mboost-dp1

SXC - otjep
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Nogle vil være ligeglade, andre vil være dybt irriterede.
Personligt synes lidt lidt det er misbrug af et monopol på kobber.
Jeg selv fjernede alle fastnet telefonledninger hvor jeg bor for snart 10 år siden. Fastnet er for mig forældet teknologi Gad vide om folk ikke vil tage op til overvejelse om en fastnet telefon er nødvendig hvis man skal til at indtaste 12 cifre for at ringe 'lokalt'
Eller skal man finde telefoner, som automatisk sætter de fire cifre foran ved opkald?
Personligt synes lidt lidt det er misbrug af et monopol på kobber.
Jeg selv fjernede alle fastnet telefonledninger hvor jeg bor for snart 10 år siden. Fastnet er for mig forældet teknologi Gad vide om folk ikke vil tage op til overvejelse om en fastnet telefon er nødvendig hvis man skal til at indtaste 12 cifre for at ringe 'lokalt'
Eller skal man finde telefoner, som automatisk sætter de fire cifre foran ved opkald?
Hvis forvalgskode er den gamle metode, hvad er den nye så, og hvorfor høre vi ikke om den?
Jeg kan ikke gennemskue situationen, TDC siger, at kunderne ikke skal have flere regninger for den samme telefon, betyder det, at Telenor f.eks. overtage hele linjen og fakturer kunden for abonnementet, så kunden får én samlet regning?
Jeg kan ikke gennemskue situationen, TDC siger, at kunderne ikke skal have flere regninger for den samme telefon, betyder det, at Telenor f.eks. overtage hele linjen og fakturer kunden for abonnementet, så kunden får én samlet regning?
Det der sker er, at kunder bliver narret til at være TDC kunder når de glemmer at indtaste forvalgsnummer. Hvordan dræber man fastnetstelefoni ved det? Mener TDC så, at kunder opsiger deres fastnetsabonnement i protest fordi de ikke vil være TDC-kunder?
-N- (4) skrev:TDC siger, at kunderne ikke skal have flere regninger for den samme telefon, betyder det, at Telenor f.eks. overtage hele linjen og fakturer kunden for abonnementet, så kunden får én samlet regning?
Netop :)
før betalte man abbotement til TDC for telefonlinien
og betalte et andet selskab for samtale minutterne
nu opfordrer TDC det andet selskab til også af overtage abbotementet
men det gælder jo selvfølgelig kun for dem der stadig sætter deres telefon i telefonstikkket, og ikke dem der sætter det i deres router / modem
Windcape (6) skrev:Dette er bare endnu et forsøg fra TDC på at dræbe fastnet telefoni totalt.
Og det giver jo fint mening. Der er ingen penge i fastnet mere.
Nej, det er et forsøg på at malke kunderne endnu mere: http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/ECE973281...
Edit: Abonnementstal for 2011/2012 http://www.version2.dk/artikel/tdc-haever-prisen-p...
Typisk TDC at forsøge at manipulere fastnetmarkedet igen, også selvom det er et døende medie.
Der findes stadig forbrugere (primært ældre) som har et aktivt abonnement på at leje en fastnettelefon af TDC til 20-30 kr om måneden. Selvom man i lang tid har kunnet købe sin egen for under 200 kr. For at opsige abonnementet skal man fremvise kvitteringen/kontrakten samt aflevere den lejede telefon eller betale erstatning for den, såfremt den er blevet væk eller beskadiget.
Det svinske er så at TDC ikke informerer om at leje af en fastnettelefon ikke længere er påkrævet, ligesom lejen stadig fortsætter, selvom man har købt en ny telefon eller skiftet/opsagt telefonnummeret.
Kender en der for kort tid siden fandt ud af dette efter at have lejet en fastnettelefon til 27 kr om måneden i 21 år. Heldigvis havde hun den gamle telefon stående, men den er da også så rigeligt betalt (ca 6800 kr).
Der findes stadig forbrugere (primært ældre) som har et aktivt abonnement på at leje en fastnettelefon af TDC til 20-30 kr om måneden. Selvom man i lang tid har kunnet købe sin egen for under 200 kr. For at opsige abonnementet skal man fremvise kvitteringen/kontrakten samt aflevere den lejede telefon eller betale erstatning for den, såfremt den er blevet væk eller beskadiget.
Det svinske er så at TDC ikke informerer om at leje af en fastnettelefon ikke længere er påkrævet, ligesom lejen stadig fortsætter, selvom man har købt en ny telefon eller skiftet/opsagt telefonnummeret.
