mboost-dp1

Microsoft
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
God idé som jeg fint forstår grundlaget for. Men hvorfor får kvindeportalen navnet "Style" der lyder fedt, og vi ska glo på det fesne ord "mand" der bare er generelbetegnelsen for vores køn??
Af det kan man konkludere at kvinder har stil, mens mænd bare er... mænd... *g*
Af det kan man konkludere at kvinder har stil, mens mænd bare er... mænd... *g*
Bare lige for at give et eksempel på Jubiis udulighed: Jeg var skribent på siden for ca. to år siden, og jeg har stadig adgang til portalens admin-system.
#10 NEMLIG!
Hhvorfor har de ikke brugt hjernen og lavet noget, der henvender sig til begge køn? Hvis der er lidt indhold i lortet er det jo ikke umuligt.
Jeg synes...[rant]
Biler - Top Gear eller et relevant magasin
Babes - Pornhub eller da dadaaaa VIRKELIGHEDEN! Nååå nej - de gider ikke snakke, fordi man har for travlt med at ævle om øl, der smager af sommerdug og hvor rummelig en Mazda stationcar er, når man henter øl med måneskinssaft og kommenstrint.
Øl - DEM DRIKKER MAN SGU DA?
hvem fanden er så fesen, at de går nok op i øl til at læse om dem? De skal da bare i hovedet, om de så smager af bjergged og løgsaft er vel ikke noget for en mand at gå op i, jeg vil have en øl, ikke slikke en røgelsespind eller drikke Chanel No. 5.
Mode... Give me a break : Sådan klemmer du dine lade ben ned i et par hyperstramme bukser og stadigvæk har hængerøv, hælder ti liter navfedt i dit garn og ligner en komplet idiot mens du hører musik fra din mobils højttaler.
MSN; Bicurious Metrosexuals, kunne de vel kalde det i stedet.
Great. Ikke at jeg bruger sitet eller kommer til det. Jeg hader idéen i konceptet, for den "moderne mand", som tusindevis af firmaer og reklamefolk vil sælge til os, er er sgu da ikke til at holde ud.
Gider slet ikke kommentere på det faktiske indhold. Det er enormt deprimerende.
Hhvorfor har de ikke brugt hjernen og lavet noget, der henvender sig til begge køn? Hvis der er lidt indhold i lortet er det jo ikke umuligt.
Jeg synes...[rant]
Biler - Top Gear eller et relevant magasin
Babes - Pornhub eller da dadaaaa VIRKELIGHEDEN! Nååå nej - de gider ikke snakke, fordi man har for travlt med at ævle om øl, der smager af sommerdug og hvor rummelig en Mazda stationcar er, når man henter øl med måneskinssaft og kommenstrint.
Øl - DEM DRIKKER MAN SGU DA?
hvem fanden er så fesen, at de går nok op i øl til at læse om dem? De skal da bare i hovedet, om de så smager af bjergged og løgsaft er vel ikke noget for en mand at gå op i, jeg vil have en øl, ikke slikke en røgelsespind eller drikke Chanel No. 5.
Mode... Give me a break : Sådan klemmer du dine lade ben ned i et par hyperstramme bukser og stadigvæk har hængerøv, hælder ti liter navfedt i dit garn og ligner en komplet idiot mens du hører musik fra din mobils højttaler.
MSN; Bicurious Metrosexuals, kunne de vel kalde det i stedet.
Great. Ikke at jeg bruger sitet eller kommer til det. Jeg hader idéen i konceptet, for den "moderne mand", som tusindevis af firmaer og reklamefolk vil sælge til os, er er sgu da ikke til at holde ud.
Gider slet ikke kommentere på det faktiske indhold. Det er enormt deprimerende.
Gad vide, hvornår der er nogen, der laver et site der henvender sig til de forskellige køn - og IKKE TAGER UDGANGSPUNKT I ARKETYPER OG FORDOMME?
Ja, jeg kigger babes.. Men sq ikke som en blandet landhandel sammen med biler og gadgets.
Har aldrig forstået de blade, hvor der er en bilartikel, en halvafklædt kvinde og en overfladisk og hjælpeløs beskrivelse af en gadget på samme side. Jeg har sq ikke lyst til at få jern på, mens jeg læser om en ny håndholdt konsol. Og biler?
Det kan godt være, at mænd interesserer sig mere for bilers teknik end kvinder (som hovedsageligt bemærker farven). Men er det et flertal af mænd, der fletter motorstørrelse, hestekræfter og turboydelse ind i en hverdagssamtale?
Alt ialt er det komplet ude af proportioner... Men på den anden side set, så er der jo også en skræmmende mængde danskere, der læser "Se&Hør"...
Ja, jeg kigger babes.. Men sq ikke som en blandet landhandel sammen med biler og gadgets.
Har aldrig forstået de blade, hvor der er en bilartikel, en halvafklædt kvinde og en overfladisk og hjælpeløs beskrivelse af en gadget på samme side. Jeg har sq ikke lyst til at få jern på, mens jeg læser om en ny håndholdt konsol. Og biler?
Det kan godt være, at mænd interesserer sig mere for bilers teknik end kvinder (som hovedsageligt bemærker farven). Men er det et flertal af mænd, der fletter motorstørrelse, hestekræfter og turboydelse ind i en hverdagssamtale?
