mboost-dp1

AMD

Ny mærkeordning fra AMD

- Via AMD - , redigeret af Avenger- , indsendt af Skak2000

AMD har i flere år prydet computere med flere forskellige klistermærker alt afhængig af, hvilken AMD-hardware der var i dem. De mange forskellige klistermærker vil nu forsvinde til fordel for tre nye.

Med et nyt koncept kaldet Vision vil AMD i stedet for at angive specifikt, hvilken processor eller GPU, der er i en computer, angive hvad computeren er velegnet til.

Nigel Dessau, CMO for AMD skrev:
Today’s consumer cares about what they can do with their PC, not what’s inside.

Blandt de tre nye mærker vil den ene blot indeholde “Vision”-logoet, der vil være den laveste mærkning, derefter kommer Premium Vision og Ultimate Vision.

Du kan læse meget mere om AMD Vision-konceptet på dets hjemmeside.





Gå til bund
Gravatar #1 - cyandk
11. sep. 2009 09:05
hva???

Today’s consumer cares about what they can do with their PC, not what’s inside.


det er da blæst, er det virkelig sandt? Det er da 1000000x mere vigtigt hvad der er inde i en maskine end hvordan lortet ser ud, bortset fra skærmen?
Gravatar #2 - ZM4573R
11. sep. 2009 09:08
#1
Tror det er den sammensatte hardwares "evner" som skal beskrives v.h.a. mærket. Bare irriterende at kunderne alligevel skal ind og læse om mærkningen for at finde rundt i den nye skov som AMD/ATi er ved at plante. :)
Gravatar #3 - dsckeld
11. sep. 2009 09:12
#1, hvad har du brug for at vide, ud over at den kan spille Crysis med en FR på 700fps?
Gravatar #4 - Kian
11. sep. 2009 09:18
Hvor lamt. Et halvt år efter køb er mærket jo ligegyldigt. Så er det jo kun i købsøjeblikket man kan bruge det til noget.
Jeg vil ti gange hellere vide hardwaren inside end en plat grøn-gul-rød-ordning.
Gravatar #5 - Mort
11. sep. 2009 09:34
Det er måske lettere at sælge nogen lidt langsommere CPU'er billigt, hvis der står at man kan bruge dem til MSN, Email og Word end hvis man skriver at den har 5 FPS i Crysis.
Gravatar #6 - duppidat
11. sep. 2009 09:42
Synes det er genialt set fra virksomhedens synspunkt.

Er du entusiast så VED du alligevel hvad der er i den, du har ikke brug for et klistermærke der fortæller dig det - det kan man finde ud af på 10.000 måder.

Hvis du derimod er mormor som skal bruge e-mail, word, internet osv. eller Olivia fra danseskolen der skal bruge den til at spille sims3 og et design program så er det lynhurtigt at finde rundt i ;-)

Jo simplere jo bedre... Men eneste problem er så bare at mærkningen ikke har langtids effekt. Det siger dog sig selv for de fleste brugere at en ultimate vision pc ikke er "ultimate" 2 år senere... Og det vil langt de fleste udmærket forstå.
Gravatar #7 - Mr.Weasel
11. sep. 2009 09:42
Mon AMD kan forklare os hvordan dælen den alm. forbruger skal regne ud hvad der er den bedste investering for dem, baseret på små badges med teksterne VISION Basic, VISION Premium, og VISION Ultimate. Det er lige så ringe navngivning som Windows.

Hvis de var ærlige så skulle de have:
Vision Word og syvkabale.
Vision Surf og Porno
Vision "Og måske lidt spil"
Vision Spil

Bemærk at jeg også i modsætning til AMD, der åbenlyst synes at store bogstaver er seje, kan finde ud af at skrive Vision med stort v, og så skifte til små bogstaver resten af vejen.
Gravatar #8 - Bean
11. sep. 2009 09:50
#4 Jeg faldt for et stykke tid siden over en "High Speed Pro Harddisk" eller noget, på hele 4 GB!

