mboost-dp1

Microsoft Corp. - Zune.net

Microsoft præsenterer 2. generation af Zune

- Via engadget - , redigeret af klh

Microsofts alternativ til Apples iPod, kaldet Zune, er nu kommet i 2. generation, og udover en opdatering af den store afspiller, nu kaldet Zune 80 (tallet angiver størrelsen af harddisken i GB), har Microsoft også præsenteret to mindre modeller, kaldet Zune 8 og Zune 4.

De nye modeller er designmæssigt til at overse, da der ikke er sket specielt meget. Dog er skærmen på Zune 80 vokset fra 3″ til 3.2″ og betjeningshjulet er erstattet af en 4-vejs D-pad, som er er firkantet. Desuden er aluminiumsrammen rundt om skærmen og betjeningshjulet forsvundet.

For Zune 8 og Zune 4’s vedkommende er der tale om en direkte konkurrent til iPod Nano, dog med en lidt mindre skærm end iPod Nano (1.8″ mod 2″), samtidig med at de er lidt tykkere og højere.

Indholdsmæssigt ligner Zune også sig selv, dog har den fået et nyt menusystem, som også vil være tilgængeligt for 1. generation af Zune, nu kaldet Zune 30.

De nye modeller vil blive lanceret i USA i november måned. Zune har stadig ikke fundet vej til Europa, og Microsoft har heller ikke udtalt sig om dette endnu.

Via kilden kan der findes flere oplysninger og billeder af de nye Microsoft Zune-modeller.





Gå til bund
Gravatar #1 - trylleklovn
3. okt. 2007 08:07
Så vidt jeg ved så vil det være muligt at installere den nye firmware på sin 1. generations zune.
Gravatar #2 - hacky
3. okt. 2007 08:09
God service at den gamle model får alle de nye features.

Vil nu overveje en Zune når min Creative ikke virker længere...

#1: Nope, alle de gamle Zunes kan opgraderes.
Gravatar #3 - tgr
3. okt. 2007 08:17
Første video af de nye Zune:

http://gizmodo.com/gadgets/zune/first-video-of-zun...

Ser ret lækker ud :)

Desuden har Wired lidt en hands-on artikel: http://blog.wired.com/gadgets/2007/10/hands-on-wit...
Gravatar #4 - martinonline
3. okt. 2007 08:58
Kan den overhovedet købes i DK?
Gravatar #5 - CazH
3. okt. 2007 09:39
#4

De nye modeller vil blive lanceret i USA i november måned. Zune har stadig ikke fundet vej til Europa, og Microsoft har heller ikke udtalt sig om dette endnu.


CazH
Gravatar #6 - frostic
3. okt. 2007 09:48
Wow, de ligner iPodsne meget, er der mon en grund til det? Det er jo en grund til at iPod har solgt så mange flere end ms.
Gravatar #7 - Lowkey
3. okt. 2007 10:01
#6

"Det [sic] er jo en grund til at iPod har solgt så mange flere end ms."

Yup. Grunden er blandt andet at iPod kom på markedet i 2001 og Zune først kom i 2006, så Apple har haft et forspring på 5 år, til at gøre deres mp3-afspiller til den mest kendte og trendy.
Gravatar #8 - mathiass
3. okt. 2007 10:03
#6 At iPod kom først? Jeg synes at zune er ret anderledes at bruge end en iPod og der er mange spændende idéer i Zune, som Apple skulle tage at kigge på i næste version af iPod. Blandt andet at man kan dele sin musik trådløst mellem 2 Zune.
Gravatar #9 - Zombie Steve Jobs
3. okt. 2007 10:48
"De nye modeller er designmæssigt til at overse, da der ikke er sket specielt meget"


"Indholdsmæssigt ligner Zune også sig selv"


Pisses me off, jeg hader ikke Apple eller iPods, men det er da pisse åndssvagt at læse, det der. Hvorfor står der aldrig noget i den retning, når der kommer nye iPod modeller og så videre?

