mboost-dp1

unknown

Netto vil også sælge computere

- Via Netto -

I dag holder Netto åbent, og i den forbindelse, bevæger de sig ind på et nyt marked, salg af computere. Aldi har i længere tid haft stor succes med at sælge computere, både almindelige stationære og bærbare.

Der er tale om en Compaq Presario 6545 med følgende specifikationer: AMD XP2600+, 512 MB DDR RAM, 60 GB HDD, DVD-drev, brænder, netkort, GeForce4 MX 440, JBL Platinum højtalere, en 15″ TFT skærm, samt noget software. Prisen er 8999,- kroner.





Gå til bund
Gravatar #1 - FISKER_Q
13. apr. 2003 13:02
Det er kun en 60G harddisk :D
Men jeg kan ikke lide de salgsmetoder. 10/100Mbit netkort(hvilket for mig bare hedder "lorte netkort der får pcibussen til at halte").
Nvidia GeForce 4 Mx440(Underclocket lort der brænder af ved standard clockrates)
osv. osv.

Hvis de så for en gang skylds kunne give fabrikant og modelnummer plus hvad den lige ellers har af "store" features. Så kunne jeg i det mindste kigge på dens udstyr og i forhold til andre priser.

Det andet er bare noget lort.
Gravatar #2 - IzeBurn
13. apr. 2003 13:04
hmm, hvis de gerne vil ind på markedet, så skal de nok ikke sælge compaq computere
Gravatar #3 - FISKER_Q
13. apr. 2003 13:06
#2 tror du ikke hr. og fru Jensen er skideligeglade om der står Compaq, hp, dell eller hvad fanden der gør? Folk handler vel ud fra erfaringer, og ikke så meget hvad en anonym person på internettet siger.
Gravatar #4 - MightyPalm
13. apr. 2003 13:06
#1
Prøv at beskæftige dig en smule med marketing.. så vil du finde ud af at der er noget der hedder målgruppe.. du (vi) falder ikke inden for netto's målgruppe med disse computere, derfor er der ikke sælig mange tekniske oplysninger om computeren..
Gravatar #5 - Fjolle
13. apr. 2003 13:06
De forsvandt ellers efter ca. 30 sekunder...
Gravatar #6 - Erroneus
13. apr. 2003 13:07
skod pc der er alt for dyr, men mange hopper jo nok på det..
Gravatar #7 - [email protected]
13. apr. 2003 13:10
Forstår vitterligt ikke hvorfor der er så mange folk der har noget imod Compaq...

De kunder jeg servicerer... Dem der sidder med en Compaq, der er købt til det de skal bruge dem til, har aldrig nogen problemer...

De kunder der sidder med en masse forskellige kloner... Uhada.
Gravatar #8 - FISKER_Q
13. apr. 2003 13:10
#4 nej der er slet intet der får os ind for målgruppen når der ikke er information om det de sælger?

Og må du egentlig overhovedet diskutere/afsløre netto's målgruppe eller er det fordi du ikke kender netto's målgruppe?

"Parfume med parfume" tror nok en del ville have mere information om det der er i, hvilket jo er lidt det samme med den computer de sælger.
Gravatar #9 - Inum
13. apr. 2003 13:10
Folk som ikke ved hvad de vil have og ikke kender nogen priser, kunne den computer godt være aktuel
Gravatar #10 - smiley
13. apr. 2003 13:13
2#

Helt enig... og når så der er smidt en AMD ind, får man
opkastelses-fornemmelse....!
Gravatar #11 - FISKER_Q
13. apr. 2003 13:16
Ja den kører nemlig for hurtigt til det der Intel bæ.
Gravatar #12 - The-Lone-Gunman
13. apr. 2003 14:17
hmmm:

Aldi Computer: Gode

Netto Computer: Compaq

/me vælger Aldi :)
Gravatar #13 - sKIDROw
13. apr. 2003 14:23
#10

Har medlidenhed med folk der er så tydeligt clueless...
Gravatar #14 - sKIDROw
13. apr. 2003 14:30
#7

"Forstår vitterligt ikke hvorfor der er så mange folk der har noget imod Compaq..."

