mboost-dp1

Flickr - IRRI Images

Nu kan private lave takserede sms-tjenester

- Via Hardwired - , redigeret af amokk

Hardwired har for nyligt åbnet sine systemer for private brugere på nummeret 1961. Altså er det nu muligt for alle at tjene penge via mikrobetalinger (2 – 75kr.), som bliver opkrævet over telefonregningen hos brugerne.

Hardwireds interface tillader videreformidling af data fra en sms til en vilkårlig webservice, som man selv stiller til rådighed. Denne returnerer via XML et svar til afsenderen af den oprindelige SMS. Ejeren af tjenesten får derefter en procentdel (mellem 55 og 65 % eksklusiv moms) af indtjeningen af prisen på sms’en, som herefter udbetales til ens bankkonto hver måned.

Modsat andre tjenester er der hverken abonnement eller oprettelsesgebyr hos Hardwired – dette er ellers en bekostelig affære ved andre gateways. Hardwireds provision afregnes også anderledes end andre selskabers – de tager 95 øre per sms, hvorimod andre tager 10-20%.





Gå til bund
Gravatar #1 - Accuria
2. okt. 2007 12:08
Fint at private kan have tjenester som det her nu :) har bare ingen ide om hvad jeg vil kunne bruge den til^^
Gravatar #2 - Denn
2. okt. 2007 12:13
Kunne da være meget smart til en familiefest hvor folk skal betale 50,- per mand :-D
Gravatar #3 - TYBO
2. okt. 2007 12:15
havde selv overvejet at lave sådan en tjeneste så man kunne sende SMSer til og så sende pengene videre til ens bankkonto.
På den måde kan man købe en mobil til 1kr med 400krs taletid hver måned og sende pengene retur til ens konto hver måned :)
Gravatar #4 - amokk
2. okt. 2007 12:16
#2 du får stadig kun omkring halvdelen af pengene selv, resten er gebyrer til teleselskaber, moms, skat osv.

Så det er nok mere velegenet til ydelser hvor du ikke direkte har en materiel udgift på 50 kr pr deltager, som du i sidste ende måske kun får 30 kr udbetalt for.
Gravatar #5 - bas
2. okt. 2007 12:22
#3 taletiden kan normalt ikke bruges til indholdstakserede tjenester :) Ej heller minimumsforbrug, den har de tænkt på! xD
Gravatar #6 - myplacedk
2. okt. 2007 12:30
Ejeren af tjenesten får derefter en procentdel (mellem 55 og 65% eks moms) af indtjeningen af prisen på sms'en, som herefter udbetales til ens bankkonto hver måned.
[...]
[Hardwired]tager 95 øre per sms


De tager 95 øre, og de resterende 55-65% ex moms får brugeren? Det giver jo ingen mening. Hvor meget bliver 55-65% til inkl. moms? Og hvis vi dropper moms-pjattet, giver det stadig ingen mening.

Det har nok noget at gøre emd at de tager 95 øre + noget til at betale deres udgifter med. Ja fint, er det ikke også det de 95 øre går til?
Gravatar #7 - El_Coyote
2. okt. 2007 12:32
#5
Host TDC mobil falder indhåldstakseringen ind under minimumsforbruget. Så er kan du godt.

personligt ville jeg nok hellere få noget for alle pengene, istedet for kun at få ca halvdelen retur.
Gravatar #8 - myplacedk
2. okt. 2007 12:38
Det man betaler i praksis er 46,8-54% af indtægten plus 95 øre pr. SMS.
Jeg ved ikke om en moms-registreret bruger kan få momsen tilbage.
Gravatar #9 - Bjarni
2. okt. 2007 12:47
Mobilbetaling er stadig ubrugeligt når teleselskaberne tager så stor en andel. Hvis de gik hen og matchede hvad det koster med Dankort/VISA, så ville det begynde at blive et interessant betalingsmiddel. Indtil da så er og bliver det kun urealistisk prissatte produkter der har gavn af mobilbetaling.
Gravatar #10 - mafjensen
2. okt. 2007 12:58
Er der nogen der ved om debitels minimumsforbrug også dækker disse overtakserede SMS beskedder. Hvis de gør skal jeg da have oprettet mig såden en konto og bruge den til at få nogle af de penge tilbage jeg alligevel aldrig får brugt.
Gravatar #11 - loadet
2. okt. 2007 12:59
nogen der ved hvad det kræver/koster at få sit eget nummer som 1961?
Gravatar #12 - myplacedk
2. okt. 2007 13:02
#11
Ifølge hardwired.dk: "Dette er for, at Hardwired ikke kommer til at stå med en regning på et 6-cifret beløb til reetablering af gateway for en bruger, der ikke har holdt sig inden for reglerne."
Hvis en reetablering af gatewayen koster noget 6-cifret, ja så er etableringen nok også noget på mindst 6 cifre.

