mboost-dp1

Midt-Data

Midt-Data skal spare, lukker tre butikker

- Via Computer Reseller News - , redigeret af Emil , indsendt af Baf

Midt-Data har før været i vanskeligheder, og nu ser det ud til, at der igen er problemer. I weekenden valgte firmaet således, uden varsel, at lukke deres butikker i Aalborg, Århus og Odense.

Med lukningerne er der kun butikken i Viborg tilbage, hvor Midt-Data også har hovedsæde. De ansatte i de tre butikker er alle blevet fritstillet, det drejer sig om 20 personer, hvor det også er usikkert, om de vil modtage deres seneste løn.

Årsagen er, at selskabet har oprettet et nyt selskab, der skal overtage driften i løbet af denne uge og allerede har overtaget Midt-Data-navnet. Ifølge direktør Allan Carøe Sørensen vil der ikke være nogen leverandører, der taber noget på manøvren, som det skete for et års tid siden, hvor noget lignende skete.

Med lukningen af butikkerne er det gået den forkerte vej i selskabets planer om at få flere butikker i Danmark. Planen var fra 2007 at åbne 10 nye butikker; det blev til de tre i Odense, Aalborg og Århus, men der kom aldrig flere.





Gå til bund
Gravatar #1 - Erroneus
28. apr. 2009 11:36
Der er altid nogle som kommer til at hænge på regningen, nu hvor de laver det her nummer igen igen og den her gang ser det så ud til at blive deres ansatte. Vammel forretning og vammelt Allan Carøe.
Gravatar #2 - farmerhe
28. apr. 2009 11:41
Forhåbentlig hiver de ansatte Midt Data i retten hvis ikke de får deres løn udbetalt...

mht. at de bare lige laver de spring der så burde det være forbudt at et firma overtager retten til et andet firma under samme ledelse og på den måde smutte fra regninger man ikke kan betale uden at blive erklæret konkurs.
Gravatar #3 - Scapegoat
28. apr. 2009 11:42
Jeg er nu engang glad for at jeg fik lusket alle mine penge tilbage da jeg for halvandet års tid siden havde købt et TV inde hos dem... Det var "heldigvis" i stykker og jeg fik pengene tilbage. Efter en del arbejde vel at mærke.

Surt at det skal gå sådan for dem, for husker i gamle dage hvor de havde en god butik på benene. Men tror at dårlig service har skræmt kunderne væk.

Husker heller ikke at der har været noget reel kø i butikken i Odense.
Den er altid tom... Så det kommer ikke bag på mig at de er nødt til at lukke.
Gravatar #4 - mathiass
28. apr. 2009 11:43
Hvorfor bliver sådan en konkursrytter ikke stoppet? Sådan en fyr burde i spjældet i stedet for at drive forretning på den måde.

De ansatte i de tre butikker er alle blevet fritstillet, det drejer sig om 20 personer, hvor det også er usikkert, om de vil modtage deres seneste løn.
Hvis det gamle selskab går konkurs, så er der en garantiordning, så de får deres løn...
Gravatar #5 - ph1l
28. apr. 2009 11:46
Er det ikke noget med at Stein Bagger er hans fætter ..
Gravatar #6 - skooterkurt
28. apr. 2009 11:53
#6 nej, jeg tror det er hans søster
Gravatar #7 - Sjakalen
28. apr. 2009 11:58
#4 sq da det samme Multimedia World på frederiksberg har gang i, plat og svindel i stor stil. sådan nogle forbandet stinkdyr
http://crn.dk/nyheder/Multimedia-World-konkurs-eft...
Gravatar #8 - ph1l
28. apr. 2009 12:00
#6

/ironi evt.?
Gravatar #9 - Killa
28. apr. 2009 12:09
#1
At de lukker nogle butikker er vel ikke vammelt? Det sker jo hele tiden at butikker bliver lukket. De ansatte skal jo nok få deres penge.

#2
Ansatte kan få deres penge (dog ikke for overarbejde) fra Lønmodtagernes Garantifond hvis virksomheden skulle gå konkurs.

#7
Der ser du til at være stor forskel på det Midt-Data gør og det Multimedia World/Getmore har haft gang i. MW havde gang momssvindel og så flyttede de alle værdier fra MW til Getmore da de fandt fandt ud af at det var opdaget af Skat. At skaffe sig af med gæld ved konkurs er noget mere almindeligt og sandsynligvis ikke ulovligt.

Når/hvis de lukker det gamle Midt-Data behøver de vel ikke tage imod reklamationer ved varer solgt fra det gamle selvskab? Så de "eneste" det her kan komme til at gå ud over er vel kunderne.
Gravatar #10 - lorenzen
28. apr. 2009 12:10
Så jeg har netop købt noget hos Midt-data via postordre, mon ikke jeg skulle skynde mig at få pengene tilbage.