Stammer for det meste fra de grimme kasser de lavede en årgang.
De er tit en teknikers værste mareridt at servicere indeni.
De kræver normalt specielle compaq reservedele, som koster en milliard-million.
Og det der gjorde mig aller mest harm, markedets absolut rigeste og langsomste harddiske: Quantum Bigfoot var længe standard i dem.
Og efter den kom specielle Maxtor diske der kørte ved 4200/4400RPM, kan det blive langsommere?


"De kunder jeg servicerer... Dem der sidder med en Compaq, der er købt til det de skal bruge dem til, har aldrig nogen problemer..."

Nope Compaq er gode til workstations, men stinker til hjemmecomputere.


"De kunder der sidder med en masse forskellige kloner... Uhada."

Jeps.
For enten har de selv sammensat den, med deres ti tommeltotter og manglende viden.
Eller også har de købt en, hos et firma der er næsten lige så clueless.. ;)
Gravatar #15 - Hakke
13. apr. 2003 14:34
#14

Hold op med at svine de flotte computere til...de fungerer da udmærket til at tæve min lillebror med...he he
Gravatar #16 - amokk
13. apr. 2003 14:46
hold kæft man skulle tro gennemsnitsalderen herinde var 12½ år, men det er den måske også?

Der står sådan rimelig godt hvad man får, i nettos annonce, fx. har de skrevet at det er et MX440 og ikke bare skrevet Geforce4, og hvis nogen vil vide mere, så kig hos compaq, de skriver da i det mindste modelnummeret...

whiner i også når i ikke kan se i en annonce, hvad billedrør der er i et TV på tilbud eller hvad?

og som andre har sagt herinde, så er dette her nok heller ikke et tilbud til folk med IT som hobby, men til folk som skal bruge en nogenlunde afbalanceret computer til diverse brug, de har ikke brug for at spille Unreal 2 med 150 fps i 1600*1200 eller at have 200 GB pr0n arkiver... - alene det at der følger en masse software med, og at der er gratis telefonsupport, er da med til at retfærdiggøre prisen - for det er sgu noget hr. og fru danmark sætter pris på, mens de er bedøvende ligeglade med om grafikkortet hedder MX eller Ti4800

i øvrigt synes jeg informationen her er en del mere detaljeret end i så mange andre computerbutikker, de plejer sgu heller aldrig at skrive hvem der har lavet MB, VGA kort osv.

så folk der whiner herinde, burde lukke røven, eller bare gå ind på edbpriser.dk - nettos tilbud er alligevel ik noget for dem

og hvis i stadig whiner, så kig dog for helvede her:
http://www.netto.dk/internet/nettodk/menu/main.nsf...
Gravatar #17 - The-Lone-Gunman
13. apr. 2003 14:51
#16

Jo jo, men nu er det jo på newz.dk den blev postet og ikke www.hr-og-fru-jensens-nyheder.subnet.dk, vel?

og du skal ikke smadre tråden!
Gravatar #18 - FISKER_Q
13. apr. 2003 15:04
#16 tjoe det ville faktisk være ret rart med specifikationer af skærmene, refreshrate, widescreen, billederør, osv. osv. og så vidt jeg har set har det meste af det allerede oppe.

Må indrømme at jeg ikke så den specifikationsside, og det var da en del bedre end det de først skrev. men forstår ikke helt hvorfor de skriver 60G er det deres egen måde at skrive på en måde, ingen forstå, at det kun er en 60GigaBinary harddisk?.

Hr og fru jensen er nok ligeglade med de fulde specs af den, men for en god ordens skyld måtte de da godt lave en fuld specifikationsside, de behøves jo ikke at bruge flere sider på at trykke det, det er vel bare spild af penge.
Gravatar #19 - Naish
13. apr. 2003 15:45
Tja, jeg vil ihvertfald aldrig købe en compaq, men sat op mod Aldi's maskine virker den stadigvæk temmelig dyr.

