mboost-dp1

Lynx Cars
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Men karossen er en OPEL Speedster? så vil jeg nok hellere købe Tesla Roadster. Hvis de laver andre karosser, så kan det være. men ikke så længe den ligner opel speedster... :(
Vestas havde lånt en Tesla Roadster ved deres aktionærmøde i Ringkøbing, som vi aktinærer fik lov at prøve - og den var rigeligt vild for mig, skal jeg hilse at sige :-)
En helt vandvittig, og helt tyst acceleration, grundet elmotorens kæmpe moment - man trådte bare klampen i bund, og blev suget fremad, som i en eller anden vild tivoliforlystelse.
Jeg turde dog ikke køre mere end ca. 110 - men hold op hvor var det fedt :-)
/B230FT
En helt vandvittig, og helt tyst acceleration, grundet elmotorens kæmpe moment - man trådte bare klampen i bund, og blev suget fremad, som i en eller anden vild tivoliforlystelse.
Jeg turde dog ikke køre mere end ca. 110 - men hold op hvor var det fedt :-)
/B230FT
#6 hvor langt tror du gennemsnits danskeren kører hver dag? Det er uden tvivl ikke i nærheden af 350 km.
Du har helt ret i det ikke er en bil man tager på bilferie i men at den er ubrugelig er ikke korrekt.
Teslen tager så vidt jeg husker 5 timer om en opladning. Den kan altså oplade om natten mens du sover samt mens du er på arbejde (hvis der er socket til det)
Nå hoteller eller lign. begynder at stille sockets til rådighed så kan du pludselig også tage på tur i den og oplade efterhånden som du bevæger dig ned af. 350 km er stadig ikke meget på kør selv ferie men der skal ikke megen infrastruktur til før det kan lade sig gøre.
Du har helt ret i det ikke er en bil man tager på bilferie i men at den er ubrugelig er ikke korrekt.
Teslen tager så vidt jeg husker 5 timer om en opladning. Den kan altså oplade om natten mens du sover samt mens du er på arbejde (hvis der er socket til det)
Nå hoteller eller lign. begynder at stille sockets til rådighed så kan du pludselig også tage på tur i den og oplade efterhånden som du bevæger dig ned af. 350 km er stadig ikke meget på kør selv ferie men der skal ikke megen infrastruktur til før det kan lade sig gøre.
De er heller ikke helt grønne endnu - men det skal nok komme ...
http://asia.cnet.com/crave/2009/05/04/study-electr...
Digest :
El biler ~ 200g CO2/Km
Normal benzin ~ 160g CO2/Km
http://asia.cnet.com/crave/2009/05/04/study-electr...
Digest :
El biler ~ 200g CO2/Km
Normal benzin ~ 160g CO2/Km
#10
Det er stadig alt for ufleksibelt. Så er du tvunget til at have en bil nr 2, hvis du en dag skal kører mere end de 350km. Så til hverdagsbrug ja så det fint nok...
Jeg ville bare stadig foretrække en brintbil. så slipper man oss for at lave lithium batterier... Underligt som ingen fokuserer på hvor meget batteri produktion forurener. For ikke at tale om at man så bare er afhængig af en anden naturresource...
Det er stadig alt for ufleksibelt. Så er du tvunget til at have en bil nr 2, hvis du en dag skal kører mere end de 350km. Så til hverdagsbrug ja så det fint nok...
Jeg ville bare stadig foretrække en brintbil. så slipper man oss for at lave lithium batterier... Underligt som ingen fokuserer på hvor meget batteri produktion forurener. For ikke at tale om at man så bare er afhængig af en anden naturresource...
Der står nu, hvis man følger linket, at bilen kan køre 500 km på en opladning. Hvis det er den samme type lithium batteri som også er i Koenigsegg's eldyt, så tager det omkring 20 min på en opladning.
Så er det lige pludseligt ret realistisk, at man tager den ned af autobahnen og lige får en karrywurst når den skal lades op.
Men tager den længere tid at lade op, som fx Tesla'en, er den i mine øjne ubrugelig, til længere rejser.
