mboost-dp1

unknown

Næsten flatrate på fastnet-telefoni

- , redigeret af Zero

Har man tendens til at tale meget i telefonen mellem klokken 18:00 og 08:00, samt i weekender og på helligdage, så kommer Telia nu med et tilbud der måske er interessant.

Telia vi i de nævnte tidsrum tillade fri telefoni, mod et månedsgebyr på 145,- kroner. Udenfor tidsrummet vil taksterne vedblive med at være Telias almindelige minuttakster. Tilbudet gælder heller ikke for internet, mobil eller udlandsopkald, samt overtakserede numre.

For at forhindre misbrug, tillader Telia ikke at en samtale varer længere end en time af gangen, så skal der ligges på og ringes op igen. Gør man ikke dette, vil de efterfølgende minutter blive takseret.





Gå til bund
Gravatar #1 - derb
22. okt. 2003 07:25
så må vi se hvor godt et tilbud det faktisk er. telia er jo ikke ligefrem det bedste selskab i verden
Gravatar #2 - pointwood
22. okt. 2003 07:27
Næsten flatrate? Der er da ret mange begrænsninger i deres tilbud efter min mening. Det ville have været interessant hvis mobilopkald også var inkluderet.
Gravatar #3 - Sunrise
22. okt. 2003 07:29
#2 synes det er fair nok at mobil opkald ikke er med. De koster jo en del at ringe til mobil.. desuden er jeg ret glad for mit telia abb på mobil Xpress sender 1000+ sms'er hver måned... og ja jeg har et liv ;>
Gravatar #4 - dalbjerg
22. okt. 2003 07:35
PGone, tilbyder gratis telefoni, godt fra 8 til et eller andet sindsygt tidligt, så vidt jeg husker.

Så det TV avisen sagde i går passer faktisk ikke helt, at de var den første med et sådan produkt eller jo gør det vel, men de er ikke de billigste.
Gravatar #5 - bitnissen
22. okt. 2003 07:38
Jeg har konverteret til skype... Men ok, for dem der ringer så meget som de sms'er er det da fint nok - utroligt det ikke kommer før nu, hvis man kigger på de amerikanske tilstande hvor alle lokale samtaler praktisk talt er gratis.
Gravatar #6 - morten_leth
22. okt. 2003 07:40
Weeee!!! TELIA!!! hmm... min kæreste har lige fået opkrævninger for 4 mdr. hvor hun har betalt, så tager hun kopier af kvitteringer og sender ind (hvor hun så desværre i samme ombæring glemmer kvitteringerne....) og hun bliver ved med at få opkrævninger.. det stod i hendes mors navn, og hun ville ikke ende i ribers så derfor så betalte hun det (var selv med nede og betale den ene.....) men stadigvæk så har hun betalt i første omgang... så jeg giver ikke 5 potter p** for telia....
Gravatar #7 - Disky
22. okt. 2003 07:47
morten_leth:
Jeg kunne ikke være mere enig, min far havde samme problemmer med dem.

Jeg har selv haft problemmer med dem vedrørende Stofa net, hvor de hverken kunne finde ud af regninger eller at køre driften.
Gravatar #8 - DiZaster
22. okt. 2003 07:53
#6 #7

Me tænker på ekstrabladets reklame... Så sender vi bare en regning til :-)
Gravatar #9 - morten_leth
22. okt. 2003 07:53
Det er da rart man ikke står alene... det er bare for dårligt at de ikke har styr på hvem de har fået betalinger fra og hvem de ikke har... det synes jeg personligt er for dårligt... derfor skal JEG ALDRIG have telia...
Gravatar #10 - Sympotonic
22. okt. 2003 07:56
Hmm jeg vil da mene det er interessant, og en ny måde at få konkurrenterne til at vågne op med et antal af uendelige tilbudsmuligheder....

Jeg er da rimelig interesseret selv, og kunne da godt lige tænke mig at vide hvor mange timer man skal snakke om mdr. før det kan svare sig... nogen der har et regnstykke på dette ?

MvH
Gravatar #11 - saks
22. okt. 2003 07:56
Jeg kan ikke se det vildt fede i det abbo.
5 kr om dagen koster det. Det er det samme som at snakke 35 min HVER ENESTE DAG (efter 18/19.30). Hvor mange har lige brug for at sidde og snakke i timevis hver eneste dag?