Kender en der for kort tid siden fandt ud af dette efter at have lejet en fastnettelefon til 27 kr om måneden i 21 år. Heldigvis havde hun den gamle telefon stående, men den er da også så rigeligt betalt (ca 6800 kr).
He, hvis i vidste hvad TDCs fortjeneste er på fastnet....
Ved i hvor meget TDC tjener når man ringer fra fastnet til mobil per minut? Uanset hvem udbyderen er.
Til gengæld skal de så også lave nogen ret dyre kobber installationer hvor der skal trækkes kobber til hvor som helst, for 1800 kr. selvom det sjældent koster så lidt. De 1800 kr. er så mindste prisen for 6 måneders fastnet telefon. Med håb om at kunden glemmer at opsige 30 dage inden de 6 måneder er gået.
Men dette er stadig et de mere tydelige misbrug af TDCs monopol. Man burde tvinge TDCs kobber afdeling til ikke at følge med næste gang TDC bliver solgt. Så at den del er en service i sig selv, og det som egentlig er TDC så må klare sig på ligefod med resten af branchen. Så ville det nok gå noget hurtigere med at der kom fiber... eller det ville lave alting endnu mere kompliceret end det allerede er. Alt for meget unødvendigt bearukrati i det nu, pga gamle fejltagelser.
Ved i hvor meget TDC tjener når man ringer fra fastnet til mobil per minut? Uanset hvem udbyderen er.
Til gengæld skal de så også lave nogen ret dyre kobber installationer hvor der skal trækkes kobber til hvor som helst, for 1800 kr. selvom det sjældent koster så lidt. De 1800 kr. er så mindste prisen for 6 måneders fastnet telefon. Med håb om at kunden glemmer at opsige 30 dage inden de 6 måneder er gået.
Men dette er stadig et de mere tydelige misbrug af TDCs monopol. Man burde tvinge TDCs kobber afdeling til ikke at følge med næste gang TDC bliver solgt. Så at den del er en service i sig selv, og det som egentlig er TDC så må klare sig på ligefod med resten af branchen. Så ville det nok gå noget hurtigere med at der kom fiber... eller det ville lave alting endnu mere kompliceret end det allerede er. Alt for meget unødvendigt bearukrati i det nu, pga gamle fejltagelser.
Jeg er så gammel, at jeg kan huske da 1001 blev indført. Vi holdte ved Storebæltsfærgen i Nyborg og skulle til Sjælland. Tele2 havde så nogen til at gå mellem bilerne for at få folk til at ringe gennem Tele2 i stedet for TeleDanmark. Min mor tog imod tilbuddet, der i den evige færgekø.
Dengang skulle man taste 1001 hver gang man ringede. Det var stort - rigtigt stort - da der kom et brev om, at man fremover ikke behøvede taste 1001, at telefonen "gjorde det selv".
Det her, det er da det største tilbageskridt indenfor fastnettelefoni længe.
Dengang skulle man taste 1001 hver gang man ringede. Det var stort - rigtigt stort - da der kom et brev om, at man fremover ikke behøvede taste 1001, at telefonen "gjorde det selv".
Det her, det er da det største tilbageskridt indenfor fastnettelefoni længe.
Der må da være mange telefoner på markedet hvor fast forvalg er muligt, så man ik selv skal tænke over det..
I øvrigt så tror jeg ikke at de vil udfase fastnet, da det er en kæmpe guldgrube for dem.. De vil bare have at kunderne rykker over til dem, så de slipper for 1001 eller lignende..
I øvrigt så tror jeg ikke at de vil udfase fastnet, da det er en kæmpe guldgrube for dem.. De vil bare have at kunderne rykker over til dem, så de slipper for 1001 eller lignende..
kblood (13) skrev:
Men dette er stadig et de mere tydelige misbrug af TDCs monopol. Man burde tvinge TDCs kobber afdeling til ikke at følge med næste gang TDC bliver solgt. Så at den del er en service i sig selv, og det som egentlig er TDC så må klare sig på ligefod med resten af branchen. Så ville det nok gå noget hurtigere med at der kom fiber... eller det ville lave alting endnu mere kompliceret end det allerede er. Alt for meget unødvendigt bearukrati i det nu, pga gamle fejltagelser.
Hvem skulle så stå for kobbernettet ??
forhåbentligt ikke staten, bare se hvordan det går med jernbanen som er et selvstændigt statsligt firma,
Alrekr (14) skrev:Jeg er så gammel, at jeg kan huske da 1001 blev indført. Vi holdte ved Storebæltsfærgen i Nyborg og skulle til Sjælland. Tele2 havde så nogen til at gå mellem bilerne for at få folk til at ringe gennem Tele2 i stedet for TeleDanmark. Min mor tog imod tilbuddet, der i den evige færgekø.
