mboost-dp1

SXC - wmagni
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hos Version2 havde man så sent som i formiddag fat i Mondos direktør, der fortalte, at ledelsen og bestyrelsen arbejde på en rekonstruktion af firmaet.
Nej - de arbejde_DE_. Men den blev ikke til noget og er derfor erklæret konkurs.
http://www.version2.dk/artikel/13052-mondo-gaar-konkurs skrev:Version2 talte mandag formiddag med Mondos direktør Lars Nordenlund, som på det tidspunkt kun ville oplyse, at Mondos ledelse og bestyrelse arbejdede på en rekonstruktion af firmaet. Den blev altså ikke til noget, viser fondsbørsmeddelelsen.
hehe http://www.mondo.dk/DK/Mondo/Job/Pages/Job.aspx
"Du kan få et spændende og godt job hos Mondo med mange udfordringer i samarbejde med dygtige kollegaer. Vi har en god personalepolitik, gode arbejdsvilkår og arbejder i et spændende miljø med gode ordnede forhold."
Med gode ordnede forhold... Øhh sure ;)
"Du kan få et spændende og godt job hos Mondo med mange udfordringer i samarbejde med dygtige kollegaer. Vi har en god personalepolitik, gode arbejdsvilkår og arbejder i et spændende miljø med gode ordnede forhold."
Med gode ordnede forhold... Øhh sure ;)
Øhh... Et firma som Nordea, outsourcer driften af en simpel hjemmeside til et mere eller mindre tilfældigt webhotel?
Hvis ikke hosting af deres egen hjemmeside med top oppetid osv. er piece-of-cake for dem, så er jeg da lidt bekymret for deres netbank.
Oh well. De har jo nok en grund.
(Min arbejdsplads hoster også en netbank - OG vores egen hjemmeside.)
Hvis ikke hosting af deres egen hjemmeside med top oppetid osv. er piece-of-cake for dem, så er jeg da lidt bekymret for deres netbank.
Oh well. De har jo nok en grund.
(Min arbejdsplads hoster også en netbank - OG vores egen hjemmeside.)
#9
De helt store banker (de 3 største, så vidt jeg husker) har sit eget. De mindre går sammen om en fælles IT-central. Det kunne være BEC, men det er ikke lige den jeg arbejder på.
Var det BEC der flyttede severne til IBM? Eller var det en af de store? Kan ikke lige huske det, men vi valgte at holde serverne hos os selv. Kort efter begyndte IBM at have det ene problem efter det andet, og vi var glade.
De helt store banker (de 3 største, så vidt jeg husker) har sit eget. De mindre går sammen om en fælles IT-central. Det kunne være BEC, men det er ikke lige den jeg arbejder på.
Var det BEC der flyttede severne til IBM? Eller var det en af de store? Kan ikke lige huske det, men vi valgte at holde serverne hos os selv. Kort efter begyndte IBM at have det ene problem efter det andet, og vi var glade.
Måske er der en grund til at de ikke outsourcer hosting af deres netbank til et mere eller mindre tilfældigt webhotel.myplacedk (8) skrev:Et firma som Nordea, outsourcer driften af en simpel hjemmeside til et mere eller mindre tilfældigt webhotel? [....] så er jeg da lidt bekymret for deres netbank.
#11: Er det ikke DanskeBank du tænker på?
#8: Øh nej, Mondo er ikke et "simpelt webhotel", det er et proffessionelt hosting firma.
Så er det jo flot at i kan undgå force majeure.
#8: Øh nej, Mondo er ikke et "simpelt webhotel", det er et proffessionelt hosting firma.
Hvis ikke hosting af deres egen hjemmeside med top oppetid osv. er piece-of-cake for dem, så er jeg da lidt bekymret for deres netbank.
Oh well. De har jo nok en grund.
(Min arbejdsplads hoster også en netbank - OG vores egen hjemmeside.)
Så er det jo flot at i kan undgå force majeure.
Odyssey (13) skrev:#8: Øh nej, Mondo er ikke et "simpelt webhotel", det er et proffessionelt hosting firma.
Så "mindre tilfældigt" da. Jeg kender intet til firmaet, ud over at Nordeas hjemmeside forsvandt.
Men gætter på at Nordea selv laver hjemmesiden, og at Mondo dermed blev brugt som simpelt webhotel.
Odyssey (13) skrev:Så er det jo flot at i kan undgå force majeure.
Tak.
myplacedk (15) skrev:Så "mindre tilfældigt" da. Jeg kender intet til firmaet, ud over at Nordeas hjemmeside forsvandt.
