mboost-dp1

Microsoft Corporation

Microsoft bekræfter “klip & sæt ind” til WP7

- Via engadget - , redigeret af Avenger- , indsendt af Zombie Steve Jobs

Da Windows Phone 7 (WP7) udkom var der mange, som undrede sig over, at Microsoft havde valgt at lave den samme fejl som Apple, ved at frigive styresystemet uden muligheden for at klippe eller kopiere tekst fra et sted og indsætte det et andet.

Apple valgte efterfølgende at tilføje muligheden, og det har Microsoft nu også valgt at gøre. I den kommende opdatering til WP7 er det nu blevet bekræftet, at funktionen vil blive tilføjet.

Microsoft skrev:
Microsoft is committed to delivering regular updates to the Windows Phone experience. Our first update will make copy & paste available in early 2011.

Opdateringen tilføjer en lang række nyheder, og er tidligere blevet omtalt af holdet bag ChevronWP7 som værende så omfattende, at det er lige før, man kunne kalde den for Windows Phone 8.





Gå til bund
Gravatar #1 - Montago.NET
1. dec. 2010 09:11
fuck sake... kald det "copy paste" eller Cut/Copy/Paste

ALLE herinde kan læse engelsk !
Gravatar #2 - bsknudsen
1. dec. 2010 09:33
Dejligt, gør det blot endnu mere tiltalende.

Men hvornår kommer det til at virke 100 % i Danmark?

Ja, jeg ved jeg har spurgt i tidligere tråde, men måske nogen ved noget nyt? Jeg er ret sikker på at ville have en WP7 mobil, men først når det virker fuldt ud i Danmark.
Gravatar #3 - Fyrsten
1. dec. 2010 09:34
#1 hvorfor det ? alle herinde kan læse dansk
Gravatar #4 - Henrik S
1. dec. 2010 09:37
1# Agree. Engelsk er et bedre sprog end dansk!

Og det er da nærmest et minimumskrav at man kan lave C'n'P.
Gravatar #5 - nolan
1. dec. 2010 09:39
#1 Skal vi så også til at have nyheder om datamater frem for computere?
Gravatar #6 - Xirg
1. dec. 2010 09:42
Således kan jeg bekræfte at lilleblød har klip og sæt ind i den nye vindue telefon nr 7
Gravatar #7 - MOA
1. dec. 2010 09:43
æble kunne også godt få det hurtigt med i deres jegtelefon, den elsker jeg også mest frem for vindue telefon syv.
Gravatar #8 - Athinira
1. dec. 2010 09:44
Først og fremmest: Gammel nyhed! :-) Microsoft præsenterede det helt tilbage i deres launch-event.
Live from Microsofts Windows Phone launch event

Derudover (burde måske have været skrevet i den anden nyhed om det sløje WP7 salg) er dette netop en af årsagerne til at WP7 har klaret sig så dårligt: Man slipper ikke godt af sted med at sende et halvfærdigt system på markedet. Ingen Copy-Paste (hvilket Microsoft oprindeligt udtalte at de ikke mente var nødvendigt. DOH)? Intet sprog udover engelsk? Flot markedsføring lige der. Jeg kan garantere for at der er mange danskere der ikke kan læse ordentligt engelsk og som er stået af allerede på det niveau.
Gravatar #9 - Ramius
1. dec. 2010 09:45
#4

Du bør altså bruge de danske genveje
kopier - ctrl + k
klip - ctrl + k + l (først k og så l mens man stadig holder ctrl nede)
sætind - ctrl + s

Det er meget lettere for pensioneret at få forstå end alt det der cut og pasta noget.
Gravatar #10 - Blank
1. dec. 2010 09:46
som værende så omfattende, at det er lige før, man kunne kalde den for Windows Phone 8.


Er jeg den eneste som finder dette lidt skræmmende..?