Dengang skulle man taste 1001 hver gang man ringede. Det var stort - rigtigt stort - da der kom et brev om, at man fremover ikke behøvede taste 1001, at telefonen "gjorde det selv".
Det her, det er da det største tilbageskridt indenfor fastnettelefoni længe.
noisycricket (15) skrev:Der må da være mange telefoner på markedet hvor fast forvalg er muligt, så man ik selv skal tænke over det..
I øvrigt så tror jeg ikke at de vil udfase fastnet, da det er en kæmpe guldgrube for dem.. De vil bare have at kunderne rykker over til dem, så de slipper for 1001 eller lignende..
Nu er der sket noget endnu større, nu behøbver man slet ikke være kunde hos, TDC
man kan være kunde hos Tele2 hvis man har lyst til det, så der er slet ikke brugt for forvalgskoder mere
Hold da kæft hvor i hyler her inde, der er sgu mere hyleri end i min søns vuggestue.
Buhu...
Hvis vi topic først:
TDC har i mange stillet en gratis service til rådighed hos de andre teleselskaber. Det har de så valgt at fjerne og hvis fx telenors er utilfreds med det, kan de vel bare lave en aftale, hvor de betaler for denne service, det er rimelig normal praksis, bare ikke i DK, fordi det altid er så synd så synd for de "små" udbydere.
Og desuden, hvis en kunde skulle glemme at taste fx 1001 for at telefonnummeret, så kunne man i gamle dage ikke ringe ud. På nær, hvis det kun var en rabataftale der lå på tilvalgsnummeret. TDC kan jo ikke sende dig en regning hvis du ikke er kunde hos dem.
Dernæst har det intet med at udfase fastnettet. Fastnettet har faktisk ikke haft det så i mange år. Nok mest pga TDC trio, som ikke kan fåes uden fastnet, mange Fullrate linier er der "gratis" fastnet med og også andre udbydere har denne service.
Så off-topic:
Hvor tuder i så meget her inde, hver gang der er noget med TDC??
I sidder og tuder over hvorfor TDC ikke "bare" graver gratis fiber ned til dig?? Hvorfor skulle de? Gider du at gøre noget for dem gratis? Desuden vil det fjerne hele der salgsgrundlag!
Det har faktisk været i udbud til outsourcing, desuden kan man da ikke tvinge nogen til noget, bare fordi du ikke kan lide dem. Lige så vel, jeg ikke tvinge dig til at kører i suzuki.
Så var der en der skrev det var pisse dårligt at TDC tog penge for en lejet telefon??? Hvis du lejer en bil, så er det også dit eget ansvar at leverer den tilbage, hvis du ikke vil have den længere, og selvfølgelig skal du betale for de buler du har lavet. Man kan sgu ikke forvente at udlejeren ringer og spørg om du nu er sikker på at du vil beholde dine ting. Spænd nu lige hjelmen.
Nej, man bliver sgu hurtig forvent her i DK, man glemmer hvis at man får 500kr, kan få en tekniker i for at lave en ADSL forbindelse, og så er får man en max. 20/2Mbit for 250kr. Derefter, hvis dit kabel ude på din gamle væg, skulle gå i stykker, hey så kommer TDC sgu at skifter den vederlagsfrit. Prøv at ring til din elektriker og sig han var hos for 4år siden for at lave en stikkontakt, men nu virker den ikke, kommer du og laver den for 0kr. Det tvivler jeg meget stærkt på.
Buhu...
Hvis vi topic først:
TDC har i mange stillet en gratis service til rådighed hos de andre teleselskaber. Det har de så valgt at fjerne og hvis fx telenors er utilfreds med det, kan de vel bare lave en aftale, hvor de betaler for denne service, det er rimelig normal praksis, bare ikke i DK, fordi det altid er så synd så synd for de "små" udbydere.
Og desuden, hvis en kunde skulle glemme at taste fx 1001 for at telefonnummeret, så kunne man i gamle dage ikke ringe ud. På nær, hvis det kun var en rabataftale der lå på tilvalgsnummeret. TDC kan jo ikke sende dig en regning hvis du ikke er kunde hos dem.
Dernæst har det intet med at udfase fastnettet. Fastnettet har faktisk ikke haft det så i mange år. Nok mest pga TDC trio, som ikke kan fåes uden fastnet, mange Fullrate linier er der "gratis" fastnet med og også andre udbydere har denne service.
