mboost-dp1

Microsoft Corporation
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
øhmm.. måske er skobutikken et symbol på opensource hvor de mener at man lige er nødt til at tweake sine sko lidt ekstra for at få dem så de passer til ens behov?? .. ej jeg fatter sgu heller ingenting af det... Men en ting er sikkert: en eller anden kommer til at tage rollen som circus skobutik i den her sammenhæng..
Vi har før set store successfulde kampagner, som ingen fattede i starten. (Fx. Toyota's reklame med Bruce, Ole O osv.)
Så rolig nu, der skal nok komme en fortsættelse. :)
BTW: Hver eneste kommentar til denne nyhed fortæller at reklamen virker. Dens eneste formål er jo at starte snakken...
Så rolig nu, der skal nok komme en fortsættelse. :)
BTW: Hver eneste kommentar til denne nyhed fortæller at reklamen virker. Dens eneste formål er jo at starte snakken...
det er jo lidt som med Cybercitys reklamer.. der er ikke meget mening i det.. men allivegel kan jeg godt lide reklamerne.. Og det samme gælder her.. Jeg kan vildt godt lide den her Microsoft reklame.. kan godt ske den ikke giver meget mening men derfor er den stadig god.. :) og den giver omtale til microsoft.. god humor.. :) reklamer behøver jo ikke give mening.. :)
#8 mener at huske at de første Cybercity reklamer rent faktisk var relevante, og at folk godt kunne lide karakterene i filmen, hvilket har gjort det muligt for Cybercity blot at lave platte/sjove reklamer uden mening. Sådan var det jo også med Polle fra Snave, som blev en slags maskot :)
Men venter da spændt på fortsættelsen af reklame serien, så vi ka se om det er noget hurtigt sammen blandet pangel, eller om det faktisk bliver et modefænomen sidestillet med Polle fra Snave, Toyoya Bruce, DSB harry m.fl.
Men venter da spændt på fortsættelsen af reklame serien, så vi ka se om det er noget hurtigt sammen blandet pangel, eller om det faktisk bliver et modefænomen sidestillet med Polle fra Snave, Toyoya Bruce, DSB harry m.fl.
Det handler ikke om OS, computere eller teknik - det er udelukkende et spørgsmål om image.
For Microblød handler det om at komme af med den-store-onde-multinationale-corporation-der-tager-livet-af-alle-konkurrenter imaget og gøre det mere en-del-af-din-hverdag agtigt (som sko). Og det er ikke hos Lloyds Bill handler men cirkus klovne skobutikken. "Han er ligesom dig og mig". En MacD reference måske.. en anden amerikansk gigant som få synes er særlig fede, men de fleste dog besøger jævnligt alligevel.
Jeg synes det er åbenlyst at det er en forsigtig åbning af en ad serie, hvor de måske er lidt for påpasselige med ikke at støde nogen bort. der kunne sagtens komme mere direkte Apple referencer i senere film, og formentlig lidt mere teknisk indhold.
Jeg synes den fungerer ganske ok, ud fra det den forsøger. Det vil jeg primæst tilskrive Seinfeld, men Bill fungerer nu også klart bedre end den gennemsnitslige sportsmand, CEO eller andre kendisser uden skuespil talent.
For Microblød handler det om at komme af med den-store-onde-multinationale-corporation-der-tager-livet-af-alle-konkurrenter imaget og gøre det mere en-del-af-din-hverdag agtigt (som sko). Og det er ikke hos Lloyds Bill handler men cirkus klovne skobutikken. "Han er ligesom dig og mig". En MacD reference måske.. en anden amerikansk gigant som få synes er særlig fede, men de fleste dog besøger jævnligt alligevel.
Jeg synes det er åbenlyst at det er en forsigtig åbning af en ad serie, hvor de måske er lidt for påpasselige med ikke at støde nogen bort. der kunne sagtens komme mere direkte Apple referencer i senere film, og formentlig lidt mere teknisk indhold.