Jeg er sikker på at det nok er noget li' det samme med de fleste af disse platforme, men hvis vi formoder at det kommer indenfor det næste halve år, og hvis de mener at denne opgradering er så omfattende, så lyder det for mig mest af alt som om at microsoft lidt erkender at WP7 ikke er et færdigt produkt. (eller ihvertfald har store mangler)
Gravatar #11 - dan1el
1. dec. 2010 09:50
Jeg læste overskriften som at Microsoft ville indføre en "bekræft" knap når man copy/paster...altså "Er du sikker på du vil kopiere denne tekst" "Er du sikker på du vil paste denne tekst".

udover det, selvfølgelig kommer copy/paste da...det er jo kritik punkt no. 1, især efter Apple lavede samme fejl for ÅR tilbage (jeg troede ellers Microsoft var rigtigt gode til at kopiere fra Apple og lære af deres fejl)
Gravatar #12 - jakobdam
1. dec. 2010 09:52
#10 / Blank >

Jeg synes på ingen måde det er skræmmende. Det viser mere at Redmon er begyndt at lytte og handle efter det de hører, fremfor at lukke alt ude og sige "vi har lavet et godt og perfekt operativsystem så vi ændrer intet herfra".

Gravatar #13 - Blank
1. dec. 2010 10:06
jakobdam (12) skrev:
#10 / Blank >

Jeg synes på ingen måde det er skræmmende. Det viser mere at Redmon er begyndt at lytte og handle efter det de hører, fremfor at lukke alt ude og sige "vi har lavet et godt og perfekt operativsystem så vi ændrer intet herfra".


Jeg er sikker på at vi er enige en stor del af vejen..

men jeg tror ikke på at de først fandt ud af, efter udgivelsen af WP7 at der manglede copy paste (eller at kunderne ønskede det), eller nogle af de andre mangler som der er at finde..
flere af de mangler har de jo været klar over inden de udgav det..

og så er det at man må tage et valg..
1. udsætte udgivelsen i et halvt år, og præsentere et produkt som er super lækkert, og som dækker størstedelen af deres kunders behov.
eller 2. udgive et i nogens øjne, halvt færdigt produkt, og tilgengæld love folk at der kommer en opdatering som løser disse mangler..

umiddelbart vil jeg mene at de har valgt nummer 2..
og det at de har udgivet telefonen i danmark, men uden dansk tastatur, ordbog, marked, menu'er osv, det fortæller at de gerne vil have nogle penge ind, til deres videreudvikling af WP7.

Det kan muligvis også være producenterne bag som har presset på..

men at komme en eller to måneder efter udgivelsen af WP7 og sige at der snart kommer en kæmpe opdatering som nærmest kunne blive kaldt WP8 holder jeg på er fordi at de ikke lyttede til deres kunder, FØR udgivelsen af WP7.
Gravatar #14 - el_barto
1. dec. 2010 10:09
Well, som mange marketingfolk (og nok især Microsofts) kan nikke genkendende til;

You don't get a second chance to make a first impression.

Måske kan de rette op på Windows Phone 7, men de kan ikke rette op på at den er stemplet som "unfinished business" ;)
Gravatar #15 - Bundy
1. dec. 2010 10:18
jakobdam (12) skrev:
#10 / Blank >

Jeg synes på ingen måde det er skræmmende. Det viser mere at Redmon er begyndt at lytte og handle efter det de hører, fremfor at lukke alt ude og sige "vi har lavet et godt og perfekt operativsystem så vi ændrer intet herfra".


Jeg synes det er idiotisk at de ikke har det med, efter det var så stort et issue på iPhag ..
Gravatar #16 - Rainbird
1. dec. 2010 10:22
#13. I mange henseender tror jeg Microsoft har nået den første af dine muligheder. Det er selvfølgelig en skam at Microsoft ikke har nået at få dansk kompatibilitet med til launch, men på en måde er jeg glad for at man har muligheden for at få en nu også. Og den ser da også ud til at dække de fleste personers behov.

