mboost-dp1
T-Mobile
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Længe leve sikker backup løsningere XD dette er ikke et skud mod micrsoft men mere et skud mod den række skandalere der efterhåden har været.
jeg forstår ikke hvor svært det kan være at lave en test på sine backup's dvs hvis man har en backup af nået data fra idag og 1år frem hver eneste dag, så burdte man da have et system der udlukkene tjecekt om det data der ligger der er korrekt, hvis der er den midste trivel skal systemet vel selv tage en komplet backup igen... og meddele system administratere om dette...
jeg forstår ik helt at dette kan være så svært.
nu ved jeg godt at det jeg siger nu er i et meget lille omfang, men i mit hjem bruger jeg time machine til alle mine mac's brydere den ene ned har jeg en komplet backup emd senste ændret filer, det fungere kanont, men igen her "håber" jeg bare på min data er der, og kan enligt ik være 100% sikker da jeg ik har nået til at teste dette.
men godt at høre at folk kan få deres data tilbage, og tiden er irellevant så længe daten bare kna komme tilbage, :) vil sige alt man har på sin mobil har man forhåbligt også på sin computer.
jeg forstår ikke hvor svært det kan være at lave en test på sine backup's dvs hvis man har en backup af nået data fra idag og 1år frem hver eneste dag, så burdte man da have et system der udlukkene tjecekt om det data der ligger der er korrekt, hvis der er den midste trivel skal systemet vel selv tage en komplet backup igen... og meddele system administratere om dette...
jeg forstår ik helt at dette kan være så svært.
nu ved jeg godt at det jeg siger nu er i et meget lille omfang, men i mit hjem bruger jeg time machine til alle mine mac's brydere den ene ned har jeg en komplet backup emd senste ændret filer, det fungere kanont, men igen her "håber" jeg bare på min data er der, og kan enligt ik være 100% sikker da jeg ik har nået til at teste dette.
men godt at høre at folk kan få deres data tilbage, og tiden er irellevant så længe daten bare kna komme tilbage, :) vil sige alt man har på sin mobil har man forhåbligt også på sin computer.
Og med de probs der er med Time Capsule, hvad gør du så hvis den ikke virker når du skal recovere.. ?neonman (1) skrev:nu ved jeg godt at det jeg siger nu er i et meget lille omfang, men i mit hjem bruger jeg time machine til alle mine mac's brydere den ene ned har jeg en komplet backup emd senste ændret filer, det fungere kanont, men igen her "håber" jeg bare på min data er der, og kan enligt ik være 100% sikker da jeg ik har nået til at teste dette.
Og hvor tit køre du et restore fra den, for at checke at den backup faktisk virker.. ?
@ #3
Hvis en TimeCapsule ikke fungerer længere tager man disken ud af den og tilsutter den via f.eks. USB. Så vælger man drevet i TimeCapsule app.'et og tada dine data er der.
Hvor tit laver du restores fra din backup for at sikre at den virker?
TimeCapsule laver incrementel backup dvs. at den hver time skal finde ud af hvad der ligger der i forvejen og hvis det så ikke er læsbart det den har backupet før må den naturligvis skrive det igen. Ikke failsafe men stadig en kløgtig løsning.
Hvis en TimeCapsule ikke fungerer længere tager man disken ud af den og tilsutter den via f.eks. USB. Så vælger man drevet i TimeCapsule app.'et og tada dine data er der.
Hvor tit laver du restores fra din backup for at sikre at den virker?
TimeCapsule laver incrementel backup dvs. at den hver time skal finde ud af hvad der ligger der i forvejen og hvis det så ikke er læsbart det den har backupet før må den naturligvis skrive det igen. Ikke failsafe men stadig en kløgtig løsning.
Og det kan selvfølgelig ikke gå galt?jakobb (7) skrev:Hvis en TimeCapsule ikke fungerer længere tager man disken ud af den og tilsutter den via f.eks. USB. Så vælger man drevet i TimeCapsule app.'et og tada dine data er der.
