mboost-dp1

unknown

Mobilt tv vil storme frem i 2009

- Via The Register - , redigeret af Net_Srak

En analyse lavet af Rethink Research Associates for Multimedia Research Group, mener at antallet af mobile enheder der kan vise tv, vil starte med at vokse kraftigt i 2009. Det forventes at denne vækst vil føre til, at der er knap 250 mio. enheder på markedet i 2011 der kan vise mobilt tv.

Specielt det asiatiske marked vil føre an i væksten, men det bliver i Europa og USA hvor de største indtægter for mobilt tv vil kunne findes. I 2011 regner man med, at markedet for mobilt tv vil være $24 mia. værd.





Gå til bund
Gravatar #1 - Zombie Steve Jobs
22. maj 2007 13:40
Ja, jubirah, de kan ikke engang lave en normal tekstbaseret-nyhedsformidling, så hurraaah, lad os få noget mere underlødigt lort og helst nogle åndssvage amerikanske serier.
Gravatar #2 - angelenglen
22. maj 2007 13:46
#1: nu ikke så pessimistisk :-)

<on topic>
Gad vide hvornår vi får DVB-H herhjemme?
</on topic>
Gravatar #3 - trylleklovn
22. maj 2007 13:48
Igen en undersøgelser der siger det samme som vådt pap og alle andre ville sige.

Man fristes til at råbe "Duh" efter dem, der har gennemført denne undersøgelse og forhåbentligt ikke er blevet betalt mere end hvad der kan ligge på et hårstrå.

Anyway, selvfølgelig er tv på mobil det næste skridt.
Gravatar #4 - Lowkey
22. maj 2007 13:49
Er det så broadcast tv eller noget man skal downloade?

I den kommende Meizu MiniOne/M8 skulle der være en DMB tv tuner.

www.gizmodo.com/gadgets/meizu
www.engadget.com/tag/meizu
Gravatar #5 - OlaJakup
22. maj 2007 13:53
#4 Hvad kommer sådan en til at koste?
Gravatar #6 - jokke
22. maj 2007 13:55
Så skal priserne satme falde..

Lige pt. betaler jeg 10kr pr. MB udenfor 3's net.

Ikke noget der gør jeg får lyst til at surfe mere.
Gravatar #7 - BOversoe
22. maj 2007 13:59
Mobiltelefoner kommer ikke til at overtage internettet eller tv'et i mange år. Der er jo ingen med respekt for sig selv der gider og sidde og glo på 2" skærm....
Gravatar #8 - Zombie Steve Jobs
22. maj 2007 14:02
#7 Skræmmende nok bruges ipod-video og lign åbenbart.
Gravatar #9 - Bwyan
22. maj 2007 14:04
Synes ærlig talt der er ved at være lidt for ofte at man ser disse taabelige analyser her paa newz.dk.

Selvfoelgelig vil det mobile tv da faa stor vækst i 2009. Det er jo ligsom der hvor vores alle sammens mobiltelefon-teknologi er paa vej hen ad.
Gravatar #10 - trylleklovn
22. maj 2007 14:04
#7 Hvem snakker om at overtage?
Gravatar #11 - flywheel
22. maj 2007 14:10
Mobilt TV - det er da en gammel opfindelse.
Er vokset op med B&O fjernsyn, da havde allerede dengang hjul under.
Gravatar #12 - Lowkey
22. maj 2007 14:11
#5

Omkring 3000 kr for den store (16 GB versionen), plus et eller andet ukendt beløb, fordi alting skal være dyrere i DK end i resten af verdenen.

#7
Nej, naturligvis ikke hvis der er en større skærm at glo på.
Derhjemme tror jeg ikke, at folk vil komme til at sidde med hver deres lille telefon og se hver deres program.
Til gengæld kan jeg sagtens forestille mig folk sidde og se tv-avis på deres pda-mobiler, hvor skærmen er lidt større, når de f.eks sidder i toget, som alternativ til at læse gratisaviser.
Gravatar #13 - Dijkstra
22. maj 2007 14:34
#7 Enig!
#8 Ja, - det er godt nok skræmmende, - men reelt er det så ikke kun musik folk bruger, - resten er blær og bruges kun i de 12 sekunder det giver prestige?

#12 Hellere læse en gratis avis end se på en lillebitte skærm. Jeg har selv 3 og har brugt TV2News i december da det var helt nyt og gratis. Men jeg har godt nok svært ved at se ideen. Hvis jeg skal køre i tog flere timer, - så er det altså ikke med næsten i min telefon! I en bog eller måske endda en gratisavis. Ja. Men i en lillebitte skærm. No way!

#12 er dog inde på en god pointe. Der er jo muligheden for at det bliver 'mellemstørrelse' apparater (PDA'er eller andet) og ikke de mikro små telefonerne.

