mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Nogen der ved hvor hurtigt det er ?
EDIT:
NASA will attempt to break the aircraft speed record next week by flying a jet plane at 7,000 mph. NASA hopes to set a new record with its third flight Monday, when it will try to push the X-43A aircraft to Mach 10.
Vil det sige ca 1,6 * 7000 ???
I så fald 11200 Km/t..... Det er sq hidsigt, jorden rundt på under 4 timer....
EDIT:
NASA will attempt to break the aircraft speed record next week by flying a jet plane at 7,000 mph. NASA hopes to set a new record with its third flight Monday, when it will try to push the X-43A aircraft to Mach 10.
Vil det sige ca 1,6 * 7000 ???
I så fald 11200 Km/t..... Det er sq hidsigt, jorden rundt på under 4 timer....
#4: Helt præcist:
Google: 7000 miles in km :)
Er der overhovedet nogen passagerer i flyet, siden folk skriver om det?
Google: 7000 miles in km :)
Er der overhovedet nogen passagerer i flyet, siden folk skriver om det?
#6
Der er ingen passengere i det.
Det er ret så vigtig test, især da det forventes det bliver den nye slags fremdrift på kommercielle fly. Tænk på hvad de først der fløj jetmotor tænkte, da en hastighed på 7-800 km/t var opnåelig.
Det her gør det samme som en anden jetmotor - bare hurtigere.
Der er ingen passengere i det.
Det er ret så vigtig test, især da det forventes det bliver den nye slags fremdrift på kommercielle fly. Tænk på hvad de først der fløj jetmotor tænkte, da en hastighed på 7-800 km/t var opnåelig.
Det her gør det samme som en anden jetmotor - bare hurtigere.
Mach10 i 30 km's højde ~ 10 x 1050 km/t = 10.500 km/t
SR-71 Blackbird 1968 = 3.320 km/t - og den er vild nok.
http://www.aerospaceweb.org/question/performance/q...
SR-71 Blackbird 1968 = 3.320 km/t - og den er vild nok.
http://www.aerospaceweb.org/question/performance/q...
fatter ikke hvad de skal med de hurtige fly med mindre det er til krig som jeg så heller ikke fatter..
brug dog tiden på at udvikle teleportation istedet ;)
brug dog tiden på at udvikle teleportation istedet ;)
#9 De vil faktisk inden for en overskuelig tid tilbyde rumrejser - ikke for at komme ud i rummet, men fordi det går hurtigere deroppe i grænsezonen.
Man vil hoppe op og ned i toppen af atmosfæren med stor fart. Folk bliver vægtløse på vej ned, og suger adskillige G på vej op. Snak lige om en rutjebane. Glæder mig! Australien på et par timer - fær nok.
http://www.space.com/businesstechnology/technology...
Man vil hoppe op og ned i toppen af atmosfæren med stor fart. Folk bliver vægtløse på vej ned, og suger adskillige G på vej op. Snak lige om en rutjebane. Glæder mig! Australien på et par timer - fær nok.
http://www.space.com/businesstechnology/technology...
Der var da også¨en udsende på Discovery her den anden dag. med det slags fly der bare "storebroren" hvor NASA regner med at have prototype klar til år 2010. og i år 2007 skulle de teste et miniaturer slags af flyet. som efter sigenden skulle nå en hastighed på 32km i sekundet.
Sikke en udvikling flytransporten ville gå igennem :)
se bare det nye fly NASA og BOING arbjder på som skal kunne medbringe 1000 passagere. fordi det har arodynamisk design. så hele flyet bliver en slags vinge. og letter brandstof forbruget med op til 30%
Sikke en udvikling flytransporten ville gå igennem :)
se bare det nye fly NASA og BOING arbjder på som skal kunne medbringe 1000 passagere. fordi det har arodynamisk design. så hele flyet bliver en slags vinge. og letter brandstof forbruget med op til 30%
Hmmm og hvad vil de så bruge dette førsøg til???
Det har sikkert kostet mange $$$$ og til hvilken nytte?
Min Peugeot er hurtigere :P
Det har sikkert kostet mange $$$$ og til hvilken nytte?
Min Peugeot er hurtigere :P
#15
Skal du forest i flokken skal der stå Renault på blokken....
Undskyld, kunne ikke dy mig.
Jeg synes det er vildt fascinerende at tænke på, Det er da helt vildt.... Det er lidt over 15 Km i sek det kommer til at flyve, Hvis det nogensinde skulle komme noget lignende som normal fly, det giver jo enorme muligheder, tænk på hvor lille verden er i dag.