Men okay, nogen skal de da nok få bondefanget.

MVH
Naish
Gravatar #20 - Fjolle
13. apr. 2003 16:29
Øh...

Aldi sælger bærbare! du skan sgu ikke sammenligne dem...
Gravatar #21 - The-Lone-Gunman
13. apr. 2003 16:30
#20

Ja én gang, hvis jeg husker rigtigt, men kan helt sikkert huske 3 gange de har solgt desktop's
Gravatar #22 - H.E.R.O.
13. apr. 2003 16:47
compaq laver noget godt maskineri
Gravatar #23 - CS_
13. apr. 2003 16:56

http://www.netto.dk/internet/nettodk/menu/main.nsf...

Harddisk: - 60 G harddisk (4 GB reserveret til systemgendannelse)- E-IDE ATA 100- 5400 RPM

5400 rpm harddisk!!! Hmm hvad sker der dog for skumpaq!!!!
Gravatar #24 - amokk
13. apr. 2003 16:58
synes godt nok det er utroligt så meget folk herinde whiner over det ene og det andet... nyhden var at netto nu er begyndt at sælge PCere, ikke at netto nu havde et tilbud som var skide godt for alle nørder (de fleste samler alligevel deres computer selv)

jeg er imponeret over at en discountbutik som netto har skrevet så mange specifikationer på den, så dem der brokker sig over ikke at være informeret nok, er enten blinde eller også kan de ikke finde ud af at klikke på "læs denne nyhed" og derefter kigge i højre side af skærmen...

#23 hvis du læste resten af kommentarerne, kan du se at det før er blevet pointeret, at hr. og fru danmark nok sætter mere pris på gratis service, en softwarepakke osv. end på om harddisken kører 7200 eller 5400 RPM... jeg tror ikke de alligevel aner hvad RPM står for...
Gravatar #25 - webtracker
13. apr. 2003 16:58
<STRONG>Hmmm... Aldi's tilbud er da laaaaaannnnngt bedre!!!!</STRONG>
<STRONG></STRONG>
Hvornår kommer der automatisk orddeling på newz.dk???

Dette her og lange links er jo ikke særligt fedt!!!
ethundredefemogtyvemillionerfemhundredenoghalvfemstussindeethundredeogtre
Gravatar #26 - lean
13. apr. 2003 18:04
#24
Jeg tror nu nok hr. og fru Danmark ved hvad rpm betyder - de har vel for helvedet biler?
Gravatar #27 - amokk
13. apr. 2003 18:07
#26 hvis du siger "omdrejninger pr. minut" forstår de det nok, men RPM siger dem ikke noget - ud over det aner de jo ikke om 5400 er godt eller dårligt

du skal tænke på at målgruppen for dette tilbud, nok er folk som kalder hele kabinettet for "harddisken"...
Gravatar #28 - FISKER_Q
13. apr. 2003 18:32
nu var mit forslag ikke ligefrem det behøves at være med engelske betegnelser.

Men i biler hedder det jo faktisk også RPM også lige x1000(x100(alt efter bil))
Gravatar #29 - CS_
13. apr. 2003 18:50
#24

Ændrer jo ikk noget om hr og fru Jensen ved hvad RPM betyder.

Ville bare frem til at skumpaq havde smidt en langsom disk i deres pc
Gravatar #30 - sKIDROw
13. apr. 2003 18:54
Det er stadig kritisabelt at anvende 5400rpm diske.
Men okay bedre end både de bigfoot og 4200/4400RPM diske de har haft brugt før!.. ;D
Næhh kan kun indskærpe for folk, at de STADIG skal holde sig fra SCUMPAQ til hjemmebrug.. :)
Gravatar #31 - amokk
13. apr. 2003 19:52
#30 hvad er det helt præcist som gør Compaq så dårligt et valg for hr. og fru danmark som ikke ved hvad forskellen i harddiskens rotationshastighed betyder?

tror de tænker mere på om maskinen er pæn, brugervenlig, med ordentlig service, og med det nødvendige software præinstalleret
Gravatar #32 - C#
13. apr. 2003 20:05
#18