Alt ialt er det komplet ude af proportioner... Men på den anden side set, så er der jo også en skræmmende mængde danskere, der læser "Se&Hør"...
Jeg ser ingen grund til hvorfor det skal deles op i Mand og Kvinde...
F.eks. så tror at jeg at der er ligeså mange kvinder der går op i en god bil der gerne må have lidt fart på... men samtidig have en masse andet features... Ligesom mænd sikkert også er friske på at prøve en ny ret til aftensmad.
Hvorfor kan det hele ikke bare holdes samlet?!
Det minder meget om den tråd vi havde for noget tid siden med kvinder der brugte linux.. og deres klub var KUN til kvinder... Jeg kan sQ godt lide at vi har det hele samlet i stedet for at det altid skal være så spredt :S
F.eks. så tror at jeg at der er ligeså mange kvinder der går op i en god bil der gerne må have lidt fart på... men samtidig have en masse andet features... Ligesom mænd sikkert også er friske på at prøve en ny ret til aftensmad.
Hvorfor kan det hele ikke bare holdes samlet?!
Det minder meget om den tråd vi havde for noget tid siden med kvinder der brugte linux.. og deres klub var KUN til kvinder... Jeg kan sQ godt lide at vi har det hele samlet i stedet for at det altid skal være så spredt :S
7 skrev:Er der nogen der bruger MSNs portaler?
Det kan du tro.
Det er jo startsiden på en nyinstalleret windows-maskine. Det er ikke alle, der kan finde ud af at ændre den.
#13 Du sagde det jeg ville have sagt, inden jeg blev irriteret...
#14 Kattepis, parfumeøl, same difference :P
#15 De gængse kønsroller er det store problem i den sammenhæng.
Udover det har mænds opførsel noget at gøre med det her (i hvert fald i kvinde-klub-sammenhænge). For fanden, at der skal være badetider i svømmehaller kun for kvinder, fordi nogle mænd er så fucked, at de ikke kan se en semiafklædt kvinde, uden at miste forstanden, er jo absurd.
Normalt er jeg lidt mere nuanceret end min tidligere post giver udtryk for, men er bare så pisse træt af kønsroller, kropsidealer og så videre, det er en gang bullshit, der bare skal ud af verden. Jeg hylder ikke den klassiske macho, men den klassiske macho er nu en gang bedre end den nye androgyne "mand". Og hvad sker der for kvinder, der skal se sådan og sådan ud? Endnu værre at mænd falder for de idealer og opsøger dem.
Det kan godt være, at de er easy on the eyes, men jeg vil sgu ti gange hellere have en varieret, nuanceret og intelligent samtale end eller anden dåse, der ikke kan en brille andet end at tale om motion og hvor meget hun skal løbe fordi hun fik en salat med olie på. Pleaskaofkpopa arhg!
Sorry, faldt i søvn efter den med salaten, så kedeligt er det!
Vores konstruerede roller er negative og nedbryder dialog, forståelse og ligestilling. Mener jeg.
#14 Kattepis, parfumeøl, same difference :P
#15 De gængse kønsroller er det store problem i den sammenhæng.
Udover det har mænds opførsel noget at gøre med det her (i hvert fald i kvinde-klub-sammenhænge). For fanden, at der skal være badetider i svømmehaller kun for kvinder, fordi nogle mænd er så fucked, at de ikke kan se en semiafklædt kvinde, uden at miste forstanden, er jo absurd.
Normalt er jeg lidt mere nuanceret end min tidligere post giver udtryk for, men er bare så pisse træt af kønsroller, kropsidealer og så videre, det er en gang bullshit, der bare skal ud af verden. Jeg hylder ikke den klassiske macho, men den klassiske macho er nu en gang bedre end den nye androgyne "mand". Og hvad sker der for kvinder, der skal se sådan og sådan ud? Endnu værre at mænd falder for de idealer og opsøger dem.
Det kan godt være, at de er easy on the eyes, men jeg vil sgu ti gange hellere have en varieret, nuanceret og intelligent samtale end eller anden dåse, der ikke kan en brille andet end at tale om motion og hvor meget hun skal løbe fordi hun fik en salat med olie på. Pleaskaofkpopa arhg!
Sorry, faldt i søvn efter den med salaten, så kedeligt er det!
Vores konstruerede roller er negative og nedbryder dialog, forståelse og ligestilling. Mener jeg.
Fedt. Mens menneskernes kønsroller bliver mere og mere opløst, og stereotyperne bliver mindre og mindre stereotypiske, har vi medierne til at holde os i de gamle roller.
Min kæreste er mekaniker. Okay, hun er den eneste mekaniker med BH og farve på øjenvipperne på værkstedet (tror jeg, hun er i hvert fald eneste kvinde), og hun interesserer sig for biler, og synes de er interessante at arbejde med. Skal hun så se på bare damer sammen med os andre? Og bil-blade i hvert fald handler ofte om nye modeller og diverse specifikationer, hvilket ikke interesserer hende. Indhold der er teknisk nok til hende, er for teknisk for de fleste mænd.
Jeg kan da godt lide bare damer, men biler ... det er da bare noget jeg kører i. Ja så er det måske fint nok at blande det sammen med bare damer, men alligevel...
Vi kan begge lide at gå i haven. Skal jeg så ind på Style, og se på modetips? Hvilke overalls passer bedst til havetraktoren?