Endeligt arbejdes der jo på højtryk på at lave fancy skærme som kan rulles ud/foldes ud eller lignende samt projektionsskærme til mobiler som bare kræver en plan (gerne hvid) overflade. Og så kan det (måske) igen give mening.
Gravatar #14 - Gumleren
22. maj 2007 14:41
Helt enig med #9 om, at der er ufatteligt mange analyser for tiden. Og hvad kan man bruge dem til? Ikke en skid, for de skriver det vi andre tænker, som en anden er inde på. Medmindre man overvejer at investere - men hvem kigger efter investeringsmuligheder på Newz?
Gravatar #15 - Lowkey
22. maj 2007 14:57
#13

Det ville ikke give nogen mening på mobiler med lille skærm, men derfor er der nok folk der skal gøre det alligevel.
Jeg oplever jævnligt teenagere og nedefter, der hører høj musik på deres mobiltelefoner, selvom højttaleren på disse slet ikke er lavet til at spille ved den volumen. Det lyder så forfærdeligt at man skal anstrenge sig for overhovedet at høre hvilket nummer det er og dog ser det ud som om, at det er meget vigtigt for dem at have denne hvide støj i nærheden.
Der er en vis aura af selvtilfredshed, på en måde som kun den aldersgruppe kan udstråle, når de enten sidder på en trappe et eller andet sted, eller spankulerer formålsløst rundt med sådan et højlydt skrattende apperat.

Pointen er at ting hverken behøver at give mening eller fungere særligt godt, for at der er folk der synes at det er den bedste opfindelse siden varmt vand.
Gravatar #16 - Gumleren
22. maj 2007 15:02
#15 Personligt synes jeg at meget varmt vand er en elendig opfindelse. Av, av.
Men, ja, det er street-credit, det handler om blandt den slags mennesker (kan ikke tillade mig at kalde dem unge, for jeg er selv kun 15 - MEN 16 på torsdag!).
Gravatar #17 - Decipher
22. maj 2007 15:34
"Anyway, selvfølgelig er tv på mobil det næste skridt."

Det er der ikke noget selvfølgeligt i - personligt har jeg fx. absolut ingen interesse i det, i hvilke tilfælde er det noget du ville betale beydelige summer for at kunne bruge?
Gravatar #18 - trylleklovn
22. maj 2007 15:38
#17
Det er der ikke noget selvfølgeligt i - personligt har jeg fx. absolut ingen interesse i det, i hvilke tilfælde er det noget du ville betale beydelige summer for at kunne bruge?

ok? Så fordi du ikke har interesse i det så skal udviklingen gå i stå?

Det er da det næste naturlige skridt. Mobiltelefonen er ikke en telefon, det er en multigadget og masser af mennesker bruger den.

MP3 afspiller, radio, snapshot kamera. Kvaliteten udvikler sig langsomt og mobiltelefonen er ved at have så meget plads, så store internetforbindelser og så store skærme at de sagtens kan afspille video. Mobiltelefoner kan i forvejen optage og afspille video, kvaliteten udvikler sig selvfølgelig og i takt med at internet-tv udvikler sig massivt i øjeblikket er det kun naturligt at mobiltelefonen også vil følge med.
Gravatar #19 - Ganin
23. maj 2007 12:42
Det er allerede idag alminedeligt at se film på telefon, perfekt til studerende og andre, der sider 1 time dagligt i bus, eller tog (hjem og tilbage).

Jeg er da personligt bare glad for at kunne bruge min tid på at se fjernsyn istedet for at skulle glo ud af vinduet.

Det eneste der bliver et problem med disse produkter, er nok hvor meget man kommer til at skulle betale til 3 eller andre teleselkaber, for DVB-H signalet. Som altid er danmark flere år bagud i udvilkingen set i forhold til Kina/Japan, og selv andre EU lande.

For resten vil jeg også tro at den nyhed er ROI, til at bringe penge til at finansere det nye mobil tv.
Gravatar #20 - Taxwars
23. maj 2007 13:13
Ja, der er ikke noget federe end at se tv i en opløsning der svarer til hvad computere havde for 20 år siden.
Gravatar #21 - smfe
23. maj 2007 19:07
kan man ikke allerede det med 3?
Gravatar #22 - trylleklovn
23. maj 2007 19:08
#21 At man kan betyder ikke at det ligefrem boomer.
Gravatar #23 - Style
24. maj 2007 23:07
Stop lige en halv!

Det er da utroligt at hver gang man læser kommentarer på nyhederne, er de ofte præget af: "Nøhh, min farmors hamster kan fremtvinge et bedre TV signal end min Nokia". Eller lignende ikke-konstruktive kommentarer.

Jeg synes at den generelle tendens er at folk der kommenterer, ser begrænsninger i stedet for muligheder, og det synes jeg helt ærligt er lidt trist. Derfor vil jeg opfordre nogle til at springe nyheden over, hvis den ikke er interessant for dig. Og undlad at kommentere, medmindre man har noget konstruktivt at bidrage med.

Sæt i gang!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login