Det her, gør den endnu mindre.
Skal du forest i flokken skal der stå Renault på blokken....
Undskyld, kunne ikke dy mig.
Jeg synes det er vildt fascinerende at tænke på, Det er da helt vildt.... Det er lidt over 15 Km i sek det kommer til at flyve, Hvis det nogensinde skulle komme noget lignende som normal fly, det giver jo enorme muligheder, tænk på hvor lille verden er i dag.
Det her, gør den endnu mindre.
hmm 15 km/s det vil sige at jeg kunne komme på arbejde på lidt under 1 sec. nice.
Men det bliver da også rart hvis det kommer til komicel brug, det vil jo tage lidt af tiden når man skal til staterne
Men det bliver da også rart hvis det kommer til komicel brug, det vil jo tage lidt af tiden når man skal til staterne
Det er egentlig lidt skræmmende. Hver eneste gang der er en nyhed her på sitet, er der nogen der skriver "Hvad skal vi dog bruge det til?", og "Det er nyt, jeg vil hellere bruge det gamle".
...lyder lidt som min farfar men han er også omkring de halvfems.
Her er der da et suverent potentiale for hurtig transport rundt på kloden, når engang de får udviklet flyet til det.
Scramjet er faktisk også meget mere brændstoføkonomisk end de nuværende fly.. ..når først det vel at mærke er oppe i den hjde og fart der kræves, så forvent ikke at der kommer sådan en fætter på Billund-kastrup ruten.
...lyder lidt som min farfar men han er også omkring de halvfems.
Her er der da et suverent potentiale for hurtig transport rundt på kloden, når engang de får udviklet flyet til det.
Scramjet er faktisk også meget mere brændstoføkonomisk end de nuværende fly.. ..når først det vel at mærke er oppe i den hjde og fart der kræves, så forvent ikke at der kommer sådan en fætter på Billund-kastrup ruten.
#16
>tænk på hvor lille verden er i dag.
Den er da lige så stor, som for 200 år siden, eller har jeg misset noget?
>tænk på hvor lille verden er i dag.
Den er da lige så stor, som for 200 år siden, eller har jeg misset noget?
#13
>Hmmm og hvad vil de så bruge dette førsøg til???
>Det har sikkert kostet mange $$$$ og til hvilken nytte?
Scramjet teknologien er næste generation af jetmotorer som menes egnet til persontransport. Grundet den lave mængde brændstof kontra fart og distance, er det oplagt til det.
"De kloge" mener at med en mach 8 hastighed, skulle man kunne komme hvor som helst i verden inden for 4 timer. Det slår sgudda en 20+ timers flyvetur til usa's vestkyst eller singapore.
>Hmmm og hvad vil de så bruge dette førsøg til???
>Det har sikkert kostet mange $$$$ og til hvilken nytte?
Scramjet teknologien er næste generation af jetmotorer som menes egnet til persontransport. Grundet den lave mængde brændstof kontra fart og distance, er det oplagt til det.
"De kloge" mener at med en mach 8 hastighed, skulle man kunne komme hvor som helst i verden inden for 4 timer. Det slår sgudda en 20+ timers flyvetur til usa's vestkyst eller singapore.
Scram-jets skulle være vejen mod en ny NASA shuttle. Det fede ved ram-jet er at der er INGEN bevægelige dele i motoren og brændstoffet er ren hydrogen. Officielt har NASA udtalt at de regner med den kan nå 15 gange lydens hastigned (15.000 Km/t) mens uofficielle kilder (Discovery Channel og ION) siger den kan nå 40.000 Km/t - hvilket er nok til at undslippe jordens atmosfære.
Så måske i fremtiden vil der bruges solid rocket boostere til de første 5.000 Km og Scramjet til resten af vejen op.
Så måske i fremtiden vil der bruges solid rocket boostere til de første 5.000 Km og Scramjet til resten af vejen op.
#19
ehm ja under 1 sec.... og så tager det lige ca et pr 100 km om at stoppe, så er du længere væk fra dit arbejde :--D
ehm ja under 1 sec.... og så tager det lige ca et pr 100 km om at stoppe, så er du længere væk fra dit arbejde :--D
#7 - Man opdagede skam lydmuren v. hj. a. propelfly. Når WWII jagere dykkede kom de til et punkt hvor de begyndte at ryste og så var det tid til at trække håndbremsen!
