mboost-dp1

unknown

Nvidia driver med HSR?

- Via 3Dnow.net -

Ifølge Nvitalia (nogen der kan oversætte italiensk?) kommer Nvidia med en 7.27 Detonater driver med Hidden Surface Removal (HSR), og ikke nok med det, men HSR i hardware(!).

Nvidia’s PR chef benægter dog dette, selvom Nvitalia’s redaktør holder fast på dette, og fortællre også at det kun er i OpenGL vi vil få denne feature, men at den giver op til 30% ekstra i spil som Quake 3 Arena.

Dix fra Nvitalia lover, foruden HSR, flere overraskelser i næste (DriectX 8) driver release fra Nvidia.





Gå til bund
Gravatar #1 - henrikmk
21. dec. 2000 13:12
Tile based renderingEr tile based rendering ikke hvad HSR i hardware går ud på? Det har vi vist et par chips der kan. Kyro f.eks.
Gravatar #2 - Thrawn
21. dec. 2000 13:32
Jo...det er det samme..Men Geforce kan det åbenbart også i HW...ligesom kyro
Gravatar #3 - Mort
21. dec. 2000 15:18
HSR og hvad det er.HSR bruges til at undlade at rendere bagsiden af en polygon. Dette kan lige omkring halvere renderings tiden, da det kun er omkring halvdelen af et 3D objekts polygoner som vil vende imod en.
Gravatar #4 - Hektor
21. dec. 2000 15:48
Nej Mort ...Det går ikke ud på "ikke at tegne bagsiden af en polygon".

Pointen er, at kortet kun skal tegne det, der ligger forrest i z.

Normale spil sender trekanter i tilfældig rækkefølge, som kortene så tegner. Pointen i Hidden Surface Removal er, at man får et helt skærmbillede, hvorefter man fjerner alle de polygoner, der ligger bag andre.

Et spil som for eksempel Quake 3 (og spil der bruger den motor) er istand til at fjerne (næsten) alle overflødige trekanter, og har (det man kalder) en "overdraw" på ca 2 - 3, hvilket vil sige det er ca. en tredjedel til halvdelen af det viste, der reelt er tegnet.

Det kan iøvrigt nævnes, at den måde spekulationerne siger at nVidia vil indføre hardware hsr, er ved at bruge deres shading rasterizer (tror det er den), da der alligevel ikke er nogle spil, som bruger den.

Hvis der kommer spil, der bruger den, kan den så ikke køre hardware hsr. Hvis jeg ikke tager helt fejl, vil det betyde, at man kun vil kunne bruge hardware hsr på geforce2 familien, og jeg har en mistanke om at software hsr ikke er den bedste løsning, hvis man har en "gammel" maskine.
Gravatar #5 - Hektor
21. dec. 2000 15:49
Prøver lige igen - denne gang med linjeskift!Nej Mort ... Det går ikke ud på "ikke at tegne bagsiden af en polygon". Pointen er, at kortet kun skal tegne det, der ligger forrest i z. Normale spil sender trekanter i tilfældig rækkefølge, som kortene så tegner. Pointen i Hidden Surface Removal er, at man får et helt skærmbillede, hvorefter man fjerner alle de polygoner, der ligger bag andre. Et spil som for eksempel Quake 3 (og spil der bruger den motor) er istand til at fjerne (næsten) alle overflødige trekanter, og har (det man kalder) en "overdraw" på ca 2 - 3, hvilket vil sige det er ca. en tredjedel til halvdelen af det viste, der reelt er tegnet. Det kan iøvrigt nævnes, at den måde spekulationerne siger at nVidia vil indføre hardware hsr, er ved at bruge deres shading rasterizer (tror det er den), da der alligevel ikke er nogle spil, som bruger den. Hvis der kommer spil, der bruger den, kan den så ikke køre hardware hsr. Hvis jeg ikke tager helt fejl, vil det betyde, at man kun vil kunne bruge hardware hsr på geforce2 familien, og jeg har en mistanke om at software hsr ikke er den bedste løsning, hvis man har en "gammel" maskine.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login