Næh nej, bare fordi vi begge kan lide havearbejde er der stadig stor forskel. Fx. starter mit havearbejde ofte med at fylde benzin på mine haveredskaber, mens kæresten fedter rundt med sine blomster og krydderurter.
Hvis vi skal se på have-ting på nettet, så er et have-portal jo nok mere interessant end et kvinde-portal, hvor jeg næppe kan finde ud af hvornår jeg skal skifte olien, eller hvor jeg finder en kraftigere klinge til buskryderen.
.
Men okay, ingen af os bruger MSN-portalen. Vi er nok ikke i målgruppen.
Min kæreste er mekaniker. Okay, hun er den eneste mekaniker med BH og farve på øjenvipperne på værkstedet (tror jeg, hun er i hvert fald eneste kvinde), og hun interesserer sig for biler, og synes de er interessante at arbejde med. Skal hun så se på bare damer sammen med os andre? Og bil-blade i hvert fald handler ofte om nye modeller og diverse specifikationer, hvilket ikke interesserer hende. Indhold der er teknisk nok til hende, er for teknisk for de fleste mænd.
Jeg kan da godt lide bare damer, men biler ... det er da bare noget jeg kører i. Ja så er det måske fint nok at blande det sammen med bare damer, men alligevel...
Vi kan begge lide at gå i haven. Skal jeg så ind på Style, og se på modetips? Hvilke overalls passer bedst til havetraktoren?
Næh nej, bare fordi vi begge kan lide havearbejde er der stadig stor forskel. Fx. starter mit havearbejde ofte med at fylde benzin på mine haveredskaber, mens kæresten fedter rundt med sine blomster og krydderurter.
Hvis vi skal se på have-ting på nettet, så er et have-portal jo nok mere interessant end et kvinde-portal, hvor jeg næppe kan finde ud af hvornår jeg skal skifte olien, eller hvor jeg finder en kraftigere klinge til buskryderen.
.
Men okay, ingen af os bruger MSN-portalen. Vi er nok ikke i målgruppen.
#10, #12 & #13
Jeg er helt enig.
Det site kommer lige 10 år for sent. Men det er åbenbart en trend at tro at mænd det er sådan nogle med øl, bil og bøf og kvinder det er sådan nogle med sladder, tasker og hår.
Jeg satme så træt af den diskrimmination der åbenlyst foregår for næsen af mig. Jeg er bøsse - skal jeg så også have min egen portal nu hvor jeg på ingen måde vil sættes i bås med bøf, bil og babes.
Men forfanden da - det er jo kun de der mega store firmaer der tror de har ramt hovedet på sømmet. Carlsberg mener jo også at alle mænd er født i en kuglegrill med en Carlsberg i hånden, grimt metro-slik-hår og ternet løstsiddende skjorte.
Det er satme så kliché efterhånden og jeg brækker mig når firmaer indirekte ønsker at rive forbrugeren i en retning.
Jeg er færdig med TV2 og deres reklamer. Jeg er færdig med åndssvage portaler og jeg er i den grad færdig med syge idealer om hvem firmaer tror de ved jeg er.
Jeg er helt enig.
Det site kommer lige 10 år for sent. Men det er åbenbart en trend at tro at mænd det er sådan nogle med øl, bil og bøf og kvinder det er sådan nogle med sladder, tasker og hår.
Jeg satme så træt af den diskrimmination der åbenlyst foregår for næsen af mig. Jeg er bøsse - skal jeg så også have min egen portal nu hvor jeg på ingen måde vil sættes i bås med bøf, bil og babes.
Men forfanden da - det er jo kun de der mega store firmaer der tror de har ramt hovedet på sømmet. Carlsberg mener jo også at alle mænd er født i en kuglegrill med en Carlsberg i hånden, grimt metro-slik-hår og ternet løstsiddende skjorte.
Det er satme så kliché efterhånden og jeg brækker mig når firmaer indirekte ønsker at rive forbrugeren i en retning.
Jeg er færdig med TV2 og deres reklamer. Jeg er færdig med åndssvage portaler og jeg er i den grad færdig med syge idealer om hvem firmaer tror de ved jeg er.
Interessant, at hovedparten af kommentatorene her er så enige om MSN MAND OG STYLE, når vi på andre punkter er så fantastisk uenige. Endnu mere interessant, at de faktisk har lavet sådan en portal. Måske er vi ikke specielt repræsentative. Hvem ved.
Vi kan jo lave en portal for mennesker - der burde være kompetencer nok til det her.
#20 Hehe, hader også de Carlsberg reklamer, krummer tæer hver gang jeg ser dem. Har heldigvis afskaffet fjernsynet, så det er begrænset, hvor meget jeg bliver udsat for dem. Var desværre i biografen forleden og så Coke Zeros "Break up the way it should be"-reklame. Sigh... Bliver vildt provokeret af det. Hvem identificerer sig selv med sådan noget? 12-årige? Reklamefolk?
Vi kan jo lave en portal for mennesker - der burde være kompetencer nok til det her.
#20 Hehe, hader også de Carlsberg reklamer, krummer tæer hver gang jeg ser dem. Har heldigvis afskaffet fjernsynet, så det er begrænset, hvor meget jeg bliver udsat for dem. Var desværre i biografen forleden og så Coke Zeros "Break up the way it should be"-reklame. Sigh... Bliver vildt provokeret af det. Hvem identificerer sig selv med sådan noget? 12-årige? Reklamefolk?