Ikke så præcist, men disse tal plejer at være nok til, at folk mister interessen. ;-)
Gravatar #13 - KimuSan^
2. okt. 2007 13:24
interessant koncept, men en hurtig beregning viser at ved f.eks. 2kr's SMSer tjener man 5øre pr sms og ved en 20kr's SMS tjener man en flad 10'er. godt nok ikke særligt billigt hvis du spørger mig
Gravatar #14 - Kalleguld
2. okt. 2007 13:31
#6
Fra hardwired.dk:
Moms: 20%
Da indholdstakserede SMS'er er en momspligtig ydelse, skal der betales moms af den. Skattevæsnet står fast på, at de vil have 20% af prisen for en indholdstakseret SMS i moms. Da private ikke kan trække moms fra, ordner Hardwired alt momsbøvlet - altså får brugeren penge udbetalt eksl. moms.

25-35% af resten til Teleselskaberne.
Teleselskaberne tager, trods hård forhandling, mellem 25 og 35% af prisen per sms eksl. moms.

10% af resten til Gatewayudgifter
Hardwired benytter en ekstern gateway for at minimere udgifter. Netto beløber dette sig til 7,5% af hele prisen per sms'en.

0.95 kr. i provision til Hardwired
Vores provision er ikke ren nettoindtjening. Teleselskaberne kræver op til 0,30 kr. for at sende SMS'en, der skal overtakseres. Denne udgift påtager Hardwired sig.

Resten til brugeren
Gatewaybrugeren får altså mellem 55-65% eksl. moms - minus 0,95 kr.- af indkomsten på SMS. Dette er væsentligt mere end andre gatewayudbydere giver deres kunder!


#11
Fra hardwired.dk:

Prisen for adgangen til Teleselskabernes SMStjeneste er som udgangspunkt hemmeligholdt, men vi kan oplyse, at det koster et femcifret beløb per Teleselskab. Derudover et firecifret månedligt abonnement - ligeledes per teleselskab.
Gravatar #15 - myplacedk
2. okt. 2007 13:49
#14
Ja, det var det jeg brugte til min beregning til #6. Er du da ikke enig i mit resultat?
Gravatar #16 - dresh
2. okt. 2007 13:58
Jeg vil lige sige, at det er mig, der står for Hardwired. Skriv endelig til [email protected], hvis der er spørgsmål af nogen art - vi er glade for at hjælpe :)

#8
Jeg har strikket et eksempel sammen:

SMS til 10kr.

Moms udgår 20% - så er der 8 kroner tilbage.

Teleselskaberne tager 25% af resten - så er der 6kr. tilbage.

Deres gatewayservice - Unwire - tager 10% af den rest, så er der 5,40kr. tilbage.

Hardwired tager 0,95kr, så er der 4,45kr. tilbage. Hvis man ser bort fra momsen, udgør 4,45kr. 55,625% af de 8 kr.



Nyt priseksempel:
SMS til 75kr.

Moms udgår 20% - så er der 60 kroner tilbage.

Teleselskaberne tager 25% af resten - så er der 45kr. tilbage.

Deres gatewayservice - Unwire - tager 10% af den rest, så er der 40,50kr. tilbage.

