mboost-dp1

TDC A/S

Ny koncernchef i TDC

- Via Computerworld DK - , redigeret af Pernicious

I en pressemeddelelse har TDC nu udmeldt, at den nuværende koncernchef Jens Alder fratræder. Dette har bestyrelsen besluttet, da de mener, TDC har brug for at gå i en ny retning, der skal sætte større fokus på kunden og styrke deres markedsposition. Den nye topchef vil derfor være Henrik Poulsen, som tidligere har haft høje stillinger i KKR Capstone og LEGO.

Jens Alder til Computerworld skrev:
Nu ønsker bestyrelsen en ny profil til at fortsætte udviklingen af TDC. Det er en af betingelserne ved at være topchef, og den accepterer jeg naturligvis.

For halvanden uge siden udtalte Jens Alder sig ellers om, at TDC efterhånden var blevet en god forretning for eventuelle købere, og koncernen har også solgt flere afdelinger rundt omkring i verden i den tid, Alder har siddet som koncernchef. Samtidig har der også været større optimering i de resterende afdelinger for at gøre TDC mere attraktivt for købere.





Gå til bund
Gravatar #1 - trylleklovn
11. nov. 2008 11:21
der skal sætte større fokus på kunden og styrke deres markedsposition.


No shit. Hvad med ting som at være konkurrencedygtig på pris og kvalitet? Hvad med ting som, at invistere i fremtidig teknologi?

TDC overlever kun på deres brand og så fordi de tilfældigvis lige ejer samtlige telefonkabler i DK og tjener kassen på at leje dem ud.
Gravatar #2 - BOversoe
11. nov. 2008 11:26
#1 Skulle lige til at skrive det samme.. Jeg har længe rystet på hovedet af TDC. De havde alle forudsætningerne for at blive(forsætte) som langt den største magt faktor på telemarkedet, men i stedet har de valgt at lave en boiling frog, bare valgt at se til, følge markedet og opgivet at forsøge at være konkurrencedygtige.. Det er en grotesk fejl at lade sådan en mulighed ryge fra sig, som sand i mellem fingrerne...
Deres produkter er pt. alle sammen for dyre, specielt på mobiltelefonerne, hvor jeg (nu skal det siges det er et stykke tid siden jeg har set på tdc) er voldsomt dyre. Skal man have et abb. som bare er nogenlunde tilsvarende hvad man kan få hos konkurrenterne, så er telefonen uhørt dyr og omvendt.
Tiden hvor TDC kan høste deres penge alene på deres kobberledninger er også faretruende tæt på efterhånden, så det er da om ikke andet på tide at de vælger at få nogle folk ind, som ikke bare tror de skal sidde og holde øje med millionerne der tikker ind..
Gravatar #3 - El_Coyote
11. nov. 2008 11:32
Ovenstående er eksembler på folk der udtaler sig uden at have nogen viden på området.
Det bliver smidt rigtigt store mængder af penge i udviddelse af infrastrukturen på teleområdet specielt 3G.
Der bliver lagt fiber ned og ikke kobberledninger.

Nogle mennesker har bare en opfattelse af hvordan tingene hænger sammen uden nogen form for indsigt i "real life"
Gravatar #4 - MaDah
11. nov. 2008 11:34
Så de starter med at belåne alt op over skyerne, sælge en hel del fra hvor det kan lade sige gøre, og så fyre så mange som muligt hvor der i forvejen er dårlig service. Og nu synes de så der skal fokuseres på kunden.

Hmm hvem som mon er vågnet op i det firma, men det er vist allerede for sent. De har ødelagt deres egen chance for at være konkurrencedygtige. De er alt for ufleksible i nutidens marked.
Gravatar #5 - zed
11. nov. 2008 11:36
#3 Det er muligt, men fakta er at TDC er en Rodebutik, som ikke har meget styr på hvad de laver, om det er Privat eller Erhverv siden vi kigger på.

