mboost-dp1

Microsoft

Microsoft giver til velgørenhed ved skift fra IE6 til IE8

- Via Softpedia - , redigeret af Net_Srak , indsendt af bakerman

Microsoft vil gerne have flere til at anvende deres seneste browser, Internet Explorer 8. Det er blevet til flere tv-reklamer for browseren, ligesom der også har været undersøgelser fremme, der fremhæver den.

Det er ikke nødvendigvis konkurrenterne Microsoft vil overbevise om, at IE8 er en god idé at hente. Internet Explorer 6 anvendes stadig af mange og det skal et nyt tilbud forsøge at lave om på.

Microsoft har siden juni valgt at donere mad til otte personer for hver gang en person henter IE8 via deres Browser for the Better-kampagne. Nu har de valgt at fordoble dette tal hvis man i forvejen anvender IE6 og opgraderer til IE8 i forbindelse med “Hunger Action Month”.

Brandon LeBlanc, Microsoft skrev:
We want to encourage our customers to upgrade to a modern and secure browser – so we are doubling donations for people who switch from Internet Explorer 6 to Internet Explorer 8 through this campaign.





Gå til bund
Gravatar #1 - Fafler
1. sep. 2009 13:00
Troede lige den 3. verdens problemer kunne løses med et botnet der downloadede IE8 igen og igen. Men så viser det sig at det bare er amerikanere der får mad.
Gravatar #2 - Lomholt
1. sep. 2009 13:03
haha hvor er microsoft egentlig langt ude... de gør det sikkert kun for at folk skal downloade deres skide lorte browser som er elendig og langsom, i forhold til fx. ff, de gør det sgu nok ikke fordi de tænker på andre folk som har det dårligt, men til at lokke folk... .
Gravatar #3 - Magten
1. sep. 2009 13:07
#2
Det er så 2. gang idag jeg ser en kommentar fra dig hvor du sviner MS, men ikke støtter op med andre argumenter end "fuck ms".. *klapsalve*
Gravatar #4 - Dreadnought
1. sep. 2009 13:07
Giv mig de 16 madkuponer, så vil jeg forlade IE6 til fordel for IE8.
Gravatar #5 - Lomholt
1. sep. 2009 13:08
Magten (3) skrev:
#2
Det er så 2. gang idag jeg ser en kommentar fra dig hvor du sviner MS, men ikke støtter op med andre argumenter end "fuck ms".. *klapsalve*

Undskyld mig... men hvorfor skulle jeg støtte Microsoft?
Gravatar #6 - Magten
1. sep. 2009 13:09
#5
Det siger jeg heller ikke du skal. Jeg siger du sviner MS til uden grund, og uden at understøtte dine påstande med beviser..

*Trommesolo* - det bliver sjovt det her..
Gravatar #7 - incinerator
1. sep. 2009 13:13
Sidste år gav Bill Gates og hans kone 2.8 mia dollars til velgørenhed mod sult, fattigdom og sygdomme.
Efter min mening batter det mere end moder Theresa nogensinde har gjort.

så det her følger vel bare linjen (selvom jeg ved jeg sammenblander Bill Gates privat og MS som firma)
Gravatar #8 - Monroc
1. sep. 2009 13:15
Magten vs. MrDanielson

Fight!

*Finder popcorn frem*

#7
Den fond, som Bill Gates og hans kone har - støtter de egentlig andre organisationer som Røde Kors osv., eller laver de selv aktivt arbejde?
Gravatar #9 - madsl
1. sep. 2009 13:20
Nå, så det er ikke kun for at få folk til at bruge Bing.com at de vil punge ud. Men jo, det er lidt trist at så mange stadig bruger IE6.
Gravatar #10 - Shadowblade
1. sep. 2009 13:22
MrDanielson (2) skrev:
haha hvor er microsoft egentlig langt ude... de gør det sikkert kun for at folk skal downloade deres skide lorte browser som er elendig og langsom, i forhold til fx. ff, de gør det sgu nok ikke fordi de tænker på andre folk som har det dårligt, men til at lokke folk... .