Hardwired tager 0,95kr, så er der 39,55kr. tilbage. Hvis man ser bort fra momsen, udgør 39,55kr. 65,917% af de 60 kr.


Hvis man sætter prisen per sms relativt højt, er Hardwireds provision altså MEGET mindre end andre gateways'.

#11
Hardwired kan hoste sådan et nummer for dig. Ring til vores kundeservice for at høre mere om dette, så finder vi en løsning =)
Gravatar #17 - TYBO
2. okt. 2007 14:05
#5: sikker ? Min kone bruger da hendes taletid på en masse konkurrencer med overtakstede SMSer.
Det kommer da bare ind under det hun må tale for per måned.
Gravatar #18 - Modvig
2. okt. 2007 14:14
#2 Jeg troede netop at formålet med familiefester var at hygge sig, og lur mig om min gamle oldemor ikke er en tand for nærrig til at skyde 50 kroner af for en fest, når hun som altid bare kan tage frikadeller med (rent hypotetisk).

Smart påfund, ret uforståeligt. Har aldrig set idéen med at donere penge til private
Gravatar #19 - myplacedk
2. okt. 2007 14:15
#13
godt nok ikke særligt billigt hvis du spørger mig

Det kommer an på hvad du sammenligner med. SMS-betaling er hamrende dyrt. Men denne udbyder af produktet "SMS-betaling" er temmelig billig, for små forbrugere hvor 5.000 kr. fra eller til betyder noget.
Gravatar #20 - Wassini
2. okt. 2007 14:16
#18 Har aldrig set idéen med at donere penge til private


Tja - det kunne jo være starten på en micro betaling på en hjemmeside, hvor man ikke lige har råd til at lave de store investeringer til Dk betaling...
Gravatar #21 - Dijkstra
2. okt. 2007 14:19
Der står at beløbet skal være mellem 2 og 75 kr.

Så lad os prøve at lave samme regneeksempel som dresh gør, - men for minimum takseringen:

SMS til 2kr.
Moms udgår 20% - så er der 1,60 kroner tilbage.
Teleselskaberne tager 25%-35% af resten. Lad os gætte på 30% - så er der 1,12 kr. tilbage.
Deres gatewayservice - Unwire - tager 10% af den rest, så er der 1,008 kr. tilbage.
Hardwired tager 0,95kr, så er der 0,058 kr. tilbage. Hvis man ser bort fra momsen, udgør 0,058 kr. 3,625% af de 1,60 kr.


Selv ved 10 kr som dresh regner på er beløbet (jfr. deres egne oplysninger) mellem 3,73 kr og 4,45 kr.
Altså 37,3 - 44,5% af incl. moms beløbet eller 46,6-55,6% af excl. moms beløbet.

Jeg tror ikke ligefrem det er noget man skal bruge al sin fritid på med mindre man tror på at man virkeligt kan få en omsætning. For der er nogle andre der tager det meste. At Teleselskaberne skal have mellem 25 og 35% af omsætningen synes jeg lyder temmlig skrapt! Og når Hardwired så tager 95 øre fast, - så bliver der ikke meget tilbage på de små beløb.
Gravatar #22 - myplacedk
2. okt. 2007 14:21
#16
Hej - fedt at du skriver her!

Jeg gider ikke lige forfatte en mail (dovenskaben længe leve) men du kan få et par korte kommentarer her.

Hvis man ser bort fra momsen, udgør 4,45kr. 55,625% af de 8 kr.

Hvorfor insisterer du på at se bort fra momsen, når du henvender dig til private? Well, denne nyhed gør i hvert fald, og jeg vil gætte på at de fleste af dine brugere vil blive private.
(Havde du været hurtigere ude kunne jeg have været din første erhvervskunde - min kunde måtte slippe 5.000 kr. for at blive bruger på en lignende tjeneste.)