Jeg synes den fungerer ganske ok, ud fra det den forsøger. Det vil jeg primæst tilskrive Seinfeld, men Bill fungerer nu også klart bedre end den gennemsnitslige sportsmand, CEO eller andre kendisser uden skuespil talent.
Prøv at lægge mærke til de der "hot-dogs" de spiser, eller er det bare pølser i papir?
Der er en i næsten hvert eneste klip, og Jerry er virkelig grådig, for han kommer gående med en da han opdager gates, så står han med den og snakker, så er den væk, og da de forlader butikken har han en ny og hel pølse i papir.
Derudover ser vi den her familie der står udenfor, de har også allesammen en i hånden.
Jeg må nok sige, at første gang jeg så den var jeg virkelig skuffet, men nu har set den mindst 5 gange og jeg må nok sige den bliver bedre og bedre, uden nogen grund...
Der er en i næsten hvert eneste klip, og Jerry er virkelig grådig, for han kommer gående med en da han opdager gates, så står han med den og snakker, så er den væk, og da de forlader butikken har han en ny og hel pølse i papir.
Derudover ser vi den her familie der står udenfor, de har også allesammen en i hånden.
Jeg må nok sige, at første gang jeg så den var jeg virkelig skuffet, men nu har set den mindst 5 gange og jeg må nok sige den bliver bedre og bedre, uden nogen grund...
Der er ikke en scene eller detalje i såen en reklame der er overladt til tilfældigheder... så der skal nok komme mere mening over det... Den har faktisk fået mig til at glæde mig til de næste, hvilket en reklame sjældent kan med mig...
Nu har jeg set Seinfeld så mange gange at det nærmer sig spild af liv.
Men - der har han en Apple af de ældre på sit skrivebord...
sååå....
Men - der har han en Apple af de ældre på sit skrivebord...
sååå....
#16 Nej? Jeg vælger OS ud fra anbefalinger og herefter personlig erfaring.
Den er for lang.
Den er forvirrende.
Der er umiddelbart ikke nogen sammenhæng i den.
Den er ikke synderligt underholdende.
Den virker amatøragtigt, synes jeg, og de burde nok satse på at lave en ordentlig reklame, i stedet for bare at putte to ekstremt kendte mennesker i den.
Den er forvirrende.
Der er umiddelbart ikke nogen sammenhæng i den.
Den er ikke synderligt underholdende.
Den virker amatøragtigt, synes jeg, og de burde nok satse på at lave en ordentlig reklame, i stedet for bare at putte to ekstremt kendte mennesker i den.
#19 og resten...
hahahaha.... og lidt mere heh :)
Tror I virkelig, at et af verdens førende reklamebureauer lancerer en - i vores øjne - middelmådig reklamefilm for Microsoft?
Næ nej - De har os præcist, hvor de vil have os, og de ved præcist, hvad der sker inde i vores hjerner, så vi bliver påvirket i lige præcis den retning, de vil have os til at tænke...
Livstils-reklamer fortalt vha storytelling er det nye hit, og dette er kun begyndelsen af Microsofts nye reklamestrategi - snart vil man, som #5 (myplacedk) også nævner - kunne se en sammenhæng og en mening, jo flere af disse historie-reklamer, der bliver lukket ud.
Nogle gange er mennesker liidt for naive - I ér allerede påvirket af reklamen - wow :-)
Det skal lige siges, at jeg er mac fan boy...
hahahaha.... og lidt mere heh :)
Tror I virkelig, at et af verdens førende reklamebureauer lancerer en - i vores øjne - middelmådig reklamefilm for Microsoft?
Næ nej - De har os præcist, hvor de vil have os, og de ved præcist, hvad der sker inde i vores hjerner, så vi bliver påvirket i lige præcis den retning, de vil have os til at tænke...
Livstils-reklamer fortalt vha storytelling er det nye hit, og dette er kun begyndelsen af Microsofts nye reklamestrategi - snart vil man, som #5 (myplacedk) også nævner - kunne se en sammenhæng og en mening, jo flere af disse historie-reklamer, der bliver lukket ud.
