mboost-dp1

Nvidia

Nvidia lancerer sit hidtil kraftigste grafikkort

- Via X-bit labs -

Da Nvidia lancerede sit GeForce GFX Titan grafikkort tilbage i februar, var det uden sammenligning det hurtigste grafikkort på markedet med én GPU. Titan var udstyret med 6 GB RAM og brugte en GK110 GPU med 2688 stream-processorer.

Nu har Nvidia så sendt et endnu vildere grafikkort på gaden, der også er baseret på GK110. Denne gang er der tale om et nyt grafikkort i Nvidias Quadro serie, der henvender sig til professionelt brug.

Quadro K6000 er udstyret med 12 GB DDR5 RAM og alle 2880 stream-processorer er aktive i GK110 GPU’en. Det gør den fem gange hurtigere til beregningsopgaver end sin forgænger Quadro 6000 og knap dobbelt så hurtig til grafiske opgaver.





Gå til bund
Gravatar #1 - Trif
24. jul. 2013 12:57
Folkens, jeg tror den kan køre Crysis. :o
Gravatar #2 - Slettet Bruger [25487968]
24. jul. 2013 12:59
Lol, så Terra sidder med andenrangs hardware nu?

LOLOLOLOLOL
Gravatar #3 - Sqnk
24. jul. 2013 13:10
gode gamle Crysis joke... den holder stadigvæk ;)


De er da ellers ved at have puttet en hel del ram på de grafik kort.
De har sq snart mere end der sidder i selve computeren :)
Gravatar #4 - moulder666
24. jul. 2013 13:12
Hvor meget koster sådan en fætter så?
Gravatar #5 - Mr.Smiley
24. jul. 2013 13:14
moulder666 (4) skrev:
Hvor meget koster sådan en fætter så?

Alt for meget :)
Quadro kortene har altid været utroligt dyre.
...Men okay, de er heller ikke rettet mod gamers :)
Gravatar #6 - XorpiZ
24. jul. 2013 13:21
moulder666 (4) skrev:
Hvor meget koster sådan en fætter så?


Forgængeren lå omkring 2700 USD, så vidt jeg husker.
Gravatar #7 - AlexanderBWS
24. jul. 2013 13:22
moulder666 (4) skrev:
Hvor meget koster sådan en fætter så?


Quadro K5000 ligger på lige omkring 19.000 kroner i Danmark :-)
Gravatar #8 - RobertL
24. jul. 2013 13:23
Hvor mange Gigahash i sekundet kan det klare,
nok til at betale sig selv i bit-coins eller..??

I øvrigt lidt underligt at det overhovedet er lovligt ..
En ordentlig el-pære der giver godt lys ?
Nænænænæ nej, det må vi ikke, men hva' må vi så ?
Vi må side med et grafik-kort der sluger mere strøm end en kæmpe kumme-fryser !
Gravatar #9 - Athinira
24. jul. 2013 13:23
Trif (1) skrev:
Folkens, jeg tror den kan køre Crysis. :o


Jeg skal hurtigt konstruere en CFG-fil til Crysis der kan få den til at hoste :-)

Til gengæld lover jeg masser af HDR Bloom!
Gravatar #10 - Nåkja
24. jul. 2013 13:23
SlettetBruger (2) skrev:
LåLåLåLåLåL

FYP

Gravatar #11 - HerrMansen
24. jul. 2013 13:55
SlettetBruger (2) skrev:
Lol, så Terra sidder med andenrangs hardware nu?


Nejda - Han har da forudbestilt 4 stk. til Quad SLI direkte hos fabrikken med hans kodyl nais connections.
Gravatar #12 - RMJ
24. jul. 2013 14:15
12gb ram, det er næsten mere end jeg har i min PC holy fuck.

Gad vide hvor langt de kan presse den, fordi priserne selv på bare GTX titan er extremt for de fleste!. Det kort koster jo lige så meget som en helt PC uden grafikkort.
Gravatar #13 - TormDK
24. jul. 2013 14:17
#12 Det er ikke tiltænkt salg til private.

