mboost-dp1

unknown

Musimi har problemer med IP-telefoni

- , redigeret af Pernicious

Brugere af IP-telefoni hos Musimi kan berette, at deres konti er blevet misbrugt til at foretage opkald til Storbritannien og forskellige afrikanske lande.

Musimi har overfor en enkelt bruger indrømmet fejlen og krediteret opkald ikke foretaget af denne.

Der forlyder dog stadig ingen forklaring på Musimis problemer, og de har endnu ikke selv kommenteret på sagen.





Gå til bund
Gravatar #1 - Luhmann
29. dec. 2005 17:35
Læs mere på Musimi's forum:

Debat om misbrug

Musimi's svar
Gravatar #2 - mrpotter
29. dec. 2005 17:37
Tjah. Siden Telio overtog Musimi er det da kun gået ned af bakke. Desværre.
Gravatar #3 - Disky
29. dec. 2005 17:55
#2 Det kan jeg desværre kun give dig helt ret i.

Da jeg fik Cybercity adsl opsagde jeg også omgående mit musimi abo, og fik cybercity telefoni. Det fungerer bare perfekt.
Gravatar #4 - mcm
29. dec. 2005 19:00
#2

Absolut ikke enig!

Der er utroligt mange kunder hos Musimi der stadig ikke har opdaget at det er tænkt som en "geeky" udbyder som ikke har den store service/support som det jo også afspejler sig i deres priser..

Hvis de er så dårlige så er det da utroligt at mange kunder fra andre udbydere ofte hænger ud i forum hos Musimi for at få hjælp!?

Og virker også underligt at de skulle være så elendige og så stadig have den massive tilslutning af kunder de har sig.. :O)
Gravatar #5 - ba67
29. dec. 2005 19:04
Jeg kender ikke til Musimi, men jeg overvejer kraftigt at blive kunde hos telio.dk. De har et rigtig godt tilbud, som lokker en hel del.
Er Telio.dk det samme som Musimi, og har andre problemer med Telio.dk?
Gravatar #6 - Disky
29. dec. 2005 19:05
#4
At mange fra andre udbydere er hos musimi siger INTET om kvalitetn hos musimi. Det siger mere noget om de andre ikke har et forum.

Ja der er kunder hos musimi der har styr på voip teknologien osv. men igen det ændrer IKKE på musimi som firma er på vej ned af bakke.
Gravatar #7 - Deternal
29. dec. 2005 19:05
#4: Word of mouth betyder meget. Det var et super produkt. Så er det gradvist blevet dyrere, mere ustabilt og usikkert.

Forum's besvares iøvrigt primært af andre brugere. Jeg tror endnu ikke jeg har oplevet at få et svar fra musimi staff endnu, og eftersom gratissip forums'ne aldrig kom op at køre (og det vel delvist pga. musimi), er det vel det eneste reelle diskussionsforum for sip på dansk.
Gravatar #8 - mcm
29. dec. 2005 19:13
#6

nej nej .. siger da heller ikke noget om kvaliteten men at påstå at det KUN er gået ned af bakke for Musimi er da noget overskruet!
og det virker meget mystisk du kan sidde og udtale dig om hvordan Musimi virker eller ikke virker udfra du ikke selv har musimi mere og så lige læser overskrifterne?!

Jeg er bruger af Musimi fra før "Jens Davidsen" solgte Musimi og har oplevet lidt af hvert.Syntes på ingen måder det er så slemt som nogle vil gøre det til.

:O)

#7

Dyrere?.. at stige fra 5-7.50kr er da vist ikke værd at brokke sig over når man tænker på hvad du får for pengene kontra andre udbydere..
Ustabilt/usikkert.. Hvad baserer du det udsagn på?
Ganske rigtigt at Musimi for et stykke tid siden oplevede et "crash" efter at kundestrømmen var for stor i forhold til det system de havde overtaget efter den tideligere ejer.
Dette har de da fået rettet op på og Musimi er da stabilt igen.Bare tag et kig i deres forum..
At de er blevet hacket er der intet vildt i og andre udbydere har prøvet det samme..
Gravatar #9 - nielsbuus
29. dec. 2005 19:34
Musimi nossede i det for 1-2 måneder siden og tjenesten var nede/ustabil i flere dage. Der var ingen klartone eller reaktion i min HandyTone. Der blev ikke informeret eller noget som helst. Det var først efter en stribe forumtråde at man reagerede på det og det var sådan noget "ja, vi kan konstatere der er et problem og vi er ved at undersøge det."

Det kan man simpelthen ikke have tillid til. Jeg opsage kontoen og oprettede et nummer hos telsome.dk, som indtil videre har fungeret næsten perfekt.
Gravatar #10 - vinten
29. dec. 2005 22:05
Ja, undskyld mig - men dem af jer der brokker sig forstår jeg simpelhent ikke...

