mboost-dp1

Microsoft
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det er stadig et projekt under Microsoft Research - det er under udvikling og det ser da bedre ud nu end første gang vi så det: http://railgun.newz.dk/microsoft-teaser-mulig-tekn...Jonas_ (1) skrev:Jeg synes faktisk ikke det ser særligt overbevisende ud - slet ikke når man ser på alt det udstyr de har i loftet...
Så altså en helt anden teknologi og oplevelse?Jonas_ (1) skrev:Måske de skal arbejde på at kombinere teknologien med et par briller!
Lækkert nok, men Holodeck i Star Trek projekteres ikke. Ellers ville man have samme problem som man har med Room Alive, hvilket er at et objekt eller person der kommer mellem projektoren og væggen vil skabe skygger og deformerede figurer. Holodeck viser også "billeder/grafik" under og inde i objekter, så hele denne projektor-ide vil aldrig kunne blive til et Holodeck, men vil bare være et interaktivt rum.
For at kunne skabe et Holodeck, så skal overfladerne ændres "udefra/bagfra" for vægge og andre overflader, i stedet for at projektere grafik fra loftet.
Forestil dig at et helt rum (inkl. al inventar) faktisk bare er et sammensat lærred, hvor der er x antal projektører bag lærredet, der projekterer grafik "udefra", dvs. fra bag ved væggen, gulvet, osv.
Kinects sensorer opfanger så hvor dine handlinger afvikles.
Room Alive vil kunne bruges til at skabe 3D objekter inde i rummet, men igen har du problemet med skygger og deformerede figurer, da du ikke kan bruge Holodeck metoden (projektering indefra selve objektet eller bag kulissen).
For at kunne skabe et Holodeck, så skal overfladerne ændres "udefra/bagfra" for vægge og andre overflader, i stedet for at projektere grafik fra loftet.
Forestil dig at et helt rum (inkl. al inventar) faktisk bare er et sammensat lærred, hvor der er x antal projektører bag lærredet, der projekterer grafik "udefra", dvs. fra bag ved væggen, gulvet, osv.
Kinects sensorer opfanger så hvor dine handlinger afvikles.
Room Alive vil kunne bruges til at skabe 3D objekter inde i rummet, men igen har du problemet med skygger og deformerede figurer, da du ikke kan bruge Holodeck metoden (projektering indefra selve objektet eller bag kulissen).
Hvis man vil lave en "rigtig" Holodeck oplevelse, så skal man ud i virtual reality briller. Det vil også løse problemet med at vise/se grafik under og inde i objekter, som Room Alive ikke kan løse. Et reelt Holodeck, som man ser i Star Trek, kan ikke laves pt., og vil måske forblive science fiction i noget/lang tid.
Når man læser Youtube kommentarer, og kommentarer på andre sider, bliver man imponeret over hvor få folk der bider mærke i at det er en prototype.
Nej du kan ikke spille Crysis 4 - Holodeck edition på dag 1.
Det her er et kompliceret, dyrt, men ikke mindst SIMPELT, setup.
Man udvikler ikke en All In One enhed som første step i udvikling.
Nej du kan ikke spille Crysis 4 - Holodeck edition på dag 1.
Det her er et kompliceret, dyrt, men ikke mindst SIMPELT, setup.
Man udvikler ikke en All In One enhed som første step i udvikling.
Et rigtigt holodeck ville fungere complet anderledes end nogen af jeres primitive forslag..
Hvis man ønsker at skabe en Virtual reality oplevelse, som kun foregår i et enkelt rum, og alle i rummet får samme oplevelse uanset hvor de står.
Så kræver det at rummet er en kasse med ens størrelse vægge. Inde i rummet vil møbler 3D figurer osv blive skabt via Energi og manipulation af luft atomerne i rummet. væggene, gulvet og loftet ville skulle være lavet af et materiale som projekterer lys fra sig, som man opfanger med øjet, hvilket gør det muligt at se en hvilkensomhelst baggrund 360 grader omkring sig.