Designmæssigt, er det synd at den ligner en Opel, men det kan være at man kan smide skørter, og andre fælge på den ;)
Så er det lige pludseligt ret realistisk, at man tager den ned af autobahnen og lige får en karrywurst når den skal lades op.
Men tager den længere tid at lade op, som fx Tesla'en, er den i mine øjne ubrugelig, til længere rejser.
Designmæssigt, er det synd at den ligner en Opel, men det kan være at man kan smide skørter, og andre fælge på den ;)
Viceguy (6) skrev:kunne også være interessant at vide hvor lang tid en opladning ville tage...
Angiveligt mellem 2 og 4 timer afhængigt af strømstyrken. Det virker da rimelig hurtigt fx sammenlignet med hvor lang tid det tager bare at lade et par lousy AA genopladelige batterier op :-)
Ellers må man sige det er imponerende data og en flad pris, ihvertfald i Danmark.
Det er lidt synd med deres hjemmeside, den virker noget hjemmestrikket med det ubehjælpsomme engelsk og et slogan som "Fast and clean - no gasoline. This is the cool way to be green!" Hvis bilen skal blive en sællert, kommer man jo nok ikke uden om noget prof PR.
Det bliver først noget ved når de begynder at lave en familiebil som kan køre 5-600 km på en optankning.
Og opladningen skal vel og mærke ikke tage mere en 5-10 min. Det betyder så nok at der må udvikles en standard for batterier så disse kan skiftes på under 10 min og man derefter er på vejen igen.
Og som en anden også skriver så er det jo ærgeligt at der ikke fokuseres mere på f.eks. brintbiler, vi skal have en løsning der ikke bare flytter co2 udledningen fra bil-motoren over i batteriproduktionen.
En el sportsvogn er jo en fuldstændig åndsvag idé, det er jo ikke dem der forurener mest, nej lav en ordentlig rummelig familiebil der koster omkring 250.000,- så skal der nok komme skub i det...
Og opladningen skal vel og mærke ikke tage mere en 5-10 min. Det betyder så nok at der må udvikles en standard for batterier så disse kan skiftes på under 10 min og man derefter er på vejen igen.
Og som en anden også skriver så er det jo ærgeligt at der ikke fokuseres mere på f.eks. brintbiler, vi skal have en løsning der ikke bare flytter co2 udledningen fra bil-motoren over i batteriproduktionen.
En el sportsvogn er jo en fuldstændig åndsvag idé, det er jo ikke dem der forurener mest, nej lav en ordentlig rummelig familiebil der koster omkring 250.000,- så skal der nok komme skub i det...
Brint Biler er ikke fremtiden det er elbiler.
Det kræver meget mere energi at få 1KWh ud af en Brint bil end en el-bil.
Vi mangler en del udvikling på "batteri" området, men ingen tvivl om det nok skal komme foran brændselsceller i fremtiden.
Syntes det ser lidt ufærdigt ud af der er så lidt info på deres side omkring Lynx, når de skriver at de regner med at man kan købe den fra i år.
Der står intet rigtig info på deres side om batterierne, motor eller andet virker simpelt hen ikke færdigt deres produkt.
Det kræver meget mere energi at få 1KWh ud af en Brint bil end en el-bil.
Vi mangler en del udvikling på "batteri" området, men ingen tvivl om det nok skal komme foran brændselsceller i fremtiden.
Syntes det ser lidt ufærdigt ud af der er så lidt info på deres side omkring Lynx, når de skriver at de regner med at man kan købe den fra i år.
Der står intet rigtig info på deres side om batterierne, motor eller andet virker simpelt hen ikke færdigt deres produkt.
#12
Det kan godt være, at regnskabet ser sådan ud hvis du tanker den midt om dagen, hvor strømmen kommer fra kraftværker. Meningen med at køre i elbiler til dagligt er jo, at overskudsstrømmen fra vindmøller om natten kan gå til at lade bilerne. Da alternativet er at stoppe vindmøller, er det så at sige gratis CO2-mæssigt. Det kræver så bare, at der i lidt flere husstande bliver indført variable elpriser, så brug af strøm om natten bliver fremmet.