Og det kan heller ikke gå galt.. Fordi?jakobb (7) skrev:TimeCapsule laver incrementel backup dvs. at den hver time skal finde ud af hvad der ligger der i forvejen og hvis det så ikke er læsbart det den har backupet før må den naturligvis skrive det igen. Ikke failsafe men stadig en kløgtig løsning.
@ #9
<Sarkasme> Fordi jeg i virkeligheden kører en virtual machine på mit Win7 Enterprise så jeg har adgang til OS-X?!?! WTF?!
</sarkasme>
Har du lidt travlt? Lagde du mærke til at jeg skrev "Ikke failsafe"? Det betyder ikke ufejlbarlig.
Og så vil jeg gerne vide hvor du har stjålet din signatur...
<Sarkasme> Fordi jeg i virkeligheden kører en virtual machine på mit Win7 Enterprise så jeg har adgang til OS-X?!?! WTF?!
</sarkasme>
Har du lidt travlt? Lagde du mærke til at jeg skrev "Ikke failsafe"? Det betyder ikke ufejlbarlig.
Og så vil jeg gerne vide hvor du har stjålet din signatur...
#7 Typisk mac kommentar
man tager bare disken ud... apple skal ikke hjælpe vi har jo fået lov til at købe den fine hvid kasse af dem.
Apple skal da heller ikke besværgeliggøres af at jeg har "misvedligeholdt" deres produkt*
Hr og fucking fru jensen brækker ikke bare deres time capsule fra hinanden og smider disken via USB til deres mac
Det er den gamle defence af white shiny apple
http://video.google.com/videosearch?hl=da&q=ho...
* du har ikke opgraderet til nyeste model inden for et år.
man tager bare disken ud... apple skal ikke hjælpe vi har jo fået lov til at købe den fine hvid kasse af dem.
Apple skal da heller ikke besværgeliggøres af at jeg har "misvedligeholdt" deres produkt*
Hr og fucking fru jensen brækker ikke bare deres time capsule fra hinanden og smider disken via USB til deres mac
Det er den gamle defence af white shiny apple
http://video.google.com/videosearch?hl=da&q=ho...
* du har ikke opgraderet til nyeste model inden for et år.
@ #11
Er lidt i tvivl om hvad du prøver at sige.
Er det at hvis jeg køber en Acer eller HP med Win7 så skal jeg forvente at brække den fra hinanden når den efter 18 mdr. holder op med at virke istedet for at sende den ind til ?! som beder mig skrive under på en disclaimer om at jeg er indforstået med data tab? og derfor være skuffet og fortryde at jeg ikke købte en mac hvor situationen havde været nøjagtigt den samme ved failure efter 18 mdr., og jeg derfor havde fået... Thats right det ene system istedet for det andet med alt hvad det indebærer.
Slap nu af og forstå at fordi du har hørt nogle fanboys løbe rundt og postulere ting som at Apple er ufejlbarlige betyder ikke at de har ret og at alle Apple brugere mener det samme, det er kun StarTrek der er ufejlbarlig og det ved du også godt... Systemerne har hver deres forcer og svagheder og de er begge afhængige af at hardwaren fungerer.
Er lidt i tvivl om hvad du prøver at sige.
Er det at hvis jeg køber en Acer eller HP med Win7 så skal jeg forvente at brække den fra hinanden når den efter 18 mdr. holder op med at virke istedet for at sende den ind til ?! som beder mig skrive under på en disclaimer om at jeg er indforstået med data tab? og derfor være skuffet og fortryde at jeg ikke købte en mac hvor situationen havde været nøjagtigt den samme ved failure efter 18 mdr., og jeg derfor havde fået... Thats right det ene system istedet for det andet med alt hvad det indebærer.
Slap nu af og forstå at fordi du har hørt nogle fanboys løbe rundt og postulere ting som at Apple er ufejlbarlige betyder ikke at de har ret og at alle Apple brugere mener det samme, det er kun StarTrek der er ufejlbarlig og det ved du også godt... Systemerne har hver deres forcer og svagheder og de er begge afhængige af at hardwaren fungerer.
#5 Hvilken relevans har det?