#20 & #21
Det er rigtigt!
Sjovt... for hvordan det står til mellem mig og min kæreste, og mine drenge venner... Så er det lidt underligt... Der er mange jeg høre som kun drikker øl for at blive stive...
Jeg ELSKER at hygge drikke en øl, og det er skam ikke for at blive stiv.. Jeg savner de gode gamle dage hvor jeg tog en fredags bajer efter skole sammen med kammeraterne. Det var fandeme tider!
Hvad øl angår mellem mig og venner, samt kæreste. Så drikker jeg faktisk mere hyggeøl end hvad de gør. :/
Og hvad sker der lige for cola zero reklamerne?!
Tror ærlig talt at der er flere kvinder der drikker zero (fordi det ikke feder nær så meget som alm cola, og kvinder tænker jo næsten 24-7 om deres vægt)... Hvorfor fanden skal det så kun være mande relateret reklamer?! :S
Det er rigtigt!
Sjovt... for hvordan det står til mellem mig og min kæreste, og mine drenge venner... Så er det lidt underligt... Der er mange jeg høre som kun drikker øl for at blive stive...
Jeg ELSKER at hygge drikke en øl, og det er skam ikke for at blive stiv.. Jeg savner de gode gamle dage hvor jeg tog en fredags bajer efter skole sammen med kammeraterne. Det var fandeme tider!
Hvad øl angår mellem mig og venner, samt kæreste. Så drikker jeg faktisk mere hyggeøl end hvad de gør. :/
Og hvad sker der lige for cola zero reklamerne?!
Tror ærlig talt at der er flere kvinder der drikker zero (fordi det ikke feder nær så meget som alm cola, og kvinder tænker jo næsten 24-7 om deres vægt)... Hvorfor fanden skal det så kun være mande relateret reklamer?! :S
22 skrev:Tror ærlig talt at der er flere kvinder der drikker zero (fordi det ikke feder nær så meget som alm cola, og kvinder tænker jo næsten 24-7 om deres vægt)... Hvorfor fanden skal det så kun være mande relateret reklamer?! :S
Hmm... Måske fordi kvinderne drikker det helt af sig selv, men mændende skal overtales?
Det virker i hvert fald fint her i vores kantine - kvinderne drikker gerne Zero, mens "vi andre" synes det er forkert af den ene eller anden årsag.
#22 Fordi Coca Cola Light havde fået en "feminin"-status, så Coke Zero er sådan set bevidst rettet mod mænd, hvor bizart det end lyder. Men så er vi tilbage ved problemet igen...
Kan ikke lige se problemet med at drikke Light - udover, at det smager af bæ - er det mænd, der har en skrøbelig maskulinitet/seksualitet, der for alt i verden ikke vil have, at nogen tror de er bøsser eller andet, der bliver nødt til at drikke et andet produkt?
Kan ikke lige se problemet med at drikke Light - udover, at det smager af bæ - er det mænd, der har en skrøbelig maskulinitet/seksualitet, der for alt i verden ikke vil have, at nogen tror de er bøsser eller andet, der bliver nødt til at drikke et andet produkt?
[offtopic]
#25: Alle ved da at Pepsi er den eneste rigtige cola! :P
(siger manden der besluttede sig for ikke at drikke sodavand i et halvt år, lol)
[/offtopic]
Det bliver jo bedre og bedre.
Vi skal ikke bare have et socialt netværk for hver eneste tænkelige interessegruppe, men nu også en central nyhedsportal.
Hvad med at lave en portal for nørder?
- MSN Geek
- MSN Hack
Eller dværge, farmere, tandlæger, terrorister ...
#25: Alle ved da at Pepsi er den eneste rigtige cola! :P
(siger manden der besluttede sig for ikke at drikke sodavand i et halvt år, lol)
[/offtopic]
Det bliver jo bedre og bedre.
Vi skal ikke bare have et socialt netværk for hver eneste tænkelige interessegruppe, men nu også en central nyhedsportal.
Hvad med at lave en portal for nørder?
- MSN Geek
- MSN Hack
Eller dværge, farmere, tandlæger, terrorister ...
Fin idé. Mænd og kvinder er forskellige og har forskelige interesser. Det vil dog give mere mening at tilpasse det individet, lige som Google News eller iGoogle
Smart at kalde den msn-mand.... Så har de da en mulighed for at et par"mænd" hopper i...
Ligegyldig hvad MS ( og deres under leverandører ) prøver at sælge til os... har livsstils magasiner, mode, og lækkert hår. intet at gøre med en MAND... Ja der er et par overklasse gays, som for lavet skønheds operationer, bliver udrenset, Læser om øl og vin, Og drikke dyrt kaffe på cafe... Men det gør MÆND ikke..
Direkte manipulerende navn.. Mon ikke antallet af gays stiger støt, de næste mange år...
Ligegyldig hvad MS ( og deres under leverandører ) prøver at sælge til os... har livsstils magasiner, mode, og lækkert hår. intet at gøre med en MAND... Ja der er et par overklasse gays, som for lavet skønheds operationer, bliver udrenset, Læser om øl og vin, Og drikke dyrt kaffe på cafe... Men det gør MÆND ikke..
Direkte manipulerende navn.. Mon ikke antallet af gays stiger støt, de næste mange år...
