mboost-dp1

Microsoft
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Så... de får en rekord for at udsætte en opdatering længe nok til at den har "flest updates per release"
Wow...
Just...
Wow...
*golfclap*
Wow...
Just...
Wow...
*golfclap*
#2 jeg tror nummer et alluderer til, at Microsoft bevidst har udsat visse opdateringer, der er meldt for relativt lang tid siden og udgiver den sammen med en masse andre, så de kan få rekorden.
Selvom Microsoft er en stor virksomhed, så kan de jo ikke rette fejl med det samme. Nogle gange er de også nødt til at prioritere hvad de skal klare nu og her; hvad er mest kritisk?
Edit: Jeg mente selvfølgelig, at de ikke kunne rette alle fejl med det samme - ikke at de ventede med samtlige fejl.
Edit: Jeg mente selvfølgelig, at de ikke kunne rette alle fejl med det samme - ikke at de ventede med samtlige fejl.
#4 Det er da ikke et større problem hos Linux hurtigt at fixe fejl og få patches udsendt?
nbca (5) skrev:#4 Det er da ikke et større problem hos Linux hurtigt at fixe fejl og få patches udsendt?
Jeg vil tro der er lidt flere ting der skal kontrolleres inden MS smider updates ud til alle windows maskiner for at sikre sig den ikke smadrer et eller andet fuldstændigt.
Grunden til at Microsoft venter med at udsende patches er ikke at de tager lang tid at lave, men at IT-afdelingerne i virksomhederne skal bruge tid på at pushe dem ud. Hvis man bundler 64 updates, så skal der kun foretages én opdatering på en måned i stedet for to om dagen. Hvis det er rettelser af småfejl og usandsynlige angreb (som nævnt her), så kan det fint vente.
At opdateringer venter til den månedlige Patch Tuesday forudsætter i bund og grund to ting:
- Fejlen skal ikke være for alvorlig (dvs nem at udnytte til cracking)
- Der skal ikke være nogle kendte angreb
At Linux-folket ikke gøre noget lignende skyldes nok først og fremmest at Linux stort set ikke bruges på kontormaskiner samt at der ikke findes nogen koordineret udgivelse af patches (hver dist har i sin egen kanal til at sende patches ud).
At opdateringer venter til den månedlige Patch Tuesday forudsætter i bund og grund to ting:
- Fejlen skal ikke være for alvorlig (dvs nem at udnytte til cracking)
- Der skal ikke være nogle kendte angreb
At Linux-folket ikke gøre noget lignende skyldes nok først og fremmest at Linux stort set ikke bruges på kontormaskiner samt at der ikke findes nogen koordineret udgivelse af patches (hver dist har i sin egen kanal til at sende patches ud).
Personligt ELSKER jeg at de har valgt at samle deres updates, så man slipper for konstant at skulle sidde og læse "luk ikke pc'en den lukker selv efter opdateringen er installeret"-beskeden.
Og selv om det lyder af meget så er det jo ikke 64 til alle, men kun hvis du sidder med alle de nævnte produkter. (og har man det virker 64 heller ikke som meget).
Tak for nyheden, nu er jeg klar på det kommer :D
Og selv om det lyder af meget så er det jo ikke 64 til alle, men kun hvis du sidder med alle de nævnte produkter. (og har man det virker 64 heller ikke som meget).
Tak for nyheden, nu er jeg klar på det kommer :D
jeg vil da på ingen måder kalde det for en "konkurence" eller at "vinde" - det er nok det modsatte - at der stadig fejl som skal rettes, og mægden af dem gør det kun til en større "problem".
Hvis man vil "vinde" i den slags så skulle man konkurere på "MINDST antal af patches på FLEST dage" - det kunne jo tyde på at man ikke behøver at rette fejl, fordi de ikke er tilstede..
Hvis man vil "vinde" i den slags så skulle man konkurere på "MINDST antal af patches på FLEST dage" - det kunne jo tyde på at man ikke behøver at rette fejl, fordi de ikke er tilstede..
KILLER_BEE (11) skrev:Hvis man vil "vinde" i den slags så skulle man konkurere på "MINDST antal af patches på FLEST dage" - det kunne jo tyde på at man ikke behøver at rette fejl, fordi de ikke er tilstede..
Eller også betyder det at man bare ikke gider rette dem.
Jeg er overbevist om at de har en fyr til at sidde i hovedkvarteret til at opfinde fejl, blot for at de kan bibeholde illusionen om at de gør deres produkter mere og mere sikre ved at rette dem.
Eller også er der bare fejl i dem.
Eller også er der bare fejl i dem.
Jonasee (13) skrev:Eller også betyder det at man bare ikke gider rette dem.
Det er jo ret dumt at tro da det vil jo betyde at ingen gad at købe fejlbehæftet produkt og dermed vil man tabe kunder. ingen virksomhed vil sidde på deres hænder hvis de ved der er en fejl de skal/kan rette, især hvis det går udover deres kunder.
Din argument kunne ligesågodt have været - "eller hvis deres internet fejler" ...
#2: Ja, udsætte. Du mener måske at det tager over 1½ måned at fikse en fejl?
Det er udmærket at de fikser de fejl der nu bliver opdaget, men jeg finder det personligt morsomt at de (ift. titlen) nærmest får ros for antal rettelser per opdatering. Det er jo tydeligt at de fleste kunne frigives som de kom frem og blev rettet internt.
/Anders, jeg føler mig næsten stolt af at blive rated som flamebait, når jeg hverken disser MS eller Newz i mit indlæg. Great work guys!
Det er udmærket at de fikser de fejl der nu bliver opdaget, men jeg finder det personligt morsomt at de (ift. titlen) nærmest får ros for antal rettelser per opdatering. Det er jo tydeligt at de fleste kunne frigives som de kom frem og blev rettet internt.
/Anders, jeg føler mig næsten stolt af at blive rated som flamebait, når jeg hverken disser MS eller Newz i mit indlæg. Great work guys!
HerrMansen (18) skrev:#2: Ja, udsætte. Du mener måske at det tager over 1½ måned at fikse en fejl?!
Du skal ikke kun rette fejlen.
Du skal også teste at din fejlrettelse ikke laver endnu en fejl...eller være en endnu større fejl.
Når du har gjort dette (indenfor rimelighedens grænser) kan du så tilføje dinfejlrettelse.
Og så tage fat på nøjagtig samme mølle med næste fejlrettelse.
TL;DR:
Hvis du kun retter fejlen, laver du problemer for dig selv...
Men så længe de ikke er kritiske så er der altså ingen grund til at besvære brugerne med dem mere end 1 gang om måneden.HerrMansen (18) skrev:Det er jo tydeligt at de fleste kunne frigives som de kom frem og blev rettet internt.
Jeg ville fanme blive irritereret hvis jeg hver dag fik besked om at der lige var en ny opdatering som bare retter et par småfejl.
Det giver en 'ulven kommer' reaktion til sidst, og folk udskyder updates for 'det er jo bare det sædvanlige gøgl'..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.