"tjoe det ville faktisk være ret rart med specifikationer af skærmene, refreshrate, widescreen, billederør, osv. osv"

nu er det så godt nok en TFT skærm der er med.
Gravatar #33 - CS_
13. apr. 2003 20:08
#31

Om hr og fru Danmark ved hvad RPM er sådan set uvæsentlig. Men hr. og fru Danmark forventer nok at få en nogenlunde tidssvarende pc, og det mener jeg_bestemt_ikke denne skumpaq er, da den leveres med en 5400 rpm harddisk!
Gravatar #34 - Kassen
13. apr. 2003 20:28
amokk - du har nok ret i noget af det du skriver - men STOP da med at hids dig sådan op - tal pænt ;)
Gravatar #35 - sKIDROw
13. apr. 2003 20:36
#31 Amokk

Tjahh
Det svarer jo til en Ferrari med VW gearkasse, altså en enormt dårlig blanding.
Og ikke særligt tidsvarende.
Gravatar #36 - amokk
13. apr. 2003 21:01
#32 drop fiskeren, tror han har sit lort i dag

#33 & 35 jeg synes ikke det er nogen særlig vigtig detalje i en computer til denne målgruppe... man kunne også bitche over at den ik havde 333 FSB, at det var et MX kort der var i osv.

hvis man køber en computer samlet, er der altid sparet nogle steder, og sådan er det. nu står der ikke hvad det er for en model, men antallet af RPM er ikke det eneste væsentlige ved en disk...

self. kunne det være bedre, men sådan er der så meget... tvivler på at een eneste af nettos PC-kunder studset over denne detalje
Gravatar #37 - Blue.
13. apr. 2003 22:29
Jeg giver amokk ret... for de fleste fx. første-gangs-købere er det fuldkommen ligegyldigt med detaljer som denne. Der alligevel ikke en eneste Hr. Jensen der vil opdage en forskel mellem 5,4k eller 7,2k RPM når han sidder og roder med sit privatbudget i Exel....

For os andre har det self. betydning.... men hvilken nørd ville købe en ny comp i Netto ?? Så det kan jo være ret lige meget..
Gravatar #38 - nightH
13. apr. 2003 22:52
Tjaa.. jeg har ikke regnet på det om det er dyrt eller ej (hvilken værdi har TLF-supporten & 1 års hente/bringe service, sikkert MEGET for hr/fru jensen)
men med hensyn til 5400/7200 RPM debatten, så mener jeg at der er en ting der er vigtigere, nemlig om der er 512 KB, 2 MB eller 8 MB cache på disken. givet, der er selfølgelig en forskel på om det der er 5400 eller 7200 disk, men den forskel er ingenting kontra den ydelsforskel der er mellem den samme disk med 512 KB cache og 2 MB cache.
btw, er jeg den enste der ikke kan finde denne model (6545)på deres hjemmeside ? der er nogle modeller 60xx, og så springer den til 70xx. det skal dog lige siges at jeg nok burde have været gået i seng for flere timer siden ;(
Gravatar #39 - SmackedFly
14. apr. 2003 07:38
Jeg tror sku egentligt at det er MX kortet der begrænser mest her, med de CPU specificationer er den her maskine ikke ligefrem for folk der ikke gamer, det er nok kun os linuxfolk der har brug for sådan en CPU ellers. Og dertil er MX kortet meget grimt, da det helt klart er det begrænsende led, hvis de derimod havde sat et GF4 TI4200 i, så ville prisen kun være 6-700 kr mere. (pris 1200 retail)
Gravatar #40 - sKIDROw
14. apr. 2003 08:37
@ Amokk

Det jeg mener er at siden de gerne vil matche Aldi, så burde de ikke bruge skravede konfigurationer.. ;)
For Medion computerne er ikke skrabede nogen steder... :)
Gravatar #41 - FISKER_Q
14. apr. 2003 09:26
#32 amokk snakker om TV, jeg snakker til ham. så derfor svarer jeg på det, med tv på tale.(Men det kan da også godt være at folk her har en korttidshukommelse, men det der, lagrer ældre ting, er brændt af)