#24 Det er ikke lige præcis en *fed* ting at bruge ren brint som brændstof. Det er for det første gasformigt (svært at opbevare i store mængder) og for det andet et af de mest aktivt reducerende stoffer vi har - rent bort set fra at det er eksplosivt som ind i helvede. Når teknologien modnes må vi håbe at andre (vædskeformige) brændstoffer bliver brugbare....
Derudover kan man altså ikke bruge scramjet i en iltfri atmosfære (80km+). Dens fordel er at den virker ved meget høje hastigheder. I dag bruger man typisk raketter til hele flyveturen og da de i modsætning til scramjetten skal medbringe deres egen ilt selv til flyvning i atmosfæren er scramjetten en vægtøkonomisk bedre løsning i atmosfæredelen af flyvningen.
#24 Det er ikke lige præcis en *fed* ting at bruge ren brint som brændstof. Det er for det første gasformigt (svært at opbevare i store mængder) og for det andet et af de mest aktivt reducerende stoffer vi har - rent bort set fra at det er eksplosivt som ind i helvede. Når teknologien modnes må vi håbe at andre (vædskeformige) brændstoffer bliver brugbare....
Derudover kan man altså ikke bruge scramjet i en iltfri atmosfære (80km+). Dens fordel er at den virker ved meget høje hastigheder. I dag bruger man typisk raketter til hele flyveturen og da de i modsætning til scramjetten skal medbringe deres egen ilt selv til flyvning i atmosfæren er scramjetten en vægtøkonomisk bedre løsning i atmosfæredelen af flyvningen.
Fedt nok hvis det kan lade sig gøre og måske om 5-10 år kan benyttes i rumindustrien.
Jeg er dog mere interesseret i hvorledes NASA egentlig har tænkt sig at overkomme problemet med varmen.
Concorden - mach 2 vist. var passager rummet indkapslet i brændstof tanke for at isolere imod temperatur stigningen ved flyvninger ved de hastigheder.
Blackbird (mach 3) stod of lækkede brændstof på startbanen (planlagt) fordi alle pladerne var for små, for dermed at give plads til at de udvidede sig når flyet blev varmt.
Rumfærgen - omkring mach 8 ved reentry. er undersiden dækket at et sindsygt dyrt, kompliceret og skrøbeligt array af keramik kakler som reparreres og udskiftes konstant.
hvorledes er det så meningen at man skal komme af med temperaturen ved mach 10.
4 timer til en given destination som rutefly.
ja det er jo meget godt hvis ikke beskeden fra steweardesen efter landing lyder: "Please remin seated with your seatbelt fastned for the next two hours to allow the plan to cool down".
Desuden var der jo det lille problem med Concorden at ingen lande ville lade det flyve supersonisk over land, da overlydsbragene skræmte livet af kvæg og lignende nede på jorden. Derfor var den eneste tur man reelt fløj på, Paris & London - New york.
Jeg er dog mere interesseret i hvorledes NASA egentlig har tænkt sig at overkomme problemet med varmen.
Concorden - mach 2 vist. var passager rummet indkapslet i brændstof tanke for at isolere imod temperatur stigningen ved flyvninger ved de hastigheder.
Blackbird (mach 3) stod of lækkede brændstof på startbanen (planlagt) fordi alle pladerne var for små, for dermed at give plads til at de udvidede sig når flyet blev varmt.
Rumfærgen - omkring mach 8 ved reentry. er undersiden dækket at et sindsygt dyrt, kompliceret og skrøbeligt array af keramik kakler som reparreres og udskiftes konstant.
hvorledes er det så meningen at man skal komme af med temperaturen ved mach 10.
4 timer til en given destination som rutefly.
ja det er jo meget godt hvis ikke beskeden fra steweardesen efter landing lyder: "Please remin seated with your seatbelt fastned for the next two hours to allow the plan to cool down".
Desuden var der jo det lille problem med Concorden at ingen lande ville lade det flyve supersonisk over land, da overlydsbragene skræmte livet af kvæg og lignende nede på jorden. Derfor var den eneste tur man reelt fløj på, Paris & London - New york.
#30 "Hvorledes er det så meningen at man skal komme af med temperaturen ved mach 10."
- Har en ide om at man flyver endnu højere, hvor luften er så tynd at dens masse ikke øger den samlede modstand. Ligeledes bruges avanceret cirkulation af brændstof til afkøling af vingerne, som det er set før.
- Har en ide om at man flyver endnu højere, hvor luften er så tynd at dens masse ikke øger den samlede modstand. Ligeledes bruges avanceret cirkulation af brændstof til afkøling af vingerne, som det er set før.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.