Og det med at det først er efter 18 er jo også ringe - det er jo der man almindeligvis får billig telefoni (ca ½ af dagspris). Næ de skulle lave det 24/7 så var det straks mere interessant. Alene det at opkald til mobiler ikke er med flatraten gør tilbuddet ubrugeligt da mange kører/overvejer at køre uden fastnet telefon i dag.

Telia kom igen med et bedre tilbud.
(Trådløs ip telefoni skal nok komme og det bliver billigt!)
Gravatar #12 - DH-Marketing
22. okt. 2003 07:57
Der er alt for mange begrænsninger i det system.
Jeg kan bedre lide det vores firma tilbyder nu her pr. 1 nov.
Firmaet hedder ACN og tilbyder det samme, bare her er det gratis 24/7 365 + ikke noget med max en time, og det koster 0,- man skal bare have TDC som abbonent og dem man ringer til skal bare have ACN på deres fastforvalg. Det hedder "Friends Call Free"
Så det sgu simpelt og nemt.
Har man interesse eller vil vide mere så bare spørg mig.

Mvh


Uafhængig Repræsentant af ACN
Gravatar #13 - cnr
22. okt. 2003 08:13
Tele 2 er sgu bedre.

For 7 kr. ekstra i måneden (eller noget der omkring) har jeg frit opkald til fastnet telefoner om søndagen, uden nogen mærkelige time regler ol.
Gravatar #14 - piccolo
22. okt. 2003 08:17
#3
det er jo omkring 33 sms'er om dagen... har du ikke fået ømme tommelfingre? :D
Gravatar #15 - Disky
22. okt. 2003 08:20
#12
At forklare tak :)
Gravatar #16 - daeniz
22. okt. 2003 08:23
#11

Den udregning holder da vist ikke i byretten....De 145 kroner er jo inklusive abb. som normalt koster omkring 110 kroner, alt efter selskab.

Det vil sige at månedsprisen reelt bliver 145-110=35

35/30 = 1,15 kr om dagen (ca.) hvilket rundt regnet svarer til 10 minutters telefoni per dag.

Så snakker man meget om aftenen (kone, kæreste etc. med hang til telefonfnidder) kan det godt betale sig.

Om man så gider have noget med Telia at gøre af forskellige årsager er så en anden snak, men tilbuddet er billigt nok.
Gravatar #17 - MooN
22. okt. 2003 08:25
#3 damn da, det var da lige en del.. Dine fingre må da være tyndslitte..
Gravatar #18 - Grede
22. okt. 2003 08:47
#7
kender flere som der har stofanet, de virker for det meste hele tiden, der kan være lidt fnidder med signal, men der har også forgået gravearbejde derude igennem det sidste år, og det er sgu ret tit af folkene derude graver kabler over.
Men med mit kendskab til stofanet så kan du da altid går ind og se hvor mange mb du har brugt og flexrate er faktureret 3 måneder bagud og Flatrate er 3 måneder forud.. så hvorfor du ikke kan forstå dine regninger det er mig en gåde... har du haft ringet til dem ?!? eller sendt dem en mail for få en forklaring på det..
Gravatar #19 - Wolly
22. okt. 2003 09:02
# 12

Nu er det ikke for at starte en flamewar, men hvis det er så billigt, hvem tror du så det er der betaler. Jeg gætter på alle de uvidende personer, der bliver logget ind i jeres "network marketing" som efter jeres menig er fremtiden for enhver virksomhed. Efter de er blevet overbevist om genialiteten i produktet, skal de blot betale 5000 kroner, for at få lov til at sælge det geniale produkt. Pengene bliver derefter fordelt efter en nøgle, der mest ligner noget fra et pyramidespil!

Sorry, men jeg vil absolut ikke have noget som helst, med jeres typer virksomheder at gøre!!!
Gravatar #20 - Apache
22. okt. 2003 09:08
1000 sms'er om måneden er da ingen ting... :) min ekskæreste sendte sådan ca. 10.000 på 1½ måned :D det er sygt hehe
Gravatar #21 - Grilleren-|
22. okt. 2003 09:10
telia xpress ødelægger ungdommen
Gravatar #22 - Ibleif
22. okt. 2003 09:10
lol - ACN er det teleselskab bygget på et af de dejlige pyramideprincipper! - Det er fandme noget der rykker! :D

Man skal betale x antal kroner for at komme med som sælger, og så er det ellers bare med at få flere med i banden!