Jeg har hvertfald ikke set nogle steder at de siger at reklamationer følger med i det nye selskab.
Gravatar #11 - Zeales
28. apr. 2009 12:12
Var det ikke Lars Larsen der sagde "ApS betyder du har et forsøg mere.... Og et mere.... Og et mere" ?
Gravatar #12 - ph1l
28. apr. 2009 12:19
#11

Han har sagt: "Aps står for: A' prøver sku!" =D
Gravatar #13 - ZM4573R
28. apr. 2009 12:39
#9
Man må formode at når en "anden" virksomhed overtager navnet at de ligeledes overtager garantiforpligtelser.
Ellers kan man i mange tilfælde gøre brug af fabriksgarantien som mange producenter giver.

#12 - nice.. :)
Gravatar #14 - Dane
28. apr. 2009 12:43
Det er så grimt at se folk kan blive ved med det lort.
Gravatar #15 - Sjakalen
28. apr. 2009 12:45
#9 jaja så siger vi det :) jeg synes sq stadig at det lugter af hest!! lige meget hvordan man vender og drejer det
Gravatar #16 - Windcape
28. apr. 2009 12:49
heh, Carøe, ikke lige manden man skal skole på.
Gravatar #17 - Lars.dk
28. apr. 2009 13:07
Jeg har droppet Midt-Data for altid.Det der er bare et nummer for svinsk. Anden gang han laver det nrummer.
Gravatar #18 - f-style
28. apr. 2009 13:07
sådanne sager skulle ærligt talt prøves i retten!

det kan ikke passe at et firma kan blive ved med at oprette "nye" selskaber med samme navn og ledelse, hvor det bare er medarbejderne der lige bliver skiftet ud i ny og næ. Man kan ikke bare slippe fra sine forpligtelser på den måde. Det ville svare til jeg lånte penge i banken, solgte en masse varer med garantier og så bare skiftede navn for derved at slippe for alt udestående.

Sådanne firmaer skulle have styr på deres forpligtelser (gæld og garantier). Kan forretningen ikke løbe rundt så må de erklæres konkurs elller blive solgt til højst ydende firma. som minimum burde ledelsen og direktøren i selskabet udskiftes.

Håber seriøst nogen slæber dem i retten for dette nummer.
Gravatar #19 - Slettet Bruger [2852249572]
28. apr. 2009 13:14
ph1l (5) skrev:
Er det ikke noget med at Stein Bagger er hans fætter ..


Bar fordi der står bagger på severingsvognen behøver det ikke være Steins...
Gravatar #20 - izym
28. apr. 2009 13:26
De tre butikker kan jeg sagtens leve uden. Jeg har haft nok dårlige erfaringer med Midt-Data.

Håber virkelig de (tidligere) ansatte hos Midt-Data hiver dem i retten og får deres penge. Det er virkelig en svinsk (i anledning af en hvis influenza) måde, at føre en virksomhed på.
Gravatar #21 - AlienDarkmind
28. apr. 2009 13:48
Troede ikker der var noget galt med midt-data.. efter det her tror jeg ikke jeg vil købe noget hos dem igen:S
Gravatar #22 - mrF0x
28. apr. 2009 13:51
ph1l (12) skrev:
#11

Han har sagt: "Aps står for: A' prøver sku!" =D


ROFL!
Gravatar #23 - Skobbolop
28. apr. 2009 14:35
min løn skulle gerne komme en af de nærmeste dage, så nu må vi se...
Gravatar #24 - ToFFo
28. apr. 2009 14:36
Forståeligt nok de er på vej nedenom og hjem. Det er ikke lige den fede tid at være IT forhandler.
Det og så at Midt-Data har nogen UTROLIG HØJE priser! bare se på edbpriser de ligger altid i bunden af prislisten... eller godt dernede af i hvert fald
Gravatar #25 - XxX
28. apr. 2009 14:48
Ja det er jo heller ikke fordi de nogensinde havde noget på lager i de butikker så man kunne smutte forbi og hente det man manglede istedetfor at skulle vente på at de snoldede sig sammen til at sende det fra hovedlageret.