Du har helt ret, de gør det ikke fordi de gerne vil hjælpe sultne mennesker.
Hvis du nu udviste lidt intelligens så havde du læst det hele inden du kommenterede og derved også opdaget at de gør det fordi de gerne vil have at alle de mennesker som sidder med den gamle og meget outdated IE6 opgradere til IE8.
Gravatar #11 - drawn
1. sep. 2009 13:22
Man får lidt følelsen af at MS ikke kan gøre noget rigtigt uden en hærskare af FF fanboys står klar med svinere. Lidt sørgeligt...

Jeg synes fx. det er et godt initiativ der både gør godt for at få folk væk fra den aldrende IE6 og videre til en mere sikker og standard browser, og så er det da altid godt at støtte folk der har brug for mad.

Og får en gangs skyld, kan man jo se at det ikke er for at "kapre" brugere fra de andre browsere. Det er jo kun folk der opgraderer fra IE6, så jeg synes det er svært at sige noget skidt om initiativet :)
Gravatar #12 - Sirupsen
1. sep. 2009 13:26
Synes det er en god idè.
IE8 er en del nemmere at lave cross-browser CSS med. Det at IE måske ikke er den bedste browser, er så en anden snak.
Gravatar #13 - izym
1. sep. 2009 13:35
Det er da en velgørenhed i sig selv, at få folk til at skifte væk fra IE6.
Gravatar #14 - AQJ
1. sep. 2009 13:36
FF er en fin browser, men hvorfor F*** kan de ikke finde ud af implementere min netbank (danske bank)... de kommer med lamme undskyldninger om at activeX er usikkert etc... det ved jeg godt! men når nu jeg er indforstået med risikoen, fordi min netbank nu for en gangs skyld er en vigtig del af mit browser forbrug...

Så før FF kan håndtere det nok vigtigste formål for min browser så må den dele pladsen på skrivebordet med IE

Score 1 for IE....
Gravatar #15 - spectual
1. sep. 2009 13:38
Jeg synes de skulle mere over i tvang f.eks. tage maden fra dem der bruger IE6 efter 1. oktober :o) Så kunne de vælge at give maden til nogle sultne amerikaner eller spise den selv
Gravatar #16 - spectual
1. sep. 2009 13:39
#14 Det er nok nærmere danske bank der skal tage sig sammen og lave noget der virker til firefox. Ikke at det overhovedet er relevant for artiklen.

Det ville være en kæmpe fejl at indføre activex i firefox
Gravatar #17 - PaNiX
1. sep. 2009 13:44
#16
Det er altid en kæmpefejl at indføre nye sikkerhedshuller i Firefox, som i andet software... ;-)
Gravatar #18 - jugger
1. sep. 2009 13:47
@#14 Skriv til Danske Bank du er skiftet til Mac eller Linux, så får du ActiveCard-løsningen - den virker fint i Firefox ... også på Windows :-)
Gravatar #19 - mireigi
1. sep. 2009 13:55
AQJ (14) skrev:
FF er en fin browser, men hvorfor F*** kan de ikke finde ud af implementere min netbank (danske bank)... de kommer med lamme undskyldninger om at activeX er usikkert etc... det ved jeg godt! men når nu jeg er indforstået med risikoen, fordi min netbank nu for en gangs skyld er en vigtig del af mit browser forbrug...

Så før FF kan håndtere det nok vigtigste formål for min browser så må den dele pladsen på skrivebordet med IE

Score 1 for IE....


Har du hørt om IE Tab?

Ellers så gør som #14 (Jugger) foreslår.
Gravatar #20 - Bean
1. sep. 2009 14:11
Er det ikke nu at vi skal slå til hvis vi gerne vil have Microsoft's browser ned med nakken?

Hvis hver dansker downloader programmet 10 gange skal de give mad til godt en halv milliard mennesker; 480 millioner.