Tænk jer godt om før I går med i det!

Just my 2 cents!

// Ibleif
Gravatar #23 - saks
22. okt. 2003 09:16
#16
ok fair nok. Havde jeg ikke lige med i beregningen. Så blev det pludselig mere aktuelt - især hvis man har nogle på fastnet man ringer en del til.
Men jeg tror nu alligevel at iptelefoni bliver et hit om 5-10 år. Det er meget billigt at vedligeholde et trådløst net frem for et med kabler i jorden :)
Gravatar #24 - EvilIncu
22. okt. 2003 09:32
Bor i i Frederikssund, så skift ikke til Telia. Har et par bekendte her i byen, der ud over den sædvanlige regnings problematik, oplever flaskehals ved afsending af sms´er (tager nogen gange op til 50 min at sende) samt uhyggelig dårlig dækning.

Personligt vil jeg aldrig skifte til Telia, man hører simplethen for meget dårligt om dem. Så Telmore kan regne med mig :)
Gravatar #25 - EvilIncu
22. okt. 2003 09:33
#21

"telia xpress ødelægger ungdommen"

De unge har da selv valgt det?
Gravatar #26 - Wolly
22. okt. 2003 09:35
# 20

Det er ca. 200 sms'er om dagen!!!! Det er f.. sygt :-)
Gravatar #27 - XorpiZ
22. okt. 2003 10:40
#26

Lad os prøve at regne den færdig engang :D

10.000 / 45 = 222 sms'er om dagen

Hvis vi så siger hun er vågen ~16 timer om dagen

222 / 16 = 13,8 (14).

14 sms'er i timen svarer til at der går ca 4 min mellem hver sms.
Jeg synes umiddelbart det lyder lidt urealistisk, men så igen..man ved jo aldrig :)
Gravatar #28 - DH-Marketing
22. okt. 2003 11:26
Svar til Ibleif

Ja ACN er et kæmpe teleselskab som vokser hurtigere end nogen andre. Pga. at ingen mennesker vil snyde deres kammerater. Måske vil du men jeg vil ihvertfal ikke. Så jeg går ud og giver mine venner og familie en god service som jeg selv har prøvet og godkendt. Danmark er meget ukendt med Network Marketing som du kalder pyramidekoncept men det er verdens stærkeste koncept. USA, Japan og rusland går helt amok med det branche der er omkring 5-10 millioner mennesker i Rusland ud af 150 millioner mennesker der arbejder med den her branche. 30% af alle varer solgt i japan bliver solgt gennem Network Marketing eller som du kalder "pyramidekoncept". Danmark er dog stadig skeptisk overfor network Marketing da det godt kan blive forvekslet med pyramidespil som først blev ulovliggjort i 1999 hvilket kun er 4 år siden hvor i usa det er omtrendt 20 år siden. men det er jo kun til fordel for mig som VED hvad det er og ikke lader min negative side hindre mig i at vide konkret hvad det egentlig er for noget og ta' et ekstra kig. ACN er sveriges 3. største teleselskab og er det mest billige, loyale og sikre firma man kan lægge sin telefonregning i hænderne på.
I finland ringer folk gratis fra mobil til mobil , ACN til ACN. ACN udbyder Friends Call Free i hele europa i alle de 10 lande vi er i, som det eneste firma. Så der er ingen tvivl. det er fandme et kanon firma når man først finder ud af hvad det er. Men grunden til ingen kender til det er pga. vi ikke markedsføre os selv, som de andre gør og prøver at misvise og misinformere kunderne ind i deres selskab. eneste måde at se denne virksomhed på er at møde en repræsentant som mig eller møde en kunde. kunden er dog næppe tilbøjelig overfor at vide noget om selve virksomheden da de bare sagde ja til at spare nogle penge.

Det var bare _mine_ 2 cents...

Mvh
Gravatar #29 - SKPFræser
22. okt. 2003 11:47
#28 gå nu din vej vil ikke være med i din hjernevasker klub
Gravatar #30 - MaxXDk
22. okt. 2003 11:48
#20 - OMFG!!!