#13 mfl.
Grunden til at de er så ærketype-opdelt, skyldes vel netop, at det er det som folk vil ha'. At det ikke retter sig mod newz.dk målgruppen er vel hvad det er, men der er jo nok uden tvivl massere af andre som er mellem 15-35 som de får fat på.
Men seriøst.... MSN Mand? The wow starts now? Welcome to the social?
Microsoft trænger til at få penge tilbage fra deres reklamebureau og få sig et nyt. Det eneste de har ramt godt er "Jump in!"
Grunden til at de er så ærketype-opdelt, skyldes vel netop, at det er det som folk vil ha'. At det ikke retter sig mod newz.dk målgruppen er vel hvad det er, men der er jo nok uden tvivl massere af andre som er mellem 15-35 som de får fat på.
Men seriøst.... MSN Mand? The wow starts now? Welcome to the social?
Microsoft trænger til at få penge tilbage fra deres reklamebureau og få sig et nyt. Det eneste de har ramt godt er "Jump in!"
#28
Den kommentar forstod jeg ikke specielt meget af...
#29
Jeg ved godt det er svært at være uenig med dig for 'nogen' må vel ha tænkt sig om før de lancerede taske.msn.com og bilogøf.msn.com
Men så vil jeg istedet for sige at jeg er dybt uenig i den trend de læner sig op af. Det er ikke længere relevant at dele folk op i kønsroller når der browses. Det er noget der hører fortiden til og som ikke længere er ret interessant. Det er selvfølgelig et salgsargument at kunne sige at nu er der altså to sites der kan annonceres på men jeg er ret sikker på at Microsoft ikke har fuldt analysen til dørs.
Jeg ville ha forslået at man selv kunne konfigurere sin egen side - tabula rasa og så trække komponenter ud - fx Dagens Øl eller I-Dont-Give-A-Shit-About-Cars etc.
Det ville måske oven i købet være et fedt koncept istedet for at blive trukket rundt managen af åndssvage diskrimminerende komponenter.
Den kommentar forstod jeg ikke specielt meget af...
#29
Jeg ved godt det er svært at være uenig med dig for 'nogen' må vel ha tænkt sig om før de lancerede taske.msn.com og bilogøf.msn.com
Men så vil jeg istedet for sige at jeg er dybt uenig i den trend de læner sig op af. Det er ikke længere relevant at dele folk op i kønsroller når der browses. Det er noget der hører fortiden til og som ikke længere er ret interessant. Det er selvfølgelig et salgsargument at kunne sige at nu er der altså to sites der kan annonceres på men jeg er ret sikker på at Microsoft ikke har fuldt analysen til dørs.
Jeg ville ha forslået at man selv kunne konfigurere sin egen side - tabula rasa og så trække komponenter ud - fx Dagens Øl eller I-Dont-Give-A-Shit-About-Cars etc.
Det ville måske oven i købet være et fedt koncept istedet for at blive trukket rundt managen af åndssvage diskrimminerende komponenter.
#30
Hvorfor er det ikke relevant? Når der er deciderede ting som mænd interesserer sig for, og deciderede ting som kvinder interesserer sig for, hvorfor skulle man som firma ikke segmentere og målrette derefter? Alt andet giver jo ingen mening.
Det er ting som hører fortiden til? Jeg synes ærligt talt at du skulle prøve at komme uden for din osteklokke. Kig på alle de magasiner der står i kiosken: Euroman, eurowoman, cosmopolitan, gear, M!, FHM og listen fortsætter.
Så er der online-exclusive connery.dk og sikkert også mange andre.
Du er jo øjensynligt slet ikke i nærheden af deres målgruppe.
Hvorfor er det ikke relevant? Når der er deciderede ting som mænd interesserer sig for, og deciderede ting som kvinder interesserer sig for, hvorfor skulle man som firma ikke segmentere og målrette derefter? Alt andet giver jo ingen mening.
Det er ting som hører fortiden til? Jeg synes ærligt talt at du skulle prøve at komme uden for din osteklokke. Kig på alle de magasiner der står i kiosken: Euroman, eurowoman, cosmopolitan, gear, M!, FHM og listen fortsætter.
Så er der online-exclusive connery.dk og sikkert også mange andre.
Du er jo øjensynligt slet ikke i nærheden af deres målgruppe.
#28, så først brokker du dig over at Microsoft forsøger at definere hvad en mand er og hvilke interesser han har - og bagefter begår du selv præcis dem samme fejltagelse og definerer (i en nedladende tone) hvad en "gay" er.
Jeg har svært ved at se forskel på dig og Microsoft.
Jeg har svært ved at se forskel på dig og Microsoft.
#31 Hvorfor er der deciderede ting som mænd og kvinder interesserer sig for? Hvorfor er der "mande- og kvindefag"?
Er det biologi eller magi, eller hvad er det? Eller er det noget du får tævet ind i hovedet hele dit liv, blandt andet af nogle af de magasiner, du nævner?
Tror det er dig, der skal ud af osteklokken.
Er det biologi eller magi, eller hvad er det? Eller er det noget du får tævet ind i hovedet hele dit liv, blandt andet af nogle af de magasiner, du nævner?
Tror det er dig, der skal ud af osteklokken.
#31
Præcis! jeg er ikke i deres øjenhøjde.