Men gætter på at Nordea selv laver hjemmesiden, og at Mondo dermed blev brugt som simpelt webhotel.
Men du gætter altså forkert. At du intet kender til Mondo er jo ikke ensbetydende med det er et simpelt webhotel, vel? Det gør dig til gengæld troll, når du kommenterer på noget du ikke aner noget om.
Mondo har udviklet og hostet Nordeas hjemmeside.
Kordonme (18) skrev:Mondo er ikke "billigt webhotel". Hvad er det lige du ikke forstå ved forskellen på "webhotel" og "professionel hosting"?
Mondo ydede lig med INGEN service for deres hosting kunder. Dårlig service og dårlig planlægning.
Jeg må desværre give det her indlæg ret. Det er hvertfald ikke et firma jeg rent professionelt vil savne.
De helt store banker (de 3 største, så vidt jeg husker) har sit eget. De mindre går sammen om en fælles IT-central. Det kunne være BEC, men det er ikke lige den jeg arbejder på.
Sydbank og en lang række mindre banker har det hele hostet ved Bankdata. Hvorvidt Bankdata så lejer sig til pladsen ved mindre udbydere skal jeg ikke gøre mig klog på!
Jeg kan ikke tro, at storbank har forladt sig på et "simpelt webhotel" uden videre. Der skal en eller anden form for uptime-sikkerhed til, ellers ville bankerne jo løbe skrigende væk - de får altid hård kritik hvis der er computerproblemer, og en service er fraværende. Det skulle ikke undre mig om nogen hos Nordea nu tænker over hvordan de kan trække nogen penge ud af konkursboet for den fadæse ...
Ask (17) skrev:Men du gætter altså forkert.
Fair. Godt at jeg skrev at det var et gæt.
Ask (17) skrev:At du intet kender til Mondo er jo ikke ensbetydende med det er et simpelt webhotel, vel?
At de er åh so prof at de er for sexede til at eksistere, betyder vel ikke at de ikke har et webhotel-produkt.
Ask (17) skrev:Det gør dig til gengæld troll, når du kommenterer på noget du ikke aner noget om.
Newz.dk - news for trolls?
Helt ærligt, jeg kan altså ikke se problemet i at gætte på, at Nordea har kompentence til at lave en hjemmeside. For mig at se burde det være en vigtig kompetence, da hjemmesiden efterhånden meget centralt for en bank, og de er rigeligt store nok til at fastansætte folk til det. Hvis de vurderer anderledes, fair nok. Det overrasker mig bare.
Hvad fanden er der af flamebait ved #15?
Kordonme (18) skrev:Mondo er ikke "billigt webhotel". Hvad er det lige du ikke forstå ved forskellen på "webhotel" og "professionel hosting"?
Igen, uanset hvor fine produkter de har, kan de vel også levere mindre.
moulder666 (20) skrev:Sydbank og en lang række mindre banker har det hele hostet ved Bankdata.
Netop.
moulder666 (20) skrev:Hvorvidt Bankdata så lejer sig til pladsen ved mindre udbydere skal jeg ikke gøre mig klog på!
Det ville være fjollet, når man har plads til at drive 14 banker. For mig at se. Og Bankdata har ikke outsourcet hosting af hjemmesiderne.
(Og jeg vil gerne se hvordan Nordea er nået frem til deres konklusion.)
sunear (21) skrev:Jeg kan ikke tro, at storbank har forladt sig på et "simpelt webhotel" uden videre. Der skal en eller anden form for uptime-sikkerhed til,
"Simpelt" er langt fra det samme som "primitivt" eller "billigt". Jo simplere det er, jo nemmere er det at få en høj oppetid.
Og hvis man outsourcer hjemmesiden, må der være grænser for hvor meget det er integreret i forretningslogikken. Dermed fornkles kravet til hostingen, og man kan nøjes med noget simpelt.
(Og nej, jeg tænker ikke one.com-simpelt.)
Som Arne #23 skriver, så ejer/ejede Ib Kunøe både Mondo, Atea, TopNordic (nu Atea) og Columbus IT m.fl.
Alle disse firmaer roder lidt på hinandens markeder og Ib er da blot ved at rydde op.
Hvis min opfattelse af Ib Kunøe holder vand, så er denne konkursbegæring en åbenlys planlagt strategi.
Som Arne skriver, flyttede han alt hosting forretning til TopNordic i sommers, for kort efter at rykke hele hosting forretningen samme under navnet Atea, hvilket giver fin mening. Atea er et stærkt brand. (Måske hed det Atea allerede dengang)
Så er der Columbus tilbage, som primært leger med Microsoft Dynamics løsninger. Men de har også lidt hosting virksomhed gennem Mondo - eller havde - og leverer også hw til in-house løsninger.