Men man kan da håbe på at hvis den nye opgradering er så omfattende, så betyder det at WP7 kan bruges på dansk også.
Gravatar #17 - nielsbrinch
1. dec. 2010 10:35
el_barto (14) skrev:
You don't get a second chance to make a first impression.

Måske kan de rette op på Windows Phone 7, men de kan ikke rette op på at den er stemplet som "unfinished business" ;)


iPhone havde heller ikke den feature (mens Windows Mobile faktisk havde den!), men det er da lykkedes meget godt for Apple at rette op på deres omdømme.
Gravatar #18 - Neche
1. dec. 2010 10:49
Nu kan jeg simpelthen ikke holde mig tilbage mere. Blev nødt til at lave en bruger så jeg kunne komme af med lidt "damp"/en kommentar.

Ved ikke om det er bare er mig men er træt af at læse kommentarer med "Det er for dårligt det ikke er med i WP7" og har de ikke lært noget fra Apple..

Apple lavede præcis den samme fejl så man kunne tænke hvorfor har de ikke bare haft det med fra starten. Det kan der være mange grunde til de ikke havde, deal with it - get over it. Det gør det sku ikke til et dårligere operativ system. Alle var da stadig kong gulerod over IOS. Er så træt af at alle har så meget forkærlighed for Apple og det er bare det bedste når man tænker på hvor piv ringe deres operativ system egentlig var i starten men MS' skal bare være det bedste fra starten!!??.. Jeg er selv iPhone mand og får måske aldrig andet, men at trashe WP7 synes jeg er tamt.

Og har i nogensinde tænkt på at der næsten aldrig er et produkt der bliver lanceret worldwide på alle sprog?? Come on selvfølgelig kommer den ikke på dansk til lille danmark med det samme! Gjorde iPhone det!? At/hvis det allerede kommer tidlig 2011 er det da flottere end hvad apple gjorde..
Gravatar #19 - XorpiZ
1. dec. 2010 10:59
Athinira (8) skrev:
Intet sprog udover engelsk? Flot markedsføring lige der. Jeg kan garantere for at der er mange danskere der ikke kan læse ordentligt engelsk og som er stået af allerede på det niveau.


Ikke korrekt. Der findes flere forskellige sprog.

Blank (10) skrev:
Er jeg den eneste som finder dette lidt skræmmende..?


Ja. Du skal tænke på, at det er 3-4 måneder siden, de frigav RTM-versionen af WP7. Der kan udvikles _mange_ ting på 3-4 måneder.

Blank (13) skrev:
1. udsætte udgivelsen i et halvt år, og præsentere et produkt som er super lækkert, og som dækker størstedelen af deres kunders behov.
eller 2. udgive et i nogens øjne, halvt færdigt produkt, og tilgengæld love folk at der kommer en opdatering som løser disse mangler..


Der vil altid være folk, der ser et produkt, der er halv-færdigt. Se blot hvor mange, der ranter på MacNation over at iPhone og iPad ikke kan dette og hint.

WP7 er klar til brug. Du burde læse nogle reviews rundt omkring (ikke de danske) og se hvad folk siger til det.

Blank (13) skrev:
og det at de har udgivet telefonen i danmark, men uden dansk tastatur, ordbog, marked, menu'er osv, det fortæller at de gerne vil have nogle penge ind, til deres videreudvikling af WP7.

Det kan muligvis også være producenterne bag som har presset på..


Det er formodentlig producenterne, der har villet sælge dem. Jeg tvivler på MS synes det er superfedt at WP7 får en dårlig start herhjemme. De penge der går til udvikling af WP7 kommer fra pengetanken og ikke fra WP7-salget (endnu da). Det er en underskudsforretning so far.

Blank (13) skrev:
men at komme en eller to måneder efter udgivelsen af WP7 og sige at der snart kommer en kæmpe opdatering som nærmest kunne blive kaldt WP8 holder jeg på er fordi at de ikke lyttede til deres kunder, FØR udgivelsen af WP7.


