mboost-dp1

Flickr - dweekly

NVIDIA går til modangreb på Intel

- Via DigiTimes -

Tilbage i februar slæbte Intel NVIDIA i retten for at slå fast, at NVIDIA ikke havde ret til at lave chipsæt til Intels nyeste processorgeneration, Core i7.

Nu har NVIDIA svaret igen, og som det er set mange gange før i retslige slagsmål, så er det ved at lave et modsøgsmål. NVIDIA mener, at Intel bryder deres kontrakt, og vil på den baggrund tilbagetrække Intels licens til at anvende NVIDIAs patenter.

Hos NVIDIA er man ikke i tvivl om, hvem der har startet slåskampen, og mener blot, at de forsvarer sig.

Jen-Hsun Huang, direktør, NVIDIA skrev:
Nvidia did not initiate this legal dispute. But we must defend ourselves and the rights we negotiated when we provided Intel access to our valuable patents. Intel’s actions are intended to block us from making use of the very license rights that they agreed to provide.

Ifølge NVIDIA har de forsøgt at finde en mindelig løsning det seneste år, men altså uden resultat.





Gå til bund
Gravatar #1 - Holger_dk
27. mar. 2009 11:55
*suk* så bliver der splidt tid og penge på det...
Gravatar #2 - NeedNoName
27. mar. 2009 12:07
Jeg er ikke religiøs, men der er sgu en grund til at grådighed kaldes en synd... :/
Gravatar #3 - Ctr
27. mar. 2009 12:10
Det var dog utroligt, hvis i nu bare hjalp hinanden i stedet for, at smide millioner i søgsmål ville vores udvikling af diverse komponenter primært chips gå langt hurtigere?

Jeg stiller mig uforstående over for begge parter og hvis de ikke snart holder op kommer der måske en overhaling fra en eller flere af deres konkurenter?
Gravatar #4 - NeedNoName
27. mar. 2009 12:14
#3

Ja, men så kan de måske lære det! ;)
Gravatar #5 - allanz
27. mar. 2009 12:29
Laissez-faire og capitalisme, som #3 siger ville verden være at bedre sted hvis "vi" arbejde sammen.

Det her er jo direkte årsag til underudvikling :(
Gravatar #6 - Scapegoat
27. mar. 2009 12:34
Er fuldstændig enig med samtlige overstående posts. Så hippie-agtigt som det må lyde, så indse dog at der ER en konkurrent i AMD, og samarbejd. Intel/NVIDIA er jo stadig de stærkeste idag... Så er det fair nok at de hver for sig arbejder på at lave alternativer til hinandens CPU/GPU, men inden der er nogle endelige resultater som rent faktisk har ydelsen som kræves for at være konkurrencedygtig, så arbejd dog sammen...
Gravatar #7 - Ganin
27. mar. 2009 12:49
#5 Tja, måske underudviklet men udviklingen er gået for hurtigt de sidste 100år, vi kan jo ikke helt følge med, og verden er ikke blevet et bedre sted siden 1900... blivet meget værre :(
Gravatar #8 - gensplejs
27. mar. 2009 12:51
Ganin (7) skrev:
#5 Tja, måske underudviklet men udviklingen er gået for hurtigt de sidste 100år, vi kan jo ikke helt følge med, og verden er ikke blevet et bedre sted siden 1900... blivet meget værre :(

Helt uenig :-)
Efter min mening er verden blevet et meget bedre sted og udviklingen gået alt for langsomt :-)
Gravatar #9 - terracide
27. mar. 2009 13:22
NVIDIA burde holde deres kæft efter deres craptastiske chipset til Intel CPU'ere...de fortjener ikke at en bid af i7 kagen.
Gravatar #10 - fidomuh
27. mar. 2009 13:28
#9

Saa fordi de har lavet et daarligt chipset, saa skal Intel ikke overholde den kontrakt de har lavet?

Det er da et funky argument... :)
Gravatar #11 - thomasmorkeberg
27. mar. 2009 13:28
gensplejs (8) skrev:
Helt uenig :-)
Efter min mening er verden blevet et meget bedre sted og udviklingen gået alt for langsomt :-)


Nok ikke alle steder i verden de syns det... (:
Gravatar #12 - terracide
27. mar. 2009 13:35
#10:
Vis mig en kontrakt fra Intel til NVIDA ang. QPI/socket 1336 eller holdt kæft troll.

At de har licens til FSB/socket 775 betyder røv og nøgler.
Gravatar #13 - CallOfDuty
27. mar. 2009 14:00
#12
Først må jeg lige hurtigt sige du er en idiot at høre på, og for det andet kender du jo heller ikke kontraktens indhold, og dens betingelser.

Så lad os bare gøre det helt klart, at du er trolden her og burde holde kæft.
Gravatar #14 - bjerh
27. mar. 2009 14:18
#10, #12, #13...

FRYD! :D
Gravatar #15 - fidomuh
27. mar. 2009 14:37
#12

Vis mig en kontrakt fra Intel til NVIDA ang. QPI/socket 1336


Eh?
Jeg kan bare pege paa nyheden?

nVidia paastaar Intel bryder deres kontrakt, saa hvad er dit problem?
Skal JEG bevise at Intel bryder nVidias kontrakt?
nVidia maa ikke selv bevise det?