Stick to the fucking facts, i stedet for alt det her holdningspis, når der alligevel senere står:

"Dog er skærmen på Zune 80 vokset fra 3" til 3.2" og betjeningshjulet er erstattet af en 4-vejs D-pad som er er firkantet. Desuden er aluminiumsrammen rundt om skærmen og betjeningshjulet forsvundet."

?????????????Nej, det er sgu ikke sket specielt meget. FFS. Get a grip.?????????????
Gravatar #10 - bjerh
3. okt. 2007 11:11
Labs.. Glæder mig til at få et nyt system ind på min Zune.. Bare for at tjekke det ud.. :P

Det er dog lidt træls at de først kommer ud til november... Skal til usa om et par uger, så det ville nu have været rart hvis jeg kunne tage en med hjem. Men skidt pyt. Så må jeg jo bare få den sendt istedet. :P
Gravatar #11 - MadsL
3. okt. 2007 11:21
Ja, jeg håber sku at de for lidt bedre fat denne gang.
Ikke fordi jeg gider at donere en enste krone til MS (uhh yhea im anti) på nuværende tidspunkt,
men jeg vil da overveje det næste gang jeg køber en Mp3 player (self også alle de andre).
Har en iPod nu. Bruger den til at høre musik på. Og ikke baggrunds støj.
Det føles lidt sådan nogle gang hvis man kommer inde fra fjernsynet da der ingen bass er på nogle af nuværende iPods, lyden er faktisk lidt ringe. Det er lidt bedre på den nye Nano men stadig ikke noget jeg vil spendere over 1k på.
Kommer aldrig til at se video på en Mp3 afspiller og når det også skal konverteres til et passende codec gider man sq ikke rigtigt at prøve heller.
Sune har radio hvilket også er en 3rd party ting til iPod'en.
Ej.. tbh køber jeg nok en hele 3je mp3'er næste gang.

Men håber jo altid at apple vil komme med et ordenligt produkt.
Gravatar #12 - Trentors
3. okt. 2007 11:22
#9
Shhhh vi har det ligeså godt i "vi elsker Apple og hader MS"-klubben. Jeg prøvede at poste er SERIØST review af iPhone som telefon lavet af en rigtig mobil-anmelder ikke bare en computer-anmelder som betragter den som en ny perphial til sin computer. Den skamroste for en gangs skyld ikke iPhone fordi den mente at iPhone stadig manglede mange basale funktioner som alle andre mobil-producenter har.

Sjovt nok mente newz.dk crew'et at "den falder uden for vores nyhedsinteresse."

Man tænker sit...

Men på den anden side, da de søgte nyt crew skrev de at det hjalp hvis man interesserede sig for nogen bestemte områder som f.eks. Apple, diverse Open Source ting men IKKE Windows eller Microsoft. Dette har de dog fjernet men det viser deres tankegang så dette er vel ikke en overraskelse.
Gravatar #13 - trylleklovn
3. okt. 2007 11:25
#11 Du baserer vel ikke dine udtalelser på default høretelefonerne til iPod vel? For de er da godnok noget bras.
Gravatar #14 - Trentors
3. okt. 2007 11:27
#1
Man skal passe på med at stemme andre folks indlæg irrelevant når ens eget indlæg bare gentager en ting som står i linket. Glem "så vidt jeg ved" og prøv at læse kilden inden du poster.
Gravatar #15 - trylleklovn
3. okt. 2007 11:29
#14 Jeg har læst den samme artikel et andet sted i dag, gider ikke læse de samme nyheder to gange. Jeg vil med min besked blot informere dem, som ikke gider læse artiklen, at de altså kan opgradere deres firmware.

Din post (#12) er desuden komplet irrelevant for denne nyhed.
Gravatar #16 - Trentors
3. okt. 2007 11:34
#15
Okay så fordi DU ikke gider læse en artikel to gang mener du at det er en at det er din opgave at quote noget fra din egen hukommelse som står i artiklen?

Det mindste man gør er lige læse eller bare i det mindste skimme kilden inden man poster noget i diskussionen - Hvordan vil du ellers afgøre om det du siger har relevans? Og da det er redundant er det ikke relevant - folk kan godt selv læse.
Gravatar #17 - caffery
3. okt. 2007 12:04
#9 og #12,

ja jeg synes også det ser lidt suspekt ud....