Når updaten kommer i januar (lad os bare sige 15. januar), så er der gået 3½ måned. Jeg har virkelig svært ved at se problemet i, at Microsoft holder WP7 opdateret.

el_barto (14) skrev:
Måske kan de rette op på Windows Phone 7, men de kan ikke rette op på at den er stemplet som "unfinished business" ;)


Det må være blandt anti-MS-folkene, og i er næppe i målgruppen alligevel.

#18

Helt enig. Jeg har virkelig ondt af de Apple-brugere, der skal "forsvare" iPhone og iPad mod uinformerede og smådumme indlæg.
Edit:

For at uddybe ovenstående, så ved jeg nu hvordan de har det :p
Gravatar #20 - Athinira
1. dec. 2010 11:14
nielsbrinch (17) skrev:
iPhone havde heller ikke den feature (mens Windows Mobile faktisk havde den!), men det er da lykkedes meget godt for Apple at rette op på deres omdømme.


Det er ikke et spørgsmål om hvem der har det først. Det er et spørgsmål om hvad standarden er.

Da Apple kom med iPhone oprindeligt satte de stort set standarden for smartphones. Derudover havde iPhone in del features der fungerede bedre end konkurrenternes (hvis konkurrenterne overhovedet havde dem), så selv hvis der er nogle mangler, så kan Steve Jobs stadigvæk sige "X isn't quite there yet, but we still got Y, and NONE of our competitors have Y".

Du kan slippe af sted med mange ting hvis du bare kompenserer på anden vis. Windows Phone 7 kompenserer ikke rigtigt på nogen måde. Det er bare generelt sloppy.
Gravatar #21 - XorpiZ
1. dec. 2010 11:18
Athinira (20) skrev:
Du kan slippe af sted med mange ting hvis du bare kompenserer på anden vis. Windows Phone 7 kompenserer ikke rigtigt på nogen måde. Det er bare generelt sloppy.


For nu at citere dig selv (Og Jobs?):

Ballmer: Multi-tasking and Copy/Paste isn't quite there yet, but we still got Xbox-integration, Office-Hub, Zune Pass and the best-looking UI around, and NONE of our competitors have that".
Gravatar #22 - Fjolle
1. dec. 2010 11:25
Athinira (20) skrev:
Derudover havde iPhone in del features der fungerede bedre end konkurrenternes (hvis konkurrenterne overhovedet havde dem), så selv hvis der er nogle mangler, så kan Steve Jobs stadigvæk sige "X isn't quite there yet, but we still got Y, and NONE of our competitors have Y".

Seriøst spørgsmål.
Hvad havde iphone 1 som ingen af konkurrenterne havde (andet end multitouch)?

Athinira (20) skrev:
Du kan slippe af sted med mange ting hvis du bare kompenserer på anden vis. Windows Phone 7 kompenserer ikke rigtigt på nogen måde. Det er bare generelt sloppy.


Seriøst?
Gravatar #23 - Norrah
1. dec. 2010 11:33
Fjolle (22) skrev:
Seriøst spørgsmål.
Hvad havde iphone 1 som ingen af konkurrenterne havde (andet end multitouch)?


En brugerflade som alle efterfølgende kopierede - Det må man da antage kan betyde at det havde potentiale?

Samt et velfungerede app system.

.. og til alle dem som piver og hyler lige pt. (også henvendt til os iPhone ejere*)
Ja, windows phone 7 har også lov til at lave fejl, men glem nu ikke at siden iPhone udkom for laang tid siden, så har de haft tid til at rette op på deres koncept, og mange af deres fejl. Det betyder også at baren efterfølgende er flyttet med, fordi hvis der er noget som WP7 ikke kan som iOS derimod kan, så har man muligheden for at skifte.
Da iPhone udkom var der ikke rigtig nogle velfungerende alternativer tilrådighed, jeg havde f.eks. en SE M600i med symbianOS som på ingen måde var nær så velfungerende i helhed som min gamle iPhone silverback.