Så off-topic:
Hvor tuder i så meget her inde, hver gang der er noget med TDC??
I sidder og tuder over hvorfor TDC ikke "bare" graver gratis fiber ned til dig?? Hvorfor skulle de? Gider du at gøre noget for dem gratis? Desuden vil det fjerne hele der salgsgrundlag!
Men dette er stadig et de mere tydelige misbrug af TDCs monopol. Man burde tvinge TDCs kobber afdeling til ikke at følge med næste gang TDC bliver solgt skrev:
Det har faktisk været i udbud til outsourcing, desuden kan man da ikke tvinge nogen til noget, bare fordi du ikke kan lide dem. Lige så vel, jeg ikke tvinge dig til at kører i suzuki.
Så var der en der skrev det var pisse dårligt at TDC tog penge for en lejet telefon??? Hvis du lejer en bil, så er det også dit eget ansvar at leverer den tilbage, hvis du ikke vil have den længere, og selvfølgelig skal du betale for de buler du har lavet. Man kan sgu ikke forvente at udlejeren ringer og spørg om du nu er sikker på at du vil beholde dine ting. Spænd nu lige hjelmen.
Nej, man bliver sgu hurtig forvent her i DK, man glemmer hvis at man får 500kr, kan få en tekniker i for at lave en ADSL forbindelse, og så er får man en max. 20/2Mbit for 250kr. Derefter, hvis dit kabel ude på din gamle væg, skulle gå i stykker, hey så kommer TDC sgu at skifter den vederlagsfrit. Prøv at ring til din elektriker og sig han var hos for 4år siden for at lave en stikkontakt, men nu virker den ikke, kommer du og laver den for 0kr. Det tvivler jeg meget stærkt på.
Justin (16) skrev:kblood (13) skrev:
Men dette er stadig et de mere tydelige misbrug af TDCs monopol. Man burde tvinge TDCs kobber afdeling til ikke at følge med næste gang TDC bliver solgt. Så at den del er en service i sig selv, og det som egentlig er TDC så må klare sig på ligefod med resten af branchen. Så ville det nok gå noget hurtigere med at der kom fiber... eller det ville lave alting endnu mere kompliceret end det allerede er. Alt for meget unødvendigt bearukrati i det nu, pga gamle fejltagelser.
Hvem skulle så stå for kobbernettet ??
forhåbentligt ikke staten, bare se hvordan det går med jernbanen som er et selvstændigt statsligt firma,
Det vil være de samme som står for det. Som er det lige nu, så skulle det jo forestille at være en selvstændig "virksomhed" der står for kobberet, der så også bare hedder noget med TDC, og arbejder for TDC. Men når TDC ringer til dem, burde det være på ligefod med andre udbydere. Det er jo selvfølgelig ikke tilfældet, da det hele er TDCs systemer, så TDC arbejder direkte i dem, og andre udbydere for nogle begrænsede versioner af de samme systemer at arbejde i.
Og det fungere da også som det kører nu. Men det giver da en del uligevægt når nu at den afdeling der står for kobberet, også står for ligestillingen iblandt udbydere og at de får den samme service og vilkår. Men det bliver aftalt per udbyder hvilke muligheder der er for teknikere, og typer af teknikere til fejlmelding af bredbånds forbindelser.
Men praktisk set, tror jeg egentlig ikke man kan adskille TDC fra deres kobber afdeling. Det vil koste kassen at få adskilt det fejlmeldings system man køre med hos TDC, og det system de kører alt andet i. Så skal der jo laves en ny brugerflade til TDCs fejlmelding i stil med en som alle andre udbydere har. Hvilket måske egentlig ikke er så umuligt igen, det er bare en del processor der skal ændres hos dem.
Justin (16) skrev:Hvem skulle så stå for kobbernettet ??
forhåbentligt ikke staten, bare se hvordan det går med jernbanen som er et selvstændigt statsligt firma,
Du er meget lidt oplyst, er du ikke?
For det første: Jernbanen er delt op i to; dem som står for selve skinnerne og signalerne, og dem som står for at køre togene. Med andre ord står BaneDanmark for at der kan køre tog, og DSB/Arriva står for at køre togene.
I England forsøgte man sig med at udlicitere driften af jernbanen (altså selve skinnerne) til et privat selskab. Det har kostet menneskeliv fordi både skinner, broer og signaler blev misligeholdt, for ikke at tale om at skatteborgerne nu har betalt for de samme skinner tre gange - først for at få dem lagt, så skulle de private selskaber tjene penge på deres investering, og derefter købte staten så det skrantende jernbanenet tilbage for at få moderniseret det. Selv Liberal Alliance kunne ikke drømme om at sælge jernbanenettet selv - især fordi BaneDanmark faktisk gør et godt arbejde.
