøgl.
Gravatar #3 - Whoopdeefuckingdoo
27. maj 2008 12:17
For mit vedkommende, må det her være dagens nyhed.
Photoshop for the win!

EDIT: gad vide om de inkluderer GPU understøttelse i deres online version af photoshop?
Gravatar #4 - wazari
27. maj 2008 12:28
Dejlig nyhed!
Men hvis de kørte det (med fordel?) på et 8 kerne system, betyder det så at multicore systemer nu endeligt kan udnyttes ordenligt?
Jeg sidder selv med CS3 på en 2008 mac pro med 8 kerner. Photoshop har endnu ikke formået at trække over 30% af min samlede processorkraft, selv under de styggeste belastninger med filtre, photomerge eller batch.
Gravatar #5 - baal
27. maj 2008 12:38
#4: Gør som de gjorde i nyheden - benyt et OS som udnytter hardwaren bedre.
Gravatar #6 - SiniSael
27. maj 2008 12:42
uh - tegner godt med at man kan importere 3d modeller ind og så "male" dem ^^ dog jeg lidt skeptisk over hvilke 3d model typer som er tilgængelig ^^ da som Indrustriel designer for det meste arbejder i Solidworks/Inventor/Pro-E modeller ^^
Gravatar #7 - HappyJaZZ
27. maj 2008 13:00
#4 så vidt jeg forstod mener de at deres performance SVARER til man havde taget et 2megapixel billede på et 8 kerne system, selvom det nu var et 442megapixel billede på en GPU.
Gravatar #8 - DarkwingDK
27. maj 2008 13:40
Rolig nu...
Det er ikke alt der står i kilden der er til at stole på.
Kig her:

http://blogs.adobe.com/jnack/2008/05/oct_1.html
Gravatar #9 - martinonline
27. maj 2008 13:45
Hvor mange procent af læserne her på newz, har mon en lovlig kopi af Adobe´s design suite produkter :P?
Jeg vil gætte på at det er meget få der køber dem privat :)

Men anyway, Adobe får god reklame og måske vælger de at købe produktet når de f.eks. en gang selv starter virksomhed ;)
Gravatar #10 - nerddk
27. maj 2008 13:50
5 skrev:
#4: Gør som de gjorde i nyheden - benyt et OS som udnytter hardwaren bedre.


Hmmn hvad skulle det hjælpe ? CS4 er ikke udkommet endnu ?
Gravatar #11 - Mnc
27. maj 2008 14:03
8 skrev:
http://blogs.adobe.com/jnack/2008/05/oct_1.html

John Nack skrev:
I didn't say anything about schedule. In fact, I never said that any of this stuff is promised to go into any particular version of Photoshop. Rather, as with previous installments, it's a technology demonstration of some things we've got cooking--nothing more.
Gravatar #12 - reonekot
27. maj 2008 15:25
Ja nyheden burde opdateres med henvisning til informationen i den officielle blog, især eftersom nyheden alligevel er nogen dage gammel. Al henvisning til CS4 og launch date skal tilsyneladende i hvert fald tages med et gran salt.
Gravatar #13 - jimmi
27. maj 2008 16:32
#5 Ikke forstået - de bruger Mac til demoen, ligesom #4.
Gravatar #14 - Taxwars
27. maj 2008 16:43
demonstrerede man håndteringen af et 442 Mpixels billede på 2GB, der opførte sig som et 5 Mpixels billede på et et 8-kerne Skulltrail system.

Hvad fanden det så end betyder!
Gravatar #15 - Mock
27. maj 2008 17:37
lidt sjovt hvad der så bliver af myten om Mac altid er bedre når det kommer til grafik. Det har aldrig lykkes mig at overbevise en mac bruger om pcen har mere power lige meget hvor mange tekniske specs jeg ruller ud af ermet. Den dag i dag har jeg selv både mac og pc. Og må sige min erfaringere med mac er de sutter stortid røv når det kommer til GPU performance.
Gravatar #16 - flywheel
27. maj 2008 18:30
Er det så bundet til nVidia-kort ??
Gravatar #17 - baal
27. maj 2008 18:35
#13: Det er ikke korrekt - og i øvrigt udkommer 64 bit udgaven ikke engang til Mac i første omgang (jeg formoder det er givet at det er en 64 bit beta de bruger i eksemplet)

Se eksempelvis Macworld's egen artikel:

Link til Macworld artikel
Gravatar #18 - luuuuu
27. maj 2008 21:40
#16

nok nærmere optimeret til nvidia
Gravatar #19 - tachylatus
27. maj 2008 21:47
Er der andre end mig der får nostalgi på hjernen og tænker "NeXT"? ;)
Gravatar #20 - tipsen
28. maj 2008 07:53
8 skrev:
Rolig nu...
Det er ikke alt der står i kilden der er til at stole på.
Kig her:

http://blogs.adobe.com/jnack/2008/05/oct_1.html

Der er vist delte meninger om sandheden / fakta i denne sag!
Gravatar #21 - Mathy
28. maj 2008 08:21
Det var på tide, især for os der sidder med NVidia Quadro kort der er bygget til film og 3D grafikrendering, da det har 4 større grafikkerner.

Så mangler vi det bare i Windows Movie Maker også, så den ikke er så sindssygt langsom.
Gravatar #22 - tr0lle
1. jun. 2008 00:51
21 skrev:
Det var på tide, især for os der sidder med NVidia Quadro kort der er bygget til film og 3D grafikrendering, da det har 4 større grafikkerner.

Så mangler vi det bare i Windows Movie Maker også, så den ikke er så sindssygt langsom.


Så du sidder med et dyrt Quadro kort, og laver film i Windows Movie Maker. Det er lidt sjovt, synes jeg :D:D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login