mboost-dp1

Microsoft

Microsoft kampagne skal hjælpe brugere med at sikre sig selv

- Via USA Today - , redigeret af Net_Srak

I et forsøg på at gøre internetbrugere mere opmærksomme på hvad konsekvenser det kan få for dem, hvis ikke de tænker sig om på nettet, har Microsoft lanceret en kampagne, der skal prøve at hæve opmærksomheden hos brugerne.

Den nye kampagne skal hjælpe den enkelte bruger med at sikre sig selv, når denne færdes på nettet, hvilket sker via en onlinetest hos Microsoft. Onlinetesten er lavet enkelt så selv mindre tekniske personer kan bruge den.

Man kan selv prøve den her.

Her bliver man præsenteret for en masse spørgsmål, og bliver til slut i undersøgelsen informeret om hvilken type man er på nettet (set i forhold til hvor meget information man tillader andre at have).

Microsoft selv informerer om, at undersøgelser har vist, at mange brugere går rigtigt meget op i at føle sig sikker på nettet, men at det er de færreste der ved hvordan man skal føre sine ønsker ud i livet.

Selv om kampagnen er lavet med gode intentioner er der dog, som altid, et slags “skjult budskab” og ingen tvivl om at selve punchlinen giver en klar indikation af, at denne kampagne skal trække kunder mod Microsoft selv.

”The lines between public and private may never be perfect, but at Microsoft we are going to keep on trying, because your privacy is our priority.”





Gå til bund
Gravatar #1 - XxStarIightxX
23. apr. 2013 18:30
http://www.yourprivacytype.com/ skrev:
Tips for Your Privacy Type

Your head's in the right place, you just need to put it into action! Microsoft is finding ways to give you more control over things you want private—and was recognized as one of 2012's most trusted companies by the Ponemon Institute—so you can look to us for help.

For example, Internet Explorer 10 offers features like InPrivate Browsing and Tracking Protection to increase your privacy choices. If you're using Windows 8, check out the new privacy settings that help determine if apps can use your location or other personal information. At Microsoft, your privacy is our priority. To learn more quick and easy suggestions, click here.


Det ser da meget ud som bare reklame for Microsoft produkter
Gravatar #2 - Chewy
23. apr. 2013 19:07
Spørgsmål 5:
Do you post the following information on any social media sites?:

Full name
E-mail adress
Job information (Check)
Birth date
Photos (Check)
Messages about your plans for the day
Your current location

Spørgsmål 6:
How often do you share this information online?:

Multiple times per day
Once per day
A few times per week
Once per week
A few times per month
Once a month or less
Never

Hvad fanden skal jeg svare på det?
Billeder er ikke det store problem.
Men job info?
Det er min tidligere chef der har tilføjet det, jeg har bare sagt OK.
Og det er ca. 4 år siden. Det er ikke lige fordi at den gennemsnitlige bruger skifter job flere gange om ugen...
Job info er der uden tvivl for at underbygge deres pointe. Men jeg må ærligt talt sige at jeg ikke lige kan se hvordan den passer ind.
Det samme må vel gælde Full Name og Birth Day.
Den første skifter måske et par gange i løbet af ens liv.
Ens fødselsdato poster man en gang.
Email adress er lidt det samme...

Det er (imho) kun de tre sidste der giver mening i den sammenhæng...
(Med mindre de vil have at jeg skal gætte mig frem til hvor mange gange andre folk har haft adgang til omtalte info)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login