mboost-dp1

MSI

MSI for tidligt ude med aprilsnar

- Via Vr-zone - , redigeret af Pernicious

Computerhardware-producenten MSI har i en mail til deres forum-brugere skrevet, at de med en driveropdatering har aktiveret RTFM-chippen i deres hardware. RTFM står for Re-Turn inFormation to Manufacturer chip og skulle sende information tilbage til MSI om, hvorvidt brugeren har læst manualen, før de ringer til deres support.

Grunden til dette er fordi, MSI’s supportere er trætte af at skulle svare på de samme spørgsmål igen og igen, bare fordi deres kunder ikke gider bruge tid på at slå det op i manualen.

MSI skrev:
The MSI-forum and MSI-support team are fed-up with explaining you what can be found in the manual.
I mean, come on, how hard is it to read a manual?

Det viste sig dog at være en for tidlig aprilsnar. De fleste newz.dk-brugere vil nok vide, at RTFM er den kendte forkortelse for Read The Fucking Manual. MSI har på deres forum skrevet en undskyldning, hvor de også skrev, at de ikke regnede med, at folk hoppede på den åbenlyse løgn.

MSI skrev:
Just think, how would a chip check if you read manuals?

I stedet for at vente til den 1. april med at offentliggøre den nye “funktion”, blev den offentliggjort allerede den 26. marts.





Gå til bund
Gravatar #1 - webwarp
30. mar. 2010 09:24
Ikke engang sjov som aprilsnar, men det er så vel fair nok.. Men det er godt nok kvaje-kage at lave den udenfor sæson :p

Det' en åmmer.
Gravatar #2 - eviscerator
30. mar. 2010 09:38
Jeg synes nu det er meget sjovt...men det er næsten mere sjovt (læs: tragikomisk) at nogle åbenbart har taget spøgen alvorligt... så skulle man måske overveje at bruge kugleramme og så glemme alt om ting der er opfundet inden for de sidste 50 år..
Gravatar #3 - AoOs
30. mar. 2010 09:48
Haha, det er sgu da ret sjovt :D

Fedt de ikke er så pernitne med at folk farer i flint.

Skønni 1
Gravatar #4 - zin
30. mar. 2010 10:03
Just think, how would a chip check if you read manuals?

... Man kunne vel lave en eller anden form for nanochip, som laver bekræftelse af at en side har været åbent i x antal sekunder (lysfølsom) i manualen, som så via noget trådløs teknologi fortæller en chip på PC'en at siden er læst (åben i mere end x antal sekunder, men færre end y).

Husk: INTET er umuligt! :D
Gravatar #5 - Shorts
30. mar. 2010 10:16
ZiN (4) skrev:
... Man kunne vel lave en eller anden form for nanochip, som laver bekræftelse af at en side har været åbent i x antal sekunder (lysfølsom) i manualen, som så via noget trådløs teknologi fortæller en chip på PC'en at siden er læst (åben i mere end x antal sekunder, men færre end y).

Husk: INTET er umuligt! :D



Intet er umuligt, men meget er usandsynligt :)
Gravatar #6 - T-Hawk
30. mar. 2010 10:16
Udemærket joke, bare ærgeligt de ikke kunne vente.

De fleste newz.dk-brugere vil nok vide, at RTFM er den kendte forkortelse for Read The Fucking Manual.

RTFM kan nu også (i den mere pæne udgave) stå for Read the Fine Manual
Gravatar #7 - HerrMansen
30. mar. 2010 10:36
Nu har jeg haft en del MSI produkter i sin tid og det plejer sgu aldrig være de problemer de kan "hjælpe med" i manualen som sker på vores maskiner. Men underholdende aprilsnar nonetheless.
Gravatar #8 - Billy Blaze
30. mar. 2010 10:44
En PR katastrofe for MSI.