I øvrigt har Brian Mikkelsen udtalt, at salget af TDC til en kapitalfond nok ikke var det mest fornuftige man kunne gøre (læs: det var dumt).
Tharkz (24) skrev:Er jeg virkelig den eneste der ikke glæder sig til at se Hyttemeyer med skåneærmer igen?
Oh husk! Ti-nul-et FØR nummeret. Man kan aldrig vide hvornår lysten melder sig!
Ja, det var godt nok en af de bedre reklamer :) Man kan jo håbe. Jeg var godt nok også overrasket da jeg fandt ud af at 1001 stadigt eksisterede. Men det var der jo også bare efter det blev indtastet uden man skulle trykke på det. Minder mig også om at mine forældre vidst stadigt egentlig har det...
Jeg burde måske hjælpe dem med at få noget IP telefoni sat op, men deres Stofa er bare ikke altid lige stabilt i det område.
el_barto (26) skrev:Har haft fastnetnummer koblet op på IP-telefoni fra Fonet i noget der ligner 7 år, jeg fatter hat af folk der vil betale store kvartalsudgifter til TDC og andre. Men det er vel noget med uvidenhed...
Der er nogle der ikke kan overskue at skifte, og så er det lettere at lade tingene være som de altid har været.
Men det bliver færre og færre, mine forældre f.eks. har lige skiftet til IP telefoni efter 4 års tilløb.
Baum (18) skrev:TDC kan jo ikke sende dig en regning hvis du ikke er kunde hos dem.
Den lille detalje er der mange der har overset
Baum (18) skrev:
Dernæst har det intet med at udfase fastnettet. Fastnettet har faktisk ikke haft det så i mange år. Nok mest pga TDC trio, som ikke kan fåes uden fastnet, mange Fullrate linier er der "gratis" fastnet med og også andre udbydere har denne service.
Nu er der forskel på fastnet og IPtelefoni
Fullrate og mange andre har Iptelefoni som kan kendes på af telefonen stikket sidder fast i routeren
Alrekr (23) skrev:Justin (16) skrev:Hvem skulle så stå for kobbernettet ??
forhåbentligt ikke staten, bare se hvordan det går med jernbanen som er et selvstændigt statsligt firma,
Du er meget lidt oplyst, er du ikke?
og netop derfor er jeg så glad for af finde en der er mindre oplyst, nemlig dig
kalaha (22) skrev:#16:
Ved du egentlig hvordan det går med jernbanen? Der er næsten 100% rettidighed på DSBs tog i Danmark. Det på trods af alle de udfordringer der faktisk er ved at drive en jernbane... Men det ved du sikkert allerede en hel masse om.
Jeg snakker ikke om DSB,
DSB har ikke ansvaret for af vedligeholde jernbanen
el_barto (26) skrev:Har haft fastnetnummer koblet op på IP-telefoni fra Fonet i noget der ligner 7 år, jeg fatter hat af folk der vil betale store kvartalsudgifter til TDC og andre. Men det er vel noget med uvidenhed...
Fastnet telefoner er nu alligevel mere stabile end PSTN telefoner, og når det gælder fax, alarmer, telefonsvarer og andet, så er det ikke altid at den slags kan fungere sammen med IP telefoni.
Bare det at en strømafbrydelse betyder ingen telefon er da nok til at der er nogle der vil beholde fastnet telefonen. Og så er der ældre mennesker eller syge mennesker der har alarmer til at kalde efter en læge eller sygeplejerske med et tryk på en knap.
kblood (33) skrev:Fastnet telefoner er nu alligevel mere stabile end PSTN telefoner, ...
PSTN
Telephone service carried by the PSTN is often called plain old telephone service (POTS).
Tænkte du på IP telefoner?
Manofsciencemanoffaith (34) skrev:PSTN
Telephone service carried by the PSTN is often called plain old telephone service (POTS).
Tænkte du på IP telefoner?
Hmmm, ja, fik da godt nok lige byttet det helt rundt der :)
Som TDC og DSB kører på pt kan jeg ikke lige se hvordan vi kan lave om på. DSB giver da vidst stadigt ikke overskud som det er nu, og TDC giver overskud. Men det fungere jo som det er nu og udviklingen fortsætter i et meget rimeligt tempo her i landet vil jeg mene.
Men on-topic, så synes jeg stadig at TDC går for langt ved at kræve dette.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.