Business to business is where the money is at.

Gravatar #14 - Clauzii
24. jul. 2013 14:50
SlettetBruger (2) skrev:
Lol, så Terra sidder med andenrangs hardware nu?

LOLOLOLOLOL


Har han da gjort hele tiden ;)

Målt på FPS er et Titan jo ikke det hurtigste og har ikke på noget tidspunkt været det. Ja, det er da muligt at der er noget micro-snask på på et HD7990 eller et GTX 690, men ikke noget der bør bekymre de fleste normale gamere.
Gravatar #15 - Slettet Bruger [598167855]
24. jul. 2013 14:56
#14
MICRO STUTTERING!!!! LRN2TERRA!
Gravatar #16 - Clauzii
24. jul. 2013 15:27
"micro-snask" :P
Gravatar #17 - 123456789
24. jul. 2013 15:46
Trif (1) skrev:
Folkens, jeg tror den kan køre Crysis. :o

Så prøv Metro 2033 :D
Gravatar #18 - SiniSael
24. jul. 2013 16:03
eh Oo

Metro ?? REALLY!?!!? O_O

indrømmet følger ikke med og har ikke brug for grafisk potens-forlænger i form af at jeg altid har det vildeste gfx med ALT på MAXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Men umiddelbart virker Crysis engine til at være en "tungere" engine end 4A Oo ikke for at disse Metro på nogen måde, som er et udemærket spil og specielt grafik dog kunne deres monstre godt bruge noget TLC og bedre looks.
Gravatar #19 - TookDk
24. jul. 2013 16:14
#8

Uden at kende hvor mange hash/s den vil kunne beregne, så kan jeg love at den ikke kan tjene sig hjem i btc mining.

Du kan regne det ud her:
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator

Tilbage i maj måned der kunne en AMD 7850 (ca.240 MHash/s) lave ca.200dkr/måned, hvis den kørte hele tiden. Siden da er sværhedsgraden blevet en faktor 3 højere, og dette er faldet til ca. 60 kr/måned og sværhedsgraden stiger pt. expontielt, mest pga. de mange mainstream asic miner som er kommet på market. Man kan lige nu købe en asic usb dongle til ca. 1 BTC som outperformer de fleste grafikkort.

Derudover så har NVIDIA aldrig været særlig gode til btc mining, pga. deres arkitektur. Så nej, bitcoin GPU mining er ikke længere en mulighed for at lave en hurtig mønt og tjene sit grafik kort hjem. Men de kan selvfølgelig stadig bruges til nogen af de andre crypto-valuta. Hvor en dedikeret asic miner kun kan bruges til btc og name coin.
Gravatar #20 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
24. jul. 2013 16:49
Gravatar #21 - pvt.hudson
24. jul. 2013 17:15
application-specific integrated circuit -ASIC
http://www.butterflylabs.com/
http://launch.avalon-asics.com/
Gravatar #22 - Montago.NET
25. jul. 2013 06:26
Har tit hørt at Quadro ikke er godt til at spille på...

men er det bare fordi de er dyre ?

nogen der ved noget om det ?
Gravatar #23 - XorpiZ
25. jul. 2013 06:34
Driverne er ihvf. ikke optimerede til det.
Gravatar #24 - Slettet Bruger [25487968]
25. jul. 2013 06:49
Quadro kort renderer efter præcision, hvor George renderer efter hastighed.
Gravatar #25 - blax100dk
25. jul. 2013 07:37
You make my day :P. Elskere at læse jeres kommentarer. ♥
Gravatar #26 - TookDk
25. jul. 2013 08:13
#20, #21

Ja - præcis.

Det skal for god ordens skyld tilføjes, at "ASIC" ikke kun er butterflylabs og avalon, med deres dedikeret BTC miner aplikation.

Der sidder ASIC's i stort set alt consumer elektronik vi har i dag. ASIC er som ordet siger et aplikations specifikt kredsløb, som er implementeret som et intergreret kredsløb (det vil sige en silicium-chip med et specifikt formål).