Nogle gange er mennesker liidt for naive - I ér allerede påvirket af reklamen - wow :-)
Det skal lige siges, at jeg er mac fan boy...
#12: Thinq
En rigtig god analyse, tror du har fuldstændig ret i det primære budskab i den her reklame, er at fjerne fokus fra at bil gates og microsoft er mega corporation. Det ligger sig godt op af den trend MS også har lagt sig op af med bløde kurver og varme farver. Og formålet er helt klart at gøre folk bedre modtagelige over for de kommende reklamer. I mange amerikaneres øjne er Bill Gates en institution som repræsentere storhed, klogskab, business og rigdom.
Hvis de kan få pillet business og rigdom tagget af ham, så kan de anvende den alm respekt han alligevel har, for det han har opnået, til at postivt brande MS.
Det er med andre ord en helt anden vej MS går, ifht Apple, MS går efter "the everyday user" og vil formentlige senere forsøge at yderligere "snobbeligøre" Apple, altså vende deres fokus på design til noget negativt, som kun henvender sig til et lille segment. Mens MS er den tro følgesven som alle elsker og alle har. Dermed udnytter de smart at de pt. har en meget stor markedsandel.
Det minder med andre ord meget om konceptet i de cola reklamer der kom før Zero. Hvor man også så et fokus på at Cola er noget positivt man har med vennerne, på et helt down to earth stadie. Det var Cola's modspil på Pepsi som gang på gang betalte stjerner som Byonce, Britney osv til at optræde i helt vilde reklamer. En reklame kamp vi desvære ikke så i Danmark, men hvis i ser de 2 link her:
Jeg forventer at vi kommer til at se en lignende reklame kamp den kommende tid, med 2 meget forskellige veje. Rigtig spændende.
--
En kommenterede at de konstant spiser pølser som er hele, det er psykologisk, det handler naturligvis om ikke at give et indtryk af tomhed eller mangel.
En rigtig god analyse, tror du har fuldstændig ret i det primære budskab i den her reklame, er at fjerne fokus fra at bil gates og microsoft er mega corporation. Det ligger sig godt op af den trend MS også har lagt sig op af med bløde kurver og varme farver. Og formålet er helt klart at gøre folk bedre modtagelige over for de kommende reklamer. I mange amerikaneres øjne er Bill Gates en institution som repræsentere storhed, klogskab, business og rigdom.
Hvis de kan få pillet business og rigdom tagget af ham, så kan de anvende den alm respekt han alligevel har, for det han har opnået, til at postivt brande MS.
Det er med andre ord en helt anden vej MS går, ifht Apple, MS går efter "the everyday user" og vil formentlige senere forsøge at yderligere "snobbeligøre" Apple, altså vende deres fokus på design til noget negativt, som kun henvender sig til et lille segment. Mens MS er den tro følgesven som alle elsker og alle har. Dermed udnytter de smart at de pt. har en meget stor markedsandel.
Det minder med andre ord meget om konceptet i de cola reklamer der kom før Zero. Hvor man også så et fokus på at Cola er noget positivt man har med vennerne, på et helt down to earth stadie. Det var Cola's modspil på Pepsi som gang på gang betalte stjerner som Byonce, Britney osv til at optræde i helt vilde reklamer. En reklame kamp vi desvære ikke så i Danmark, men hvis i ser de 2 link her:
Jeg forventer at vi kommer til at se en lignende reklame kamp den kommende tid, med 2 meget forskellige veje. Rigtig spændende.
--
En kommenterede at de konstant spiser pølser som er hele, det er psykologisk, det handler naturligvis om ikke at give et indtryk af tomhed eller mangel.
Jeg synes det virker på mig allerede!migogdig (21) skrev:En kommenterede at de konstant spiser pølser som er hele, det er psykologisk, det handler naturligvis om ikke at give et indtryk af tomhed eller mangel.