Den har nok været High Speed Pro, DEN GANG, men nu er det bedte den kan, nok at blive smeltet om. :)
Gravatar #9 - myplacedk
11. sep. 2009 09:55
cyandk (1) skrev:
det er da blæst, er det virkelig sandt? Det er da 1000000x mere vigtigt hvad der er inde i en maskine end hvordan lortet ser ud, bortset fra skærmen?

Jeg vil vide hvad den ikke. Hvordan den ser ud kan jeg godt selv se. Hvad der er inde i har jeg ikke forstand på.

Jeg aner ikke hvor hurtig en processor der sidder i min maskine. Jeg kan ikke engang huske om det er AMD eller Intel. Jeg ved bare at den er beregnet til en bærbar, og at den er mid-range. Perfekt!

Selvfølgelig skal sådan en mærkning kombineres med alderen. Sådan har det jo altid været. Man ser også biler bruge samme model-navn i 15 år, selv om bilen har ændret sig betragteligt.

Diskplads, ram, skærmstørrelse og -opløsning, batteritid og features kan jeg forholde mig til. Men en T7300 CPU aner jeg ikke hvad er, og det vil tage temmelig lang tid at researche mig frem til det.
Gravatar #10 - Alien
11. sep. 2009 10:52
#1
Øhh prøv lige at læse det du qouter og læs derefter din kommentar!

De skriver at folk er ligeglade med indmaden, vil bare vide hvad den kan. Og du begynder at snakke om udseene på maskinen, hvilket slet ikke er det som der er snak om...
______________

OT:
Fin ide, Hr og fru jensen fatter alligevel hat af pc beskrivelser...
Gravatar #11 - Kirsebær
11. sep. 2009 10:52
De burde da bare klistre pc'ens windows experience point på.
Skala 1-7,9

CPU: 2
GPU: 3
HDD:2

Så ved man det er noget lort man er ved at købe, og de kan ikke skjule hvor stor en lort det er ved at skrive "Vision" eller noget andet.
Gravatar #12 - Scapegoat
11. sep. 2009 12:16
#11 var også lidt det jeg tænkte. Alternativt skrive en PC-mark score eller lign.
Ved godt det ikke er 100% realistiske tal du kan se der. Men det ville da give mening hvis computeren havde en score på 5430, den ved siden af koster 1000,- mere og har en score på 8620. Så kunne den uerfarne bruger få en idé om hvad de køber. I stedet for at købe en computer fordi den har 4GB ram!!?!??!?!

Men igen, kunne også gøres ved at skrive hvad COU og GPU har af score a'la Windows Experience.
Gravatar #13 - Tingholm
11. sep. 2009 12:22
god idé med at lave en mærkeordning som hr og fru Danmark forstår.

Men hvad hulet får de ud af at den er mærket Premium Vision ??
Gravatar #14 - AcidCrow
11. sep. 2009 12:24
Det er da en fin idé synes jeg :)

#1
Jeg er sikker på at AMD, har tænkt og researchet på dette tiltag før de besluttede sig til at føre denne ud i livet.

Man skal jo tænke på hvilke kundesegmenter de primært sælger deres produkter til, og hvis dette segment ikke er intresseret i at researche hardware stumper, men bare vil have et overordnet fingerpeg, er det jo fint nok.
Man kan også forestille sig at de vil prøve at hente nye markedsandele ved netop de mennesker som ikke interesserer sig for specs, men bare skal have en samlet løsning.
AMD laver jo både bundkort og gfx bundles, så de ved sikkert hvad de har gang i.

For os få, der går op i hvad en maskine bør indeholde, må vi bare nærlæse på kassen.

#11
Faktisk også en meget god idé.

#12
Ja, men det forudsætter at kunden ved hvad PC-mark er ;)

Jeg tror helt sikkert at vi i dette forum er en absolut minoritet, hvad angår brug og viden om computere, og at vi ikke giver et generelt billede af den it kyndige dansker.
Gravatar #15 - myplacedk
11. sep. 2009 12:55
AcidCrow (14) skrev:
Ja, men det forudsætter at kunden ved hvad PC-mark er ;)

Ret simpelt: En skala for hvor god den er til spil. Men ja, de skal vide at det ikke siger noget om hvor godt Word og Hotmail kører. Det skal der nok være sælgere der vil misbruge.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login