Det kan godt være, at regnskabet ser sådan ud hvis du tanker den midt om dagen, hvor strømmen kommer fra kraftværker. Meningen med at køre i elbiler til dagligt er jo, at overskudsstrømmen fra vindmøller om natten kan gå til at lade bilerne. Da alternativet er at stoppe vindmøller, er det så at sige gratis CO2-mæssigt. Det kræver så bare, at der i lidt flere husstande bliver indført variable elpriser, så brug af strøm om natten bliver fremmet.
#18
Man kunne endag forstille sig at folk fik deres egen lille vindmølle, som kan oplade bilen.
Jeg har kun ca 7 km på arbejde (14 km ialt), og bruger derfor ikke en helt opladning hver dag. Jeg skal derfor bare have strøm nok til at genoplade de 5% der er brugt hver nat. Det burde en lille mølle sagtens kunne klare. Og skulle der komme perioder uden vind, kan jeg jo stadig koble den til elnettet istedet.
Men kunne evt have sin egen lade station og 2 batteripakker, også simpelthen bytte batterierne ud når den ene er ved at være brugt.
Jeg mener helt klart at elbiler er fremtiden. Og Teslar kommer også med en 4 dørs familie bil. Mener det er næste år den skulle være på markede. De havde den i David Letterman for et par måneder siden. Skulle også være betydlige billigere en Roadster, for som de selv siger, så er udviklingen betalt af Roadster (som jo sælges til over pris). Nu har de teknologien. Den er afbetalt. Og derfor kan det komme i familie biler uden de skal tjene 400% pr bil.
Man kunne endag forstille sig at folk fik deres egen lille vindmølle, som kan oplade bilen.
Jeg har kun ca 7 km på arbejde (14 km ialt), og bruger derfor ikke en helt opladning hver dag. Jeg skal derfor bare have strøm nok til at genoplade de 5% der er brugt hver nat. Det burde en lille mølle sagtens kunne klare. Og skulle der komme perioder uden vind, kan jeg jo stadig koble den til elnettet istedet.
Men kunne evt have sin egen lade station og 2 batteripakker, også simpelthen bytte batterierne ud når den ene er ved at være brugt.
Jeg mener helt klart at elbiler er fremtiden. Og Teslar kommer også med en 4 dørs familie bil. Mener det er næste år den skulle være på markede. De havde den i David Letterman for et par måneder siden. Skulle også være betydlige billigere en Roadster, for som de selv siger, så er udviklingen betalt af Roadster (som jo sælges til over pris). Nu har de teknologien. Den er afbetalt. Og derfor kan det komme i familie biler uden de skal tjene 400% pr bil.
fennec (20) skrev:Man kunne endag forstille sig at folk fik deres egen lille vindmølle, som kan oplade bilen.
I teorien en god idé - blandt problemerne er bare:
1) Støj i lokalområderne fra disse møller (medmindre du bor isoleret).
2) Små møller er håbløst ineffektive (relativt) i forhold til "rigtige" vindmøller - og producenterne "pynter" desværre ofte på deres specs.
3) Bøvlede godkendelsesprocedurer.
4) Sikkerhedsgodkendelse ved opstilling (ved evt. harveri).
5) De færreste har et velegnet sted at placere møllen (turbolens fra bakker, træer ol.).
o.s.v.
Så hvis du vil realisere din idé, så køb hellere en andel i en "rigtig" vindmølle, via f.x. vindmøllelaug - her får du mere for pengene, og bøvlet er langt mindre.
/B230FT
#22
Terracide... har altid haft lidt medlidenhed med dig pga. den dårlige omtale du har fået i diskussioner omkring pirateri. Du har jo bare sagt din mening... Men den der kommentar fik mig da til at miste ALT respekt for dig.
#0 - film
Hvem har skrevet engelske undertekster til Jan Magnusens udtale? "Vi er da lige nød til at peppe hans sprog lidt op.... han virker jo totalt utroværdig hvis han ikke siger f*** i hver sætning"
Terracide... har altid haft lidt medlidenhed med dig pga. den dårlige omtale du har fået i diskussioner omkring pirateri. Du har jo bare sagt din mening... Men den der kommentar fik mig da til at miste ALT respekt for dig.
