mboost-dp1

No Thumbnail

Nu kommer GDDR5

- Via BetaNews - , redigeret af Net_Srak

Stort set inden GDDR4 er blevet taget i brug af grafikkortproducenterne, er den tyske RAM-producent Qimonda, begyndt at producere RAM der følger GDDR5-standarden.

GDDR5 står for Graphics Double Data Rate 5, og har en dataoverførselshastighed på 20 GB/s per 512 Mb modul, hvilket er en fordobling af GDDR3. Denne fordobling samt andre nyheder i GDDR5, skulle samlet set øge ydelsen med en faktor 3 i forhold til GDDR3, ifølge Qimonda.

Qimonda forventer, at der allerede næste år vil dukke kort op med de hurtige GDDR5-RAM, da de ud over at øge ydeevnen også bruger mindre strøm og dermed betyder mindre varmeudvikling.





Gå til bund
Gravatar #1 - temo
6. nov. 2007 12:25
*sigh* .. man kan jo ikke følge med til det hardware ræs .. :D
Gravatar #2 - johan
6. nov. 2007 12:26
ahhh det lyder godt..
Gravatar #3 - crashandburn
6. nov. 2007 12:30
nice

glæder mig allerede :D
Gravatar #4 - morgenkaffe
6. nov. 2007 12:35
Kunne man ikke bare lave det sådan.. at man subscribede til en remote gamer service.. en remote maskine som løbende blev opdateret hardwaremæssigt til det nyeste.. og så havde man selv en thin client der hjemme.. eller bare en normal billig pc.. og en stor bredbåndsforbindelse..
Gravatar #5 - morgenkaffe
6. nov. 2007 12:37
Så var vi fri for al den opgraderen..
Gravatar #6 - engfeh
6. nov. 2007 12:43
Og havde kollossalt lag
Gravatar #7 - JetarR
6. nov. 2007 13:25
#5 og #6
Jay.net 100mbit/100mbit ftw!, den er svær at udføre, men det er en god ide.
Gravatar #8 - glitch
6. nov. 2007 15:29
#5,6,7

Hmm tror ikke det ville holde, hvis den skulle overføre med lad og sige 100 frames pr. sek så skulle hvert billed fylde 125 kb. Det får man ikke ret god billedkvalitet af :], prøv at regn ud hvor stor forbindelse og hurtige harddiske du skal have få at få 12 mb billede igennem pr.sek som skulle give en okay billede :D
Gravatar #9 - CazH
6. nov. 2007 22:28
#8 "hurtige harddiske" What the hell skal jeg med en hurtigt harddisk hvis jeg køre en tynd klient? De er jo normalt uden harddiske så kan ikke helt se ideen i det. 100 billeder, igen why? 60 er det de fleste spil viser selvom fps tælleren siger 100... Men nu kunne man også vælge at bruge et video codec til at sende lortet over nettet. Så er vi nede på 8Mbit/s for HD billede? Er det så ualmindeligt at have 8Mb ned? Og så lige en mpeg2 dekoder chip på et eller andet usselt gfx og så køre det jo fint der ud af. Ideen er meget god. Bortset fra at nogen jo skal betale for det hw man spiller på

CazH
Gravatar #10 - SmackedFly
6. nov. 2007 23:07
#4-9

En ting er båndbredden, en anden er, at du vil have et controller, billede og netværkslag i et.

Dvs. tiden det tager at sende dine styringssignaler afsted (på et godt netværk, 10-12 ms), tiden det tager at modtage et billede (et gæt ville være omkring 30 ms) og den tid det tager at sende/modtage netværkssignaler (dvs, almindeligt netværkslag).

Læg det til sammen, og du har en minimums forsinkelse der ligger omkring 0.1 sekund, prøv du at få noget til at spille med det.

For at reelt kunne gøre det, skal du have over 3-400 mbit, ellers vil billed overførelsen udsulte resten af trafikken. Der er en grund til at dit grafikkort sidder hvor det gør (lige før skærmen).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login