Gad vide om det ikke ville hjælpe afrikanerne lidt på vej mod at blive en ny supermagt? :)
Gravatar #21 - paradise_lost
1. sep. 2009 14:16
Lad da bare folk skifte til IE8, bare vi får fucking IE6 helt væk!!
Gravatar #22 - TormDK
1. sep. 2009 14:16
#20 Husk at læse det hele :

Only complete downloads of Windows® Internet Explorer® 8 through browserforthebetter.com from June 8, 2009 through September 30, 2009 qualify for the charitable donation to Feeding America®. Microsoft® is donating at least $1.15 per download, with a maximum of $2.30 per download by users of Windows® Internet Explorer® 6 after August 24, 2009, to Feeding America® up to a maximum of $1,000,000.

Gravatar #23 - cwap
1. sep. 2009 14:17
#12

Jaeh, hvis du snakker IE6 vs. IE8 har du klart ret, men min erfaring er nu at FF og Chrome (Har ikke tjekket Safari) overholder W3C standarderne langt bedre end IE8 - Og også er meget hurtigere ude med f.eks. CSS3 support.

Når alt det så er sagt bruger jeg stadig IE8. Don't ask me why - Kan bare godt lide den "føling" man har med siderne (De bliver f.eks. først vist når de er fuldt loadede, hvor FF ofte får elementerne til at hoppe op og ned mens siderne loader).

FF + FireBug er dog stadig et uundværligt værktøj for enhver webudvikler.
Gravatar #24 - Shadowblade
1. sep. 2009 14:32
#19
Nu er det godt nok lang tid siden, men sidst jeg tjekkede IE Tab der benyttede den en forældet version af IE hvilket betød at man fik en masse af sikkerhedshullerne med når man brugte det.
Ikke ligefrem nogen god løsning, men skulle de have løst det så er det jo bare godt :)

Kører Win7 og bruger Chrome.
Har kun IE liggende i program listen til når jeg skal på netbank.
Gravatar #25 - Jimmi Larsen
1. sep. 2009 14:52
Så mangler vi bare at Opera stiller sig op og tuder over at det kun gælder opgradering til IE8 og ikke alle browsere...

Det jo ikke fair, ring efter EU :P

#0
Endnu et godt tiltag fra Microsoft, ser gerne IE6 forsvinder lidt efter lidt.
Gravatar #26 - -N-
1. sep. 2009 14:57
#1 Nu er fordelingen af goder i USA ligesom den er i afrika, 2% af befolkningen sidder på 50% af rigdommene.

Det er ikke for sjov at mange bliver nødt til at arbejde 12+ timer om dagen og stadig ikke har råd til frosne grøntsager. Der er faktisk hele byer hvor der ikke bliver solgt frugt og grønt fordi det er så fattigt. Der er skam mange i usa der kæmper for at have til dagen og vejen. Så der er stor behov for velgørenhed derover :-D

Desuden er det vist næsten hver tiende der lever under fattigdomsgrænsen i USA.

#0 Jeg fatter ikke MS gider bekymre sig om folk gider at opdatere deres browser, men der må jo være penge i det, hvis de får et mere anerkendelse på sikkerhedssiden.
Gravatar #27 - cwap
1. sep. 2009 15:02
#26

MS vil jo også gerne ind på web-app markedet, som f.eks. med outlook web-interfacet, og jeg tror at de tror (ya'rly!) at folk vil hyle som små børn hvis MS egne web-apps ikke kører i deres egne browsere. Derfor er de bundet til at support'e IE6 - Hvilket er en kæmpe byrde som f.eks. google ikke behøver tænke (ret meget) på.
Gravatar #28 - [E]Mnemonic
1. sep. 2009 15:48
Sådan!

