mboost-dp1

unknown

Monopol lignende tilstande

- Via Jyllands-Posten -

Det ser sløjt ud med konkurrencen på ADSL-markedet i Europa, ikke mindre end 85 procent af markedet er i gennemsnit under kontrol af de gamle monopolhavere. I danmark sidder TDC på over 80% af landets ADSL-forbindelser.

Denne næsten monopol lignende tilstand har bl.a. resulteret i at flere lande slet ikke er kommet igang med bredbånd endnu. Grækenland har f.eks. kun omkring 100 linier alt i alt på landsplan. EU har tidligere udtalt at de vil kigge på problemet.





Gå til bund
Gravatar #51 - sKIDROw
11. mar. 2003 19:43
#49 cwboy


"Mener at kunne huske, at TDC tilbyder "bredbånd" sammen med en såkaldt "bærelinje" (man skal selvfølgelig betale - det er jo TDC) i stedet for et fastnetabonnement."

Jamen det er jo IKKE nødvendigt!!.. ;)
Det er jo kun kobberet jeg skal bruge, ellers kunne jeg da ikke være på CC nu.
Hader deres mani med at prakke mig noget på som IKKE er nødvendigt, og så ingen relevans har for mit internet!.


"Trods alt skulle det være billigere end et telefonabonnement, men stadig en ekstraomkostning ifht. andre ADSL-udbydere.
De har selvfølgelig ikke gjort så meget ud af at markedsføre denne løsning, da de jo har interesse i at holde så mange som muligt med telefoni hos TDC TeleDanmark."

Det er en ligegyldig udgift de ligger på mig.
Hvilket dog er mig ligegyldigt, da jeg jo er på hos CC.
Ser på det som at de har fravalgt mig som kunde.. ;)
Gravatar #52 - Kadann
12. mar. 2003 08:58
#51 -

Ja, præcis.. du er kunde hos CC, så hvorfor bitche over hvor uretfærdige TDC er, når du:

1. ikke er kunde der, så det ikke rammer dig.
2. alligevel ikke har mulighed for at gøre noget ved det i form af klager, da du netop ikke er kunde hos TDC.

Er det ikke lidt spild af tid at være bitter over sådan noget?
Gravatar #53 - Kadann
12. mar. 2003 09:02
#47 -

Du skal lige huske på at du skal overbevise hr. og fru danmark om at det er et produkt som de skal tage til sig..

Her taler vi om folk som kalder ADSL for ASDL, har brugt bånd i 40 år, siddet og klamret sig til deres VHS-video, selvom der var noget bedre derude og som stadig synes at disketter er en fantastisk opfindelse.

Alle de nye og frække ting man kan på de vrede forbindelser er cool nok, men hvis du ikke kan overbevise den almindelige borger om at det er noget de har brug for, så dør det ret hurtigt igen.
Gravatar #54 - sKIDROw
12. mar. 2003 09:29
#52 Kadann


"Ja, præcis.. du er kunde hos CC, så hvorfor bitche over hvor uretfærdige TDC er, når du:"

Jeg udtrykker min vrede over en meget kritisabel måde at drive forretning på.
Og så er jeg lige glad hvem det drejer sig om.


"1. ikke er kunde der, så det ikke rammer dig."

Jeg kan jo netop heller ikke blive kunde.
Det kræver at jeg betaler for noget jeg ikke har brug for, og som på ingen måde har noget med forbindelsen at gøre.
Jeg finder det faktisk foruroligende, at der ikke er flere der brokker sig over dette.


"2. alligevel ikke har mulighed for at gøre noget ved det i form af klager, da du netop ikke er kunde hos TDC."
[Metafor]
Skal lade sig snyde, for at udtrykke sin harme over at andre bliver det?
[/Metafor]
Det kan jeg ikke se.


"Er det ikke lidt spild af tid at være bitter over sådan noget?"

Nej!
Absolut ikke.
Tværtimod var der sgu flere der burde udtrykke deres mening klart, i disse situationer.
Istedet for bare at være de tavse godtroende forbrugere, der tror sælger altid kun vil ens bedste.

"Who ever coined the phrase "Let the buyer beware" was proberly bleeding from the asshole!..."
George Carlin
Gravatar #55 - Kadann
12. mar. 2003 09:42
#54 -

Folk bliver jo netop gjort opmærksom på at det koster penge at have en ADSL hos TDC, udover hvad der står i reklamerne, hvis man vil have en ADSL-forbindelse, uden telefonabonnement.. dvs. ca. 350,- i kvartalet, hvis jeg ikke husker helt galt.

Jeg kunne forstå folk blev vrede, hvis de ikke bliver gjort opmærksom på det, men det bliver jo oplyst.. Det kan jo ikke være TDCs ansvar, hvis kunderne ikke undersøger markedet i forvejen.

