mboost-dp1

Daimler AG
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
vi mangler at der kommer en masse billige elbiler, ikke flere luksus elbiler...
...med DK afgifter kommer der aldrig flere elbiler i Danmark.
Det er slemt nok at vi stadig har diesel tog og at de kører som vinden blæser...
På mange måder er "udkantsdanmark" (alt der ikke er storkbh) overladt til sig selv og kommer nærmere og nærmere 3 verdens lande når der gælder offentlig transport muligheder...
samtidig med at man fra politisk side vil piske folk over i offentlig transport som langtfra ... LANGTFRA ... fungerer som det burde!
Det bliver spændende at se i hvor mange år vi skal være langt bagefter øvrige vestlige lande når det gælder transport og infrastruktur generelt...
Og nej, at forære en bro væk nærmest gratis til tyskerne og svenskerne for borgernes skattekroner tæller ikke.... faktum! :-)
...med DK afgifter kommer der aldrig flere elbiler i Danmark.
Det er slemt nok at vi stadig har diesel tog og at de kører som vinden blæser...
På mange måder er "udkantsdanmark" (alt der ikke er storkbh) overladt til sig selv og kommer nærmere og nærmere 3 verdens lande når der gælder offentlig transport muligheder...
samtidig med at man fra politisk side vil piske folk over i offentlig transport som langtfra ... LANGTFRA ... fungerer som det burde!
Det bliver spændende at se i hvor mange år vi skal være langt bagefter øvrige vestlige lande når det gælder transport og infrastruktur generelt...
Og nej, at forære en bro væk nærmest gratis til tyskerne og svenskerne for borgernes skattekroner tæller ikke.... faktum! :-)
Jeg håber bare at alle producenterne sætter sig sammen og bliver enig om standarder for el-biler.
Her tænker jeg f.eks. på ladestik og udskiftning af batteri.
Det bliver noget lort, hvis vi ender op med 10 forskellige lade stik. Eller hvis der kommer tankstationer, der skifter hele batteriet. At det så ikke også bliver 10 forskellige typer.
Alt dette vil resultere i fordyrende mellemled til en produktion, der allerede er dyrere end almindelige benzin/diesel biler.
Her tænker jeg f.eks. på ladestik og udskiftning af batteri.
Det bliver noget lort, hvis vi ender op med 10 forskellige lade stik. Eller hvis der kommer tankstationer, der skifter hele batteriet. At det så ikke også bliver 10 forskellige typer.
Alt dette vil resultere i fordyrende mellemled til en produktion, der allerede er dyrere end almindelige benzin/diesel biler.
#2
[irrelevant]
Kan kun tilslutte mig din kommentar om offentlig transport.
Jeg skulle i forgårs til KBH og nyde lidt af kulturen, der kun findes derover (skulle i teatre). Så min ven og jeg ville tage toget, da vi så kunne slappe af, og det faktisk ville være billigere end at tage bilen. Ja, sidste afgang fra KBH til sydjylland var så kl. 21:00 og forstillingen slutter kl. 22. Og vi havde ikke tænkt os at vente til morgen toget kl. 03. Så vi måtte tage bilen. :(
Hvordan i H... kan sidste afgang være kl. 21:00? Du kan jo knap nok nå at spise aftensmad på en fin restaurant og nå toget til den tid, så det er noget nær umuligt for borgere i syddanmark at tage en smuttur til KBH og nyde nogle af de tilbud, der kun findes der.
(var lige nød til at komme af med lidt galde over DSB.)
[irrelevant]
Kan kun tilslutte mig din kommentar om offentlig transport.
Jeg skulle i forgårs til KBH og nyde lidt af kulturen, der kun findes derover (skulle i teatre). Så min ven og jeg ville tage toget, da vi så kunne slappe af, og det faktisk ville være billigere end at tage bilen. Ja, sidste afgang fra KBH til sydjylland var så kl. 21:00 og forstillingen slutter kl. 22. Og vi havde ikke tænkt os at vente til morgen toget kl. 03. Så vi måtte tage bilen. :(
Hvordan i H... kan sidste afgang være kl. 21:00? Du kan jo knap nok nå at spise aftensmad på en fin restaurant og nå toget til den tid, så det er noget nær umuligt for borgere i syddanmark at tage en smuttur til KBH og nyde nogle af de tilbud, der kun findes der.
(var lige nød til at komme af med lidt galde over DSB.)
Man er osse nød til at tage aftentoget fra Vestjylland dagen før, og overnatte i lufthavnen hvis man skal lette om morgen. Pænt træls måde at spilde tiden på når man så samtidig er pisse træt :)
#4: alt der ikke er København, Odense og Århus
er udkants danmark iflg. DSB (alle andre stationer har knap nok en billet automat)
og kan derfor ikke prioriteres... kommer der tog til denne del af Danmark, som der nok i DSB's øjne består af 2 huse og et fælles DAS, så skal de få mennesker der bor der føle sig beæret.
MEN da det jo kun er en myte at der rent faktisk BOR folk DEROVRE i Jylland... Så kan man jo lige så godt gøre hvad man kan for at tvinge folk over i offentlig transport...
At denne ikke findes i jylland betyder ikke noget, for der bor slet ingen mennesker i jylland...
Som jyde bliver man SGU foraget over den generelle holdning der er overfor offentligt transport i jylland!
er udkants danmark iflg. DSB (alle andre stationer har knap nok en billet automat)
og kan derfor ikke prioriteres... kommer der tog til denne del af Danmark, som der nok i DSB's øjne består af 2 huse og et fælles DAS, så skal de få mennesker der bor der føle sig beæret.
MEN da det jo kun er en myte at der rent faktisk BOR folk DEROVRE i Jylland... Så kan man jo lige så godt gøre hvad man kan for at tvinge folk over i offentlig transport...
At denne ikke findes i jylland betyder ikke noget, for der bor slet ingen mennesker i jylland...
Som jyde bliver man SGU foraget over den generelle holdning der er overfor offentligt transport i jylland!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.