Og så skal API'et altså være dokumenteret lige en anelse bedre, før jeg vil bruge penge på at teste systemet. ;-)
Jeg gider ikke prøve mig frem fra mere eller mindre bar bund, når hvert forsøg koster ca. 2 kr.
Men det er på vej, I know...
Gravatar #23 - dresh
2. okt. 2007 14:30
#21
Ja, teleselskaberne er hårde og de står fast på deres procentsatser. Trods hård (MEGET hård) forhandling er de ikke til at hugge eller stikke i. Tvivler også på, der bliver gjort noget ved det, før Telestyrelsen går ind i sagen.

#22
API'et skal dokumenteres meget bedre - det har du ret i. Men du behøver ikke bruge 2kr. per test - kontrolpanelet giver mulighed for, at du kan sende testsms gratis.

Jeg valgte at lancere tjenesten uden glasur i første omgang og få det ud, så de kreative kunne vælge at bruge den med den sparsomme dokumentation, der var. Alt glasuren burde være færdig i løbet af oktober.

Momsen insisterer jeg på ikke at regne med, da jeg indirekte giver private et momsfradrag. Desuden satser jeg også på mindre virksomheder, hvor - som myplacedk har sagt - 5.000kr. betyder noget.

Hvis din kunde betalte 5.000kr. for at benytte en lignende tjenete er det vel også en 70/30 share og ikke en 90/10 - 0,95kr. ligesom min?
Gravatar #24 - Hundestejle
2. okt. 2007 14:42
Hej alle.
Jeg har fået nyt, og kortere nummer. I fremtiden kan i skrive til mig på nummeret 1961
KH Mig
Gravatar #25 - dresh
2. okt. 2007 14:44
#24 - god ide. Nu skal du bare overbevise alle dine venner om, at de skal starte hver besked med keywordet "Hundestejle" ;)
Gravatar #26 - myplacedk
2. okt. 2007 14:47
#23
API'et skal dokumenteres meget bedre - det har du ret i. Men du behøver ikke bruge 2kr. per test - kontrolpanelet giver mulighed for, at du kan sende testsms gratis.

Ah fint. Så leger jeg nok med det i aften, hvis jeg får tid. :)

Men ellers fint at lancere uden glacur. Den slags er jeg vant til. Så tiltrækker man også de "nørdede" først, altså dem som ved lidt mere om hvad det handler om, og måske er bedre til at lave brugbare fejl-rapporter. :)

Momsen insisterer jeg på ikke at regne med, da jeg
indirekte giver private et momsfradrag.

Det lyder interessant, ikke lige noget jeg fandt på hjemmesiden.

Hvis din kunde betalte 5.000kr. for at benytte en lignende tjenete er det vel også en 70/30 share og ikke en 90/10 - 0,95kr. ligesom min?

90/10?
Jeg ser din tjeneste som rundt regnet 50/50. Min kundes aftale gik vist på at han fik omkring 40% udbetalt. (Selvfølgelig noget dårligere for små-beløb for jer begge, sådan er det bare med SMS.)
Han brugte dog tjenesten til at sende SMS'er med (a la mailinglists), det var vist omkring 7 øre pr. SMS for levering inden for en time. Vist noget lavere hvis det måtte tage et par dage.
Jeg håber i øvrigt det er en service du vil overveje at tilbyde, nu du er i gang.
Gravatar #27 - dresh
2. okt. 2007 14:54
#26
Med 70/30 share mente jeg prisen efter Moms og Teleselskabernes provision.

Afsendelse af sms både via et interface, via CSV-fil og via GET-kald burde bliver understøttet i løbet af november, hvis alt går efter planen. Min pris er dog noget højere - 29 øre per sms. Det undrer mig lidt, hvordan de kan lave det så lavt som 7 øre, når det billigste teleselskab (Telia) tager 18.

Med hensyn til det indirekte momsfradrag er min revisor ved at skrive en guide til fakturaene. Vi venter dog på et bindende ligningssvar fra Skat, før det kan komme til at klappe.
Gravatar #28 - myplacedk
2. okt. 2007 15:00
#27
Afsendelse af sms både via et interface, via CSV-fil og via GET-kald burde bliver understøttet i løbet af november, hvis alt går efter planen. Min pris er dog noget højere - 29 øre per sms.