Hvis jeg går i Fona og køber en DVD, regner jeg da heller ikke med at de henviser mig til Merlin, hvis DVDen er billigere hos Merlin. Det må da være op til folk selv at undersøge markedet og vælge ud fra deres egne undersøgelser.. jeg går da ud fra at det er voksne mennesker vi taler om, så skal de vel heller ikke bæres igennem alle deres indkøb.
Gravatar #56 - sKIDROw
12. mar. 2003 11:08
#55 Kadann

Mente nu heller ikke at de skulle henvise til CC.
Men at de skulle sælge det kunden ønsker, hverken mere eller mindre.. ;)
Gravatar #57 - mr_iceman
12. mar. 2003 12:14
#56

hvorfor dog gøre det når man kan tjene mere på den anden måde... ikke fordi jeg forsvarer det... men ærlig talt tror de fleste ville gøre sådan at de tjente flest penge selv hvis de havde en forretning...

mvh mr_iceman
Gravatar #58 - sKIDROw
12. mar. 2003 13:12
#57

Måske det ville pynte på deres image?
At de skaffede en det man skulle bruge, uden at prakke en unødvendige ting på.. :)
Gravatar #59 - mr_iceman
12. mar. 2003 13:24
#58 ærlig talt hvem er ikke ligeglad med sit image hvis man tjener nok...(firmaere)

hvis man har nok kunder må man vel gøre et eller andet rigtig... ved godt at der måske ikke er specielt mange andre muligheder end tdc men siden de er så meget størrer end de andre så sku man tro at de almindelige var ganske godt tilfreds...

mvh mr_iceman
Gravatar #60 - Kadann
12. mar. 2003 15:24
#56 -

Eller også må kunden henvende sig til et firma som har den løsning som kunden søger..

Forskellige firmaer, forskellige løsninger.. til.. *trommevirvel* forskellige kunder.

Det er vel ikke så svært at forstå? Desuden tvivler jeg også på at du ville være kunde hos TDC, selvom de leverede det produkt, da du sikker ville have en hel del andre punkter at brokker dig over. ;-)
Gravatar #61 - sKIDROw
12. mar. 2003 15:47
#59

"ærlig talt hvem er ikke ligeglad med sit image hvis man tjener nok...(firmaere)"

Firmaer der f.eks gerne vil blive ved med det?... ;P


"hvis man har nok kunder må man vel gøre et eller andet rigtig... ved godt at der måske ikke er specielt mange andre muligheder end tdc men siden de er så meget størrer end de andre så sku man tro at de almindelige var ganske godt tilfreds... "

Hr og fru jensen aner rent faktisk ikke at der findes andre ISP'er.. ;)
Hvilket dog selvfølgelig skyldes at de andre ikke er lige så gode til at gøre opmærksom på sig selv..heheh

#60 Kadann


"Eller også må kunden henvende sig til et firma som har den løsning som kunden søger.."

Jeps.
Men det gør folk jo ikke.
JEG gør.. ;)


"Forskellige firmaer, forskellige løsninger.. til.. *trommevirvel* forskellige kunder."

Øhhh jah?


"Det er vel ikke så svært at forstå? Desuden tvivler jeg også på at du ville være kunde hos TDC, selvom de leverede det produkt, da du sikker ville have en hel del andre punkter at brokker dig over. ;-)"

Nej højest sandsynligt ikke.
Det er bare STDIG ikke noget med at forstå, for jeg forstår godt hvad de er ude på.
Men der er langt fra at forstå og så til at acceptere.. ;)
Men bryder mig ikke om at jeg helt er udelukket.
Mit valg af CC var dog af flere grunde:
1> Monopoler skal brydes!
2> Bedre udstyr
3> Bedre muligheder for at skræddersy min løsning.
4> BOOST!
Gravatar #62 - Kadann
12. mar. 2003 16:16
#61 -

Du viser vel netop at du ikke accepterer deres løsning ved at snuppe en anden udbyder, så hvad er problemet?

Det kunne jo tænkes at der er andre i landet, som ikke tænker som dig.. men som tænker "Hey, jeg vil gerne betale de penge, fordi så ligger support og fejlretningen hos samme firma som administrerer kablerne i jorden, så kan det jo tænkes at det går hurtigere."

Og at folk ikke henvender sig til andre firmaer, er jo deres eget problem.. Jeg tror ikke at loven tager højde for at folk er stupide og selv vælger at blive bollet i røven. Folk burde jo have tankevirksomhed til selv at kigge på markedet.

Jeg går da heller ikke at bitcher over at Skoda ikke leverer den samme kvalitet og service som Rolls Royce gør.. hvis jeg ønsker kvaliteten som Rolls Royce leverer, så køber jeg sådan en.. hvis jeg er tilfreds med den kvalitet som Skoda leverer, så holder mig til det.. ligesom hvilket som helst andet produkt i verden.

