mboost-dp1

Shutterstock

Netflix-kunder, der annullerer tjenesten, omfatter i stigende grad langtidsabonnenter

- Via 9to5mac -

Netflix mistede 200.000 abonnenter i sidste kvartal og mister potentielt to millioner i dette kvartal ifølge en note til aktionærerne fra sidste måned. Nu viser ny forskning, at antallet af mangeårige abonnenter, der har annulleret Netflix, er steget brat i løbet af de seneste par år.

Det skriver 9to5Mac.

Dataene leveret af analysefirmaet Antenna til The Information viser, at personer, der havde været abonnenter i mere end tre år, kun tegnede sig for 5 procent af de samlede afmeldinger i starten af 2022, mens det ramte 13 procent i første kvartal af 2022.

Mens Netflix taber terræn, får streamingmarkedet som helhed flere abonnenter, og Antennas data tyder på en sammenhæng mellem prisstigningen og Netflix’ abonnent-tab.

Dataene viser, at i de første fire måneder af 2022 var Paramount+, Peacock og Disney+ de mest populære muligheder blandt nye abonnenter i USA. En af grundene lyder, at Paramount+ og Peacock er to af de mest overkommelige tjenester.

“Forbrugerne stemmer med deres pengepung på månedlig basis, og nu er der bare flere levedygtige kandidater på stemmesedlen,” sagde Brendan Brady, medie- og underholdningsleder hos Antenna. Siden mange underholdningsselskaber, som NBCUniversal og Disney, har trukket deres shows fra Netflix og sat dem på deres egne tjenester, har Netflix måttet stole mere på sine originaler, som ikke altid har ramt plet.

netflix-canceling-9to5mac-1





Gå til bund
Gravatar #1 - nwinther
23. maj 2022 09:07
Jeg synes selv, at Netflix er blevet trægt.

Efterhånden som andre streamingtjenester har gjort monopol på disney-produktioner osv., og fordi Corona har holdt produktionen af nye kvalitetsfilm (og serier?) på et minimum, er mange langtidskunder nok ved at have skrabet bunden af tjenesten, og valgt noget andet til.

Jeg står selv overfor at afmelde det. Og jeg har haft det i årevis.
Gravatar #2 - pdj
23. maj 2022 10:08
Utroligt at det igen og igen fremstilles som om Netflix har mistet 200.000 kunder regulært, uden at nævne de har smidt 700.000 russere ud og samtidigt fået 500.000 nye (ikke-russiske) kunder. Det giver selvfølgelig en nedgang på 200.000, meeeen ...
Gravatar #3 - sirius09
23. maj 2022 16:47
Hvis det ikke var for de 13 kr. jeg betaler for Standart abonnementet, havde jeg også for længst sagt op. For jeg benytter simpelthen ikke tjenesten nok. Men til den pris kan jeg godt leve med det.

Jeg har dog allerede nu valgt at hvis de indfører et abonnement med reklamer, så vil jeg opsige i ren og skær protest, også selvom det ikke rammer mig lige med det samme.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login