Fint! - Bortset fra prisen. :-/
Men skal man bruge det - så skal man bruge det. Jeg har før sendt SMS'er (altså system-mæssigt) hvor det var ligegyldigt om det kostede 10 øre eller 10 kr. Sådan næsten da. :)

Det undrer mig lidt, hvordan de kan lave det så lavt som 7 øre, når det billigste teleselskab (Telia) tager 18.

Ja, jeg mener lav-prioritets-sms'erne var helt nede i 4 øre. Vist noget med at de havde deres egen SMSC eller noget. Hvad ved jeg. :)
Det var i øvrigt SMS A/S (smsas.com) der leverede. Jeg ved ikke om de eksisterer i dag.
Gravatar #29 - sune2
2. okt. 2007 15:45
Mangler nyheden ikke et tag der hedder Reklame for egen virksomhed?
Gravatar #30 - sune2
2. okt. 2007 15:49
#11
Angående prisen:
De fleste operatører tager 10.000-25.000 i oprettelse og derefter 4.000-12.000 i kvartalet.

For at nummeret skal kunne bruges af alle skal man lave en aftale med hver operatør.

Man kan som regel finde priserne på deres hjemmesider:
http://erhverv.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_e_mob_...
Gravatar #31 - mora
2. okt. 2007 16:41
Lyder godtnok kreativt med de moms forklaringer, glæder mig til den forklaring/guide :)

Jeg betaler ca. 120kr/md for adgang til en smsgateway, med 100 "gratis" smser/md og derefter 40-50øre.
Det er så tilgengæld med levering med det samme og ikke 1time.

Der er også gratis brug af indgående triggers dog kun på tdcs net og uden betaling.

Og enig med #29, indsender burde selv havde gjort opmærksom på det er reklame.
Gravatar #32 - Mr. Q
2. okt. 2007 17:34
#31 - Hvilken gateway bruger du?
Gravatar #33 - mora
2. okt. 2007 18:13
#32 http://www.smsg.dk vist en resale af noget wannafind.
Gravatar #34 - Plindstrup
2. okt. 2007 18:23
Det er der da INTET nyt i?

Da jeg, for 3 år siden, havde min hjemmeside med nyhedsbrev - der havde jeg overtakserede tjenester!
Og jeg kunne lave mine helt egne, med egne koder, så længe jeg overholdte gældende regler (oplysning om pris, fortrydelsesret og andet)

Og jeg havde hverken firma eller noget som helst!

Så at private kan sende overtakserede SMS, lave egne tjenester m.v. er IKKE nogen nyhed!

Det er måske en nyhed at det først er nu nogen direkte går efter private - men de er bestemt ikke de første der tilbyder det!
Gravatar #35 - dresh
2. okt. 2007 18:29
#29 og #31[/]

Redaktionen har været enig med mig i, at nyhedsværdien var større end reklameværdien - derfor er nyheden blevet godkendt.

[b]#34

Hvor var det henne? For samtlige steder, jeg har haft kontakt til, har de villet have et CVR-nummber som minimum.

Nyheden ligger også i, at det nu er muligt for alle at oprette sig gratis - dvs. uden risiko. Ingen månedlige betalinger og intet oprettelsesgebyr - så nu er det REELT muligt for private at have en sms-tjeneste uden at skulle sikre en traffik på over 1000 sms om måneden.
Gravatar #36 - Plindstrup
2. okt. 2007 18:29
#11 > Da jeg var i kontakt med Sonofon omkring dette, var prisen omkring en halv million.

Jeg kan sende dig oplysninger om alt du behøver at vide, hvis du smider din mail til mig!
Mener stadig jeg har dokumenterne liggende (samt brugervejledninger til hvordan det egentlig virker - det giver et interessant indblik i hvor enkelt det er at programmere et system, samt hvor latterligt mange penge UDBYDERNE af overtakserede tjenester tjener (læs: Unwire, Hardwired og alle andre spillere)
Gravatar #37 - Plindstrup
2. okt. 2007 18:37
#35 > Betalte INTET i oprettelse og INTET pr måned!
Fik blot en opgørelse hver måned!