Nu kan man så sige at internettet i høj grad, og med den klassiske web2-platform lægger op til en mere kreativ ramme end den vi kender fra magasinerne. Derfor kan jeg heller ikke helt se ideen i at ARENA skal være meddesigner på det her projekt.
Og igen: jeg forstår ikke hvorfor man skal splittes i målgrupper! Det er ganske fair at magasiner gør det men hvis du, som du selv siger så ganske rammende, kigger på kioskhylden så er der et hav af magasiner som dækker præcis dit behov. Her får du to, jeg gentager, to muligheder: MSN Gal og MSN Boy og vassago! Hvis du er mand så elsker du nok øl og babes og hvis du er kvinde kan du nok godt li noget med hår og stiletter.
Der er større udvalg i en DSB-kiosk end det MSN desker op med. Og det er her min reference til web2 og komponer-din-egen-side kommer frem: jeg vil skide på konsroller og jeg vil selv definere mit indhold nu hvor det er en mulighed...
Præcis! jeg er ikke i deres øjenhøjde.
Nu kan man så sige at internettet i høj grad, og med den klassiske web2-platform lægger op til en mere kreativ ramme end den vi kender fra magasinerne. Derfor kan jeg heller ikke helt se ideen i at ARENA skal være meddesigner på det her projekt.
Og igen: jeg forstår ikke hvorfor man skal splittes i målgrupper! Det er ganske fair at magasiner gør det men hvis du, som du selv siger så ganske rammende, kigger på kioskhylden så er der et hav af magasiner som dækker præcis dit behov. Her får du to, jeg gentager, to muligheder: MSN Gal og MSN Boy og vassago! Hvis du er mand så elsker du nok øl og babes og hvis du er kvinde kan du nok godt li noget med hår og stiletter.
Der er større udvalg i en DSB-kiosk end det MSN desker op med. Og det er her min reference til web2 og komponer-din-egen-side kommer frem: jeg vil skide på konsroller og jeg vil selv definere mit indhold nu hvor det er en mulighed...
Okay!
Editknappen laggede og gemte aldrig mit modificerede indlæg.
En modificeret version af #34 følger:
#31
Præcis! jeg er ikke i deres øjenhøjde.
Nu kan man så sige at internettet i høj grad, og med den klassiske web2-platform lægger op til en mere kreativ ramme end den vi kender fra magasinerne. Derfor kan jeg heller ikke helt se ideen i at ARENA og diverse skal være meddesigner på det her projekt. De er fra den trykte verden og det her er altså et andet univers.
Og igen: jeg forstår ikke hvorfor man skal splittes i målgrupper!? Det er ganske fair at magasiner gør det - de har lidt sværer ved at tilpasse sig når nu bladet er trykt. Men hvis du, som du selv siger så ganske rammende, kigger på kioskhylden så er der et hav af magasiner som dækker præcis dit behov. Du kan købe Vi Med Hund, Os Med Dårlig Bil eller de der åndssvage blade som fx Psykologi etc.
Her hos MSN får du to, jeg gentager, to muligheder: MSN Gal og MSN Boy og vassago! (og af en onlineversion at være der er to sider altså ikke ret meget faktisk): Hvis du er mand så elsker du nok øl og babes og hvis du er kvinde kan du nok godt li noget med hår og stiletter.
Der er altså større udvalg i en DSB-kiosk end det MSN desker op med. Og det er her min reference til web2 og komponer-din-egen-side kommer frem: jeg vil skide på konsroller og analyser af hvad en mand og en kvinde er. Jeg vil selv definere og bygge mit indhold nu hvor det rent faktisk er en mulighed - ajax-what-so-ever... lidt lissom facebook måske.
Microsoft kan seriøst ikke mene at den her lille tackling (af dem selv) har hjulpet og rykket ret langt! For ti år siden var det måske sjovt at lave en mand-og-kvinde-side men vi er da nået et lille stykke længere...
Editknappen laggede og gemte aldrig mit modificerede indlæg.
En modificeret version af #34 følger:
#31
Præcis! jeg er ikke i deres øjenhøjde.
Nu kan man så sige at internettet i høj grad, og med den klassiske web2-platform lægger op til en mere kreativ ramme end den vi kender fra magasinerne. Derfor kan jeg heller ikke helt se ideen i at ARENA og diverse skal være meddesigner på det her projekt. De er fra den trykte verden og det her er altså et andet univers.
Og igen: jeg forstår ikke hvorfor man skal splittes i målgrupper!? Det er ganske fair at magasiner gør det - de har lidt sværer ved at tilpasse sig når nu bladet er trykt. Men hvis du, som du selv siger så ganske rammende, kigger på kioskhylden så er der et hav af magasiner som dækker præcis dit behov. Du kan købe Vi Med Hund, Os Med Dårlig Bil eller de der åndssvage blade som fx Psykologi etc.
Her hos MSN får du to, jeg gentager, to muligheder: MSN Gal og MSN Boy og vassago! (og af en onlineversion at være der er to sider altså ikke ret meget faktisk): Hvis du er mand så elsker du nok øl og babes og hvis du er kvinde kan du nok godt li noget med hår og stiletter.
Der er altså større udvalg i en DSB-kiosk end det MSN desker op med. Og det er her min reference til web2 og komponer-din-egen-side kommer frem: jeg vil skide på konsroller og analyser af hvad en mand og en kvinde er. Jeg vil selv definere og bygge mit indhold nu hvor det rent faktisk er en mulighed - ajax-what-so-ever... lidt lissom facebook måske.