Dermed ikke sagt at de ikke må havde fødsels sygdomme, jeg gider bare ikke være en af dem der skal leve med dem.

*Så iPhone ejere, vær flinke mod de andre.. bare husk at du som iPhone ejer er totalt lækker og awesome, så kan det da være ligemeget hvad de mener og siger!
Gravatar #24 - Fjolle
1. dec. 2010 11:41
Norrah (23) skrev:
En brugerflade som alle efterfølgende kopierede

Du mener android?

Apps kom da ikke før 2g, et helt år efter launch. Efter folks logik herinde burde apple være gået konkurs lang tid før det.
Gravatar #25 - Norrah
1. dec. 2010 11:48
Fjolle (24) skrev:
Apps kom da ikke før 2g, et helt år efter launch. Efter folks logik herinde burde apple være gået konkurs lang tid før det.

Du har skam ret.
Men som dansker har det virket som Out of the Box app store.

Jeg havde dog den første generation, så der må åbenbart havde været en tid hvor jeg ikke havde app's. Tænk jeg ikke kan huske det. :)
Gravatar #26 - aben
1. dec. 2010 11:55
Henrik S (4) skrev:
1# Agree. Engelsk er et bedre sprog end dansk!

Og det er da nærmest et minimumskrav at man kan lave C'n'P.


C'n'P ????


NU HOLDER DU KRAFTEDEME!
Gravatar #27 - aben
1. dec. 2010 12:09
Fjolle (24) skrev:
Du mener android?

Apps kom da ikke før 2g, et helt år efter launch. Efter folks logik herinde burde apple være gået konkurs lang tid før det.


husk lige på at iPhone var en fucking revolution på det tidspunkt den kom ud. Apps *fandtes* ikke i folks bevidsthed endnu.
Gravatar #28 - .dot
1. dec. 2010 13:10
Kal det dog for CP, det ved alle vel hvad er uanset sprog?
Gravatar #29 - Nagelfar^^
1. dec. 2010 13:21
#28
Ha! i just jizzed ma pants
Gravatar #30 - ABLE
1. dec. 2010 15:00
Lidt trist at det kan være en nyhed i 2010, at et OS får cp/pst...
Gravatar #31 - Mulpacha
1. dec. 2010 16:02
XorpiZ (21) skrev:
For nu at citere dig selv (Og Jobs?):

Ballmer: Multi-tasking and Copy/Paste isn't quite there yet, but we still got Xbox-integration, Office-Hub, Zune Pass and the best-looking UI around, and NONE of our competitors have that".

Er jeg den eneste der synes at den liste virker ekstremt uimponerende for et sprit nyt mobil OS udgivet i slutningen af 2010?
WP7 virker for mig at se mest som et "vi kan også!" fra Microsoft.

PS.
Desuden har jeg aldrig hørt om Zune Pass, og fatter ikke at folk kan stole på musik service fra Microsoft efter deres PlaysForSure musik service fail. Det var åbenbart så dårlig at de ikke engang gad bruge den til deres egen Zune. Alt musik købt igennem PlaysForSure DRM inficeret og bliver snart ubrugeligt da MS snart slukker for serverne.
MS: "Nåå, det musik du købte? Det var bare til låns indtil vi ikke gad at køre butikken mere".
Gravatar #32 - Slettet Bruger [45610397]
1. dec. 2010 16:13
Mulpacha (31) skrev:
Desuden har jeg aldrig hørt om Zune Pass,


Du har aldrig hørt om en service der ikke har været tilgængeligt i Europa. Ja så må det da være noget skrammel, ikke til at stole på.

Gravatar #33 - XorpiZ
1. dec. 2010 16:20
Mulpacha (31) skrev:

Er jeg den eneste der synes at den liste virker ekstremt uimponerende for et sprit nyt mobil OS udgivet i slutningen af 2010?
WP7 virker for mig at se mest som et "vi kan også!" fra Microsoft.


