mboost-dp1

Sony Ericsson

MWC: Idou skal tage kampen op med iPhone

- Via Sony Ericsson - , redigeret af johnny_newz

I forbindelse med Mobile World Congress i Barcelona har Sony Ericsson præsenteret en række nye mobiltelefoner, hvor der specielt er en model, som springer i øjnene, den nye Idou.

Navnet er endnu ikke fastlagt, men Idou vil udkomme i andet halvår og vil ifølge SE rykke grænserne for mobil underholdning og visuel kommunikation.

Telefonen minder om iPhonen med en 3,5″ stor berøringsfølsom skærm, men har modsat Apples mobiltelefon et kamera på hele 12,1 megapixel. Der er endnu ikke oplyst særlig mange detaljer om specifikationerne for telefonen, men den vil komme med GPS og Wi-Fi.

Modsat Xperia vil Idou ikke anvende Windows Mobile, men derimod anvende en ny udgave af Symbian, der går under navnet Symbian Foundation.





Gå til bund
Gravatar #1 - ghostface
16. feb. 2009 09:33
Lyder som en super lækker telefon det eneste jeg umiddelbart mangler er Android som dog nok ikke finder vej til den. Mig bekendt er SE ikke med i Android samarbejdet.

For at den skal være en seriøs konkurrent til iphone er de nød til at have noget lign. app store hvilket de kunne have fået fra Android.
Gravatar #2 - lorenzen
16. feb. 2009 09:35
Finder der snart en telefon som ikke skal tage kampen op imod iPhone?
Gravatar #3 - Pernicious
16. feb. 2009 09:36
#1

Taget fra pressemeddelelsen:
Based on what will become the Symbian Foundation operating system, thousands of applications are available online letting you install new applications and download exciting content from PlayNow™ to make the Idou truly yours.

Så det ser ud til de vil lave noget a la App Store.
Gravatar #4 - Giggity
16. feb. 2009 10:17
Noget af det jeg syntes mobil markedet mangler p.t. er synlig innovation. Det eneste jeg jeg har set de sidste par år, er mobiltelefoner der kan noget nær det samme, den ene lidt bedre end den forrige.
Gravatar #5 - Jjensen
16. feb. 2009 10:21
#2
Helt enig, hvorfor skal overskriften være "xx skal tage kampen op mod iPhone" eller "Ny iPhone-killer fra xx". Den burde da nærmere hedde noget ala "Ny smartphone fra SE med et indbygget 12,1 megapixel kamera". Hvis man har lyst til sentationsoverskrifterne, har vi allerede eb.dk og andre.
Gravatar #6 - angrysurmøgstodderasshole
16. feb. 2009 11:26
12 megapixel kamera i en telefon? ... hvorfor? Jeg hader de der devices der vil være alting på een gang, men som så ikke kan nogen af delene særlig godt.
Gravatar #7 - ajust
16. feb. 2009 11:32
#6 Hvad så med de devices der kan alting og gør det godt? Jeg vil umiddelbart gætte på, at kameraet i den telefon er væsentligt bedre, eller i hvert fald mindst på niveau med, et almindeligt point-and-shoot kamera, som flertallet af kameraejerne render rundt med. Selvfølgelig kan det ikke hamle op med et super spejlrefleks kamera, men det forsøger det jo heller ikke.

Dit brugernavn passer vist fint til din kommentar, og det er i det hele taget en tåbelig holdning du har. Med sådan en attitude ville vi godt nok ikke se særlig meget teknologisk fremskridt.
Gravatar #8 - mrtb
16. feb. 2009 11:34
#6 Meget muligt at du hader det - Men nu ved jeg af personlig erfaring at SE laver nogle ganske gode kameraer i deres mobiltelefoner, og endvdere har jeg da personligt ventet på noget i den stil her i længe.. En mobil ala iPhone, bare med et ordentlig kamera.
Gravatar #9 - caffery
16. feb. 2009 11:40
#5, helt enig. Apples produkter figurerer i aaalt for mange nyhedsoverskrifter for andre produkter. Specielt her på newz og på Engadget.
Gravatar #10 - Dijkstra
16. feb. 2009 11:41
#7 Mon dog. De fleste kameraer har en væsentligt større billedchip en dagens mobiler har.
Tilsvarende har de også et bedre objektiv.