F.eks. Nord-broen på et motherboard, USB hub'en i dit keyboard, GSM-transmitteren i din telefon ect. Som tommelfinger regel: hvis man skal producere mere end 10.000 enheder/år så kan asic være en god løsning, ellers vil diskret logic, microprocessor eller FPGA i mange tilfælde være en bedre forretning, da udviklings omkostningerne er ret høje ved at udvikle en ASIC, og der er kun et skud i bøssen, når waffa'en er lavet er det meget begrænset hvad der kan ændres, på software sprog betyder det, det at din kode skal virke i første forsøg, og du har ikke mulighed for at teste på target. Derfor kræver ASIC design en del ekstra simulering (som er dyrt i tid).

Det skal også nævnes at FPGA'er indtil i år har domineret BTC mining, en $100-$200 FPGA har outperformet selv highend grafikkort. Derudover så er strømforbruget også relevant, hvor et grafik kort typisk bruger 200W for 400 MHash/s, så kan en FPGA køre det samme for ca. 20W (det kan man godt mærke på strømregningen hvis man har en mining-farm).
Gravatar #27 - idiotiskelogin
25. jul. 2013 09:12
RobertL (8) skrev:
Hvor mange Gigahash i sekundet kan det klare,
nok til at betale sig selv i bit-coins eller..??

I øvrigt lidt underligt at det overhovedet er lovligt ..
En ordentlig el-pære der giver godt lys ?
Nænænænæ nej, det må vi ikke, men hva' må vi så ?
Vi må side med et grafik-kort der sluger mere strøm end en kæmpe kumme-fryser !

En lille smule frihed har vi da tilbage, selvom der bliver kæmpet hårdt for at få fjernet alle personlige valg, ansvar og rettigheder.

Gravatar #28 - andreasg
25. jul. 2013 10:50
Clauzii (14) skrev:
SlettetBruger (2) skrev:
Lol, så Terra sidder med andenrangs hardware nu?

LOLOLOLOLOL


Har han da gjort hele tiden ;)

Målt på FPS er et Titan jo ikke det hurtigste og har ikke på noget tidspunkt været det. Ja, det er da muligt at der er noget micro-snask på på et HD7990 eller et GTX 690, men ikke noget der bør bekymre de fleste normale gamere.


Så vidt jeg har forstået så kan microstuttering da sagtens være et problem for "normale" gamere. Hvis timingen af frames er dårlig, således at frames fra gpu1 og gpu2 ligger meget tæt op ad hinanden, da vil man måske have en høj fps, men den vil ikke være meget mere værd end det halve.

For en normal gamer kan microstuttering da nemt betyde at investeringen i gpu nr. 2 er ligegyldig...

Det har vidst især været et problem med crossfire, muligvis er driverne blevet bedre med tiden. Men det er da bestemt værd at kigge på benchmarks/frame timings før man går ud og bruger 4-5k på noget dual gpu halløj.
Gravatar #29 - Clauzii
25. jul. 2013 11:38
#28
Driveren er helt sikkert ret essentiel for om to GPUer kører godt sammen, hvis de sidder på ét kort. Det er brifgechippens opbygning/hastighed også. Hvis man har to seperate kort, er chipset-driveren til ens bundkort også en vigtig brik - hvis synkroniseringen af data mellem de to PCIe porte ikke er tidsmæssigt iorden, vil der også opstå 'unoder' der, som en grafikdriver så evt. skal prøve at kompensere for/glatte ud.

Med andre ord er der mange faktorer der skal spille sammen, for at give en flydende oplevelse af frameraten.

Crossfire er blevet bedre, alt efter hvilket spil man spiller, men der er jo altid plads til forbedringer.
Gravatar #30 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. jul. 2013 11:59
andreasg (28) skrev:


For en normal gamer kan microstuttering da nemt betyde at investeringen i gpu nr. 2 er ligegyldig...