Det tror jeg du er. Hvad savner du helt præcist af "killer-features"?

Og det lyder ikke som om du er bekendt med det, men MS var på markedet for touch-telefoner længe før Apple var det. Der er ikke noget "vi kan også!" over det.

Mulpacha (31) skrev:
PS.
Desuden har jeg aldrig hørt om Zune Pass, og fatter ikke at folk kan stole på musik service fra Microsoft efter deres PlaysForSure musik service fail.


PlaysForSure var en omgang lort ja. Men du udstiller virkelig dig selv som en idiot, når du whiner over noget, som du ikke engang ved hvad er.

Måske du skulle sætte dig ind i sagerne næste gang, du har noget du vil klage over.. bare et lille tip, som du må få helt uden beregning.
Gravatar #34 - Neche
1. dec. 2010 17:22
Jeg synes folk der snakker om hvor meget bedre Apple var end konkurrenterne da de først kom med deres operativ system og de havde så mange fede killer features..

Ja det var da revolutionerende med deres interface og ja de har banet vejen for andre. Vil dog ikke gå så langt at sige at android kopiere IOS synes overhoved ikke android ligner IOS på nogen måde. Man er sku da indbildsk og blind hvis man tror det! Har du overhoved set hvordan android er bygget op!!!??

Men synes igen folk hopper lettere og elegant over den kæmpe mangel af MMS som først er kommer for et par år siden?? En Nokia har kunne det de sidste mange år. Og min gamle lommecomputer der kørte på windows Ce/windows Mobile som var daværende smartphone (stank for vildt) havde selv cut n' paste. Så come on.. Kom ikke at sige at Apple ikke har kunne kigge rundt og se hvad skal være med hvad er standarden og heller ikke har gjort det i starten..

Så at det først kommer CnP 3-4 mdr efter kan jeg virkelig ikke se det store problem i. og at det er skræmmende at det er så stor en opdatering er da kun fedt. Jeg har selv haft fat i en htc med WP7 og den køre og fungere lækkert. Hvis de har tænkt sig at udbygge/rette feautures så gør endelig. Jeg høre ikke folk brokke sig over vi muligvis får 2 opdateringer inden for 1-2 mdr på iphone...
Gravatar #35 - nash
1. dec. 2010 17:37
XorpiZ (33) skrev:
Og det lyder ikke som om du er bekendt med det, men MS var på markedet for touch-telefoner længe før Apple var det. Der er ikke noget "vi kan også!" over det.


Sony Ericssons P800 havde også "touch", men come'on, det er jo milevildt fra det Apple introduceret.
Gravatar #36 - XorpiZ
1. dec. 2010 17:47
nash (35) skrev:
Sony Ericssons P800 havde også "touch", men come'on, det er jo milevildt fra det Apple introduceret.


Enig. Det var mere for at understrege, at MS har længere tid på "smart"phone-markedet end Apple har, og det altså ikke er et tilfælde af "not-invented-here".

Havde MS lavet et system med grid-baseret præsentation af apps mv. så kunne vi snakke om det. Det har de bare ikke!

Den eneste lighed mellem WP7 og iOS er at de begge er bygget til mobiler og touch.
Gravatar #37 - nash
1. dec. 2010 17:56
#36

Ja, de havde været på mobil markedet i ca. 10 år inden (med mindre man tæller Newton'en med !?), og bliver alligevel overhalet indenom af bla. Apples multi-touch teknologi.

Det mener jeg fint man kan klassificere som at Microsoft "nu-kan-vi-også-advanceret-touch".
Gravatar #38 - XorpiZ
1. dec. 2010 18:20
nash (37) skrev:
Ja, de havde været på mobil markedet i ca. 10 år inden (med mindre man tæller Newton'en med !?), og bliver alligevel overhalet indenom af bla. Apples multi-touch teknologi.