Der har været nogle små problemer med Musimi hen af vejen, men ikke nogen som jeg vil betragte som værende fatale. Der har været en dag eller to hvor skidtet ikke har virket. Nogen har måske forsøgt at få noget support i ny og næ og har ventet på det ...

Men helt ærligt - tag jer lige sammen. Man betaler kr. 7,50 pr. måned for et produkt der virker i verdensklasse. Der skal virkelig være noget ekstraordinært hvis jeg skal flytte min fastnet telefon til en anden IP-udbyder... der er priserne jo væsenlig højere ... og er de virkelig så meget bedre??? (pris kontra kvailitet)
Gravatar #11 - Deternal
29. dec. 2005 23:57
Det største udlæg ifb. med flytning er oprettelse af nyt nr. (100-150 dkk) eller flytning af nummer (300 dkk). På indlandssiden kan de fleste være med. Flere kører uden abonnement, og minutprisen er 0-15 øre for dk fastnet (hvor musimi er i den lavere ende med 8 øre), og de fleste er billigere mht. mobiltakst.

Der hvor der er forskel er udenlandstaksterne som svinger ganske meget, og der er musimi generelt billigst.

Men f.eks. sipdiscount.com er på alle destinationer jeg har checket billigere.

Musimi har for undertegnede været ganske ustabilt siden slutningen af juli. Du har muligvis ikke opdaget det, men jeg er blevet opmærksom på at flere har ringet uden at det er at det er blevet registreret eller jeg har hørt opkaldet selvom jeg var hjemme, også i perioder hvor det ellers skulle køre (og alt andet internet fungerede iøvrigt og musimi hjemmesiden kørte).

Jeg har været kunde siden marts 2004 og har generelt ikke brokket mig. Det provokerede mig at jeg skulle skifte til "ny musimi" når nu det gamle virkede, men blev tvunget da de lukkede telefonsvareren på gammel musimi, jeg havde det ellers fint med ikke at skulle betale abonnement før.

Og var også kækt nok af dem at ændre fakturasystem og så slette de gamle fakturaer fra systemet.

Jeg kigger lidt på jubii-goip og viptel som alternativer ifald mine tests med sipdiscount.com falder heldigt ud.

Så satser jeg på jeg slipper for den arrogance som musimi har lagt for dagen med ingen informationer (selv driftsstatus har været disabled, dvs den sagde alt kørte, men det gjorde det bare ikke). Derudover er det ikke særligt betryggende med de misbrugs ting der sker nu samt deres enorme databaserod hvor opkald blev registreret forkert eller slet ikke, eller som nu hvor jeg skal til at kigge på konto udtog fra før november fordi de lige før juleaften hævede nogle penge, og de har meldt tilbage at det er for en gammel overførsel, og jeg må nok erkende at jeg forventer at konstatere at det ikke er en korrekt hævning.

Kort sagt, de har ødelagt den tillid jeg havde til dem som firma, og de gør /intet/ for at jeg eller andre skal få den tilbage.
Gravatar #12 - araldit
30. dec. 2005 09:12
Musimi virker perfekt efter min mening. Skal man nørde med IP-telefoni, vælg musimi. Vil man bare ringe kan man vælge alt muligt andet. Faktum er bare at 90% af de problemer der opstår, vil opstå hos ALLE udbydere af ip-telefoni, idet det er problemer i hjemmene med Routere og NAT, fejl på internet forbindelsen, Dårlig opsat ATA osv. Resten er for udbyderens regning, men i mine 20 måneder hos musmi, har fejl grundet musimi været ca. 10 dage. Oppetid ~= 98,4 %.

Pris for 20 måneder inkl. abb. og 27 timer fastnet, 5 timer mobil giver en pris på 681 kr. Regn selv på hvad prisen ved TDC ville ha været. Og husk visnummer, telefonsvarer, viderstilling o.m.m. er inkluderet.

Misbruget af musimi konti har jeg heldigvis været sparet, men efter musmis udmelding er det ikke et alvorligt problem, hvad det så end omfatter. Iøvrigt får alle sine penge tilbage igen, hvis der er misbrug.
Gravatar #13 - Sconk1
30. dec. 2005 10:00
Kan det være at de onde folk har prøvet og bruteforce passwords på telefon nummer også har fundet nogen brugbare passwords.

også må jeg jo nok også heller tilslutte mig strømmen af glade kunder :)
--
Sconk
kunde hos musimi siden marts 2003
Gravatar #14 - lerduen
30. dec. 2005 14:02
Det kommer aldrig til at ske for TDC når de går i luften med det.
Gravatar #15 - Deternal
1. jan. 2006 20:06
Jeg skylder at tilføje til min post 11 at jeg har fundet hvor der manglede betaling, og det var en ret gammel betaling. Igen hvis Musimi havde informeret på forhånd havde man i det mindste kunnet tage forholdsregler.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login