Så har jeg hentet alle 4 versioner af den browser ned. Er dog lidt i tvivl om hvorvidt de virker i Linux, eller hvorfor jeg skulle installere dem i det hele taget. Men man kan da undre sig over hvorfor den skal fylde 40 MB? Syntes det er lidt meget for et stykke software der bare skal vise lidt tekst og nogle billeder.
Gravatar #29 - Systran
1. sep. 2009 16:04
#4
Det gør du jo ikke alligevel...
Gravatar #30 - Radector
1. sep. 2009 18:14
Microsoft har for mange fjender, og deres konkurrenter har bedre system f.eks Mac er bedre end Windows Vista, Ps3 bedre end Xbox (Kommer an på hvem der ejer hvad) Firefox bedre end IE8

men de fører stadigvæk i markedet på en mystisk måde
Gravatar #31 - stevns
1. sep. 2009 18:23
#30 Ha?! DU har ret i de har mange fjender og konkurrenter. Men at deres produkter er bedere, nej? Det kommer jo så lige an på hvad du skal bruge produktet til. Det kommer jo an på de behov og krav man har. Windows kan tilbyde ting som OSX ik kan, og omvendt.
Gravatar #32 - MysticoDk
1. sep. 2009 18:52
#30: Ps3 bedre end xbox?.. på hvilke punkter?..

Cpu = Ps3,
Gfx = Xbox,
Lydniveau = Ps3,
Online muligheder = Xbox
HDD = Ps3
Udviklingsmuligheder.. Klart Xbox!..

Ska vi lege flamewars / Fanboys?.. :P

#31: Computerspil?..

[Ontopic] Dejligt initiativ syntes jeg.. stoppede for lang tid siden med at kode til IE6.. nu får folk bare en splash screen med en besked om at deres browser er forældet og usikker og skal opdateres!.. :)

FF, IE, Opera, Chrome! Hvad med en standard til hvordan browsere opfatter kode?.. så er man fri for 22 forskellige CSS filer for hvert site!.. :D
Gravatar #33 - Ferdi
1. sep. 2009 19:49
Microsoft gør 2 gode ting:
1 Får folk til at opdate deres browser hvilket giver større sikkerhed
2 De hjælper fattige med mad

Alligevel brokker i jer over dem? Er det lige meget hvad Microsoft gør, og så brokker i jer?

Hvad nu hvis FF havde sagt at hvis i opdatere browseren så giver vi mad til de fattige? Havde i så sagt åhh hvor er det godt?

Personlige er jeg heller ikke så vild med Microsoft, og jeg bruger heller ikke IE, men FF og Chrome.

Min pointe er at i dømmer Microsoft på forhånd uden at tænke over om det de gør er godt eller dårligt.

OBS: Dette er naturlighvis henvendt til dem der skriver at deres idé er dårlig.
Gravatar #34 - mrF0x
1. sep. 2009 21:31
HE HE... Der er vist nogen her der helt har glemt et helt andet og meget væsentligt incitament.

Store firmaer fuldstændigt sylter browsere (altså opdatering til nyere).
Der sidder engang imellem nogen seriøst stygge IT stivnakkere rundt omkring og ønsker ikke at opgradere til en ny browser - da de er bange for at det kan give sikkerhedsmæssige problemer.


Usability, kurser.. bla. bla bla...

Så jeg kan sagtens forstå Microsoft. Det er nærmest et desperat OPRÅB!

Men ak ja,,,, IE6 -- HOLD KÆFT EN SKOD-BROWSER!!

FF 3.5 ftw!
Gravatar #35 - mrF0x
1. sep. 2009 21:39
Radector (30) skrev:
Microsoft har for mange fjender, og deres konkurrenter har bedre system f.eks Mac er bedre end Windows Vista, Ps3 bedre end Xbox (Kommer an på hvem der ejer hvad) Firefox bedre end IE8

men de fører stadigvæk i markedet på en mystisk måde



Som Mick øgendahl .... AAHHHHH AAAAAHHH


Microsoft har da ikke fjender.. De har konkurrenter.

Og at Vista er ringere end OSX ??? Snakker vi grafik? Snakker vi spil? Er det kontor arbejde? Udvikling af software... what ???