Jeg skulle så sende dem en faktura på det beløb der var angivet i opgørelsen!
De sendte så pengene, jvf betalingsbetingelserne i den faktura jeg fremsendte.

Jeg fakturerede med mit CPR nummer, uden momsopkrævning.

Ingen oprettelse!
Ingen fast betaling!
Ingen krav om minimum!
Lille procentdel blev trukket (teleselskabernes andel plus meget lidt til dem)

Jeg har regnet på det! Jeg skal i hvert fald over 50 kroner, før det kan betale sig for mig at benytte HardWired.

Hardwired stormer frem og lover dit og dat - men i sidste ende er idéen slet ikke så god, for den kritiske bruger der regner på det.

Indrømmet! Skal man have den service jeg får i dag, koster det 2000 i oprettelse plus moms!
Men det kræver altså ikke det store kundeflow før de penge er tjent hjem!

HardWired tager alt for mange penge!
En dyr løsning, med mindre man kun omsætter for 200 kroner om måneden!

Så for små private - ja!
For folk der tænker langsigtet og måske vil udvide bare lidt - nej!
Gravatar #38 - rackbox
2. okt. 2007 23:13
Teleselskaberne tager, trods hård forhandling, mellem 25 og 35% af prisen per sms eksl. moms.


Som ildsjæl og iværksætter har jeg faktisk selv forsøgt at snakke diverse teleselskaber til fornuft i forbindelse med lanceringen af et produkt, der ville sparke benene væk under mikrobetalinger i DK. Det viser sig, at mange teleselskaber "gemmer" overtakseret SMS-forretningen under et andet navn, omme bagest i kosteskabet, og de er nærmest umulige at få fat i eller få i tale.

Mit koncept bestod i al sin enkelthed i, at man skulle kunne betale sine varer i en netshop over mobilen op til et max-beløb (for at sikre at mobilselskabet ikke stod med for stor risiko ved dårlige betalere). Det, på nuværende tidspunkt, ufleksible system, hvor et nummer+præfiks er hardcoded til et bestemt beløb, skulle laves om, så man eksempelvis kunne sende en SMS således:

1234 firmakode ordrekode beløb


Systemet afhænger så af, hvor stor en andel de forskellige led undervejs skal have af kagen.

Jeg havde lavet et budget og en forretningsplan, som jeg som udgangspunkt præsenterede for Sonofon. I grove træk var hovedpunkterne følgende:

Prissætning:
* Teleudbyderen modtager kr. 1,25 samt 1% af det overførte beløb pr. SMS.
* Beløbsmax: kr. 5000,- pr. md. pr. abonnent.
* Teleudbyderen må vente med at udbetale penge til den erhvervsdrivende indtil 8 dage efter fakturering af mobilkunde.

Fordele for forbrugeren
* Forbrugeren kan betale en hvilken som helst ydelse op til beløbsgrænsen - uden adgang til internet - hvorsomhelst.
* Kredit overføres til teleselskabet indtil næste mobilregning.
* etc.


Fordele for erhvervet
* Garanti for betaling
* Større fleksibilitet, især for rejsende sælgere

Fordele for teleudbyderen
* Modtager procenter af betalingsbeløbene samt fast beløb
* Tjener renter på at måtte tilbageholde udbetalinger

Budgetter
* Hvis der antages at systemet bliver en succes, kan der dagligt blive brugt x millioner betalinger om måneden.
* Hvis der udføres 10000 mikrobetalinger pr. dag med gennemsnitlig kr. 50,- pr. betaling tjener teleselskabet altså

10000 x 1,25 = 12500,-
01% af 50 x 10000 = 5000,-
Ialt, kr. 17500,- om dagen

Mit system skulle altså konkurrere med Dankort - men teleselskaberne gad simpelthen ikke være med.

Mine budgettal er i øvrigt meget små - sammenlignet med daglige dankortranskaktioner på nettet (med tilsvarende gebyrer).

Jeg tror nu, at PBS tjener ret stort på Dankort på nettet. men telebranchen vil altså ikke åbne for posen.