#27 - Hvis det er rigtigt med de 222 (ca. 4 pr min.) - så må hun sq da ik have haft et liv udenfor!?
Gravatar #31 - grav
22. okt. 2003 11:55
Det er et tåbeligt tilbud. Dybt uigennemskueligt.
Jeg fatter generelt ikke at Telia stadig har forretningsgrundlag i Danmark. Men de bliver åbenbart ved til TeliaSonera-koncernens egenkapital er væk ...
Gravatar #32 - keldo
22. okt. 2003 13:09
#11
"....5 kr om dagen koster det. Det er det samme som at snakke 35 min HVER ENESTE DAG (efter 18/19.30). Hvor mange har lige brug for at sidde og snakke i timevis hver eneste dag?"

Du er tydeligvis IKKE gift! ;-)
Gravatar #33 - PazO
22. okt. 2003 13:28
Jeg ville ALDRIG skifte til Telia. Da stofanet kom var jeg en af de første der fik det til en dejlig pris. skidtet virkede fint... undtagen i weekenderne hvor der åbenbart aldrig var nogen til at genstarte deres servere... men anyway...
En dag da de havde nok kunder bestemte de sig for at ændre prisen med +50%, samt ændre fast ip til dynamisk ip.
TAK, TELIA STOFANET. TAK.

Derfor ville jeg nok aldrig turde skifte igen da de nok vil ændre prisen når de føler at nok brugere er i deres kløer.
Gravatar #34 - Simm
22. okt. 2003 13:35
#28: Sjovt du lige nævner USA, Japan og Rusland - pyramidekoncepter og vennetjenester... Er det ikke de lande der er hårdest belastet af mafiaen? :D

hehe...bare mine 2 rubler
Gravatar #35 - piccolo
22. okt. 2003 14:15
#28

kom med nogle facts på skrift og vi kan tale om det - som jeg kan forstå på diverse hjemmesider er det ikke andet end lidet skjult network marketing (det pæne ord for pyramidespil).

- i så fald at acn er et teleselskab - hvorfor skal jeg så have en tdc fastnet telefon for at blive oprettet som kunde?

- grunden til at acn ikke reklamerer er vel bare for at undgå at komme i mediernes søgelys?

- hvorfor væver fx www.a-c-n.dk om alt muligt uden egentligt at komme med en konkret salgstale? (det er dårligt skrevet psykologisk pladder der ikke har til anden hensigt at få små-naive folk til at hoppe på limpinden. folk der føler at deres liv ikke er som det burde være og søger hurtig lykke gennem påstået hurtig succes.)

- har du betalt noget for at være "uafhængig repræsentant"?

- hvad koster det så for mig at koble mig op på acn's smarte system? jeg vil ikke være sælger - jeg vil bare have billig telefoni...

og igen... underbyg gerne statements med links, tak :D
Gravatar #36 - Dan
22. okt. 2003 16:33
#6 og #7:
Jeg havde selv problemer med at Telia blev ved med at sende mig regninger (i min mors navn), efter at jeg havde opsagt mit mobilabonnement. Jeg skrev til dem en gang om måneden, at de skulle holde op med at sende regningerne, for jeg ville ikke betale. Efter 6-8 måneder holdte de op med at sende dem...


PS. Hvorfor kan kasserne ikke være indenfor rammerne i Netscape 7?
Gravatar #37 - Kassen
22. okt. 2003 21:45
#35 Jeg vil prøve at bruge min logiske sans til at forklare dine spørgsmål...

ACN er et telefonselskab (har det selv - ret billigt). Jeg er ikke nogen sælger af nogen art, men har da været i kontakt med en for at få ACN som telefon-selskab.

Grunden til at du skal have TDC er jo at det er TDC's net - det er TDC's kabler der ligger i dit hus - ikke ligepludselig ACN's, fordi du skifter til dem. Du skal derfor stadig betale kvartalsafgiften for at i det hele taget at have fastnet telefoni i huset.

Og det med reklamerne - tror du ærligttalt selv på den? Det er efterhånden et gigantisk tele-selskab... Mon ikk en af de mange mange tusinde kunder skulle have noget at gøre med journalistik, eller noget i den retning?? Hvis der i så fald var noget underligt ved situationen skulle de helt sikkert kulegrave sagen!... Desuden når der ikke bliver reklameret, kan de bruge de sparede penge et andet sted - billigere telefoni.... Der er ikk mange kringler i den sag ( Du må gerne se min telefonregning, hvis du ikk tror på priserne )

www.a-c-n.dk ligner en sælgers hjemmeside.... Sig hvad du vil om de sælgere - der er mange måder det kan gøres på... Hans lyder muligvis meget mystisk.

