mboost-dp1

ebay
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hol da op, nu får Freeway ApS snart ondt, de kan jo ikke blive ved med at holde på besøgne på hjemmesideren og ligge i toppen af skalaen.
men ja har jeg nu heller ikke nået i mod ;0) der er behov for nye sidere på nettet og her klapper jeg glædigt af Ebay's side ( DBA )
men ja har jeg nu heller ikke nået i mod ;0) der er behov for nye sidere på nettet og her klapper jeg glædigt af Ebay's side ( DBA )
Jeg har altid brugt ]Gul&Gratis fordi det var gratis for købere at læse sælgers oplysninger, og der er derfor større chance for at folk impulskøber det man sælger.
Så det er da rart at kunne nå et breddere publikum ved nu også at kunne bruge DBA.
Jeg ved godt at man førhen bare kunne betale for at ens kontaktoplysninger var synlige for alle, men den slags har jeg altid været imod. Jeg har altid følt mig lidt bondefanget, når den slags udgifter har sneget sig ind i et ellers godt regnestykke.
Så hatten af! Det kunne QXL lære noget af!
(Succesgebyr - "#¤%&/&#¤%¤¤&#¤)
Så det er da rart at kunne nå et breddere publikum ved nu også at kunne bruge DBA.
Jeg ved godt at man førhen bare kunne betale for at ens kontaktoplysninger var synlige for alle, men den slags har jeg altid været imod. Jeg har altid følt mig lidt bondefanget, når den slags udgifter har sneget sig ind i et ellers godt regnestykke.
Så hatten af! Det kunne QXL lære noget af!
(Succesgebyr - "#¤%&/&#¤%¤¤&#¤)
Det er svært ikke at være begejstret for, at vi nu også kommer til at opleve ordentlige (online) forretningsmodeller i Danmark. Jeg arbejdede i en periode for Trendsales, hvor jeg forsøgte at sælge den samme model, så at eBay også tror på, at det kan fungere i Danmark, er jo helt klart en anerkendelse af det, jeg og et par kolleger gav udtryk for, selvom der desværre ikke var opbakning.
Det er desværre symptomatisk for mange danske online virksomheder, at de på forretningssiden fungerer på samme måde i dag, som da de blev grundlagt. Jeg tror personligt, at Freeway m.fl. vil lide ret store tab, hvis de ikke omstiller deres organisation til en forandring i måden, man tænker på. Konceptet med at inddele brugere i betalende og ikke-betalende er håbløst forældet, selvom det da ganske givet kan fungere nogle år endnu. Det er okay at tilbyde betalende brugere fordele, men det skal ikke medføre begrænsninger for de ikke-betalende.
Som et eksempel har Trendsales en begrænsning på, at man som ikke-betalende bruger højest kan have 5 annoncer. Det virker i min verden fuldkommen tåbeligt, at man vil sige nej til indhold, der potentielt set kan tiltrække endnu flere brugere (uanset hvor meget man måtte have i forvejen).
Det er desværre symptomatisk for mange danske online virksomheder, at de på forretningssiden fungerer på samme måde i dag, som da de blev grundlagt. Jeg tror personligt, at Freeway m.fl. vil lide ret store tab, hvis de ikke omstiller deres organisation til en forandring i måden, man tænker på. Konceptet med at inddele brugere i betalende og ikke-betalende er håbløst forældet, selvom det da ganske givet kan fungere nogle år endnu. Det er okay at tilbyde betalende brugere fordele, men det skal ikke medføre begrænsninger for de ikke-betalende.
Som et eksempel har Trendsales en begrænsning på, at man som ikke-betalende bruger højest kan have 5 annoncer. Det virker i min verden fuldkommen tåbeligt, at man vil sige nej til indhold, der potentielt set kan tiltrække endnu flere brugere (uanset hvor meget man måtte have i forvejen).
#1, #5 Nu kører QXL jo en anden model hvor det er sælger der betaler et gebyr. Jeg har altid fundet det åndsvagt at man som potentiel køber skal betale for adgang - man risikere jo at betale uden at have købt noget. varen kan f.eks. allerede være solgt.
Så er QXL's model mere logisk hvor sælger kun skal betale et lille gebyr.
Iøvrigt så er QXL langt bedre til opdeling i kategorier når det gælder computer delen.
Den måde DBA udstiller kontaktoplysninergne på er vel guf for en spam robot.
Så er QXL's model mere logisk hvor sælger kun skal betale et lille gebyr.
Iøvrigt så er QXL langt bedre til opdeling i kategorier når det gælder computer delen.
Den måde DBA udstiller kontaktoplysninergne på er vel guf for en spam robot.
byteeater (11) skrev:Så er QXL's model mere logisk hvor sælger kun skal betale et lille gebyr.
Det er rigtigt at QXl er lidt anderledes da det er sælger der betaler udgifterne, men et lille gebyr vil jeg nu ikke sige det er. Jeg solgte en PS3 til omkring 3500, det kostede ca 200 i gebyrer!
paradise_lost (12) skrev:Det er rigtigt at QXl er lidt anderledes da det er sælger der betaler udgifterne, men et lille gebyr vil jeg nu ikke sige det er. Jeg solgte en PS3 til omkring 3500, det kostede ca 200 i gebyrer!
Jeg har kun solgt billige ting så det kan godt være de er lidt dyre når vi snakker flere tusind kr. Men jeg kan lige se at prisen ligger omkring 130 kr. ved salg på 3500,- kr.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.