Jeg tror pladsen i mobilerne er for begrænset og at mobilproducenterne ikke ønsker at gå på kompromis med det for at få et bedre kamera.

#1 Nemlig. Symbian, pånær Nokia's implementering, er en dødssejler. Og selv Nokia's implementering har jeg ikke alt for meget tiltro til. Android vil være et meget bedre bud.

Personligt vil jeg næppe købe den med et S//E Symbian OS.
Gravatar #11 - illishar
16. feb. 2009 11:51
#8 og #7 Selv i billige point-and-shoot kamera er der som regel noget simpelt optik. (Det er den del der koster) Hvilket jeg endnu ikke har set en telefon med.
Hvad pokker skal man også bruge 12 M pixel til i en telefon? 2M vil kunne give nogle ganske fine hygge-billeder i en god kvalitet (da 2M stadigvæk vil give billeder der skal nedskaleres). 12M er da blot ram-spam.

Jeg mindes at de kamera som vi laver orthofotos med, er på 25 M pixel. 12 M pixel i et almindelig optik-løst ikke-kamera er helt hen i vejret.

Edit: 2M pixel svarer ca. til den kendte 1920x1080. Altså Full HD.
Gravatar #12 - mrtb
16. feb. 2009 12:00
#11 Nu havde 6-8 Mpixel også kunne gøre det for mig, men ud fra hva jeg ved, så er der bare ikke lige nogen der har bestemt sig for at lave det i den her type mobil :)
2 Mpixel er muligvis nok til at tage "hygge" billeder ja - Men som sagt er vi nogen der bruger mobilen som erstatning for kameraet, så man ikke skal bære rundt på 2 apperater, og nu aner jeg absolut intet om hvad der er brugt for at få taget et billede - Jeg bedømmer ene og alene ud fra den kvallitet jeg har set på billeder fra de forskellige mobiltelefoner vs. digitalkameraer, og så også på hvor godt blitzen fungerer.
Gravatar #13 - angrysurmøgstodderasshole
16. feb. 2009 12:12
#7: din holdning til mig personligt kan du tage og pakke ind i brunt papir, og så sætte i en luftballon der flyver langt, langt bort - helt ned til de varme lande, hvor pakken bliver spist af en kamel. Kamelens afføring ligger i den bagende varme sol og bliver senere samlet op af en beduin, der bruger den tørrede bæ som brænde i et bål, hvor han laver sig en dejlig omgang jasminte.

Min Sony-Ericsson telefon har et 2mpixel kamera, og det tager - for et mobilkamera - udmærkede billeder. Jeg er glad for mit mobilkamera, og jeg bruger det ofte! Jeg synes bare ikke det giver mening at man tager den smule data du får fra den ultrakompaktlinse der sidder i et kamera, og så upsample de data til 12mpixel? Det eneste du får ud af det er behandlede data - og du ville faktisk få et langt bedre resultat ud af det hvis de bare lod dine data VÆRE! Så kunne du jo SELV bestemme om de skal køres gennem filtre eller ej.

Det er ikke fremskridt, bare fordi man laver noget nyt - og det er ikke fremskridt, bare fordi der står et større tal på æsken.

Gravatar #14 - angrysurmøgstodderasshole
16. feb. 2009 12:18
#9: ikke på MacNation? ;)
Gravatar #15 - Flemhans
16. feb. 2009 12:25
Det rimer på idio.
Gravatar #16 - caffery
16. feb. 2009 12:32
#14, nææ det ville jo være logisk nok. Nææ denne nyhed blev placeret på main newz :)
Gravatar #17 - lnc12
16. feb. 2009 12:41
Jeg vil godt se dem hamle op med MAC OSX for det gør efter min mening hverken Andorid eller Windows mobil

Men ellers spænde projekt
Gravatar #18 - Zeales
16. feb. 2009 12:54
Fed nyhed... Indtil jeg laeste det var Symbian. Jeg synes godt nok jeg har givet det OS mere end nok chancer. Leder stadig efter en til at erstatte min N95 Black. Bliver nok en Omnia.
Gravatar #19 - Vaya Con Dios
16. feb. 2009 14:10
#18 - Enig. Lækkert design og lækre specs. men hvorfor Symbian når Nokia selv lige har vist de ikke kan bruge det? Omnia??? Hvad med Iphone, HTC HD, Toshiba TG01 (når den kommer ryger min Iphone sgu nok i skraldespanden :-) ...)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login