Hvis Microsoft kan love refill på hotdogs så ved jeg godt hvor jeg står :)
En underlig reklame, der alligevel har fået mig til at tænke på den næste..
Har aldrig været en kæmpe fan af Seinfield, men det er stadig utroligt let at se, at manden har talent, hvilket jeg syntes også viser sig her..
Glæder mig til den næste, som forhåbentlig kommer inden for et par uger...
Angående reklame værdien i dette, så er den større end man tror, da Seinfield stadig er et kæmpe ikon i USA. For ikke at nævne at snakken nok skal køre på højtryk, hvilket lige præcis er den bedste reklame der findes.
Har aldrig været en kæmpe fan af Seinfield, men det er stadig utroligt let at se, at manden har talent, hvilket jeg syntes også viser sig her..
Glæder mig til den næste, som forhåbentlig kommer inden for et par uger...
Angående reklame værdien i dette, så er den større end man tror, da Seinfield stadig er et kæmpe ikon i USA. For ikke at nævne at snakken nok skal køre på højtryk, hvilket lige præcis er den bedste reklame der findes.
Nogle der lagde mærke til billedet på Shoe Circus Clown Club medlemskortet. rofl
http://www.mugshots.com/Historical/Bill+Gates.htm
http://www.mugshots.com/Historical/Bill+Gates.htm
#16 du er bare trist fordi du sidder fast på windows. Det er SÅ ynkeligt når folk kommer med kommentarer som du gør der.
Føler du at din elskede windows er truet på sin eksistens siden de kun har 98% af verdensherredømmet?
Det kunne ikke tænkes at andre syntes at der er andre værktøjer der passer dem bedre.
Skal vi alle køre i Skoda? Kan vi ikke få lov til at vælge?
Forfor kommer der så mange tabere der bare hele tiden skal fortælle en hvorfor man har valgt forkert når man købte en Mac. Luk nu røven for helvede.
Nå ja, læg nu mærke til at jeg kunne se denne nyhed ud at skulle tude om hvor frygtelig denne Get a Vista reklame er. Så hold vendligst kæft næste gang der er en nyhed på macnation om en ny mac reklame.
Føler du at din elskede windows er truet på sin eksistens siden de kun har 98% af verdensherredømmet?
Det kunne ikke tænkes at andre syntes at der er andre værktøjer der passer dem bedre.
Skal vi alle køre i Skoda? Kan vi ikke få lov til at vælge?
Forfor kommer der så mange tabere der bare hele tiden skal fortælle en hvorfor man har valgt forkert når man købte en Mac. Luk nu røven for helvede.
Nå ja, læg nu mærke til at jeg kunne se denne nyhed ud at skulle tude om hvor frygtelig denne Get a Vista reklame er. Så hold vendligst kæft næste gang der er en nyhed på macnation om en ny mac reklame.
Jeg kan se det for mig. En hel hær af art-directors, tekstforfattere og smarte reklamefolk - Mac fanboys hele bundtet, samlet i mødelokalet på bureauet, for at udvikle en kampagne som vil koste en formue og forhåbentlig ruinere Microsoft. Så de kan blive fri for ting som Powerpoint, som folk tror kan bruges til alt fra tryksager til produktion af reklamefilm og webdesign. Og så google begynder at lave deres browsere og lign. til Mac samtidig med Windows. ;-)
Jeg tror reklamen har noget at gøre med assiciationer til hvad der sker i reklamen. Man vil fx tænke MS når man vrikker med røven eller vader ind i en skobutik. Og sæføli er der den snak om reklamen der osse hjælper. Og jeg tror der er en analogi med at bøje skoene så man kan bruge dem hvor som helst, svarer til at når man køber Windows så kan den tweakes til ens eget behov, så man aldrig behøever andet (han bader enda med skoene på). Fra nu af og lang tid frem, når min kone vrikker med røven, tænker jeg helt klart på MS om jeg vil eller ej. Det svarer osse lidt til de reklamer TVdanmark lavede, hvor man var på et offentligt toilet, og ved siden af en man stod der et stort logo af tv-stationen og pissede. Og jeg tænker faktisk stadig på det den dag idag. Jeg tror helt bestemt at det har med associationer at gøre - og tænk lige på MS næste gang du ædder en hot dog ;)
Er der andre her, der heller ikke kan udstå Seinfeld?