Det har vidst især været et problem med crossfire, muligvis er driverne blevet bedre med tiden. Men det er da bestemt værd at kigge på benchmarks/frame timings før man går ud og bruger 4-5k på noget dual gpu halløj.


Nu har jeg selv to kort i CrossfireX - og jeg har aldrig nogensinde oplevet microstuttering - eller noget der minder om det o_O

- er du SIKKER på at det ikke er noget som Terra har opfundet i en febervildelse?
Gravatar #31 - Clauzii
25. jul. 2013 12:26
Thoroughbreed (30) skrev:
- er du SIKKER på at det ikke er noget som Terra har opfundet i en febervildelse?


Tror egentlig 'problemet' er reelt nok, men bør nok ikke tillægges altafgørende betydning. At der bruges Youtube-videoer til at demonstrerer, er for mig at se iøvrigt hul i hovedet.
Gravatar #32 - Zombie Steve Jobs
25. jul. 2013 21:19
Betyder det, at man får færre kills, hvis der er mikrostutterier i ens gpu?
Gravatar #33 - XorpiZ
26. jul. 2013 05:13
Zombie Steve Jobs (32) skrev:
Betyder det, at man får færre kills, hvis der er mikrostutterier i ens gpu?


Mikrostutterier - giver det mikroheste eller hvad?
Gravatar #34 - terracide
26. jul. 2013 07:28
SlettetBruger (2) skrev:
Lol, så Terra sidder med andenrangs hardware nu?

LOLOLOLOLOL


Lær at kende forskel på QUADRO og GeForce ^^
Specielt driverene...

Og folk der bruger deres GPU til Bitcoins fatter hat...der er bedre måder at lave den slags på...
Gravatar #35 - terracide
26. jul. 2013 07:30
SiniSael (18) skrev:
eh Oo

Metro ?? REALLY!?!!? O_O

indrømmet følger ikke med og har ikke brug for grafisk potens-forlænger i form af at jeg altid har det vildeste gfx med ALT på MAXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Men umiddelbart virker Crysis engine til at være en "tungere" engine end 4A Oo ikke for at disse Metro på nogen måde, som er et udemærket spil og specielt grafik dog kunne deres monstre godt bruge noget TLC og bedre looks.


Crysis 3 er en svagarm i forhold til ARMAIII eller Metro LL...men såigen, jeg spiller Metro LL med SSAA...så væk mig op når der kommer spil der pressr min rig..
Gravatar #36 - Clauzii
26. jul. 2013 10:21
#35
Af ren nysgerrighed: Hvad opløsning bruger du i spil?
Gravatar #37 - terracide
26. jul. 2013 11:16
#35:
1600x1200 eller 3200x1200 i f.eks. World of Conflict...

Men det handler ikke så meget om opløsning...det er bare "døde" pixels.

Det handler om billedkvalitet.

Dette er Metro Last Light på min spand:

(max settings ingame, max setting in NVIDIA controlpanelet)

Og ydelsen er HØJERE når jeg gamer...for der recorder jeg ikke med FRAPS..den kommer ikke under 35 FPS der...

Og folk må lære at droppe deres lamme "crysis" jokes...Metro Last Light, ARMAIII...der er mang espil der presser din PC mere mere end consolis...*host*crysis III...
Gravatar #38 - Slettet Bruger [25487968]
26. jul. 2013 11:24
terracide (37) skrev:
35 FPS


Det er da også lavt, jeg ville ha troet at du sigtede efter 60FPS?
Gravatar #39 - terracide
26. jul. 2013 11:31
#38:
Skulle jeg spille quake 1 ville jeg gå efter +60 FPS...men teknologien er kommer videre...men der regner jeg ikke med folk herinde fatter...
Gravatar #40 - Nåkja
26. jul. 2013 11:45
terracide (39) skrev:
men teknologien er kommer videre...