#0 - film
Hvem har skrevet engelske undertekster til Jan Magnusens udtale? "Vi er da lige nød til at peppe hans sprog lidt op.... han virker jo totalt utroværdig hvis han ikke siger f*** i hver sætning"
ThaKang (1) skrev:Hvis de laver andre karosser, så kan det være. men ikke så længe den ligner opel speedster... :(
Karossen er sandsynligvis valgt pga. lav vindmodstand.
Det har altid været et problem at lave et karosseri, som er æstetisk acceptabelt, og samtidig har lav vindmodstands-koefficient.
Kig f.eks. på Buckminsters Dymaxion car.
Lav vindmodstand for en bil fra 1933, men ikke ligefrem nogen skønhed.
Så er der den mere nutidige Aptera 2, eller PAC-Car II
Jeg ville dog godt kunne leve med et karosseri fra en Fiat Turbina :·)
#12
De 200gCO2 / km tager udgangspunkt i stroem produceret paa ren kulkraft - CO2 loftet for energisektoren goer dog saaledes, at det ekstra pres paa el-nettet ikke kan kompenseres for vha. forbraending af mere kul, hvorfor det er misvisende.
Link til gennemgang paa Ingenoeren.
De 200gCO2 / km tager udgangspunkt i stroem produceret paa ren kulkraft - CO2 loftet for energisektoren goer dog saaledes, at det ekstra pres paa el-nettet ikke kan kompenseres for vha. forbraending af mere kul, hvorfor det er misvisende.
Link til gennemgang paa Ingenoeren.
Fedt prisen er på vej ned af... Til den pris havde nok købt en bmw eller noget i den stil...
krydse finger for det bliver billigere, så tror hopper over på en elbil.
Mennesket er konservetiv overfor ny teknologi...
krydse finger for det bliver billigere, så tror hopper over på en elbil.
Mennesket er konservetiv overfor ny teknologi...
#20
Ret enig med dig, men du er da lidt doven ikke at cykle, hvis du da ikke lige har brug for plads til ting du skal bruge på job ;)
#23
Tror han mener han vil bruge en meget lille (måske 1KW max mølle).
I dag er det et krav at alle møller der skal på el-nettet skal godkendes, hvilket betyder vi ikke ser nogle disse mikromøller.
Men det er ikke nødvendigt hvis du ønsker en lille mølle der ikke skal forbindes til det offentlige el-net.
Jeg tror at når vi finder en billig, miljøvenlig afløser til Li-ion batterier, så tror jeg ikke det er uvirkelig, at mange hjem har deres egen "Cell" hvor de kan opbevarer energi til brug i hjemmet.
På den måde kan man lade på sin celle når el er "gratis" og bruge det i løbet af dagen.
Man kunne så her have god brug for en mikromølle der kunne så og lade lidt i løbet af dagen.
Dette ville selvfølgelig kræve en del af ens "batteri" noget lignende EEStor, selv om lige dette produkt efterhånden lugter ret meget af vaporware...
Ret enig med dig, men du er da lidt doven ikke at cykle, hvis du da ikke lige har brug for plads til ting du skal bruge på job ;)
#23
Tror han mener han vil bruge en meget lille (måske 1KW max mølle).
I dag er det et krav at alle møller der skal på el-nettet skal godkendes, hvilket betyder vi ikke ser nogle disse mikromøller.
Men det er ikke nødvendigt hvis du ønsker en lille mølle der ikke skal forbindes til det offentlige el-net.
Jeg tror at når vi finder en billig, miljøvenlig afløser til Li-ion batterier, så tror jeg ikke det er uvirkelig, at mange hjem har deres egen "Cell" hvor de kan opbevarer energi til brug i hjemmet.
På den måde kan man lade på sin celle når el er "gratis" og bruge det i løbet af dagen.
Man kunne så her have god brug for en mikromølle der kunne så og lade lidt i løbet af dagen.
Dette ville selvfølgelig kræve en del af ens "batteri" noget lignende EEStor, selv om lige dette produkt efterhånden lugter ret meget af vaporware...
Vi kan også lave rigtige biler i dk http://www.zenvoautomotive.com/
Så og hørte en den anden dag... Nice
Så og hørte en den anden dag... Nice
#33
Den ser fucking sweet ud, deres photoshopped billeder nu lidt bedre end deres prototype, men den er stadig lækker.