Bill G kommer fuldstændigt til at ligne en malplaceret nørd i den reklame, når Seinfeld bøvler løs om alt muligt indstuderet småsnak.
Jeg håber ikke, den reklame kommer til at køre i Danmark :-)
Bill G kommer fuldstændigt til at ligne en malplaceret nørd i den reklame, når Seinfeld bøvler løs om alt muligt indstuderet småsnak.
Jeg håber ikke, den reklame kommer til at køre i Danmark :-)
Man kan sige meget om reklamen, men microsoft bliver diskutteret over alt på nettet efter denne reklame, mon ikke det er "mission accomplished" ?
Alle sidder nu og venter på den næste i serien for at se hvad det egentlig har af mening.
Jeg vil sige 10/10 til dem der har lavet reklamefilmen!
Alle sidder nu og venter på den næste i serien for at se hvad det egentlig har af mening.
Jeg vil sige 10/10 til dem der har lavet reklamefilmen!
salva (20) skrev:Tror I virkelig, at et af verdens førende reklamebureauer lancerer en - i vores øjne - middelmådig reklamefilm for Microsoft?
Næ nej - De har os præcist, hvor de vil have os, og de ved præcist, hvad der sker inde i vores hjerner, så vi bliver påvirket i lige præcis den retning, de vil have os til at tænke...
LOL! Ja vi er allerede halvt hjernevaskede af Microsofts reklamebereau som har regnet ud hvordan man hypnotiserer folk med en meget bred Bill Gates og pølser med papir rundt om.
Er du seriøs?
Yep, det er seriøst. Reklame film er kun lavet til at påvirke, og der er tænkt over hver detalje i sådan en.runeks (35) skrev:LOL! Ja vi er allerede halvt hjernevaskede af Microsofts reklamebereau som har regnet ud hvordan man hypnotiserer folk med en meget bred Bill Gates og pølser med papir rundt om.
Er du seriøs?
Og jeg vil mene den opfylder A.I.D.A. 100%
Reklamen blev vist under NFL Kickoff som har sindsyyyygt mange seere.
Hele Kampagnen har Microsoft brugt 300+ Millioner Dollars på, og er den dyreste reklame kampagne i Microsoft's historie.
Kampagnen går under navnet “Windows, Not Walls."
Det hele er lavet af USA's størreste reklame firma JWT.
runeks (35) skrev:Er du seriøs?
Ja, og ganske fornuftig at høre på.
Er du seriøs? Tror du virkelig at man bruger så mange penge på en reklame, uden at hvert eneste sekund og hvert eneste ord er meget nøje overvejet, bla. af folk med forstand på forbruger-psykologi (eller hvad de nu kalder det)?
myplacedk (37) skrev:Ja, og ganske fornuftig at høre på.
Er du seriøs? Tror du virkelig at man bruger så mange penge på en reklame, uden at hvert eneste sekund og hvert eneste ord er meget nøje overvejet, bla. af folk med forstand på forbruger-psykologi (eller hvad de nu kalder det)?
Jeg er også ganske seriøs. Jeg køber simpelthen ikke det her "faktum":
Næ nej - De har os præcist, hvor de vil have os, og de ved præcist, hvad der sker inde i vores hjerner, så vi bliver påvirket i lige præcis den retning, de vil have os til at tænke...
Hvis du pointerer det at reklamer kan påvirke nogle menneskers opfattelse af et bestemt brand så giver jeg dig selvfølgelig ret, hvis dette ikke var tilfældet ville reklamer ikke eksistere.
