mboost-dp1

Nvidia

Nvidia lancerer sit hidtil kraftigste grafikkort

- Via X-bit labs -

Da Nvidia lancerede sit GeForce GFX Titan grafikkort tilbage i februar, var det uden sammenligning det hurtigste grafikkort på markedet med én GPU. Titan var udstyret med 6 GB RAM og brugte en GK110 GPU med 2688 stream-processorer.

Nu har Nvidia så sendt et endnu vildere grafikkort på gaden, der også er baseret på GK110. Denne gang er der tale om et nyt grafikkort i Nvidias Quadro serie, der henvender sig til professionelt brug.

Quadro K6000 er udstyret med 12 GB DDR5 RAM og alle 2880 stream-processorer er aktive i GK110 GPU’en. Det gør den fem gange hurtigere til beregningsopgaver end sin forgænger Quadro 6000 og knap dobbelt så hurtig til grafiske opgaver.





Gå til bund
Gravatar #51 - Jakob Jakobsen
26. jul. 2013 14:31
terracide (50) skrev:
Synes mere det er utroligt du ikke har lært noget på mange år...


Jeg tror godt at vi alle har lært at du er en stor hykler :)
Gravatar #52 - XorpiZ
26. jul. 2013 14:39
terracide (50) skrev:
XorpiZ (49) skrev:
Clauzii (44) skrev:
#41
Undskyld mig, men det er da ikke særlig lang tid siden (maj måned) at alt under 60 FPS var ubrugeligt.


Haha. Det er fandme et selvmål af Henny.

"TRES FPS ER DER DET SKER!!11"

"Nej, 35 FPS ER FINT!! MAN KAN IKKE FANGE MERE ALLIGEVEL".

Utroligt så meget man lærer på to måneder :D


Synes mere det er utroligt du ikke har lært noget på mange år...


Jeg har skam lært, at du ikke har styr på hvad du selv mener. Jeg synes bare det er sjovt at du bliver udstillet som den idiot du er.
Gravatar #53 - RpR
26. jul. 2013 20:57
Quadro dur ik til spil, har testet et K4000 på en Xeon E1650, den kan dårligt nok trække BF3 på medium i 1980 x 1080p, så ved I det :)
Af og til kan den lige skøjte over 60fps, men man er bedre tjent med praktisk talt ALT andet til 1/3 prisen...
Gravatar #54 - Nåkja
27. jul. 2013 12:40
Møller (43) skrev:
et er en app til Google Glasses, og jeg er sikker på, at den bliver et hit :-)


Omg omg omg, hvad hvis der var nogen, der lavede Instagram Live til Google glass, så man hele tiden kunne se et retro preview af verden :-O
Gravatar #55 - Chewy
28. jul. 2013 19:10
@ #47
Er i vitterligt så ignorante at i udtaler jr om spil...uden at vide hvordan en game engine virker?


Der er en vigtigt detalje du åbenbart har overset.
Der er ingen af os der tager dig seriøst, på nogen form for måde.
Vi griner vores røv i laser over dig....
Gravatar #56 - terracide
29. jul. 2013 06:11
#55:

Jeg garantere dig at du tager mig mere seriøst, end jeg tager dig seriøst ^^
Gravatar #57 - AcidCrow
29. jul. 2013 07:45
#47
Ah, så det var derfor man tilbage i Quake3Arena, fik et kæmpe performanceboost ved, gennem Powersptrip, at tvinge spillet til i stedet for 60 fps, at køre samme max Hz som ens crt skærm. Eks 100 eller 120 Hz. Altså at man så fik en tickrate på 1/100 eller 1/120?

OT
12 GB er godt nok seriøst!
Kan man egentlig forstille sig en maskine med doppelt så meget ram på gfx kortet end til resten af maskinen.

Skriver programmer og spil så deres data direkte fra hdd'en til gfx kortet uden om bundkortets ram? Og i tilfælde af at man har nok ram. Vil grafikdata så flyttes over i bundkortets ram inden det skrives ud til gfx kortet...?
Bare noget jeg har tænkt over :-)
Gravatar #58 - Jakob Jakobsen
29. jul. 2013 07:50
AcidCrow (57) skrev:
OT
12 GB er godt nok seriøst!
Kan man egentlig forstille sig en maskine med doppelt så meget ram på gfx kortet end til resten af maskinen.


Hvis du har noget seriøst at bruge det grafikkort på, kan jeg garantere dig for at du ikke kun har 6GB RAM i maskinen.
Gravatar #59 - Chillypill
29. jul. 2013 08:18
terracide (47) skrev:
Nope...Quake engine havde en "tickrate" på 1/60 sek...der var DIREKTE koble til FPS...fik du kun 30 FPS...havde du en "tickrate" på 1/30 sek.

Sådan fungere flere moderne engines ikke.
Der er "tickrate" decoupled fra FPS på PC'en.

Dette kunne man bl.a. se da EA smed en crappy NFS consol port ud til PC...dens tickrate lå på 1/30 sek...og folk brokkede sig over sluggish behaviour, selv med +100 FPS...
De lavede så en patch...og tickrate hed nu 1/60 sek (kunne twekes op til 1/120 sek.

Er i vitterligt så ignorante at i udtaler jr om spil...uden at vide hvordan en game engine virker?

.oO(og hvorfor er jeg overasket og mægnden af udvidenhed herinde....burde være vant til det...)


Selvom jeg ofte synes Terracide er lidt af en arrogant spade med psykopatiske karaktertræk har han ret i dette. Det er også derfor at du med flere FPS i QuakeWorld vil kunne hoppe længere pga. hvordan QuakeWorlds engine fungerer.

QuakeWorld = Quake 1 client
http://www.quakeworld.net/
Gravatar #60 - m910q
29. jul. 2013 17:13
Men ens (mouse)movements er normalt stadig bundet op på FPS'en, og det er netop en af de vigtigste elementer.
Så selv med få ticks, vil høj FPS være at fortrække.
Gravatar #61 - Zombie Steve Jobs
29. jul. 2013 17:41
XorpiZ (33) skrev:
Mikrostutterier - giver det mikroheste eller hvad?


but but but that was the joke!

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login