mboost-dp1

Mercedes-Benz

Mercedes fremviser el-bil med 526 hk

- Via Automobile - , redigeret af Emil

El-biler bliver lovet en stor fremtid, men det er ikke alle modeller, der ser lige interessante ud. Blandt de, som gør, finder man blandt andet Tesla Roadster, der er en sportsvogn fra Tesla Motors. I den kategori vil Merceds-Benz nu også blande sig.

Navnet er Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell, og som det kan ses på både navn og på billedet til højre, er der tale om en vaskeægte sportsvogn.

Bilen har fire motorer, et til hver hjul, der samlet leverer 526 hestekræfter, hvilket er nok til at accelerere bilen fra 0 til 100 km/t på fire sekunder.

Batterierne kan levere 480 kW, hvilket er noget af det højeste, der er set i en el-bil til dato, hvilket dog kan nå at ændre sig, inden den kommer på markedet. Der er stadig tale om en prototype, men hos Mercedes-Benz håber man på at have en færdig udgave klar om 3-5 år.





Gå til bund
Gravatar #51 - Slettet Bruger [2113199524]
23. jun. 2010 20:22
yes... men et kulkraftværk tilføjer jo til den iforvejen dejlige baggrundsståling.
Gravatar #52 - Niversen
23. jun. 2010 20:30
#40 du kan ikke engang undgå at skifte batteri i din diesel bil på 15 år... så det er nok ikke muligt. hvis "tankning" er at skifte til et frisk batteri så kan det vel være lige meget?

det med pris... de biler som du vil have (benz/diesel) koster jo som regel mere end 200k fra ny... (nærmere de 350) så du skal ikke forvente at du for mere for mindre over natten...

men ellers holder jeg med i at vi har brug for nogle biler som ikke er enten klovnekugler eller sportsvogne. Når det er sagt, så hvis de kan lave en sportsvogn med en motor som denne vist i nyheden, så må de vel også kunne lave samme koncept på en alm firhjulstrækker...

jeg mener at biler som prius er for dyr. Den er stor og hurtig, bevares, men den er knap nok mere økonomisk end min egen bil (som har samme grøn afgift, men er meget mindre)

Gravatar #53 - terracide
23. jun. 2010 20:32
#51:
Mindre end der siver op af undergrunden...du burde kigge på at vi bor på skallen af en reaktor...
Gravatar #54 - Slettet Bruger [2113199524]
23. jun. 2010 20:34
Igen, i know. men det er jo, hvad kan man sige "naturligt"
noget VI ikke er skyld i. og som vi er vokset op med
Gravatar #55 - terracide
23. jun. 2010 20:40
#54:
Folk er 99 ud af 100 gange clueless ang radioaktivitet:
Gravatar #56 - Slettet Bruger [2113199524]
23. jun. 2010 20:55
baggrundstråling, stråling der siver op nedefra. har altid været der. det har vi jo mere eller mindre "vænnet" os til.

Ja jeg ved godt det er omkring os. men det gør det ikke mindre sundt.

Ved ikke hvorfor jeg siger dette dog... det skader jo kun mennesker.. og det kan vi godt li.. os der synes jorden er overbefolket.

Forget it :) vi undskylder sidesporet og snakker nu om Elbiler.

Nissan Leaf er fed...!
Gravatar #57 - TKB
23. jun. 2010 21:06
#52, nej tankning er ikke skift af batteri for kan jeg ikke gøre hjemme hos mig selv eller midt på en vej når jeg ikke har mere energi i tanken, og skift at batteri bliver aldrig muligt universel, bare se på IT branchen hvor mange standarter er der lige der der ikke passer sammen.

200k er skam muligt når du som idag ikke betaler afgift af en el bil. Desuden er vi nogle der ikke kunne drømme om at ofre bare en brøkdel af 200k eller 350k for en bil her taler vi om 10-15k den skal kun bringe os fra A til B ikke andet.
Og når vi taler om priser har skam en 24 år gammel bil der må slæbe 3500kg diesel uden at skifte motor og som kun har kostet 25.000kr så jo el biler har sikker et fremtid bare ikke her
Gravatar #58 - Cloud02
23. jun. 2010 22:43
terracide (44) skrev:
Alle de indlæg og ingen har endnu kommenteret på hvor store miljø svin batterier er?
Fuck fossile brændstoffer, de blegner ved siden af indholdet i batterier...
True.
Men forskellen er at lortet ikke bare bliver spyet op i atmosfæren, hvor vi ikke kan gøre noget ved det og bidrager til forøgelse af drivhusgasser.