Faktisk er deres hjemmeside lækker og fyldt med detaljer til forskel fra Lynx's der ser ud som om de endnu ikke er tæt på klar til at have biler på gaden.
Den ser fucking sweet ud, deres photoshopped billeder nu lidt bedre end deres prototype, men den er stadig lækker.
Faktisk er deres hjemmeside lækker og fyldt med detaljer til forskel fra Lynx's der ser ud som om de endnu ikke er tæt på klar til at have biler på gaden.
Jeg har en ide.
Hvorfor begynder vi ikke at bruge den strøm som alle vores vindmølleparker generere om natten til noget fornuftigt i stedet for at sende det til udlandet for nærmest ingen profit.
Jeg siger ikke vi skal bruge strømmen til at lade vores elbiler op.
for som tarrecide siger er batterier er ikke ligefrem super miljøvenlige.
Nej strømmen skulle bruges til at lave brint.
ville være genialt hvis Danmark kunne forsyne sig selv med brint til brandcelle biler.
Ja jeg er ikke altid uenig med hvad tarrecide siger
Kun ofte. :)
Hvorfor begynder vi ikke at bruge den strøm som alle vores vindmølleparker generere om natten til noget fornuftigt i stedet for at sende det til udlandet for nærmest ingen profit.
Jeg siger ikke vi skal bruge strømmen til at lade vores elbiler op.
for som tarrecide siger er batterier er ikke ligefrem super miljøvenlige.
Nej strømmen skulle bruges til at lave brint.
ville være genialt hvis Danmark kunne forsyne sig selv med brint til brandcelle biler.
Ja jeg er ikke altid uenig med hvad tarrecide siger
Kun ofte. :)
#35
Brintceller koster rigtig meget at producerer (hvilket batterier jo også gør) og har også en tilsvarende "miljø-fodaftryk".
Så vi sparer ikke noget her i forhold til batterierne.
Brint biler vil desvære altid udnytte energien dårligere end elbiler pga. de mange konverteringer el => Brint => el og det spild man har ved at skulle komprimerer det for at kunne flytte det.
Brintceller koster rigtig meget at producerer (hvilket batterier jo også gør) og har også en tilsvarende "miljø-fodaftryk".
Så vi sparer ikke noget her i forhold til batterierne.
Brint biler vil desvære altid udnytte energien dårligere end elbiler pga. de mange konverteringer el => Brint => el og det spild man har ved at skulle komprimerer det for at kunne flytte det.
XorioZ (35) skrev:Jeg har en ide.
Hvorfor begynder vi ikke at bruge den strøm som alle vores vindmølleparker generere om natten til noget fornuftigt i stedet for at sende det til udlandet for nærmest ingen profit.
Nej strømmen skulle bruges til at lave brint.
Idéen har været fremsat før.
Problemet er, at brint er så pokkers svært at håndtere.
Man kan gemme det i trykflasker, men de skal være med et vildt højt tryk for at det kan betale sig at transportere og bruge i biler.
Brint har desuden det mindste molekyle der findes; derfor siver brint altid relativt hurtigt ud af trykflaskerne igen.
Mener jeg engang læste det var ca. 1 % om dagen, men det er selvfølgelig afhængigt af trykket..
Fin-fin forretning for dem som sælger brint på trykflaske; kunderne mister altid noget af indholdet, ligegyldigt hvad de gør.
Ikke så underligt at oliefirmaerne også var begejstrede for bruge brint til biler.
Alternativet er at 'gemme det' i et stof, som let kan spaltes til brint + en harmløs rest.
Ammoniak ser ud til at være løsningen.
Det nye standard interface til el-biler, er jo netop lavet så bilerne kan levere strøm begge veje og automatisk lader på de tidspunkter der er det laveste forbrug.
Så bilen vil automatisk oplade sig selv om natten og kan, hvis man ikke bruger den den dag, afgive strøm til nettet igen når der er brug for meget strøm.
Så bilen vil automatisk oplade sig selv om natten og kan, hvis man ikke bruger den den dag, afgive strøm til nettet igen når der er brug for meget strøm.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.