Ja - de har betalt et engangsbeløb på ca. 4000kr for at blive sælgere... Sådan som jeg forstår "pyramidespil" er at du smider en masse penge efter et ukendt mål - lidt hele tiden, i håbet om at få en masse igen på et tidspunkt - uden at have rørt en finger. Her gør sælgerne trods alt et stort stykke arbejde for at komme i snak med folk, og fortælle dem om det billige telefon-selskab ACN. Der er tydeligvis heller ikke mange af Jer der kender til det - syns ikk I rigtig har nogen ordentlig baggrund for at tale ned om det, når I ikke ved mere.

Du kan gratis snakke med enhver sælger, såsom ham tidligere på siden, sikkert oss hr. www.a-c-n.dk, og gratis komme over på ACN - ingen problemos... ( Vores skift har ihvertfald gået 100% uproblematisk... ) Sidder forresten stadig på TDC-adsl samtidigt med ACN - fordi ACN pt. kun ordner telefon-samtaler.

Kan ikke give nogen rigtige links, da det igen ligesom er imod ACN's princip med mund-til-mund metoden.... Derfor har de heller ikk megen reklame på nettet osv.

Håber det stiller svar på langt de fleste spørgsmål om ACN

//Tilfreds ACN telefonkunde
Gravatar #38 - Yssing
23. okt. 2003 07:38
Jeg skal bare ikke ahve noget med Telia at gøre.
Ligger selv pt i noget tovtrækkerri med dem, om hvor vidt jeg skal betale noget eller ej.. og der er også forskellige regninger fra samme måneder... De er sindsyge... brug aldrig telia..
Gravatar #39 - MulleXp
23. okt. 2003 08:37
Det der tilbude er da ikke billigt, da Telia stort set altid sender den sammen regning 2 gang.
Jeg har ikke haft telefon siden jeg flytte, og de mere stadig at jeg skal betalt for abb. selv om jeg har sendt mange opsigelser
Gravatar #40 - DH-Marketing
23. okt. 2003 09:13
Hej Kassen

Det er altid rart at hører fra vores kunder. Jeg har hidtil faktisk ikke hørt nogen negativ omtale om ACN fra kunder der har prøvet det. ACN er selvfølgelig ikke et perfekt teleselskab. Jeg kan sige så meget at da de startede var de faktisk dyrer end TDC, men gennem tiden er det blevet et stort selskab med stort kabital som går kunderne til gode, og pr. 1. nov. kan ACN kunder nyde godt af at tale gratis med hinanden. den eneste udgift er 25 øre i opkaldstakst også kan man ringe så tosset man vil. Så det er jo en dejlig ting. Dem der kalder det pyramide osv. er folk der tror de ved hvad det er. Og måske et eller andet sted er bange pga. de har hørt mange ting osv. Men istedet for at dømme ACN som pyramidekoncept så burde de nok tage et kig på deres egen arbejdsplads istedet. og se hvem der sidder i toppen der. er det dem selv? har de mulighed for at tage chefens stilling uden han bliver afskediget eller fyret? tror jeg næppe...se i Network Marketing er der plads til alle. Da alle har en lige stor chance. uanset om man har været tidligere direktør eller er kassedame.

Men egentlig burde jeg slet ik sidde og skrive her for det får man ikke noget ud af :) det er spild af min tid. som sagt. det er kold markedsføring og det duer bare ikke. da fordomme kommer i vejen istedet for et åbent sind.
Men tak for kommentaren Kassen.
Og til de 4000 deromkring er noget man betaler ja for som sagt du kan heller ikke starte et franchise som McDonalds gratis kan man? det koster omtrendt et par millioner bare for at købe navnet. så det licensen, support fra over 1000 medarbejdere verden rundt som sidder ved kundeservice, ekspandere nye lande for os osv. osv.
Jeg er ikke ude på at presse noget ned over hovedet på folk jeg skrev herinde som en kommentar til Telia og ville bare vise jer at der var noget bedre så i kunne få mere for pengene. take it or leave it.
Som sagt. er det gratis at være kunde og skulle nogen være interesseret i at finde ud af hvordan det kan lade sig gøre at snakke gratis eller tjene ekstra penge i sin fritid på baggrund af liberaliseringen som sker verden over. kan jeg altid komme og give et uforpligtende besøg.

Mvh
Gravatar #41 - Stauning
23. okt. 2003 16:58
Totalt ligegyldigt produkt. For mange begrænsninger.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login