XxX
Gravatar #26 - Chucara
28. apr. 2009 15:08
Hmm. Var egenligt ret glad for MidtData i Aalborg, men deres priser eksloderede på et tidspunkt, og jeg er tilbage på edbpriser igen.
Gravatar #27 - mr danmark
28. apr. 2009 15:15
Ved ikke lige hvor smart det er det de gør, MEEN jeg har altid fået er rigtig god behandling, ingen prob hvor der har været noget der gik i stykker, byttet det med et smil.Det er det altså ikke lige alle der gør skal jeg hilse at fortælle.
Gravatar #28 - Emil
28. apr. 2009 16:03
Jeg må også sige, at jeg er en af de personer, der ofte handler hos Midt-Data. Jeg har altid fået en god service og hurtig levering, når jeg har handlet hos dem, og så synes jeg da tit, de kan konkurrere på prisen.
Gravatar #29 - Mirk
28. apr. 2009 17:12
ekkk.. håber da de overlever, har lige sagt til min bror at det var ok at købe bærbar osv hos midtdata. som jeg før i tiden har haft ok gode erfaringer med. Dog længe siden jeg selv har handlet hos dem pga priser.
Gravatar #30 - DrHouseDK
28. apr. 2009 18:59
Pis. Nu finder jeg aldrig ud af mere om hende den skønne Mette der arbejder (arbejdede) i Aalborg :(
Gravatar #31 - Lynderup
28. apr. 2009 19:23
Jeg arbejder som pakkedreng i midtdata i viborg og jeg har absolut ingen ting fået af vide om dette. men nu skal vi nok ikke pakke de paller som førhen med sendt til de andre butikker. men en dårlig leverings tid kan altså ikke passe fordi hvis tingene er bestilt inden kl 17:30 bliver de sendt samme dag. så det er lidt noget pjat hvis i siger der er dårlig leverings tid, så skal i brokke jer til post danmark.
Gravatar #32 - TullejR
28. apr. 2009 20:21
#13: Nej, sådan er det ikke. Proshop overtog eksempelvis ikke det gamle SHG's rma-sager.


Og who cares about midt data? Det firma stinker langt væk. Efter de havde givet mig forkert vare, beskyldte de mig for at spamme deres support, fordi de ikke svarede, og det tog over en uge at bytte et grafikkort til <1k kroner. Fandme dumt.
Gravatar #33 - Softy
28. apr. 2009 21:18
LOL.... Spadsere..... Den tror jeg ikke de slipper udenom.... det skal i retten det der.... jeg skal nok bidrage med dokumentation for Midt-Data's gentagne forsøg på snyd... også overfor kunder!
Midt-Data er desværre ikke hvad det har været.... husker 7-10 år tilbage da det var en superfed butik. Det var dengang Datafilen/Datafejlen/Homofilen/etc. også eksisterede (før IT-Butikken) og hvor PRC-Data også var en af de store spillere.... Der var Viborg Danmarks IT-butik centrum ;)

Men nøj hvor det her minder mig om min gamle sag med dem. Havde liige modtaget min nye Samsung 20" LCD, pakket lortet ud og sat den til og opdager en grum sort plet ca. 10 cm. fra kanterne (begge leder). Jeg sender den tilbage med reklamation og at jeg vil have en anden skærm. Men Midt-Data siger at det er en tordenflue under panelet og at den flue er fra min lejlighed.... LOL.... Det kom der et helt cirkus ud af hvor de begik den store fejl at kalde mig for løgner.... Så samlede jeg alt dokumentation og gik til forbrugerstyrelsen efter skriftlige klager til Midt-Data. Forbrugerstyrelsen var ikke færdig med at behandle sagen før en jeg blev ringet op at fabrikschefen som sagde at jeg godt kunne få byttet skærmen lige pludselig. I mellemtiden havde jeg så købt skærmen andetsteds, hvorefter han blev sur og begyndte med en "tone" overfor mig. Så jeg sagde at vi ses i retten. Så blev han lige pludselig meeeeeget medgørelig og jeg fik alle penge tilbage inklusiv forsendelser og omkostninger, samt en godtgørelsen som jeg krævede i form af masser af gratis hardware.... hehe.... Så ka' de lær' det.... Det kostede dem lige pludselig penge OG flere kunder (da jeg selvfølgelig har opfordret venner og bekendte til ikke at købe der længere, men SHG eller Getmore eller noget).
Det er bare for dumt!! Der burde være en lov mod dumme mennesker (den slags dumhed ihvertfald). De ved at de er galt på den.... men går den, så går den..... NOOOOT! :D

Jeg har hørt lignende historier fra venner sidenhen som ikke fulgte mit råd.... Så jeg siger.... træk dem i retten så and make them pay! .... Midt-Data's ry hos Forbrugerstyrelsen og generelt har efterhånden fået en del ridser i lakken ;)
Gravatar #34 - SRJ
28. apr. 2009 21:26
Er jo heller ikke nemt at drive forretning når man bestiller en comp de siger er klar 3 dage efter, hvorpå man 8 dage senere får en mail om at de ikke kan levere den alligevel..