Og nej, det er ikke et billede på at TDC = RR og CC = Skoda.. jeg synes begge udbydere er ganske ok.. og jeg er selv CC kunde, indtil på fredag, hvor jeg overgår til TDC.
Gravatar #63 - sKIDROw
12. mar. 2003 17:11
#62 Kadann

"Du viser vel netop at du ikke accepterer deres løsning ved at snuppe en anden udbyder, så hvad er problemet?"

Jeg har forstået, men IKKE accepteret deres holdning.


"Det kunne jo tænkes at der er andre i landet, som ikke tænker som dig.. men som tænker "Hey, jeg vil gerne betale de penge, fordi så ligger support og fejlretningen hos samme firma som administrerer kablerne i jorden, så kan det jo tænkes at det går hurtigere.""

I så fald bliver bitchslappet af konkurrencestyrrelsen med det samme.
Så det tror jeg ikke vil være en god idé for dem... ;)


"Og at folk ikke henvender sig til andre firmaer, er jo deres eget problem.. Jeg tror ikke at loven tager højde for at folk er stupide og selv vælger at blive bollet i røven. Folk burde jo have tankevirksomhed til selv at kigge på markedet."

Helt enig.
Det er blot en konklussion.. ;)


"Jeg går da heller ikke at bitcher over at Skoda ikke leverer den samme kvalitet og service som Rolls Royce gør.. hvis jeg ønsker kvaliteten som Rolls Royce leverer, så køber jeg sådan en.. hvis jeg er tilfreds med den kvalitet som Skoda leverer, så holder mig til det.. ligesom hvilket som helst andet produkt i verden."

Tåbelig sammenligning.. ;)


"Og nej, det er ikke et billede på at TDC = RR og CC = Skoda.. jeg synes begge udbydere er ganske ok.. og jeg er selv CC kunde, indtil på fredag, hvor jeg overgår til TDC."

Du kunne ellers godt have snydt mig der.. ;)
Gravatar #64 - Kadann
12. mar. 2003 18:43
#63 -

Tåbelig sammenligning?

Det er samme type produkt, der tjener samme formål.. men du kan jo bare vælge at sammenligne to biler i samme prisklasse, men i sidste ende kommer du jo frem til det samme.. man vælger efter hvad man har brug for og penge til, eller hvad man har lyst til at bruge/eje.

Ja, jeg regnede nok med at du ville se det på den måde, så derfor skrev jeg den bemærkning.

Mon ikke det hele bunder i, at du har valgt at se dig sur på TDC og vil flame dem for enhver pris, præcis ligesom den evige "lad os flame alle de andre store firmaer, fordi de er pr. definition onde".
Gravatar #65 - sKIDROw
13. mar. 2003 09:28
#64 Kadann


"Mon ikke det hele bunder i, at du har valgt at se dig sur på TDC og vil flame dem for enhver pris"

Nope!.. :)
Rent faktisk syntes jeg isoleret set, at de levere nogle solide løsninger.
Okay måske nogle småting jeg ville have gjort anderledes, men generelt set.
Det jeg til gengæld ikke kan lide ved TDC, er deres forretningsmetoder som jeg finder smagløse.
Hvilket IKKE gør at jeg har noget mod konkurrence.
Blot tingene foregår med bare en anelse fairplay.


"præcis ligesom den evige "lad os flame alle de andre store firmaer, fordi de er pr. definition onde"."

Der er INGEN firmaer der bliver kritiseret kun på grund af at de er store.
Folk som påstår det, er pænt blinde.
Store firmaer bliver kritiseret af en eller flere af følgende grunde:

Skrupelløse forretningsmetoder overfor konkurrenterne.
Arrogant behandling af kunderne.
Misbrug af kundeafhængighed til at tvinge unødvendige udgifter på kunden.
Monopolagtig adfærd generelt.
Gravatar #66 - sosso
13. mar. 2003 11:30
jeg synes det er underholdende at folk sviner TDC til uden grundlag. "TDC er nogle monopol hoveder og de er dyre - dø i helvede" Selv min søster på 13 ville kunne komme med bedre argumenter end dette. Hvis man ikke har et ordentlig grundlag for at komme med sådanne påstande så hold dem for jer selv for i latterliggører jer ved det. Påstande uden grundlag hører til i den lille ende af folkeskolen. TDC kalder 64kbit forbindelser for bredbånd, og hvad så? Folk herinde er sgu ligeglad med begreber, Hvis i kunne få 10mbit men definitionen gik under modem så ville i sguda tage den uden tøven, i går op i tal og det får i, so be it.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login