Jeg kalder det nedladende, flabet, arrogant og direkte idioti.

"VI ER SÅ STORE, AT VI KAN TILLADE OS AT SKIDE VORES KUNDER I HALSEN UDEN AT MISTE DEM!"

Kom i gang, telestyrelse!
Gravatar #39 - Plindstrup
3. okt. 2007 05:31
#38:rackbox > Som sagt, så løber teleselskabanerne jo en risiko, hvis en kunde potentielt kan købe for 10.000 kroner over sin telefonregning (5000 pr måned, men jeg går ud fra at betalingsfristen på regningen går ind i næste måned, hvilket åbner op for at tab på op mod 10.000 kroner)

Det sætter jo teleselskaberne i samme situation som bankerne!
Jeg kan jo betale varer for 10.000 på nettet, via mit dankort!
Og er der ikke dækning, går jeg i minus!
Får banken ikke de penge, skal de bøvle med at få pengene ud af mig!

Kunne man forestille sig at teleselskaberne ikke føler at det er besværet værd?

Det kan jo godt være at selskabet først skal udbetale overtakseringen til dig, når de selv har fået pengene!
Men det er stadigt et udestående som selskabet har!
Og kan da kun forestille mig det kaos, og den administrative byrde det er, at skulle kontrollere hvem der har betalt regningerne, hvor mange penge Du i givet fald skal have, og samtidig skulle bøvle med kunder der ikke betaler regningen (at man så nemt kan få sin telefonregning op på både 5 og 10.000 kroner vil jo være noget nyt - hvis vi ser bort fra sex og roaming i udlandet)

Jeg tror simpelthen at det vil kræve for meget arbejde, og er en for stor risiko for selskaberne.
Gravatar #40 - myplacedk
3. okt. 2007 05:36
#31: mora
Det er så tilgengæld med levering med det samme og ikke 1time.

Ah ja, jeg glemte en ting ang. leveringstid. Selvfølgelig kom SMS'erne normalt med det samme, men hvis man nu sender 4.000 SMS'er på én gang, så er der altså lidt leveringstid. :)
Skulle jeg fx. sende dem med et GSM modem (som var vores alternativ) ville det tage over 4 timer. (4 sekunder pr. SMS over GSM. I dag kan det nok gøres hurtigere over GPRS.)
Gravatar #41 - Target
3. okt. 2007 08:06
#38
I forlængelse af #39
Når vi taler om risikoen ved køb af den beløbsstørrelse, så skal man jo huske på at selv et barn på 10 år kan have en mobil-telefon og kan derved bestille varer for 5.000,- over nettet. Godt nok må det være forældrenes ansvar, hvad børnene brugeres deres telefon til, men man kan kun forestille sig at det ville skabe en masse problemer for teleselskaberne.
Med dankort skal man trods alt være kreditværdig for at få.
Gravatar #42 - grillbill
4. okt. 2007 06:40
41# en sådan service skulle kunne blokeres på ungernes telefon, så de ikke ved et uheld kom til at købe for 10.000 kr barbie.. :P
Gravatar #43 - Plindstrup
4. okt. 2007 06:57
#42 > Eller også skulle funktionen være lukket per default - og så låses op, før det kan benyttes!

Anyway!

En købsgrønse på så mange penge, hver måned, er latterlig!
Det vil kræve kreditvurdering i alle tilfælde - så hvorfor ikke bare bruge dankortet?

Og kan man ikke få et dankort, så bør man nok ikke få en "mobil kassekredit"
Gravatar #44 - myplacedk
4. okt. 2007 08:16
#33
Jeg kiggede lige på http://www.smsg.dk/ - det jeg har sagt om manglende info på http://hardwired.dk/ skal jeg vist overveje at tage i mig igen - smsg er jo intet andet end et login-skærmbillede. Jeg selv om der kun er 12 unikke ord (plus bøjninger), 18 ord i alt, har det alligevel været for meget til at gennemlæse det for tastefejl. Ikke den store overraskelse at smsg ikke er blevet omtalt som en nyhed...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login