Hjalp min søster med at købe en, og er glad for at det ikke blev dem alligevel, havde de været hurtigere havde de haft ordren (heldigt for min søster og jeg!)
Gravatar #35 - vagn
28. apr. 2009 22:39
Midtdata min bare de har ikke en skid på lager hvis man kommer i butikken så det er da godt PRC ikke igger så langt derfra HE HE
Gravatar #36 - plys_kaj
28. apr. 2009 23:02
ZM4573R (13) skrev:
#9
Man må formode at når en "anden" virksomhed overtager navnet at de ligeledes overtager garantiforpligtelser.
Ellers kan man i mange tilfælde gøre brug af fabriksgarantien som mange producenter giver.


Det kommer an på, hvad der står i handelsaftalen mellem gammel ejer og ny ejer.

Hvis ny ejer ikke ønsker at yde denne service over for gamle kunder og det ikke fremgår af handelsaftalen, er han ikke forpligte til at yde reklamationsret på varer købt hos gammel ejer.
Gravatar #37 - nielsbuus
29. apr. 2009 07:18
Jeg bestilte 3 desktop pc'ere til en samlet værdi af 25.000 kroner eks moms for halvandet års tid siden til en af mine kunder. Midt-Data forventede en leveringstid på en uge.

Den kunne de ikke indfri og hver gang jeg rykkede dem kom de med den ene søforklaring efter den anden, nogle gange sagde de at den var klar til afsendelse og så var den alligevel ikke og nogen gange sagde de at den var blevet sendt, men det var den så alligevel ikke da der var sket en "misforståelse" men det skulle jeg ikke bekymre mig om for computerne var liiige på trapperne. Nogle gange manglede der et cd-rom drev og den sidste forklaring jeg fik var at de simpelt hen ikke havde nogle Small Business licenser til MS Office 07, så de kunne ikke færdiggøre maskinen før de havde modtaget licenser.

Efter 6 ugers ventetid hævede jeg handlen og købte dem hos Zitech (som nu også er lukket).

Herefter blev Midt-Data stiktossede og sagde jeg sørme ikke sådan kunne hæve et species køb fordi computerne jo var tilpassede specielt til mig. Så sagde jeg til dem at jeg havde min tvivl på om hardwaren overhovedet var taget ned fra lagerhylderne (eller overhovedet var på lager) og at enhver forsinkelse anses som væsentligt ved handelskøb, hvorfor jeg forbeholder mig retten til at hæve handlen.

Så tickede de af og krævede 3000 kroner i kompensation for aftalebrud.

Siden da har jeg ikke hørt noget til det lorte firma.

Det var en dybt dybt pinlig affære for mig over for min kunde - han betaler mig hundredevis af kroner i timen for at håndtere hans maskinpark, og så evner jeg ikke engang at finde en kompetent leverandør.
Gravatar #38 - izym
29. apr. 2009 10:42
#37 Betalte du så de 3000 kroner?
Gravatar #39 - nielsbuus
29. apr. 2009 10:44
#38, nope.
Gravatar #40 - izym
29. apr. 2009 20:52
#39 Godt at høre :P Jeg ville på ingen måde blive ked af, hvis de gik konkurs, tværtimod.
Gravatar #41 - donoe
29. apr. 2009 21:33
Tja, jeg har nu ingen problemer haft med Midt-Data, selvom det da er noget tid siden jeg har købt hos dem sidst... i det hele taget lang tid siden jeg har købt løsdele/hardware.

Princippet i at de vil drive tre butikker forstår jeg simpelthen ikke. Der skulle da ikke gå mange indlæg i tråden, før der er folk der rigtignok påpeger at de jo ikke er billige/helt oppe med Getmore på Edbpriser. Så kunne man vende det om og spørge - hvem kan forvente det til den pris, når de vælger at have tre showrooms stående uden varer, men med betjening?
Hvorfor er det monstro at man ikke kan afhente varerne personligt hos mange af de webshops der findes i dag, som konkurrerer på pris og leveringsdygtighed?
Det er svarene på de to spørgsmål der får mig til at tænke over hvorfor i alverden Midt Data overhovedet gider bruge kræfter på en detailhandel. Det giver ingen mening, selvom Mette måske er skøn :D, #30 .
I Aalborg har man valgt at smække biksen op, hvor der indenfor en radius af 300 m er flere store elektronikforretninger, som rent faktisk har tingene på lager og til nogenlunde samme pris. Jeg tror faktisk de er nabo til elgiganten.

En anden ting jeg ikke forstår er hvad de skal bruge mit navn/telefonnummer til når jeg handler detailhandel hos dem - hvad vil de bruge de oplysninger til?
Gravatar #42 - Hun73r
29. apr. 2009 23:03
De kunne jo starte med at havde noget på lager så kunne man da købe noget for de har ikke en skid i odense og ham bag disken viste ikke engang hvad et sata strømkable var så de er sq da selv skyld i det....
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login