MS har hvilet på laurbærene i mange år ja - både på desktop og på mobil-sden.

nash (37) skrev:
Det mener jeg fint man kan klassificere som at Microsoft "nu-kan-vi-også-advanceret-touch".


Jeg vil nærmere mene, at det er et fornuftigt forretningstræk. Der er ikke megen lighed mellem iOS og WP7, som jeg skrev tidligere.

Android lider meget mere af "vi vil også" f.eks.
Gravatar #39 - Justin
1. dec. 2010 18:44
Montago (1) skrev:
fuck sake... kald det "copy paste" eller Cut/Copy/Paste

ALLE herinde kan læse engelsk !


Jeg vil gætte på af de også kan læse dansk !!
Gravatar #40 - nash
1. dec. 2010 19:15
XorpiZ (38) skrev:
Jeg vil nærmere mene, at det er et fornuftigt forretningstræk. Der er ikke megen lighed mellem iOS og WP7, som jeg skrev tidligere.


Du mener ikke at der er en stor lighed mellem hvordan WP7 touch teknologi minder om Apples multi-touch?

XorpiZ (38) skrev:
Android lider meget mere af "vi vil også" f.eks.


Enig.

Derfor syntes jeg også at WebOS er et frisk pust. Håber HP tager det seriøst...
Gravatar #41 - andersr
1. dec. 2010 19:34
For at give et besyv med fra en som faktisk har en WP7 telefon, så kan jeg sige at jeg til dato efter en måned med telefonen ikke har haft brug for copy/paste. Det vil uden tvivl komme men fordi url's og telefon numre ect. automatisk highlightes så er det sjældent man har brug for det.

Det sjove ved WP7 er at alle der sidder med den i hånden får samme wow oplevelse som da man sad med en iphone i hånden først gang, det føles som en naturlig udvikling at gå væk fra et ikon baseret OS. Men alligevel mangler der noget, og det er nok at det ikke er så hypet/in whatever at have noget der står MS på som noget der står Apple på.

Jeg glæder mig til updaten og har ingen bekymring ved at salget af WP7 ikke er så stort og at der stadig er mangler, for MS skal nok komme efter det og skal også nok få deres del af smartphone kagen :)
Gravatar #42 - briped
1. dec. 2010 21:28
#4 og #7 : Til forskel fra Apples 2 år fra lancering til implementering af copy/paste, så klarer Microsoft det samme (og mere) på 2 måneder.


iOS fik først copy/paste, MMS og A2DP (Stereo BlueTooth) i version 3, hvilket mere eller mindre var standard i alle andre mobiltelefoner, inkl. Windows Mobile. Flere reviews fremhæver endda manglende copy/paste som værende en deal breaker, efterfulgt af rosende floskler til iPhone. Det er jo OK når Steve Jobs venter 2 år med at levere ønsket funktionalitet, men ikke OK når Steve Balmer venter 2 måneder? :)


Det eneste komiske jeg ser i hele den copy/paste historie, er at Steve Balmer på et tidspunkt nedgjorde iPhone fordi den netop manglede copy/paste, og nu har det gjort det samme, dog med et (væsentlig) hurtigere fix.



Athinira (8) skrev:
... Man slipper ikke godt af sted med at sende et halvfærdigt system på markedet. Ingen Copy-Paste (hvilket Microsoft oprindeligt udtalte at de ikke mente var nødvendigt. DOH)? Intet sprog udover engelsk? Flot markedsføring lige der. Jeg kan garantere for at der er mange danskere der ikke kan læse ordentligt engelsk og som er stået af allerede på det niveau.
Well, jeg har jo sådan set allerede svaret på det meste. Prøv at kigge på iPhone. Nok en af de mest populære mobiltelefoner på markedet. Det gjorde netop alt det, du skriver man ikke kommer godt af sted med. ALT. Og mere.
Gravatar #43 - XorpiZ
1. dec. 2010 21:44
nash (40) skrev:
Du mener ikke at der er en stor lighed mellem hvordan WP7 touch teknologi minder om Apples multi-touch?