Hvad fabler du om?

eller holdt kæft troll.


Flet fissen taber.

At de har licens til FSB/socket 775 betyder røv og nøgler.


At de har licens til din mor er ogsaa ligegyldigt, det var ikke hvad du sagde.

Du sagde at de skulle lukke roeven, fordi de ikke fortjener en "bid af kagen", fordi de har lavet et daarligt chipset.
Skal jeg quote dit tidligere indlaeg, eller kan du finde ud af at scrolle?

Det tolker jeg som at du ikke mener nVidia har ret til at brokke sig over at Intel bryder kontrakten ( som de mener de goer ), fordi de har lavet et daarligt chipset.

Skal jeg tage det som om at jeg ikke behoever at overholde min kontrakt med Fullrate, fordi de har ansat en craptastisk abe i deres support/firma? :)
Gravatar #16 - -N-
27. mar. 2009 16:05
#3+5 Yesyes men mennesker er dybt egoistiske og fællesskab virker efterhånden som det hume argumenterede for, et nødvendigt onde for at kunne overleve. Nu kan vi overleve uden fællesskab og det gør vi så :-D - Om påstanden holder ved jeg ikke, det var mest for sjov.

#10 De skulle have været snedige og lavet kontrakten afhængig af kvaliteten :-D

/OT

De skyder noget efter hinanden for tiden, kunne de ikke koncentere deres ressourcer om udvikling i stedet for at spilde tiden med nytteløs diskussion.

Tænk hvis vi havde en rigtig fætter dommer i samfunder der kunne slå hånden i bordet og sige 'sådan er det fordi jeg siger det'. Tilbage til pligterne :-D
Gravatar #17 - tofurkey
27. mar. 2009 16:58
#12

pw0ned!
Gravatar #18 - fennec
27. mar. 2009 21:04
De eneste som ikke mærker finans krisen er advokater. De her det om muligt endnu bedre fordi firmaer prøver at få ekstra kroner i kassen via sagsanlæg. Og advokater i denne klasse får ALTID betaling, uanset om de vinder eller taber.
Gravatar #19 - Amunium
27. mar. 2009 22:00
Hvorfor er terracide endnu ikke smidt ud fra denne side? Laver han nogensinde andet end at skabe sig som en 5-årig der ikke må få slik?
Gravatar #20 - Borg[One]
27. mar. 2009 23:06
#19 hvis man kan se på hans indlæg med et skævt smil til de bitre druer, og aflæse det egentlige budskab, så er de faktisk ofte temmelig oplysende, og har en stor viden gemt bag sig.

Desværre har mange newz-folk det med at blive snotfornærmede over den lidt direkte tone fra tera's side, at de glemmer at læse, forstå og besvare det reelle budskab.

Om Terra så burde moderere sig eller ej, er en anden diskussion - personligt foretrækker jeg en side der har plads til forskelligheder, fremfor et sted, hvor man skal hyle som de andre ulve...

Min kommentar skal ses som en generel kommentar omkring værdien af terra, ikke som en kommentar på den nuværende diskussion.
Gravatar #21 - Borg[One]
27. mar. 2009 23:08
#18 ...kender du nogen advokater der går og reklamere med motto'et: 'Vind eller alle dine penge tilbage'?
Gravatar #22 - terracide
28. mar. 2009 07:55
Kan også lige sige at dette er normal taktik i USA når man bliver sagsøgt, at modsagsøge.

Ikke at det giver pote i det fleste tilfælde, men nogle æder PR'en råt og tror der er ngoet om snakken...det ville have kommet bag på mig hvis NVIDIA IKKE havde modsagsøgt...men jeg vil gerne stadig se dem støve en QPI licencs op...
Gravatar #23 - Amunium
28. mar. 2009 10:37
Borg[One skrev:
(20)]
Desværre har mange newz-folk det med at blive snotfornærmede over den lidt direkte tone fra tera's side, at de glemmer at læse, forstå og besvare det reelle budskab.


Det ville være sandt, hvis det var sådan det forholdt sig. Desværre lader det til at du fuldstændig har misforstået begrebet "en direkte tone", for det har absolut INTET at gøre med dette.

En direkte tone er at sige ting uden omsvøb, og uden at tage højde for om andre nu bliver fornærmede over det. Hvad Terra gør, er absolut IKKE uden omsvøb, tværtimod er det syltet til i direkte tilsvininger og idiotier. Det er det modsatte af en direkte tone.

At beskylde folk for at ville have tingene pakket ind i vat, er at køre det temmelig langt ud. Man kan ikke forvente at folk tager det alvorligt at blive kaldt idioter, fucking svin og diverse andet mellem hvert tredje ord.

- Og mht til viden, så er jeg også temmelig uenig. Jeg har set mange indlæg fra den side, og ca. 50% af tiden tager han fuldstændig 100% og aldeles fejl.
Gravatar #24 - Thomas Nielsen
28. mar. 2009 12:37
Borg[One skrev:
(21)]#18 ...kender du nogen advokater der går og reklamere med motto'et: 'Vind eller alle dine penge tilbage'?


Så vidt jeg har forstået er der mange advokatfirmaer i USA der kører med den taktik, ihvertfald hvad jeg har hørt fra en ven i USA.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login