Det her er uden sammenligning den største datatabsskandale til dato i konsummarkedet, og flere interessante ting, også for os herovre, kan trækkes ud af den, selvom danske medier (inklusive newz har svært ved at få sig selv til at skrive det):
Microsoft kompromiterer alle sikkerhedsregler og spiller hazard med brugernes data. Det er ikke bare et måske thougt out scenario som i værste tilfælde berører 200 mennesker (som de nasty bugs/fejl i apples ting der fornyligt er berettet om). Det her er alvor for 1.000.000 t-mobile brugere. Som til at starte med fik at vide de nok kunne logge på servicen igen ved at reboote mobiltelefonen (omg, yes et godt råd at give folk besked om at wipe alt egen data for good, når de ved databasen er væk og der ingen backup er). Ja det tyder jo godt til Microsofts sky-ide. Må jeg minde om deres sky-planer, azure og office online?
Projekt Pink (du ved, det der skal redde Windows Mobile) sejler. Alle folk der kan noget er væk selvom microsoft betalte 2,5 mia. kr. for dem.
Et Microsoft som har problemer nok i forvejen med at finde venner i mobilrummet opdages at scamme t-mobile. Efterhånden har de kun HTC tilbage som ven (som dog i år efterhånden også har vendt dem ryggen til fordel for android). Det tyder på et Microsoft som for første gang får en direkte røvspanking på OS-markedet. Velogmærket deres kerneområde...
--
Og kald mig bare konspiratorisk for den her sidste bemærkning. Jeg gætter på at denne pressemedelelse er rent spin. Der er gået to uger siden sagen startede. Først to uger efter giver man besked om man måske kan genskabe data, efter man først har beskyldt til højre og venstre (sun og oracle mf.) for at være skyld i egen imkompetence. De fleste ramte har nok besluttet sig for at de aldrig får deres data tilbage og de resterende for man vel lukket munden på med de sagsanlæg som går igang. Så har vi udenforstående ingen ide har om hvor mange reelt berørte der er. Tilbage står den her pressemeddelelse og svage nyheder/beskrivelser af sagen (som den her på newz) til de der engang beslutter sig for at google sig til hvad der faktisk skete og hvor grælt det var. PR win.
Det her er uden sammenligning den største datatabsskandale til dato i konsummarkedet, og flere interessante ting, også for os herovre, kan trækkes ud af den, selvom danske medier (inklusive newz har svært ved at få sig selv til at skrive det):
Microsoft kompromiterer alle sikkerhedsregler og spiller hazard med brugernes data. Det er ikke bare et måske thougt out scenario som i værste tilfælde berører 200 mennesker (som de nasty bugs/fejl i apples ting der fornyligt er berettet om). Det her er alvor for 1.000.000 t-mobile brugere. Som til at starte med fik at vide de nok kunne logge på servicen igen ved at reboote mobiltelefonen (omg, yes et godt råd at give folk besked om at wipe alt egen data for good, når de ved databasen er væk og der ingen backup er). Ja det tyder jo godt til Microsofts sky-ide. Må jeg minde om deres sky-planer, azure og office online?
Projekt Pink (du ved, det der skal redde Windows Mobile) sejler. Alle folk der kan noget er væk selvom microsoft betalte 2,5 mia. kr. for dem.
Et Microsoft som har problemer nok i forvejen med at finde venner i mobilrummet opdages at scamme t-mobile. Efterhånden har de kun HTC tilbage som ven (som dog i år efterhånden også har vendt dem ryggen til fordel for android). Det tyder på et Microsoft som for første gang får en direkte røvspanking på OS-markedet. Velogmærket deres kerneområde...
--
Og kald mig bare konspiratorisk for den her sidste bemærkning. Jeg gætter på at denne pressemedelelse er rent spin. Der er gået to uger siden sagen startede. Først to uger efter giver man besked om man måske kan genskabe data, efter man først har beskyldt til højre og venstre (sun og oracle mf.) for at være skyld i egen imkompetence. De fleste ramte har nok besluttet sig for at de aldrig får deres data tilbage og de resterende for man vel lukket munden på med de sagsanlæg som går igang. Så har vi udenforstående ingen ide har om hvor mange reelt berørte der er. Tilbage står den her pressemeddelelse og svage nyheder/beskrivelser af sagen (som den her på newz) til de der engang beslutter sig for at google sig til hvad der faktisk skete og hvor grælt det var. PR win.
rasmusv (14) skrev:#5 Hvilken relevans har det?