Gad vide om de dengang fik nogen ansøgninger fra folk der havde Windows som speciale..og om de bevidst frasorterede dem.
Gravatar #18 - pela
3. okt. 2007 12:05
#15
Det kan jo være svært at nå, rent faktisk at læse artiklen når man har travlt med at komme med en oneliner som kommentar nr. 1 på så mange artikler som muligt.
Gravatar #19 - TheThufir
3. okt. 2007 13:49
Er det bare mig.. Eller kan microsoft godt lide at efterligne andre firmaers design?? Jeg synes godt nok den nye Zune minder 90% om Ipod'en....
Gravatar #20 - bjerh
3. okt. 2007 14:21
#19.. Tjaa.. Hvis det først et gået op for dig nu, må du ikke have fulgt med de sidste.. hvormange år er det? en 19 stykker? :P

De har altid lånt lidt hist og her. Ikke at de ikke også selv har fundet på en masse lækre ting gennem tiden, så det er ikke bashing... Men jo, du har ret. ;)

Derimod kan jeg sige at UI'en på ingen måde ligner noget andet jeg har set før.
Gravatar #21 - TheThufir
3. okt. 2007 14:43
#20 jeg ved godt de har gjort det i lang tid.. Men det her ligner ligefrem design-tyveri :P
Gravatar #22 - Proz
3. okt. 2007 14:54
#19, #20,#21

Wikipedia:
The [Zune] was created while Microsoft was in close cooperation with Toshiba, which took the existing design of the Gigabeat S and redeveloped it under the name Toshiba 1089 as registered with the FCC
Gravatar #23 - zin
3. okt. 2007 15:17
// offtopic:
#16:
Jeg synes det var rart at Trylleklovn gad at læse artiklen for mig og give mig en information jeg ellers kun havde fået, hvis jeg havde læst artiklen (som jeg ikke gider).
Det er jo ikke meningen newz.dk skal være en nyhedsportal, men en nyhedssiden - som altså ikke bare kopierer andre siders nyheder og giver os et link, men som skriver nyheden om til nørder (af nørder) - og nogle gange smutter den lige, som her hvor en vigtig information blev omgået.
Tak trylleklovn!

//on topic:
#19, 20, 21:
Det kan nemt påstås at MS aldrig nogensinde har fundet på noget selv men blot kopierer andre - f.eks. musen og GUI : Mac / OS/2 (og andre, så vidt jeg husker).
Zune ser nu temmelig pæn ud og delingsmuligheder er sejt, men jeg ville gerne have set lidt mere kompatibiltet i form af FLAC, OGG og MAC / Linux kompatibilitet (dog ved jeg ikke om den har Linux).
Ellers et modigt forsøg fra MS.
Gravatar #24 - JunkStar
3. okt. 2007 15:59
#20 jeg ved godt de har gjort det i lang tid.. Men det her ligner ligefrem design-tyveri :P

OH NOES!!! Den firkantede form ligner en ipod, DESIGN TYVERI!!!
Gravatar #25 - Cloud02
3. okt. 2007 16:38
Jeg synes da den vigtigeste nyhed går tabt: Nemlig at Microsoft vil sælge ~1 million sange, uden DRM gennem Zune marketplace.

Derudover så er deres nye 4-vejs D-pad desuden touch-sensitive.
Gravatar #26 - frande
4. okt. 2007 07:51
#23
Jeg er så enig vedr. din post omkring indlæg #16.

Jeg tror personligt aldrig jeg har brugt knappen "Læs mere". Jeg bruger newz.dk til at få korte nyheder om hvad der foregår i IT-verdenen.

Så det er kun rart, at sådanne informationer kommer frem herinde.

#20
Jeg er nu ikke enig i, at designet ligner specielt meget iPod'en. I disse tider så vil tingene ligne hinanden, hvor det er detaljerne, der gør forskellen. Detaljerne kan altså være menuen på skærmen, navigationsknapperne og sådan.

Det ender snart med, at man ikke kan lave en MP3-afspiller uden det er en tro kopi af iPoden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login