Det jeg er uenig med er det jeg har citeret i #38, nemlig at der sidder nogle reklame-"masterminds" og kan styre præcis det der sker inde i vores hjerner ved at klippe reklamen sammen helt perfekt og "ikke overlade noget til tilfældighederne".
De kan sikkert påvirke nogle mennesker til umiddelbart at associere noget andet med Microsoft end de gjorde før, men så kan de altså heller ikke mere.
Det jeg er uenig med er det jeg har citeret i #38, nemlig at der sidder nogle reklame-"masterminds" og kan styre præcis det der sker inde i vores hjerner ved at klippe reklamen sammen helt perfekt og "ikke overlade noget til tilfældighederne".
De kan sikkert påvirke nogle mennesker til umiddelbart at associere noget andet med Microsoft end de gjorde før, men så kan de altså heller ikke mere.
Til dem der mener at reklamer ikke virker..
Tag jer sammen! Tror I virkelig at industrien vil poste milliarder og atter milliarder i reklame hvis ikke det havde bare en VIS effekt?
Menneskemassen er meget nem at påvirke. Nu kan du se hvor meget der bliver snakket om denne reklame.
Selv de vanvittige tysk synkroniseret reklamer som "Noget vi kan lege med" - pling - så ved vi hvad det drejer sig om.
Selvom vi synes at nogle reklamer stinker - som fx Vanish - og pletten er væk - jeg kan simpelt hen ikke udstå de reklamer, og alligevel er det hvad folk køber når de står nede i supermarkedet, hvorfor?
Genkendelsens glæde. Ja, det lyder vildt, men hjernen har jo set tidligere at Vanish - lyserød - noget med at være god til at fjerne pletter. Det fortæller den dig - ergo tænker du at du nok hellere må købe den, end det neutrale produkt der står ved siden af som du ikke kender til.
Du skal VIRKELIG være opmærksom som forbruger for ikke at falde i reklamefælden! Og så opmærksom er der ingen der gider at være konstant.
Tag jer sammen! Tror I virkelig at industrien vil poste milliarder og atter milliarder i reklame hvis ikke det havde bare en VIS effekt?
Menneskemassen er meget nem at påvirke. Nu kan du se hvor meget der bliver snakket om denne reklame.
Selv de vanvittige tysk synkroniseret reklamer som "Noget vi kan lege med" - pling - så ved vi hvad det drejer sig om.
Selvom vi synes at nogle reklamer stinker - som fx Vanish - og pletten er væk - jeg kan simpelt hen ikke udstå de reklamer, og alligevel er det hvad folk køber når de står nede i supermarkedet, hvorfor?
Genkendelsens glæde. Ja, det lyder vildt, men hjernen har jo set tidligere at Vanish - lyserød - noget med at være god til at fjerne pletter. Det fortæller den dig - ergo tænker du at du nok hellere må købe den, end det neutrale produkt der står ved siden af som du ikke kender til.
Du skal VIRKELIG være opmærksom som forbruger for ikke at falde i reklamefælden! Og så opmærksom er der ingen der gider at være konstant.
Der må jeg være delvis enig...
Fordi en reklame kampagne har nogen ting den skal opfylde for at påvirke.[list][li]Målgruppe[/li][li]Købs Behov[/li][li]AIDA[/li][li]Medie Valg[/li][/list]Men hvis du indgår i den målgruppe så bliver du meget nemt påvirket, hvis du ikke er del af den målgruppe har reklamen ingen påvirkning, eller næsten ingen.
Så er der også en masse om købemotiver osv...
Fordi en reklame kampagne har nogen ting den skal opfylde for at påvirke.[list][li]Målgruppe[/li][li]Købs Behov[/li][li]AIDA[/li][li]Medie Valg[/li][/list]Men hvis du indgår i den målgruppe så bliver du meget nemt påvirket, hvis du ikke er del af den målgruppe har reklamen ingen påvirkning, eller næsten ingen.
Så er der også en masse om købemotiver osv...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.