Den er god med dig.
Gravatar #41 - terracide
26. jul. 2013 11:52
#40:
Google motion blur...vi er nået langt siden Quake I's twitch style play.
Gravatar #42 - Nåkja
26. jul. 2013 12:03
terracide (41) skrev:
Google motion blur


Den tjeneste har jeg ikke prøvet endnu.
Gravatar #43 - Møller
26. jul. 2013 12:11
478907111414718754684 (42) skrev:
terracide (41) skrev:
Google motion blur
Den tjeneste har jeg ikke prøvet endnu.


Det er en app til Google Glasses, og jeg er sikker på, at den bliver et hit :-)
Gravatar #44 - Clauzii
26. jul. 2013 12:12
#41
Undskyld mig, men det er da ikke særlig lang tid siden (maj måned) at alt under 60 FPS var ubrugeligt.

"Jeg har ikke SLI pga microsutter...men INGEN IGP kan give mig 60FPS med max settings @ 1600x1200..."
Gravatar #45 - Clauzii
26. jul. 2013 12:16
478907111414718754684 (42) skrev:
terracide (41) skrev:
Google motion blur


Den tjeneste har jeg ikke prøvet endnu.


Det er den tjeneste der utydeliggør 30 FPS, så man tror der står 60.
Gravatar #46 - Nåkja
26. jul. 2013 12:19
Clauzii (45) skrev:
478907111414718754684 (42) skrev:
terracide (41) skrev:
Google motion blur


Den tjeneste har jeg ikke prøvet endnu.


Det er den tjeneste der utydeliggør 30 FPS, så man tror der står 60.


Lad mig forstå det ret... altså den ved simpelthen at de pixels er ligegyldige? Det var ret smart.
Gravatar #47 - terracide
26. jul. 2013 12:38
Nope...Quake engine havde en "tickrate" på 1/60 sek...der var DIREKTE koble til FPS...fik du kun 30 FPS...havde du en "tickrate" på 1/30 sek.

Sådan fungere flere moderne engines ikke.
Der er "tickrate" decoupled fra FPS på PC'en.

Dette kunne man bl.a. se da EA smed en crappy NFS consol port ud til PC...dens tickrate lå på 1/30 sek...og folk brokkede sig over sluggish behaviour, selv med +100 FPS...
De lavede så en patch...og tickrate hed nu 1/60 sek (kunne twekes op til 1/120 sek.

Er i vitterligt så ignorante at i udtaler jr om spil...uden at vide hvordan en game engine virker?

.oO(og hvorfor er jeg overasket og mægnden af udvidenhed herinde....burde være vant til det...)
Gravatar #48 - terracide
26. jul. 2013 12:38
478907111414718754684 (46) skrev:
Den tjeneste har jeg ikke prøvet endnu.


Det er den tjeneste der utydeliggør 30 FPS, så man tror der står 60. [/quote]

Lad mig forstå det ret... altså den ved simpelthen at de pixels er ligegyldige? Det var ret smart. [/quote]

Nej, men vi ved hvordan vores øjne opfanger detaljer...eller folk UDEN FOR NEWZ.DK's turdgruppe ved hvordan det hænger sammen....
Gravatar #49 - XorpiZ
26. jul. 2013 13:30
Clauzii (44) skrev:
#41
Undskyld mig, men det er da ikke særlig lang tid siden (maj måned) at alt under 60 FPS var ubrugeligt.


Haha. Det er fandme et selvmål af Henny.

"TRES FPS ER DER DET SKER!!11"

"Nej, 35 FPS ER FINT!! MAN KAN IKKE FANGE MERE ALLIGEVEL".

Utroligt så meget man lærer på to måneder :D

Gravatar #50 - terracide
26. jul. 2013 14:13
XorpiZ (49) skrev:
Clauzii (44) skrev:
#41
Undskyld mig, men det er da ikke særlig lang tid siden (maj måned) at alt under 60 FPS var ubrugeligt.


Haha. Det er fandme et selvmål af Henny.

"TRES FPS ER DER DET SKER!!11"

"Nej, 35 FPS ER FINT!! MAN KAN IKKE FANGE MERE ALLIGEVEL".

Utroligt så meget man lærer på to måneder :D


Synes mere det er utroligt du ikke har lært noget på mange år...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login