Noget jeg efterhånden har lært er at det er for dumt at generalisere. Jeg kunne da aldrig finde på at købe en MAC til at spille på... Til gengæld er den fed at bruge til sin musik...

Gravatar #36 - Windcape
1. sep. 2009 22:00
Utrolig så dumme folk er.

Selv hvis man vil køre Firefox, bør man opdatere sin IE til IE8. Af rent sikkerhedsmæssige og kompabilitets-synspunkter.

Men folk vil være en folk hyklere..
Gravatar #37 - Dustie
1. sep. 2009 22:14
AQJ (14) skrev:
FF er en fin browser, men hvorfor F*** kan de ikke finde ud af implementere min netbank (danske bank)... de kommer med lamme undskyldninger om at activeX er usikkert etc... det ved jeg godt! men når nu jeg er indforstået med risikoen, fordi min netbank nu for en gangs skyld er en vigtig del af mit browser forbrug...

Så før FF kan håndtere det nok vigtigste formål for min browser så må den dele pladsen på skrivebordet med IE

Score 1 for IE....


Du vil have udbredt ActiveX? Noget af det værste Microsoft nogensinde har spyttet ud? Åh jeg må le! xD

Er det faldet dig ind at det faktisk er Danske bank der (hvis de kun bruger ActiveX) er nogle amatører i modsætning til dem der ikke vil røre ActiveX med en ildtang?

Efter min mening er man i det hele taget en amatør hvis man bruger en nøglefil som sikkerhed. Så heller noget med brugernavn+password+engangskode.
Gravatar #38 - Dustie
1. sep. 2009 22:22
mrF0x (35) skrev:

Og at Vista er ringere end OSX ??? Snakker vi grafik? Snakker vi spil? Er det kontor arbejde? Udvikling af software... what ???

Noget jeg efterhånden har lært er at det er for dumt at generalisere. Jeg kunne da aldrig finde på at købe en MAC til at spille på... Til gengæld er den fed at bruge til sin musik...


En MAC er ikke dårligere til spil end så meget andet. At Microsoft så har været yderst smart og fastlåst stort set alle gamers i Windows er en anden sag. I en verden uden DirectX ville jeg vove at påstå at, medmindre Microsoft fandt en anden måde at fastholde folk, så ville spil på MAC og i Linux out performer det samme spil i Windows indtil Microsoft fik vendt det mønster de har nu med fx RAM forbrug m.m. Men det finder vi nok aldrig ud af ;)

Efter min mening er Windows´ stærke side ikke spil. Der er bare ikke noget alternativ som det ser ud nu.

MysticoDk (32) skrev:
#30: Ps3 bedre end xbox?.. på hvilke punkter?..

Cpu = Ps3,
Gfx = Xbox,
Lydniveau = Ps3,
Online muligheder = Xbox
HDD = Ps3
Udviklingsmuligheder.. Klart Xbox!..

Ska vi lege flamewars / Fanboys?.. :P


Glemte du ikke en lille rund rød blinkene detalje i den sammenligning? En lille ting som 54% af alle Xbox 360 har og som 41% af dem har mere end én gang?

Ja jeg spørger bare ;)
Gravatar #39 - Windcape
1. sep. 2009 23:10
Dustie (37) skrev:
Er det faldet dig ind at det faktisk er Danske bank der (hvis de kun bruger ActiveX) er nogle amatører i modsætning til dem der ikke vil røre ActiveX med en ildtang?
Danske Bank tilbyder en Active Card løsning, men problematikken i sikker-login er relativ komplex, og har ikke meget med selve VALGTET af ActiveX at gøre, men mere om de teknologiske krav.

Brugernavn og Password er ikke nok. Prøv selv at løse problemet nu, så det er crossplatform, ikke kræver absurde plugins, og er sikkert nok.

Tror du ender med den løsning de har i dag ;)
Gravatar #40 - flywheel
2. sep. 2009 00:48
Smagløst stunt!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login