Microsoft kan seriøst ikke mene at den her lille tackling (af dem selv) har hjulpet og rykket ret langt! For ti år siden var det måske sjovt at lave en mand-og-kvinde-side men vi er da nået et lille stykke længere...
7 skrev:Er der nogen der bruger MSNs portaler?
Min mor gør. Hun sender mig konstant lamme videoer af søde dyr fra msn brrr.
Har intet imod MSN og hvad de vælger at gøre. Der skal nok være masser der bruger det.
Men det som undrer mig, er at sådn en nyhed lander på Newz.dk, som jo absolut ikke er i sidernes målgruppe!
Men det som undrer mig, er at sådn en nyhed lander på Newz.dk, som jo absolut ikke er i sidernes målgruppe!
#33 Tanghaar
Fordi samfundet nu engang er bygget op på den måde. Det afhænger bl.a. af både af de samfundsnormer som man er opvokset under. Undersøgelser har påvist at kvinder reagerede markant anderledes (mere omsorgsfuldt) end mænd da de så billeder af børn. Om det så skyldes samfundet eller biologiske forskelle ved jeg ikke. Men udover den samfundsmæssige kontekst ER der jo også utvivlsomt biologiske forskelle der gør sig gældende.
Mener du at det er rent tilfælde at der år efter år, er studie-linjer med en rollefordeling på 90/10 til hhv. det ene og det andet køn. (eg. Psykologi og Datalogi)
#35 Kian
Klassiske web2.0 platform?! Du får det til at lyde som om at alt _skal_ være opbygget derefter, og at den er flere år gammel.
Ideen i at Arena vil være meddesigner skyldes at de netop vil overføre deres ekspertise de har fra den trykte verden til den virtuelle.
Jeg kan følge eksemplet i at have en "sammensæt-din-egen" side. Den giver også god medning, for så er artikler mm. altid efter ens egen interesse.
Men de gider jo helt åbenlyst ikke at målrette sig efter dine interesser, men appellerer til mænd mellem 15-35 af den type som læser Arena og alle de andre lign. blade.
udvalget i DSB-kiosken er da ligeså begræsnet. M! handler kun om babes og score en eller anden bil, Os-med-dårlig-bilsmag målretter sig efter dem som kommer í bukserne af at se den nyeste BMW. De to magasiner begrænser sig i deres målgruppe, og skal du have noget der handler om Psykologi, skal du have et helt andet magasin. På samme måde, skal du ind på en helt anden hjemmeside for at finde ting som ikke er på MSN Mand eller MSN Style. Finder du alt hvad du søger på forsiden af newz?
Fordi samfundet nu engang er bygget op på den måde. Det afhænger bl.a. af både af de samfundsnormer som man er opvokset under. Undersøgelser har påvist at kvinder reagerede markant anderledes (mere omsorgsfuldt) end mænd da de så billeder af børn. Om det så skyldes samfundet eller biologiske forskelle ved jeg ikke. Men udover den samfundsmæssige kontekst ER der jo også utvivlsomt biologiske forskelle der gør sig gældende.
Mener du at det er rent tilfælde at der år efter år, er studie-linjer med en rollefordeling på 90/10 til hhv. det ene og det andet køn. (eg. Psykologi og Datalogi)
#35 Kian
Klassiske web2.0 platform?! Du får det til at lyde som om at alt _skal_ være opbygget derefter, og at den er flere år gammel.
Ideen i at Arena vil være meddesigner skyldes at de netop vil overføre deres ekspertise de har fra den trykte verden til den virtuelle.
Jeg kan følge eksemplet i at have en "sammensæt-din-egen" side. Den giver også god medning, for så er artikler mm. altid efter ens egen interesse.
Men de gider jo helt åbenlyst ikke at målrette sig efter dine interesser, men appellerer til mænd mellem 15-35 af den type som læser Arena og alle de andre lign. blade.
udvalget i DSB-kiosken er da ligeså begræsnet. M! handler kun om babes og score en eller anden bil, Os-med-dårlig-bilsmag målretter sig efter dem som kommer í bukserne af at se den nyeste BMW. De to magasiner begrænser sig i deres målgruppe, og skal du have noget der handler om Psykologi, skal du have et helt andet magasin. På samme måde, skal du ind på en helt anden hjemmeside for at finde ting som ikke er på MSN Mand eller MSN Style. Finder du alt hvad du søger på forsiden af newz?
#38
altså med ordet klassisk er det jo ikke fordi jeg vil referere til at alt skal opbygges efter web2 - nærmere at man faktisk her kunne bruge nogle af de funktioner web2 er kendt for at bidrage med. Og det mener jeg stadig. Web2 er jo i princippet også flere år gammel - der var bare ingen der vidste den var der ligesom podcasting også er en sammensmeltning af to kendte teknologier der har eksisteret i lang tid. Men det er en anden debat.