For det første er det direkte latterligt at lave en aprilsnar i marts. Allerede der burde der være en som sagde, hov lad os lige vente. Derudover valgte man at sende mailen rundt til samtlige personer som er skrevet op på deres mail liste. Den mail liste er normalt forbeholdt lidt vigtigere ting, så jo klart at folk får kaffen galt i halsen. Det er heller ikke alle som er lige glade for at få alverdens ligegyldige emails. Emailen var også skrevet i en mindre sober tone. Der var også en del som ikke helt forstod det, da de ikke har engelsk som modersprog. f.eks. kunne man jo godt komme til at tro at det var noget software som blev installeret. Der var også en del som troede at emailen var en officiel MSI email, altså fra selve firmaet.

Derudover blev folk svinet til af moderatorerne som havde skrevet emailen, da de skrev på forummet. En del blev faktisk på komisk vis bannet fra siden. Samtidig er det en noget tynd undskyldning, hvor man stadig sviner folk til. Faktisk undskylder de ikke for at have sendt emailen rundt, men de undskylder for at "folk er for "dumme" til at forstå joken" og så beskylder de folk for at "dræbe" en 10 år gammel tradition.

Ikke særlig fedt at blive svinet til som kunde, fordi et uofficielt MSI support forum har lavet en brøler og ikke tør stå ved den og sige undskyld.

Jeg fik ikke selv emailen, men jeg er en af de forbrugere som ikke ligefrem synes det er fedt at blive svinet af et firma til fordi man ikke forstår en joke(selvom jeg nu godt forstod den RTFM joke, men sådan mere generelt set).
Gravatar #9 - TrolleRolle
30. mar. 2010 11:02
Da jeg fik mailen var jeg straks klar over at det måtte være en joke. Men det var godt nok samtidig en af de mærkeligste mails jeg nogensinde har fået, så jeg var egentlig i tvivl om MSI måske var blevet hacket.

Sproget var det typiske asiatiske engelsk som gjorde det meget svært at forstå hvorfor de dog havde tænkt sig at sende sådan en dårlig besked ud, og så endda på det forkerte tidspunkt. En ting var sikkert... det var bare overhovedet ikke sjovt.

Det er dog ikke den første mystiske mail fra MSIs forum, for de har tidligere spurgt samtlige brugere om hvilket logo man synes ville være pænest på siden og andre komplet irrelevante ting.


Som #8 skriver så fortsatte stilen rigtig skidt i "undskyldningen", hvor jeg tænkte "Sikke da en sviner... det var sgu da jeres egen fejl."

Det hele virker som om forummet og mailing liste drives af nogle 17årige knejtrøve.

Man burde jo melde sig fra, men jeg synes nu efterhånden at de er ret morsomme at få mail fra :-D

Gravatar #10 - Loke76
30. mar. 2010 11:34
Captain Awesome (8) skrev:
En PR katastrofe for MSI.

For det første er det direkte latterligt at lave en aprilsnar i marts. Allerede der burde der være en som sagde, hov lad os lige vente. Derudover valgte man at sende mailen rundt til samtlige personer som er skrevet op på deres mail liste. Den mail liste er normalt forbeholdt lidt vigtigere ting, så jo klart at folk får kaffen galt i halsen. Det er heller ikke alle som er lige glade for at få alverdens ligegyldige emails. Emailen var også skrevet i en mindre sober tone. Der var også en del som ikke helt forstod det, da de ikke har engelsk som modersprog. f.eks. kunne man jo godt komme til at tro at det var noget software som blev installeret. Der var også en del som troede at emailen var en officiel MSI email, altså fra selve firmaet.

Derudover blev folk svinet til af moderatorerne som havde skrevet emailen, da de skrev på forummet. En del blev faktisk på komisk vis bannet fra siden. Samtidig er det en noget tynd undskyldning, hvor man stadig sviner folk til. Faktisk undskylder de ikke for at have sendt emailen rundt, men de undskylder for at "folk er for "dumme" til at forstå joken" og så beskylder de folk for at "dræbe" en 10 år gammel tradition.

Ikke særlig fedt at blive svinet til som kunde, fordi et uofficielt MSI support forum har lavet en brøler og ikke tør stå ved den og sige undskyld.

Jeg fik ikke selv emailen, men jeg er en af de forbrugere som ikke ligefrem synes det er fedt at blive svinet af et firma til fordi man ikke forstår en joke(selvom jeg nu godt forstod den RTFM joke, men sådan mere generelt set).