Det ville fungere således:
Lad os sige rummet er 5x5x3 meter. Så ville man bygge en "bane" via et program, af fx en byoplevelse. Området ville være 1x1x1 kilometer, bare for eksemplets skyld. væggene ville vise hvad man kan se rundt om sig selv, loftet viser himlen og alt opad. Gulvet er specielt, da det gerne skulle føles som asfalt, og betong når man rører ved gulvet, og er der en kantsten så skal højde afstanden være der. Følelsen for fingrene kan simuleres via elektriske impulser som går ind og giver dine nerver de samme signaler som du ville få hvis du rørte ved ægte asfalt. højde forskellen kan klares med magnetiske klodser af nano størrelse, som overfladen af gulvet og væggene er lavet af, som bliver formet efter landskabet.
Det område som rummet repressenterer af hele banen, vil være spillernes "viewport", og alt efter hvad brugerne støder ind i, indenfor viewporten så vil rummet forme sig efter det løbene.
Lyd skal nok bygges ind i væggene også, da man let kan få partiklerne i nano teknologien til at vibrere på bestemte måder, så de simulerer vand lyd i ægte 3D.
Med dette (hvis det var lavet sådan som jeg forstiller mig det) så kunne man bilde en person som vågner op i dette rum ind at han ligger i en brønd. hvis dette var hans position i banen. alt ville føles rigtigt, alt ville se og lyde ægte. Måske udover fugtigheden der ville mangle, men dette kan også klares via manipulation af luften i rummet.. (add an O to each pair of H and you have water).
Dette er meget Sci-fi endnu, da vi lige skal klare nano teknologi ordenligt først, men udover det har vi resten af teknologien lige nu, det skal bare gøres.. og self har man den ting kaldt "pris", som ville gøre det umuligt for almindelige mennesker at få råd til.
Hvis man ønsker at skabe en Virtual reality oplevelse, som kun foregår i et enkelt rum, og alle i rummet får samme oplevelse uanset hvor de står.
Så kræver det at rummet er en kasse med ens størrelse vægge. Inde i rummet vil møbler 3D figurer osv blive skabt via Energi og manipulation af luft atomerne i rummet. væggene, gulvet og loftet ville skulle være lavet af et materiale som projekterer lys fra sig, som man opfanger med øjet, hvilket gør det muligt at se en hvilkensomhelst baggrund 360 grader omkring sig.
Det ville fungere således:
Lad os sige rummet er 5x5x3 meter. Så ville man bygge en "bane" via et program, af fx en byoplevelse. Området ville være 1x1x1 kilometer, bare for eksemplets skyld. væggene ville vise hvad man kan se rundt om sig selv, loftet viser himlen og alt opad. Gulvet er specielt, da det gerne skulle føles som asfalt, og betong når man rører ved gulvet, og er der en kantsten så skal højde afstanden være der. Følelsen for fingrene kan simuleres via elektriske impulser som går ind og giver dine nerver de samme signaler som du ville få hvis du rørte ved ægte asfalt. højde forskellen kan klares med magnetiske klodser af nano størrelse, som overfladen af gulvet og væggene er lavet af, som bliver formet efter landskabet.
Det område som rummet repressenterer af hele banen, vil være spillernes "viewport", og alt efter hvad brugerne støder ind i, indenfor viewporten så vil rummet forme sig efter det løbene.
Lyd skal nok bygges ind i væggene også, da man let kan få partiklerne i nano teknologien til at vibrere på bestemte måder, så de simulerer vand lyd i ægte 3D.
Med dette (hvis det var lavet sådan som jeg forstiller mig det) så kunne man bilde en person som vågner op i dette rum ind at han ligger i en brønd. hvis dette var hans position i banen. alt ville føles rigtigt, alt ville se og lyde ægte. Måske udover fugtigheden der ville mangle, men dette kan også klares via manipulation af luften i rummet.. (add an O to each pair of H and you have water).
Dette er meget Sci-fi endnu, da vi lige skal klare nano teknologi ordenligt først, men udover det har vi resten af teknologien lige nu, det skal bare gøres.. og self har man den ting kaldt "pris", som ville gøre det umuligt for almindelige mennesker at få råd til.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.