Og ja! de gider helt åbenlyst ikke mine ide - det har jeg skam bemærket. Og du har da ret i at det istedet må være med reference til Arenas og Cosompolitians design og målgruppe. Og igen: det er her min anke ligger, for hvorfor skal vi blive ved med at se på disse fasttømrede ideer om hvordan verden udenfor er skruet sammen når nu MSN bevæger sig på et medie hvor de kunne take-it-to-the-next-place der så ville være en hjemmekonfigureret version. En mulighed de trykte blade ikke har. Det er da en fordel på MSN at de bevæger sig på et så dynamisk medie som internettet nu er - hvorfor dævlon så ikke udnytte det istedet for to statiske opdelinger af mennesket udlukkende ved at kigge på hvad der er mellem benene på dem(?)
Altså bladende i DSB-kiosken er da væsentligt mere differentieret end MSN Mand og MSN Style. Jeg kan købe GayTimes i kiosken når jeg mellemlander mod København fra Aarhus, jeg kan også købe Os-Der-Spiller-Golf eller Os-Med-Hund og hvis jeg er nørdt til grafik kan jeg købe blade om fedeste design i Illustrator eller jeg kan købe Alt om Data hvis jeg vil; eller Psykologi osv - der er da en væsentlig adspredelse i forhold til at skulle kigge på Arena vs Cosmopolitian som jo praktisk talt er det MSN laver en copy/paste af.
Og som du selv siger skal jeg ind på en helt anden side hvis jeg vil udover kanten. Men hvorfor ikke lave en mix-up (måske med nogle standardskabeloner), så jeg helt grundlæggende ikke skal shuffle mellem MSN Mand og MSN Style hvis jeg er interesseret i nyheder på kryds? Og jeg spørger igen: hvorfor ikke lave objekter jeg bare kan trække ind på tom side - fx en nyhedsboks med Gay-News og så en med Gossip, så lidt Cars og måske Sidste Nye Kuglegrill og så lidt lir for øjnene hvor Dagens Gay splashes og kan hentes som wallpaper... så har jeg min personlige side og så var der rent faktisk gode chancer for at alle kunne få hvad de ville og bruge sitet- selv dem der ville være i kikkerten for MSN Mand og MSN Style kunne være med....
altså med ordet klassisk er det jo ikke fordi jeg vil referere til at alt skal opbygges efter web2 - nærmere at man faktisk her kunne bruge nogle af de funktioner web2 er kendt for at bidrage med. Og det mener jeg stadig. Web2 er jo i princippet også flere år gammel - der var bare ingen der vidste den var der ligesom podcasting også er en sammensmeltning af to kendte teknologier der har eksisteret i lang tid. Men det er en anden debat.
Og ja! de gider helt åbenlyst ikke mine ide - det har jeg skam bemærket. Og du har da ret i at det istedet må være med reference til Arenas og Cosompolitians design og målgruppe. Og igen: det er her min anke ligger, for hvorfor skal vi blive ved med at se på disse fasttømrede ideer om hvordan verden udenfor er skruet sammen når nu MSN bevæger sig på et medie hvor de kunne take-it-to-the-next-place der så ville være en hjemmekonfigureret version. En mulighed de trykte blade ikke har. Det er da en fordel på MSN at de bevæger sig på et så dynamisk medie som internettet nu er - hvorfor dævlon så ikke udnytte det istedet for to statiske opdelinger af mennesket udlukkende ved at kigge på hvad der er mellem benene på dem(?)
Altså bladende i DSB-kiosken er da væsentligt mere differentieret end MSN Mand og MSN Style. Jeg kan købe GayTimes i kiosken når jeg mellemlander mod København fra Aarhus, jeg kan også købe Os-Der-Spiller-Golf eller Os-Med-Hund og hvis jeg er nørdt til grafik kan jeg købe blade om fedeste design i Illustrator eller jeg kan købe Alt om Data hvis jeg vil; eller Psykologi osv - der er da en væsentlig adspredelse i forhold til at skulle kigge på Arena vs Cosmopolitian som jo praktisk talt er det MSN laver en copy/paste af.
Og som du selv siger skal jeg ind på en helt anden side hvis jeg vil udover kanten. Men hvorfor ikke lave en mix-up (måske med nogle standardskabeloner), så jeg helt grundlæggende ikke skal shuffle mellem MSN Mand og MSN Style hvis jeg er interesseret i nyheder på kryds? Og jeg spørger igen: hvorfor ikke lave objekter jeg bare kan trække ind på tom side - fx en nyhedsboks med Gay-News og så en med Gossip, så lidt Cars og måske Sidste Nye Kuglegrill og så lidt lir for øjnene hvor Dagens Gay splashes og kan hentes som wallpaper... så har jeg min personlige side og så var der rent faktisk gode chancer for at alle kunne få hvad de ville og bruge sitet- selv dem der ville være i kikkerten for MSN Mand og MSN Style kunne være med....
#39 Kian
Internettet er din DSB-kiosk. msn.dk er din DSB-kiosk.
MSN Mand og MSN Style er blade i den kiosk, de målretter sig imod en bestemt målgruppe. Den målgruppe er hverken dig eller mig, eller (antagelse) 90% af newz.dk.
Dækker live.com og iGoogle ikke dit behov for at have en side med personligt målrettet indhold?
Internettet er din DSB-kiosk. msn.dk er din DSB-kiosk.
MSN Mand og MSN Style er blade i den kiosk, de målretter sig imod en bestemt målgruppe. Den målgruppe er hverken dig eller mig, eller (antagelse) 90% af newz.dk.
Dækker live.com og iGoogle ikke dit behov for at have en side med personligt målrettet indhold?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.