Det må være hårdt at gå i størrelse 2 sko.. Dårlig PR min bare. Selv i DK skriver vi om det, og de fleste mennesker idag har rent faktisk denne lille vidunderlige ting der hedder humor..

There is no such thing as bad publicity
Gravatar #11 - Billy Blaze
30. mar. 2010 11:43
#10

Du behøver ikke at citere hele indlægget, det er spild af plads. Der er ingen universel formel for humor og selvom jeg godt kan se det sjove i emailen, så kan jeg også godt se det ufede ved den. Ikke ligefrem fedt for dem som ikke lige fattede RTFM joken. Derudover er der ikke noget værre end at blive svinet til af et firma. Jeg synes nu også at det er en anelse malplaceret at lave aprilsnar i marts.

Det er vist også mere eller mindre en myte at der ikke findes dårlig PR. Det er vist kun uvidende personer som tror på det(måske fordi det lyder fedt og kan koges ned til en linje?).

Du undervurderer også forbrugerne hvis du ikke tror at sådan noget har en indflydelse på folk. Der er en del som, hvis de står og skal vælge mellem flere produkter, vælger det firma som de har størst tiltro til og føler sig bedst behandlet af. Det er helt ligesom support. Hvis du har fået god support bliver du ofte hængende ved det firma og lige omvendt ved dårlig support.

Der er en del som undervurderer lige netop det og det er en skam!
Gravatar #12 - Billy Blaze
30. mar. 2010 11:49
Det er nu heller ikke fordi jeg tror at det vil have helt vildt meget betydning for MSI, men sådanne sager er bare dumme og unødvendige. Hvis man nu senere laver flere fejl er det sådan noget som stabler sig op og det er bare så dumt at skabe et problem ud af ingenting. De kan jo ikke takke andre end dem selv og jeg vil vædde med at de gerne havde været det foruden.
Gravatar #13 - nezz_dk
30. mar. 2010 12:21
Jeg kan forestille mig de får travlt på support telefonen den 1. april.

der er nok en del der pludseligt har fået et uforklareligt problem med deres maskine :-)
Gravatar #14 - Marci
30. mar. 2010 12:25
Synes nu den er lidt herlig, den her sag. Må indrømme de var liiige lovlig tidligt ude, de bør have ventet til d. 1 april, så ville der sikkert også være mange flere der havde gennemskuet joken..
Nu ved jeg ikke mere om det end newz her har skrevet, så kan udtale mig om de har svinet brugere til, i så fald er det selvfølgelig skidt.
Men om alt andet lykkedes det da dem at komme ud med et budskab: "Læs manualen før du bruger vores supporteres tid.

Men jeg synes nu den var sjov, kan måske være fordi jeg nemt kunne gennemskue at det ikke helt kunne lade sig gøre; Kan godt se det måske er lidt problematisk hvis ikke rigtig helt forstår hvad der stod i mailen, og måske ikke har såå meget erfaring med computere overall, så de måske tager det seriøst.. men det går jo altid ud over nogle i jokes..

Det de bør undskylde for er, at de ikke sendte den, d. 1 april!
Gravatar #15 - zin
30. mar. 2010 12:25
#RTFM:
Read The Fineprint, Mothafugga.

... Fjolser.
Gravatar #16 - knasknaz
30. mar. 2010 23:52
Enhver aprils-nar virker bedre i marts!
Gravatar #17 - Major-pepper-pants
31. mar. 2010 04:23
De for jo så herre-mange aprilsnare der er så komplet latterlige som deres egen.

Sur kunde skrev:

Kære supportafdeling

Prøv at kigge ud af vinduet og fortæl dine kollegaeer hvad farve dine sko er.
Gravatar #18 - Cloud02
31. mar. 2010 07:50
MSI har på deres forum skrevet en undskyldning, hvor de også skrev, at de ikke regnede med, at folk hoppede på den åbenlyse løgn.
Så skulle de måske vente til at det var den 1. april med at fyre en aprilsnar af ...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login