Du kan jo starte med at læse hvad der bliver svaret på. Så giver det nok mere mening for dig.
jakobb (4) skrev:Kun 3 kommentarer?! Det vil altså sige at Apple ER større end MS da nærmest ingen har interesse for MS's backup halløj...
Jeg synes det er sjovt at Microsoft bliver nævnt så meget her, når den eneste egentlige indflydelse de har på sagen er, at de tilfældigvis ejer det firma der har trådt i spinaten.
Skype og Paypal bliver jo heller ikke dårlige produkter af at man ikke kan li hvordan eBay håndterer deres sager, vel?
Skype og Paypal bliver jo heller ikke dårlige produkter af at man ikke kan li hvordan eBay håndterer deres sager, vel?
#15 Jeg har læst hvad han svarer på, og svaret er irrelevant. Hvor mange der er ramt i danmark er fuldstændigt ligegyldig for pointen i nyheden: At microsoft skider backup et langt stykke og smider 1 mio. brugeres data væk (og måske????? nu alligevel kan genskabe den ud fra ingenting). Hvis du skulle købe noget sky baseret software fra microsoft igen, så er det kritisk viden, præcist som du holder øje med om apple sjusker opdaterings/fejlrettelsesmæssigt hvis du skulle finde på at købe noget apple software.
#16 Hvem skulle man ellers pege på som skurken i denne sag? t-mobile, sun eller oracle?
Når man skider backup procedurer mf. et stykke i et så kritisk miljø som en sky-only applikation, så er det et ledelsesproblem (ja det er ejeren sjovt nok) for du finder næppe en eller anden softwaregeek noget som helst sted der synes det er helt fint.
#16 Hvem skulle man ellers pege på som skurken i denne sag? t-mobile, sun eller oracle?
Når man skider backup procedurer mf. et stykke i et så kritisk miljø som en sky-only applikation, så er det et ledelsesproblem (ja det er ejeren sjovt nok) for du finder næppe en eller anden softwaregeek noget som helst sted der synes det er helt fint.
#17
#4 skriver "Kun 3 kommentarer" - hvorefter #5 og #6 svarer på hvorfor der nok kun er 3 kommentarer...
Is it virkelig that hard Günther????
Desuden... Jeg har ikke fulgt med i lige præcis den her sag.. Kan du uddybe hvad det er Sidekick har skidt på af procedurer? Eller evt. nogle kilder?
Læs iøvrigt her: http://forums.t-mobile.com/tmbl/board?board.id=Sid...
#4 skriver "Kun 3 kommentarer" - hvorefter #5 og #6 svarer på hvorfor der nok kun er 3 kommentarer...
Is it virkelig that hard Günther????
Desuden... Jeg har ikke fulgt med i lige præcis den her sag.. Kan du uddybe hvad det er Sidekick har skidt på af procedurer? Eller evt. nogle kilder?
Læs iøvrigt her: http://forums.t-mobile.com/tmbl/board?board.id=Sid...
#22
Jeg er ikke dit nyhedsbureau. Hvis du vil have hele sammenhængen må du selv til at læse andre nyhedssider end winsupersite.com og neowin.net Så ultrakort: Sagen handler basalt set om at Microsoft skider backup i halsen. Her har de mistet 1.000.000 kunders data på manglende backup og at de ikke tager datasikkerhed seriøst. I det her tilfælde i skyen, i en service hvor datasikkerhed er alfa omega.
Du skal ikke bilde mig ind at datasikkerhed og mangel på samme kun er et nationalt problem når vi har med et internationalt selskab at gøre, fordi det er i sammenhæng med en service som pt. kun eksisterer i USA. Slet ikke når Microsoft står overfor at lancere deres egen Azure service, som forventligt også kommer udenfor USA.