Mit bud er at Columbus står for skud og udelukkende bliver et ERP Konsulent hus, for det er dér deres Brand er størst. Muligvis vælger man at rykke det hele ind under Atea paraplyen. Dét er også meget sandsynligt.
Alle disse firmaer roder lidt på hinandens markeder og Ib er da blot ved at rydde op.
Hvis min opfattelse af Ib Kunøe holder vand, så er denne konkursbegæring en åbenlys planlagt strategi.
Som Arne skriver, flyttede han alt hosting forretning til TopNordic i sommers, for kort efter at rykke hele hosting forretningen samme under navnet Atea, hvilket giver fin mening. Atea er et stærkt brand. (Måske hed det Atea allerede dengang)
Så er der Columbus tilbage, som primært leger med Microsoft Dynamics løsninger. Men de har også lidt hosting virksomhed gennem Mondo - eller havde - og leverer også hw til in-house løsninger.
Mit bud er at Columbus står for skud og udelukkende bliver et ERP Konsulent hus, for det er dér deres Brand er størst. Muligvis vælger man at rykke det hele ind under Atea paraplyen. Dét er også meget sandsynligt.
Hvilke servere blev pludseligt flyttet? Det ser ikke i hvert fald ikke ud som om deres webservere er blevet flyttet for nyligt, de er hos TDC, hvor de har været i lang tid.AlleyKat (6) skrev:...hvilket vel forklarer hvorfor Nordea's servere 'pludselig' blev flyttet til morgen.
#10: Det var SDC og ikke BEC der outsourcede det hele til IBM.
#13: Nordea har lavet et drift selskab sammen med IBM, som hedder Nordic Processor, for et par år siden.
Danske Bank havde sammen med Mærsk Data lavet et selskab der hed DMdata, som senere blev opkøbt af IBM og derfor ligger Danske Bank (ind til videre) hos IBM.
#13: Nordea har lavet et drift selskab sammen med IBM, som hedder Nordic Processor, for et par år siden.
Danske Bank havde sammen med Mærsk Data lavet et selskab der hed DMdata, som senere blev opkøbt af IBM og derfor ligger Danske Bank (ind til videre) hos IBM.
http://www.version2.dk/artikel/13055-atea-i-konkur...
Hvis det ikke koster kvajebajere, så er der sgu noget galt :D
Hvis det ikke koster kvajebajere, så er der sgu noget galt :D
Amunium (40) skrev:Nu håber jeg så bare Atea kan gøre det bedre. Mit firma har ikke haft andet end problemer med Mondo gennem de sidste flere år - og når man ringer til dem, siger de bare de ringer tilbage - og det gør de så aldrig.
Atea har i det mindste returneret vores opkald.
Mondo har heller aldrig gjort noget godt, mens jeg har arbejdet hvor jeg gør nu. Man løber panden mod muren hver gang, som du siger.
Har både gode og dårlige erfaringer med Atea. Problemer med DNS og sådanne ting.
#41: Er dine erfaringer med Atea dårlige nok, til at vi skal overveje et helt andet sted?
Trods alt kan det næppe være så slemt som Mondo. Det overrasker mig absolut ikke, at det firma er gået konkurs.
F.eks. skulle jeg på et tidspunkt have installeret cURL-extension'en til PHP på vores dedikerede server hos dem - en meget simpel operation, bestående i at kopiere en lille .dll-fil og tilføje en linje til en ini-fil.
Det tog dem 8 måneder at gøre det, og hver gang jeg ringede (hvilket var et par gange om ugen i starten, sjældnere til sidst) sagde de, at sagen var blevet lukket, fordi teknikeren havde sagt problemet var løst - selvom intet var sket.
Trods alt kan det næppe være så slemt som Mondo. Det overrasker mig absolut ikke, at det firma er gået konkurs.
F.eks. skulle jeg på et tidspunkt have installeret cURL-extension'en til PHP på vores dedikerede server hos dem - en meget simpel operation, bestående i at kopiere en lille .dll-fil og tilføje en linje til en ini-fil.
Det tog dem 8 måneder at gøre det, og hver gang jeg ringede (hvilket var et par gange om ugen i starten, sjældnere til sidst) sagde de, at sagen var blevet lukket, fordi teknikeren havde sagt problemet var løst - selvom intet var sket.
Nu skal man også lige huske at Mondo var både udvikling og hosting indtil Atea købte hosting delen.. Nu er udviklingsdelen så lukket, og Atea besidder ikke en udviklingsafdeling til at tage over.. Atea er rent drift af servere, og så naturligvis lidt housing og webhotel her efter weekenden..