Batterier til biler derimod, hvis Better Place konceptet holder, vil være noget man ikke skal bekymre sig om som person. Det bliver batteri-leverandøren der skal varetage genbrugen af den. Der vil altså, forhåbenligt, være bedre styr på hvor batterier til biler ender kontra batterier til almindeligt forbrug.
Batterierne kan vi lagre en en garbagedump, indtil vi finder en form for genanvendelse for lortet, hvis ikke, så må det blive til en golfbane som det sker med lossepladser.
Gravatar #59 - Cloud02
23. jun. 2010 22:48
TKB (57) skrev:
#52, nej tankning er ikke skift af batteri for kan jeg ikke gøre hjemme hos mig selv eller midt på en vej når jeg ikke har mere energi i tanken, og skift at batteri bliver aldrig muligt universel, bare se på IT branchen hvor mange standarter er der lige der der ikke passer sammen.

Se på IT brancen med standarder der ikke passer sammen...
Tænker du på USB? mini-USB? 3,5mm Audio? Bluetooth? Floppy? CD-ROM? PCI? AGP? PCI-E? CPU-design? Moherboard størrelse? PSU'er? RAM-størrelse?

TKB (57) skrev:
200k er skam muligt når du som idag ikke betaler afgift af en el bil. Desuden er vi nogle der ikke kunne drømme om at ofre bare en brøkdel af 200k eller 350k for en bil her taler vi om 10-15k den skal kun bringe os fra A til B ikke andet.
Ja, og bilerne før Ford-T kostede vel også en bondegård for 100 år siden for noget en hest kunne klare bedre dengang.
Gravatar #60 - Jakob Jakobsen
23. jun. 2010 22:59
Damn Terra er godt nok ekstrem med sin uvidenhed denne gang...

Det er meget lidt batterierne vil forurene.
De nyere typer batterier kan genanvendes næsten 100% til nye batterier og når der kommer et større udbud af elbiler på vejene, kan du være sikker på at der kommer et system så alle batterier bliver genanvendt.

Cloud02 (59) skrev:
Ja, og bilerne før Ford-T kostede vel også en bondegård for 100 år siden for noget en hest kunne klare bedre dengang.


Nej, Ford T var netop den første bil en underbetalt fabriksarbejder kunne have råd til :)
Gravatar #61 - HenrikH
24. jun. 2010 07:11
#60: Han snakkede om bilerne før Fort-T. Den blev først billig fordi den blev masseproduceret... Så det skal vi også lige have elbiler og deres batterier i gang med :-D

Ang. batterier, så er det måske snarere fordi Terra tror man bruger bly batterier eller cadmium holdige af slagsen? De eneste Lithium batterier der indeholder noget giftigt, er elektrolyten i nogle af dem, men denne kan genanvendes...
Gravatar #62 - OxxY
24. jun. 2010 07:32
Scorp-D (41) skrev:
Så er det kun fordi du ikke kender knold og tot aka. bagmændene....


De er nu ellers meget flinke.
Gravatar #63 - HenrikH
24. jun. 2010 09:17
Og nu mener Energistyrelsen også at der skal en masse ladestandere op (ing.dk), så man kan få strøm på elbilen, selv om man bor i lejlighed.. Interessant.
Gravatar #64 - angelenglen
25. jun. 2010 08:19
Orange (24) skrev:
Ja det der elektricitet er bare så svært at få fat i, i modsætning til benzin og diesel som alle har stående hjemme på hylderne. Det ville være fuldstændig umuligt forestille sig noget infrastruktur, der nemt kunne transportere elektricitet rundt.

Faktisk kan det være et problem for folk i byen, specielt folk der bor i etage-ejendomme.
Man kan jo ikke bare trække en ledning fra 12. sal og ud til bilen, vel?
Vi kan jo ikke allesammen have en carport eller garage at parkere i, hvor vi har egen strøm tilgængelig.
Gravatar #65 - Cloud02
25. jun. 2010 09:19
Angelenglen (64) skrev:
Faktisk kan det være et problem for folk i byen, specielt folk der bor i etage-ejendomme.
Man kan jo ikke bare trække en ledning fra 12. sal og ud til bilen, vel?
Vi kan jo ikke allesammen have en carport eller garage at parkere i, hvor vi har egen strøm tilgængelig.
Vi har heller ikke alle sammen en bezinstander stående.
Løsningen er den samme, at have stationer rundt omkring, der i stedet for at levere benzin, udskifter batterierne til et friskt opladet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login