Jo - men nu er det også begrænset hvor forskelligt man kan lave touch :)
Gravatar #44 - done
2. dec. 2010 01:13
Jeg tror sku nok at Microsoft skal komme efter det med salget, netop fordi den ikke ligner Android og IOS.

Og når de kommer med deres integration til Exchange, Sharepoint og resten af deres sky så er der nok en masse Erhvervs Iphones der ryger i skraldespanden med mindre der kommer en Bootcamp til Iphone :P
Gravatar #45 - el_barto
2. dec. 2010 07:51
done (44) skrev:
Jeg tror sku nok at Microsoft skal komme efter det med salget, netop fordi den ikke ligner Android og IOS.

Og når de kommer med deres integration til Exchange, Sharepoint og resten af deres sky så er der nok en masse Erhvervs Iphones der ryger i skraldespanden med mindre der kommer en Bootcamp til Iphone :P


Jeg mener bestemt MS har gode kort på hånden når de engang får gjort WP7 færdig, især Sharepoint (hvor pisse stort et monster det så end er) er en feature som jeg ikke ser andre telefoner få.

Og sammen med en ordentligt Exchange-integration vil den være yderst velegnet som business-telefon.

Men lige nu? Arh...så tror jeg vi skal klappe hesten og beholde de oldnordiske Nokiaer :D
Gravatar #46 - Slettet Bruger [45610397]
2. dec. 2010 10:06
nash (35) skrev:
Sony Ericssons P800 havde også "touch", men come'on, det er jo milevildt fra det Apple introduceret.


Resistiv touch kan ikke rigtig kaldes touch.. Tryk måske
Gravatar #47 - Billy Blaze
2. dec. 2010 10:34
#42
Men nu er vi i 2010(snart 2011) og det er hele forskellen, fordi markedet ser anderledes ud.

Du smider jo heller ikke en ny konsol ud uden HDMI udgang, og forsvarer det med at den første Xbox 360 ikke havde det og at den blev en succes!

Come on guys, Copy/paste er bare must have i en smartphone anno 2010...
Gravatar #48 - XorpiZ
2. dec. 2010 11:20
Captain Awesome (47) skrev:
#42
Men nu er vi i 2010(snart 2011) og det er hele forskellen, fordi markedet ser anderledes ud.

Du smider jo heller ikke en ny konsol ud uden HDMI udgang, og forsvarer det med at den første Xbox 360 ikke havde det og at den blev en succes!

Come on guys, Copy/paste er bare must have i en smartphone anno 2010...


Det kommer godt nok an på ens behov. Folk der sms'er, spiller spil, ringer og sådan vil stort set aldrig have behov for C/P.

Der er intet "must have" over det. Det er mere et "nice to have".
Gravatar #49 - Billy Blaze
2. dec. 2010 11:46
#48
Det er vist en sandhed med modifikationer, for med den argumentation kan man jo retfærdigøre at alle features er "nice to have" i en smartphone.

Det kommer godt nok an på ens behov. Folk der sms'er, spiller spil, ringer og sådan vil stort set aldrig have behov for et kamera i telefonen.

Der er intet "must have" over det. Det er mere et "nice to have".


:D

Der er altså bare nogle features som er must-have i en smartphone anno 2010 og C/P er altså en af dem. Selv Apple har fået indført det :D
Gravatar #50 - Windcape
2. dec. 2010 12:15
Captain Awesome (47) skrev:
Come on guys, Copy/paste er bare must have i en smartphone anno 2010...
Nej.

At kunne ringe fra telefonen er. Ihvertfald for en første-revision.

Og man er jo nød til at pushe alting *før* det er klart i disse dage -- for ellers er der ingen apps når telefonen når consumer-markedet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login