Noget helt andet er at jeg faktisk har mobil hos TDC, simpelthen pga dækningen og hastigheden på deres SMS net. Der kan de andre ikke følge med. Pris forskellen er så minimal, så det kan jeg godt leve med.
Gravatar #6 - El_Coyote
11. nov. 2008 11:56
#5
Der er masser af styr over det meste. Det er dog ikke sikkert at kundeservice har alt viden om alt. Det er kundernes indgang så det er jo det indtryk man får. Man kan ikke drive en virksomhed i TDCs størrelse uden at have styr over det
Gravatar #7 - MiniatureZeus
11. nov. 2008 12:00
Imo har TDC verdens bedste kundeservice! :P
Gravatar #8 - x-site
11. nov. 2008 12:07
#5 Wow, skal lige høre, hvad for dig til at at tror at TDC kan vidersende en SMS hurtigere end fx 3 eller telia?

Har selv 3, og når jeg sender en SMS, til fx TDC, 3, Sonofon eller Telia, kunder kommer beskeden, mere eller mindre med det samme, hvis den skulle komme hurtigere frem, er det lige før at den skal modtages inden jeg har sendt den...

Mht. dækning, så er der ikke den store forskæld på 2G dækningen, om du har TDC, Telia, sonofon eller 3, hvis du der i mod kigger på 3G dækningen, så er den dårligere hos TDC end fx 3.

Gravatar #9 - zed
11. nov. 2008 12:14
#8 Jeg har tidligere haft både 3 og telia, og jævnligt har jeg erfaret er der var mere delay på deres netværk end jeg har oplevet med TDC, så ren og skær erfaring.
Med 3 har gik der tit op til 30 min før SMS'en var fremme ved destinationen, så det er ikke fordi jeg tror.
#6
Nu har jeg kontakt til TDC i forbindelse med mit arbejde, så igen er det hvad jeg har oplevet, så man kan sagtens drive en virksomhed uden at have styr på, virksomheden kører bare ikke særlig godt, hvilket er tilfældet med TDC.
Jeg har sjældent kontakt med Kundeservice, så det er ikke dem jeg tænker på.
Gravatar #10 - trylleklovn
11. nov. 2008 12:16
#9 Jeg har engang oplevet SMS'er der først kom frem dage efer, hos telmore, der jo er ejet af tdc. Tror den slags problemer er mere lokale.
Gravatar #11 - Paranut
11. nov. 2008 12:40
Tidligere arbejde i LEGO?
Gadvide om vi så får lov til at 'bygge' vores abonnementer selv.
Gravatar #12 - x-site
11. nov. 2008 12:53
#9 okay, det har jeg så ikke oplevet hos 3 :)
Gravatar #13 - RKJ
11. nov. 2008 12:55
#11 Det vil seriøst være for 'klodset'

#Topic
Spændende at se hvad vi får i fremtiden så. Jeg synes, desværre, TDC har været lidt haltende, men jeg er nu stadig en af dem, der er YDERST tilfreds med deres kundeservice.
Gravatar #14 - MiniatureZeus
11. nov. 2008 13:26
zed (9) skrev:
Med 3 har gik der tit op til 30 min før SMS'en var fremme ved destinationen, så det er ikke fordi jeg tror.


Det var bl.a. grunden til at jeg skiftede væk fra 3. Det var især belastende den anden vej, hvor der gik 10-20-30-60 min før jeg fik en besked.
Gravatar #15 - Zeales
11. nov. 2008 15:13
Lad os så håbe på at den nye direktør tænker fremad, og ikke igår, som den tidligere.
Gravatar #16 - Hun73r
11. nov. 2008 16:17
Så er det godt jeg ikke har TDC, mere nu har jeg en 50x50Mbit linje til 449 Kr og det kan TDC ikke hamle op med.

Slut med TDC og deres udstabile adsl forbindelser.
Gravatar #17 - Kimbahir
11. nov. 2008 18:15
#16, jeg har haft internetforbindelse hos Cybercity og Stofa, og aldrig haft linier af bedre kvalitet og mere stabile end hos TDC. At jeg så også savner en 50 DSL er så en anden sag :)

TDC skovler faktisk en del i infrastruktur og opgraderinger. Og har overordnet set styr på det. Det betyder dog ikke, at det på alle måder er sundt, hvad fondene har haft gang i.
Gravatar #18 - trylleklovn
11. nov. 2008 18:19
#17 Stofa er da også en joke!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login