#43
Det gør jo voers diskution om Nordeas hjemmeside lidt mere spændende.
Ud fra informationerne i denne tråd, er der ingen til at lave/vedligeholde den, og den bliver nu hostet på et almindeligt webhotel. (For professionelle.)
Så er det spændende om de finder en anden leverandør, eller om de trækker opgaven hjem.
Det gør jo voers diskution om Nordeas hjemmeside lidt mere spændende.
Ud fra informationerne i denne tråd, er der ingen til at lave/vedligeholde den, og den bliver nu hostet på et almindeligt webhotel. (For professionelle.)
Så er det spændende om de finder en anden leverandør, eller om de trækker opgaven hjem.
Jeg har heller ikke haft andet end bøvl med mit hosting hos Mondo A/S siden de opkøbte DHT, og fuckede hele verden op.
3 gange i træk blokerede de for mit domæne fordi "jeg ikke havde betalt". Dette gjorde de til trods for at betalingen havde været tilmeldt PBS i mere end 10 år - så problemet var måske mere at de havde fucket op, men at det skulle gå ud over mig alligevel.
Flot gået. Det er klart at uduelighed i den grad straffes hårdt. Mit sure opstød: http://m2p.dk/
3 gange i træk blokerede de for mit domæne fordi "jeg ikke havde betalt". Dette gjorde de til trods for at betalingen havde været tilmeldt PBS i mere end 10 år - så problemet var måske mere at de havde fucket op, men at det skulle gå ud over mig alligevel.
Flot gået. Det er klart at uduelighed i den grad straffes hårdt. Mit sure opstød: http://m2p.dk/
#42
Hvis jeg var dig ville jeg overveje om Atea var det rigtige sted at hoste "småting".
Historisk set har de ikke kikket overhovedet på små kunder, men henvendt sig til mellemstore til store kunder. (dog ikke helt på internationalt plan som IBM, CSC eller novo nordisk).
Så hele support/servicedesk processen er noget "tung" at danse med for små firmaer/privatpersoner.
Derudover er kompetencerne i Atea hosting begrænsede (vi snakker kun 100% standard software/opsætning af windows servere), så de ville sikkert i din situation have haft bedt dig om vejledningen til det, og derefter frasige sig ansvaret for serveren/siden.
Men hvis i også kikker lidt på hvor Atea/Topnordic ligger på lønstatistikkerne kan i jo gætte jer til hvilken slags IT folk de har ansat.
Hvis jeg var dig ville jeg overveje om Atea var det rigtige sted at hoste "småting".
Historisk set har de ikke kikket overhovedet på små kunder, men henvendt sig til mellemstore til store kunder. (dog ikke helt på internationalt plan som IBM, CSC eller novo nordisk).
Så hele support/servicedesk processen er noget "tung" at danse med for små firmaer/privatpersoner.
Derudover er kompetencerne i Atea hosting begrænsede (vi snakker kun 100% standard software/opsætning af windows servere), så de ville sikkert i din situation have haft bedt dig om vejledningen til det, og derefter frasige sig ansvaret for serveren/siden.
Men hvis i også kikker lidt på hvor Atea/Topnordic ligger på lønstatistikkerne kan i jo gætte jer til hvilken slags IT folk de har ansat.
Eman Ymton (46) skrev:Historisk set har de ikke kikket overhovedet på små kunder, men henvendt sig til mellemstore til store kunder.
De små kunder hos Mondo gik heller ikke til Atea men til Aspect.
http://www.version2.dk/artikel/13065-mondo-konkurs... er ret underholdende !
#47
Ja.. de helt små der kun har lidt webhosting er gået videre til Aspect, men selv de store hos mondo er noget af det mindste som Atea havde tidligere med undtagelse af 1 eller 2 kunder.
Ja.. de helt små der kun har lidt webhosting er gået videre til Aspect, men selv de store hos mondo er noget af det mindste som Atea havde tidligere med undtagelse af 1 eller 2 kunder.
Amunium (42) skrev:#41: Er dine erfaringer med Atea dårlige nok, til at vi skal overveje et helt andet sted?
Jeg skal ikke kunne sige om det var deres fiberløsning der ikke rigtig fungerede. Som regel svarede deres DNS servere ikke, så vi ikke rigtig kunne arbejde. Men hosting kørte videre, så det er en helt anden sag.
Nejnej, jeg mener de er rigtig gode. Arbejder ikke længere hvor vi brugte dem, men hører stadig fra tidligere kolleger, at det er professionel og god service - modsat Mondo ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.