Du læste godt hvad #8 skrev? Ja du deltog selv i den fornøjelige flamefest af apple for en bug som rammer tusinde (der dog har mulighed for at genskabe fra backup) hvis det går hedt for sig... Og du ejer jo ingen gang et apple produkt. Derfor burde du jo efter egen terminologi være udelukket dig fra flamefesten.
Jeg er ikke dit nyhedsbureau. Hvis du vil have hele sammenhængen må du selv til at læse andre nyhedssider end winsupersite.com og neowin.net Så ultrakort: Sagen handler basalt set om at Microsoft skider backup i halsen. Her har de mistet 1.000.000 kunders data på manglende backup og at de ikke tager datasikkerhed seriøst. I det her tilfælde i skyen, i en service hvor datasikkerhed er alfa omega.
Du skal ikke bilde mig ind at datasikkerhed og mangel på samme kun er et nationalt problem når vi har med et internationalt selskab at gøre, fordi det er i sammenhæng med en service som pt. kun eksisterer i USA. Slet ikke når Microsoft står overfor at lancere deres egen Azure service, som forventligt også kommer udenfor USA.
Du læste godt hvad #8 skrev? Ja du deltog selv i den fornøjelige flamefest af apple for en bug som rammer tusinde (der dog har mulighed for at genskabe fra backup) hvis det går hedt for sig... Og du ejer jo ingen gang et apple produkt. Derfor burde du jo efter egen terminologi være udelukket dig fra flamefesten.
Jeg læser ingen af delene.rasmusv (23) skrev:Jeg er ikke dit nyhedsbureau. Hvis du vil have hele sammenhængen må du selv til at læse andre nyhedssider end winsupersite.com og neowin.net
De har jo så netop ikke mistet alle de data? Jo, til at starte med, men de er genskabt efterfølgende?rasmusv (23) skrev:Så ultrakort: Sagen handler basalt set om at Microsoft skider backup i halsen. Her har de mistet 1.000.000 kunders data på manglende backup og at de ikke tager datasikkerhed seriøst. I det her tilfælde i skyen, i en service hvor datasikkerhed er alfa omega.
Grunden til at jeg spurgte var for at finde ud af præcist HVAD der var gået galt, ikke for at høre din anti-MS holdning igen.
Det gør jeg heller ikke for helvede. Men en af grundene til at der kun var 3 kommentarer ER jo netop nok fordi det ikke rører os her i DK! Det var det eneste jeg skrev, men du har åbenbart bygget en eller anden historie op inde i dit hovede.rasmusv (23) skrev:Du skal ikke bilde mig ind at datasikkerhed og mangel på samme kun er et nationalt problem når vi har med et internationalt selskab at gøre, fordi det er i sammenhæng med en service som pt. kun eksisterer i USA. Slet ikke når Microsoft står overfor at lancere deres egen Azure service, som forventligt også kommer udenfor USA.
Så læste du vel også godt #12 hvor jeg indrømmede min fejl?rasmusv (23) skrev:Du læste godt hvad #8 skrev? Ja du deltog selv i den fornøjelige flamefest af apple for en bug som rammer tusinde (der dog har mulighed for at genskabe fra backup) hvis det går hedt for sig... Og du ejer jo ingen gang et apple produkt. Derfor burde du jo efter egen terminologi være udelukket dig fra flamefesten.
Jeg har ejet Apple produkter, men har foræret dem væk da de funger af røvens til med alt andet end iTunes som jeg ikke bruger. Det var 2 stks iPod Touch.
Jeg går selv og overvejer at købe en Macbook.. Men det er sjovt nok folk som dig der skræmmer mig fra det.. For jeg gider sgu ikke blive sådan..
#24 Jeg er ikke interesseret i en af dine gigantiske filibusterdebatter (om alt muligt andet end emnet til diskussion) du plejer at dyrke med danakas og fidomuh. Jeg er ligeglad med dit personfnidder. Når du har noget relevant der omhandler emnet (kom tilbage når du har læst op), så deltager jeg gerne igen. hejhej.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.