#36 hvad med at du dropper dit eget pis, med at sige noget, og når man endelig har et modsvar til dig, så siger du at det er noget andet der står, eller noget andet du mener og skraber det ind under gulvet.
Gravatar #42 - Mickey
14. apr. 2003 09:40
i er så sure...
Gravatar #43 - Splax
14. apr. 2003 10:39

Compaq Presario er nok noget at det udstyr som har voldt mange mennesker med IT viden bøvl! Men hvis vi nu tager synspunktet fra Hr. og Fru DK, som i alle sammen snakker om.

"Se lille basse mand! Netto sælger computer, sådan har vi jo lige råd til efter vi begge har fået penge tilbage i skat! Så kan lille Felix ikke sige at vi er langsomme mere, så skal vi til at bruge det der INterNEt."

"Ja min egen, det kunne være skægt at sende en EMIL til tante olga.... Vi skal jo alligevel ned og handle, så kan vi lige tage den med hjem"

Hr og Fru dk bliver BOMBET med alt muligt fra tv, nørder som os, og de aner jo ikke hvad der er godt eller skidt! Men så længe deres computer kun skal bruges til EMIL's og INterNEt, og de lige har fået indstalleret office pakken, som de har fået brændt af deres søn. Så tror jeg altså ikke at de har noget klage over, og hvis de har, så har de jo en RECOVER DISK! Den er nok lige en nem løsning for dem, "smid i, klik 3 gange, og genstart" Det er sgu da noget de fatter, og så skal de slet ikke vide så meget.

Konklusion:
Hr og Fru dk vil nok få mange gode timer ved den maskine de har købt ved netto, og når deres børnebørn en gang kommer på besøg, kan de også spille "Pixeline 14"
Gravatar #44 - tukm
14. apr. 2003 11:05
5 ud af de 6 computere vi havde stående blev solgt inde for 5 minutter, den sidste røg 10 minutter efter. folk der købte dem var hr og fru jensen, med en alder imellem 28 og 40 år
Gravatar #45 - -ÜberG33k-
14. apr. 2003 11:57
Sejt får man så en slags køleskab med i købet? en puter hvor der lige kan stå 3 liter letmælk og en 6-pack cola? :D
Det ville da i så fald være den eneste plus ved at købe sådan en maskine!

Men ja Hr. og Fru. Jensen hopper i med arme og ben, og det er også fint nok med sådan en Scumbaq til deres mail og word-docs. Men det er fandme irriterende når man lige pludselig skal ud til en kunde fordi der Scumbaq ikke kan finde en skid på netværket...ARGGGH!!
jaja, jeg har ihvertfald ikke været ude for det før.....!!!!!!
Gravatar #46 - mr.muffin
14. apr. 2003 16:21
Hvis "spanden" fra Netto bliver sænket med 1000-2000kr er det en "god" computer. Ellers burde "Joe Sixpack" købe sin "spand" hos Aldi, da han ville være glad for denne længere.

Pro: Netto "spand" incl. "skærm"
CON: Netto "spand" ikke "fremtidssikret" til gamers, eller andet programmel med gfx load fx. Win Longhorn.
CON: Aldi "spand" excl. "skærm"
Gravatar #47 - amokk
14. apr. 2003 18:32
jeg tror halvdelen af dem som har kommenteret i dag, ikke har læst de foregående kommentarer, sørgeligt...

FAT DET; DER ER ER ET ORD DER HEDDER MÅLGRUPPE
Gravatar #48 - sKIDROw
14. apr. 2003 19:18
#47 Amokk

Kan du sige: Urelevant?.. :P
Aldi's computer tilbud river stadig denne scumpaq rundt!.. :)
Gravatar #49 - troller81
14. apr. 2003 20:18
#48

Fair nok, men kan du så sige irrelevant?...
Gravatar #50 - CS_
14. apr. 2003 21:28
Glem det! Amokk vil have ret...!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login